Parametry Turbiny GARRETTA
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
- Lokalizacja: Sanok
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
Odświeżam danymi auta:
Lancia Dedra 2,0 8v DOHC Turbo Moc (nie mam pewności) 175KM
Lancia Dedra 2,0 8v DOHC Turbo Moc (nie mam pewności) 175KM
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
Tak na prawdę, to po co chcesz dokładnie wiedzieć z jakiego to modelu? Chyba większość jest sterowana w taki sam sposób, po za tym i tak masz zamiar jeździć na uchylonym obejściu (0,5 bara).DJ.Tuning pisze:Odświeżam danymi auta:
Lancia Dedra 2,0 8v DOHC Turbo Moc (nie mam pewności) 175KM
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
na ostatniej fotce jest zawór podnoszący doładowanie, jeśli go nie podłączy tylko da na krótko west gate to będzie miał doładowanie ok 0.7
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
Ta turbina to garrett T3, tyle , że w wersji z większym wlotem i większą średnicą wirnika (występowała w dedrze integrale i w 2000 turbo z silnikiem a8.000). Mniejszy wirnik był w pozostałych dedrach 2000 turbo i fiacie coupe. Bez podpiętego overboosta pierburga będzie ładowała 0.6 bara (po włączeniu podnosiło prawie do 1 bar). Uważaj, żebyś sobie nią nie "naprawił" silnika w tym passacie . To tego typu modyfikacji jak na mój gust jest trochę za duża. Na takie niskie doładowanie wytarczyło by jakieś t2 albo t25.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
T25 chyba więcej dmucha?
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
Nie dmucha więcej. Jest mniejsze i mniej wydajne. Poza tym jak w passku dmuchnie nia 0.5 bara to silnik i tak szlag tarfi. Myślę, że bez żadnych modyfikacji typu: grubsza uszczelka, nowe pierścienie i panewki nawet nie ma co podchodzić do tematu. Turbo i wysoka temp. spalania zaraz da mu radę, o głowicy nie mówiąc...
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
T25 w Kappie 4.16 wg instrukcji dmucha 1.1bara-dziś sprawdzałemWolek pisze:Nie dmucha więcej. Jest mniejsze i mniej wydajne. Poza tym jak w passku dmuchnie nia 0.5 bara to silnik i tak szlag tarfi. Myślę, że bez żadnych modyfikacji typu: grubsza uszczelka, nowe pierścienie i panewki nawet nie ma co podchodzić do tematu. Turbo i wysoka temp. spalania zaraz da mu radę, o głowicy nie mówiąc...
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
zawór otwiera się przy 1,1 (myślałem, że przy 1,2), jak miałem uszkodzony zawór to przy 1,5 zdejmowałem nogę z gazu a podobno potrafi dobić ponad 2Boorek pisze:T25 w Kappie 4.16 wg instrukcji dmucha 1.1bara-dziś sprawdzałemWolek pisze:Nie dmucha więcej. Jest mniejsze i mniej wydajne. Poza tym jak w passku dmuchnie nia 0.5 bara to silnik i tak szlag tarfi. Myślę, że bez żadnych modyfikacji typu: grubsza uszczelka, nowe pierścienie i panewki nawet nie ma co podchodzić do tematu. Turbo i wysoka temp. spalania zaraz da mu radę, o głowicy nie mówiąc...
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
To już kwestia regulacji, a nie toego ile jaka turbina jest w stanie dmuchać. Przed włączeniem overboosta i w kappie i w dedrze dmucha 0.6 bara. Mogą dmuchać i 1,5 . Nie ma problemu. Poprostu t25 jest mniejsze i mniej wydajne. Ja w dedrze przed remontem silnika odpiąłem wężyk z regulatora i śmigałem na LPG na 1,5 bara. Skończyło się szybko . Połamane, stopione tłoki i popalone zawory oraz przepalona uszczelka
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
dokładnie topcio- cytując "maksymalne ciśnienie doładowania przy 2500obr/min- 1,1 bar
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
Luzik, jak już pisałem - wydawało mi się, że 1,2Boorek pisze:dokładnie topcio- cytując "maksymalne ciśnienie doładowania przy 2500obr/min- 1,1 bar
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
Może wszyscy wiedzą, ale w sumie ładny obrazek (DEDRA).
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
- Lokalizacja: Sanok
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
Bo zawsze jak wkładam części z innych aut niż Passat B3 chcę dokładnie wiedzieć w czym jeździły i znać dokładne parametry. Ot taki bzikmakek pisze:Tak na prawdę, to po co chcesz dokładnie wiedzieć z jakiego to modelu? Chyba większość jest sterowana w taki sam sposób, po za tym i tak masz zamiar jeździć na uchylonym obejściu (0,5 bara).
no i wydajność turbinki muszę dobrze wyliczyć bo z moim silnikiem jest taki problem że przy wysokich obrotach jest strasznie łakomy na powietrze i musi być wydajna turbina żeby maksymalny moment obrotowy nie kończył się przy 3,500 obrotów
Jak wyżej chodzi o utrzymanie doładowania na stałym poziomie w pełnym zakresie interesujących mnie obrotów.Wolek pisze:Ta turbina to garrett T3, tyle , że w wersji z większym wlotem i większą średnicą wirnika (występowała w dedrze integrale i w 2000 turbo z silnikiem a8.000). Mniejszy wirnik był w pozostałych dedrach 2000 turbo i fiacie coupe. Bez podpiętego overboosta pierburga będzie ładowała 0.6 bara (po włączeniu podnosiło prawie do 1 bar). Uważaj, żebyś sobie nią nie "naprawił" silnika w tym passacie . To tego typu modyfikacji jak na mój gust jest trochę za duża. Na takie niskie doładowanie wytarczyło by jakieś t2 albo t25.
A co do silnika to kretynem nie jestem i zanim założę suszarkę to silnik dostanie: Nowe wzmacniane panewki, pierścienie, chłodnicę oleju, intercooler,głowica już jest przygotowana też na pełnej opcji.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
- Lokalizacja: Sanok
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
kolejny zakup pod moją turbinę:
Skoro już się zapisałem na forum i zacząłem temat to pociągnę go do końca.
Zastanawiałem się jak zrobić kolektor wydechowy, tak żeby miało to ręce i nogi. Myślałem o pospawaniu z kolektora z lancii i z mojego ori jednego pasujacego pod turbinę, albo o pospawaniu w całości nowego, albo o kupieniu z innego silnika VW w dieslu z zamontowaną turbiną o takim mocowaniu. Niestety diesle mają za małe przeloty na wydechu, a spawanie to za duża rzeźba, a od drut modów trzymam się z daleka. Ale mimo że ciężko do mojego silnika i zresztą ogólnie auta znaleźć jakieś fajne rodzynki tuningowe w trakcie poszukiwań czegokolwiek, wpadłem przypadkiem na użytkownika Allegro zajmującego się sprowadzaniem części do modyfikacji silników niemieckich aut.
Nie zastanawiałem się za wiele nad kupnem tego kolektora, przynajmniej mam nówkę i to ori dedykowaną do silnika i turbiny
Skoro już się zapisałem na forum i zacząłem temat to pociągnę go do końca.
Zastanawiałem się jak zrobić kolektor wydechowy, tak żeby miało to ręce i nogi. Myślałem o pospawaniu z kolektora z lancii i z mojego ori jednego pasujacego pod turbinę, albo o pospawaniu w całości nowego, albo o kupieniu z innego silnika VW w dieslu z zamontowaną turbiną o takim mocowaniu. Niestety diesle mają za małe przeloty na wydechu, a spawanie to za duża rzeźba, a od drut modów trzymam się z daleka. Ale mimo że ciężko do mojego silnika i zresztą ogólnie auta znaleźć jakieś fajne rodzynki tuningowe w trakcie poszukiwań czegokolwiek, wpadłem przypadkiem na użytkownika Allegro zajmującego się sprowadzaniem części do modyfikacji silników niemieckich aut.
Nie zastanawiałem się za wiele nad kupnem tego kolektora, przynajmniej mam nówkę i to ori dedykowaną do silnika i turbiny