Parametry Turbiny GARRETTA

DJ.Tuning
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
Lokalizacja: Sanok

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: DJ.Tuning » 09 gru 2009, 15:33

Danych auta to pewnie już się nie dowiem. Ale Dorzucam kilka fotek mojej turbinki może prędzej coś wywnioskujecie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Niemniej jednak dziękuję za zainteresowanie moim tematem. Kilka osób już ma u mnie duży załącznik ;-) :-D

DJ.Tuning
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
Lokalizacja: Sanok

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: DJ.Tuning » 15 gru 2009, 15:40

Odświeżam danymi auta:
Lancia Dedra 2,0 8v DOHC Turbo Moc (nie mam pewności) 175KM

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: makek » 15 gru 2009, 16:05

DJ.Tuning pisze:Odświeżam danymi auta:
Lancia Dedra 2,0 8v DOHC Turbo Moc (nie mam pewności) 175KM
Tak na prawdę, to po co chcesz dokładnie wiedzieć z jakiego to modelu? Chyba większość jest sterowana w taki sam sposób, po za tym i tak masz zamiar jeździć na uchylonym obejściu (0,5 bara).

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11991
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: topcio » 15 gru 2009, 16:42

na ostatniej fotce jest zawór podnoszący doładowanie, jeśli go nie podłączy tylko da na krótko west gate to będzie miał doładowanie ok 0.7
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: Wolek » 15 gru 2009, 17:25

Ta turbina to garrett T3, tyle , że w wersji z większym wlotem i większą średnicą wirnika (występowała w dedrze integrale i w 2000 turbo z silnikiem a8.000). Mniejszy wirnik był w pozostałych dedrach 2000 turbo i fiacie coupe. Bez podpiętego overboosta pierburga będzie ładowała 0.6 bara (po włączeniu podnosiło prawie do 1 bar). Uważaj, żebyś sobie nią nie "naprawił" silnika w tym passacie :) . To tego typu modyfikacji jak na mój gust jest trochę za duża. Na takie niskie doładowanie wytarczyło by jakieś t2 albo t25.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11991
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: topcio » 15 gru 2009, 17:28

T25 chyba więcej dmucha?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: Wolek » 15 gru 2009, 17:30

Nie dmucha więcej. Jest mniejsze i mniej wydajne. Poza tym jak w passku dmuchnie nia 0.5 bara to silnik i tak szlag tarfi. Myślę, że bez żadnych modyfikacji typu: grubsza uszczelka, nowe pierścienie i panewki nawet nie ma co podchodzić do tematu. Turbo i wysoka temp. spalania zaraz da mu radę, o głowicy nie mówiąc...

Boorek

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: Boorek » 15 gru 2009, 18:01

Wolek pisze:Nie dmucha więcej. Jest mniejsze i mniej wydajne. Poza tym jak w passku dmuchnie nia 0.5 bara to silnik i tak szlag tarfi. Myślę, że bez żadnych modyfikacji typu: grubsza uszczelka, nowe pierścienie i panewki nawet nie ma co podchodzić do tematu. Turbo i wysoka temp. spalania zaraz da mu radę, o głowicy nie mówiąc...
T25 w Kappie 4.16 wg instrukcji dmucha 1.1bara-dziś sprawdzałem

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11991
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: topcio » 15 gru 2009, 18:04

Boorek pisze:
Wolek pisze:Nie dmucha więcej. Jest mniejsze i mniej wydajne. Poza tym jak w passku dmuchnie nia 0.5 bara to silnik i tak szlag tarfi. Myślę, że bez żadnych modyfikacji typu: grubsza uszczelka, nowe pierścienie i panewki nawet nie ma co podchodzić do tematu. Turbo i wysoka temp. spalania zaraz da mu radę, o głowicy nie mówiąc...
T25 w Kappie 4.16 wg instrukcji dmucha 1.1bara-dziś sprawdzałem
zawór otwiera się przy 1,1 ;) (myślałem, że przy 1,2), jak miałem uszkodzony zawór to przy 1,5 zdejmowałem nogę z gazu a podobno potrafi dobić ponad 2
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: Wolek » 15 gru 2009, 18:05

To już kwestia regulacji, a nie toego ile jaka turbina jest w stanie dmuchać. Przed włączeniem overboosta i w kappie i w dedrze dmucha 0.6 bara. Mogą dmuchać i 1,5 :D . Nie ma problemu. Poprostu t25 jest mniejsze i mniej wydajne. Ja w dedrze przed remontem silnika odpiąłem wężyk z regulatora i śmigałem na LPG na 1,5 bara. Skończyło się szybko :-P . Połamane, stopione tłoki i popalone zawory oraz przepalona uszczelka :roll:

Boorek

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: Boorek » 15 gru 2009, 18:09

dokładnie topcio- cytując "maksymalne ciśnienie doładowania przy 2500obr/min- 1,1 bar

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11991
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: topcio » 15 gru 2009, 18:23

Boorek pisze:dokładnie topcio- cytując "maksymalne ciśnienie doładowania przy 2500obr/min- 1,1 bar
Luzik, jak już pisałem - wydawało mi się, że 1,2
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: makek » 15 gru 2009, 19:26

Może wszyscy wiedzą, ale w sumie ładny obrazek (DEDRA).

Obrazek

DJ.Tuning
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
Lokalizacja: Sanok

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: DJ.Tuning » 17 gru 2009, 15:23

makek pisze:Tak na prawdę, to po co chcesz dokładnie wiedzieć z jakiego to modelu? Chyba większość jest sterowana w taki sam sposób, po za tym i tak masz zamiar jeździć na uchylonym obejściu (0,5 bara).
Bo zawsze jak wkładam części z innych aut niż Passat B3 chcę dokładnie wiedzieć w czym jeździły i znać dokładne parametry. Ot taki bzik :-P
no i wydajność turbinki muszę dobrze wyliczyć bo z moim silnikiem jest taki problem że przy wysokich obrotach jest strasznie łakomy na powietrze i musi być wydajna turbina żeby maksymalny moment obrotowy nie kończył się przy 3,500 obrotów
Wolek pisze:Ta turbina to garrett T3, tyle , że w wersji z większym wlotem i większą średnicą wirnika (występowała w dedrze integrale i w 2000 turbo z silnikiem a8.000). Mniejszy wirnik był w pozostałych dedrach 2000 turbo i fiacie coupe. Bez podpiętego overboosta pierburga będzie ładowała 0.6 bara (po włączeniu podnosiło prawie do 1 bar). Uważaj, żebyś sobie nią nie "naprawił" silnika w tym passacie :) . To tego typu modyfikacji jak na mój gust jest trochę za duża. Na takie niskie doładowanie wytarczyło by jakieś t2 albo t25.
Jak wyżej chodzi o utrzymanie doładowania na stałym poziomie w pełnym zakresie interesujących mnie obrotów.
A co do silnika to kretynem nie jestem i zanim założę suszarkę to silnik dostanie: Nowe wzmacniane panewki, pierścienie, chłodnicę oleju, intercooler,głowica już jest przygotowana też na pełnej opcji.

DJ.Tuning
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
Lokalizacja: Sanok

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: DJ.Tuning » 27 gru 2009, 11:13

kolejny zakup pod moją turbinę:
Obrazek Obrazek

Skoro już się zapisałem na forum i zacząłem temat to pociągnę go do końca.

Zastanawiałem się jak zrobić kolektor wydechowy, tak żeby miało to ręce i nogi. Myślałem o pospawaniu z kolektora z lancii i z mojego ori jednego pasujacego pod turbinę, albo o pospawaniu w całości nowego, albo o kupieniu z innego silnika VW w dieslu z zamontowaną turbiną o takim mocowaniu. Niestety diesle mają za małe przeloty na wydechu, a spawanie to za duża rzeźba, a od drut modów trzymam się z daleka. Ale mimo że ciężko do mojego silnika i zresztą ogólnie auta znaleźć jakieś fajne rodzynki tuningowe w trakcie poszukiwań czegokolwiek, wpadłem przypadkiem na użytkownika Allegro zajmującego się sprowadzaniem części do modyfikacji silników niemieckich aut.
Nie zastanawiałem się za wiele nad kupnem tego kolektora, przynajmniej mam nówkę i to ori dedykowaną do silnika i turbiny :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”