proszę bez agresjivolf pisze:Przeczytaj ze zrozumieniem...
Piszecie, że są amortyzatory olejowe i olejowo-gazowe i to jest oczywiste, ale ja się pytam gdzie widzieliście te pierwsze (olejowe) do kappy i tyle...
Kappa - sztywność zawieszenia
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
Mowa o sedanie? Jaka firma i ile mniej więcej kosztowały?
Zresztą wcześniej (przed edycją swego postu) pisałeś o przodzie...
Zresztą wcześniej (przed edycją swego postu) pisałeś o przodzie...
KAPPA TDS & JTD
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
dajmy temu spokój dziś ceny nie pamiętam zakładane były w Niemczechvolf pisze:Mowa o sedanie? Jaka firma i ile mniej więcej kosztowały?
Zresztą wcześniej (przed edycją swego postu) pisałeś o przodzie...
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
Po pierwsze skąd wiesz, że są olejowe? Producenci aftermarketowi produkują wyłącznie takie amory jakie stosowane były oryginalnie (czyli gaz-olej)
Po drugie uściślijmy pojęcia Amortyzatory olejowe i gazowo-olejowe o wymaganej przez producenta samochodu sile tłumienia różnią się jedynie szybkością reakcji w zakresie bound-rebound (z powodu mniejszego tarcia wewnętrznego), a nie siłą tłumienia. Nie ma także mowy w przypadku amortyzatorów o "elastyczności", czyli jak mniemam sprężystości , bo za co odpowiedzialny jest element sprężysty (resorujący).
Po trzecie - odnosząc sie do pierwotnego pytania: sztywniejsza sprężyna o mniejszym skoku roboczym przy takim samym amortyzatorze pogorszy bezwględną siłę tłumienia; zwiększając częstotliwość własną zawieszenia zwiększymy częstotliwośc "bujania" - będzie ono częstsze choć o mniejszej amplitudzie. Innymi słowy może się okazać koszmarne dla stabilności i komfortu.
Po czwarte - poprawne zestrojenie sprężny z amortyzatorem, tak aby osiągnąć wymagana relację komfort/prowadzenie jest skrajnie trudne o czym świadczą liczne koszmarki w stylu Vectra B, czy Audi A4 (B5).
Jednak generalizując: najlepszą relację prowadzenie/komfort zapewni miękka sprężyna o dużym skoku roboczym ze stosunkowo sztywnym amortyzatorem, ale o silniejszym tłumieniu w zakresie rozciągania (rebound) niż kompresji (bound).
Po drugie uściślijmy pojęcia Amortyzatory olejowe i gazowo-olejowe o wymaganej przez producenta samochodu sile tłumienia różnią się jedynie szybkością reakcji w zakresie bound-rebound (z powodu mniejszego tarcia wewnętrznego), a nie siłą tłumienia. Nie ma także mowy w przypadku amortyzatorów o "elastyczności", czyli jak mniemam sprężystości , bo za co odpowiedzialny jest element sprężysty (resorujący).
Po trzecie - odnosząc sie do pierwotnego pytania: sztywniejsza sprężyna o mniejszym skoku roboczym przy takim samym amortyzatorze pogorszy bezwględną siłę tłumienia; zwiększając częstotliwość własną zawieszenia zwiększymy częstotliwośc "bujania" - będzie ono częstsze choć o mniejszej amplitudzie. Innymi słowy może się okazać koszmarne dla stabilności i komfortu.
Po czwarte - poprawne zestrojenie sprężny z amortyzatorem, tak aby osiągnąć wymagana relację komfort/prowadzenie jest skrajnie trudne o czym świadczą liczne koszmarki w stylu Vectra B, czy Audi A4 (B5).
Jednak generalizując: najlepszą relację prowadzenie/komfort zapewni miękka sprężyna o dużym skoku roboczym ze stosunkowo sztywnym amortyzatorem, ale o silniejszym tłumieniu w zakresie rozciągania (rebound) niż kompresji (bound).
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2010, 10:55 przez jc406, łącznie zmieniany 1 raz.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 654 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 654 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
ską dwiem bo wiem za co płaciłem gazówki same wstaja po zdięciu drutów blokujących z z resztą nie chce mi sie o tym rozmawiać bo rozmowa prowadzi do nikąd każdy ma tu swoje mądrości koniec na tyle
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
racja,do kappy samych olejowych nie ma,zreszta kto teraz zakłada olejowe?? chyba do poloneza:) gazówki wstają same po zdjęciu blokad,to też fakt,a samo dobranie sprężyn jest bardzo istotne,nie można założyć np. twardych sportowych sprężyn do standardowych amorków,amory po prostu wysiądą:) dlatego kiedys zakupiłem amorki firmy koni i do nich sprężyny eibach.
Kappa 3.0 V6
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
zainstalowałeś do Kappy koni i eibach ?
- bomal23
- Forumowicz/ka
- Posty: 238
- Rejestracja: 30 lip 2005, 0:00
- Skype: bomal23
- Lokalizacja: Lublin/Rzeszów
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
Witam.Wypłosz pisze:mam 3.0v6,czy wymiana sprężyn od 2.0t usztywni auto?? ... myślałem założyć od kappay sw,czy ktoś zna temat i coś doradzi?
Przerobiłem amorki i dobrałem inne sprężyny aby Kappę utwardzić. Efekt super! Oczywiście jak dla mnie.
Jak chcesz pogadać, to będę w Rzeszowie w sobotę 25.09. Daj znać na PW, to podam nr telefonu.
Pozdrawiam.
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
A że sie spytam, po co utwardzać wygodny samochód? Bo chyba nie po to żeby bardziej narzekać na polskie drogi?
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
Bo w powszechnym, acz błędnym rozumowaniu "twardy" samochód się lepiej prowadzi... A przecież chodzi o precyzyjne dostrojenie tłumienia do sprężystości. Ponadto powszechnie mylona jest sprężystość z tłumieniem, mało, nawet dziennikarze motoryzacyjni nie rozumieją (ani znają) różnicy.
Niestety k mają ciut za słabe tłumienie szczególnie w zakresie "rebound", przez co na mocno pofalowanych nawierzchniach są dość "męczące" w porównaniu do lepiej zestrojonych aut (co prawda palców obu rąk tu starczy do wyliczanki) Przydałby się też ciut większy skok koła.
Niestety k mają ciut za słabe tłumienie szczególnie w zakresie "rebound", przez co na mocno pofalowanych nawierzchniach są dość "męczące" w porównaniu do lepiej zestrojonych aut (co prawda palców obu rąk tu starczy do wyliczanki) Przydałby się też ciut większy skok koła.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 654 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 654 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
mają słabe tłumienie kappay i to jest fakt a że każdy tu fachowiec to też faktjc406 pisze:Bo w powszechnym, acz błędnym rozumowaniu "twardy" samochód się lepiej prowadzi... A przecież chodzi o precyzyjne dostrojenie tłumienia do sprężystości. Ponadto powszechnie mylona jest sprężystość z tłumieniem, mało, nawet dziennikarze motoryzacyjni nie rozumieją (ani znają) różnicy.
Niestety k mają ciut za słabe tłumienie szczególnie w zakresie "rebound", przez co na mocno pofalowanych nawierzchniach są dość "męczące" w porównaniu do lepiej zestrojonych aut (co prawda palców obu rąk tu starczy do wyliczanki) Przydałby się też ciut większy skok koła.
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
To ja narzekam że Kappa jest tak samo twarda jak inne samochody, a tu jeszcze próbujecie ją usztywnić
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
Usztywnić w zakresie tłumienia (czyli wytracania drgań/ruchów nadwozia) - tak. W zakresie sprężystości - wręcz przeciwnie.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 654 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 654 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
Re: Kappa-sztywność zawieszenia
koni i eibach,jak pisałem na wstepie,miałem w nissanie primerze.
panowie,w moim środowisku jest kilka kapp,i kilkoma jeździłem,ale moja mimo że ma nowe amory jeździ źle,owszem nie ma tragedii ale jest za miękko,na zakrętach buja się jak stodoła a np. na progu zwalniającym jak powoli najeżdżam,to najpierw odbija w górę a potem dość głęboko nurkuje,w zakrętach nie można jechać dynamicznie bo mam wrażenie że się złamie:)) a szwagra lancia prowadzi się po prostu nieporównywalnie lepiej, ba... fantastycznie.bomal23 chetnie sie spotkam:)
panowie,w moim środowisku jest kilka kapp,i kilkoma jeździłem,ale moja mimo że ma nowe amory jeździ źle,owszem nie ma tragedii ale jest za miękko,na zakrętach buja się jak stodoła a np. na progu zwalniającym jak powoli najeżdżam,to najpierw odbija w górę a potem dość głęboko nurkuje,w zakrętach nie można jechać dynamicznie bo mam wrażenie że się złamie:)) a szwagra lancia prowadzi się po prostu nieporównywalnie lepiej, ba... fantastycznie.bomal23 chetnie sie spotkam:)
Kappa 3.0 V6