JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Awatar użytkownika
Dawka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 293
Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
Imię: Dawid
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: Dawka » 21 gru 2009, 11:48

Autko odstało w garażu nockę w temperaturze dodatniej i odpaliło bez problemu, zalałem jakiś specyfik i jak na razie autko odpala zobaczymy co będzie dalej.

Awatar użytkownika
jonio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 24 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Opole

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: jonio » 21 gru 2009, 16:43

Ja niczego nie dolewam i przy ostatnich przymrozkach rzędu -18 - 21 nie miałem najmniejszych problemów z odpaleniem a tankuje tylko na shellu.

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1578
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: rain » 21 gru 2009, 17:15

Podobnie jak niektórzy nic nie dolewam. W Lybre lałem zawsze ON z Lukoilu i rok temu nawet przy -22 po 2 dniach stania odpaliła od razu.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: Sharuga » 21 gru 2009, 20:53

jonio pisze:Ja niczego nie dolewam i przy ostatnich przymrozkach rzędu -18 - 21 nie miałem najmniejszych problemów z odpaleniem a tankuje tylko na shellu.
To tankuj na Lotosie - zawsze trochę taniej, bo paliwo to samo - Shell kupuje zupę od Lotosa.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
gfu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 164
Rejestracja: 06 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lublin i okolice

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: gfu » 24 gru 2009, 10:22

Na moim pobliskim Shellu mają orlenowską.
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: Sharuga » 26 gru 2009, 15:58

gfu pisze:Na moim pobliskim Shellu mają orlenowską.
Nie spotkałem się z informacją, że Shell kupuje paliwo od Orlenu. W drugą stronę tak - Shell dostarcza paliwa dla sieci stacji Orlen w Niemczech. Natomiast w Polsce od paru już lat Shell podpisuje umowy z Lotosem. Jeśli trafiłeś na wiarygodne źródło, że z Orlenem też - podziel się nim :)
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Gość

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: Gość » 26 gru 2009, 19:23

Zamiast dolewać jakiś syfów/specjalików/radzę wymienić filtr paliwa co roku.Na to samo wyjdzie ba nawet zaoszczędzicie na niepotrzebnych kłopotach.

argenta67

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: argenta67 » 26 gru 2009, 20:08

Jeszcze trzeba dodać aby zrobić to w miesiącach Październik/Listopad i można zimę spokojnie przejeździć.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: FXX » 26 gru 2009, 22:36

jan123456 pisze:Zamiast dolewać jakiś syfów/specjalików/radzę wymienić filtr paliwa co roku.Na to samo wyjdzie ba nawet zaoszczędzicie na niepotrzebnych kłopotach.
Racja, ale to nie zawsze wystarcza. Koledze w Sprinterze mimo wymienianego filtru paliwa (wymieniony nie dawno bo jakieś 3 miesiące temu go kupił, a po kupnie wymienione wszystkie filtry, rozrząd, olej itd. za żadne skarby nie chciał nie odpalić. Dopiero po postoju w ogrzewanym garażu zagadał.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Gość

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: Gość » 26 gru 2009, 22:40

FXX pisze:
jan123456 pisze:Zamiast dolewać jakiś syfów/specjalików/radzę wymienić filtr paliwa co roku.Na to samo wyjdzie ba nawet zaoszczędzicie na niepotrzebnych kłopotach.
Racja, ale to nie zawsze wystarcza. Koledze w Sprinterze mimo wymienianego filtru paliwa (wymieniony nie dawno bo jakieś 3 miesiące temu go kupił, a po kupnie wymienione wszystkie filtry, rozrząd, olej itd. za żadne skarby nie chciał nie odpalić. Dopiero po postoju w ogrzewanym garażu zagadał.
Zawsze wystarczy,kwestią pozostaje jakość filtra paliwa.Nowy nie znaczy dobry.W moim przypadku zawsze jest UFII.Koszt większy od tańszego ale rajda przy -20

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: FXX » 26 gru 2009, 23:01

Hmmm kłócił się nie będę bo nie wiem na jaki on zmienił, ale nie wydaje mi się, żeby kupił jakieś padło bo jego ojciec w samochodach siedzi co najmniej kilkanaście lat, a Sprinter nie był jedyny. Scania R i Volvo FH12 też nie chciały gadać, Toledo z trudem gadało ale to wina świec.

PS nie wiem ile u Ciebie było ale u mnie pod -28*C podchodziło :)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Gość

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: Gość » 26 gru 2009, 23:10

U mnie było -25 ale w zeszłym roku i wydawało mi sie jakby mój kuter odżył dwa obroty i palił.W tym podchodziło do -20 i nie ma innej opcji jak zapalić.Tylko wydawało mi się,że paliła jakoś żwawiej jak w lecie-why? nie wiem.Wydaje mi się ,że wymiana silnika pomogła/w kon cu 500 000 km/nie jednego zmoże.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: FXX » 26 gru 2009, 23:19

Z ciekawości zorientuje się jaki filtr on zakładał, przy czym jego Sprinter ma już coś ok. 600tys. km przejechanych.
Moja Lybra przy -25*C jeśli nie od pierwszego to od drugiego strzała paliła (licznikowo 190tys. ale ja w to nie do końca wierzę :) ) . Espero, z racji tego, że parkuje w garażu obowiązkowo od razu palił :)

Z tymi filtrami to chodzi Ci o filtry firmy UFI Filters??
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Gość

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: Gość » 26 gru 2009, 23:29

Tak UFI.
Przy czym wymiana silnika nastąpiła.wskutek zbytniego przeciążenia termicznego silnika,lub ze względu na przebieg-tego nie wiem nie sprawdzałem.Obecny motor ma 30 bar sprężania i daje mu szacunkowy przebieg okoł 200 000 km,dokładnie ile nie wiem, sterownik silnika aktualny ma przebieg coś koło 550 000km drugi zaś coś koło 200 000km,dokładnie ile nie potrafie stwierdzić.
Najczęściej tankuje tam gdzie najtaniej/TESCO/jednak unikam pipidówek,na uboczu.Po zakupie zbiornik paliwa podlegał wyczyszczeniu ,żona zrobiła jakies 50 000km.na cyferblacie mam około 220 000km/tutaj od razu pachniało lipą/Stary motor przegiołem z "chiptuningiem"-175km dla klamota za dużo,i nie wytrzymał/.I tak sporo wytrzymał

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10678
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Odp: JTD - Czy wlawacie specyfiki aby paliwo nie zamarzło?

Post autor: FXX » 26 gru 2009, 23:56

Przebieg mojej Lybry znam tylko z licznika czyli ok 190tys. ale w niego nie do końca wierzę. Co do sprężania silnika, który jest pod maską Lucynki się wypowiedzieć nie mogę, bo po prostu nie znam żadnych wartości. Sprawdzana przy mnie było ciśnienie na CR i jest prawidłowe, sprężanie raczej nie było sprawdzane, bo ojciec mi nic o tym nie mówił, a jeszcze nie było sytuacji, żebym nie wiedział, że coś było robione/sprawdzane przy jednym bądź drugim samochodzie.
Najczęściej tankuję na Orlenie lub Statoilu, bo jak na razie się nie sparzyłem na tych stacjach (tfu tfu odpukać), a z drugiej strony nabijam sobie punkty, na tych śmiesznych kartach :) Jak to określiłeś "pipidówki na uboczu" tylko w całkowitej ostateczności, jeśli istnieje ryzyko, że mogę się nie doturlać do najbliższej normalnej stacji, ale coś takiego zdarza się na prawdę rzadko i jak na razie na blisko rok jazdy zdarzyło mi się tylko raz.

PS. Jakie są ceny tych filtrów? Bo nie bardzo mogę na szybko jakąś stronkę na necie odszukać.
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”