Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Krissu1980 » 02 gru 2011, 19:53

Gelo5 pisze:No i nadal nic - w serwisie załamują ręce (ja też).
Na examinerze - wszystko OK
Siłownik podciśnieniowy - OK
Turbina - podobno OK
a nadal jak mam ruszyć z miejsca to mnie szlag trafia.
Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Tak dobrze mi się sprawował przez 3 lata a tu masz na święta......
Poratujcie informacjami.
Taki objaw miałem przy przyciętym EGR.
Godzinę ;) trwało, zanim przy ruszaniu silnik wszedł na obroty

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Gelo5 » 02 gru 2011, 19:59

A gdzie on siedzi? Łatwy jest dostęp?
EGR-u się chyba nie czyści tylko wymienia?

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: LUKI82 » 02 gru 2011, 20:43

Krissu1980 pisze:
Gelo5 pisze:No i nadal nic - w serwisie załamują ręce (ja też).
Na examinerze - wszystko OK
Siłownik podciśnieniowy - OK
Turbina - podobno OK
a nadal jak mam ruszyć z miejsca to mnie szlag trafia.
Może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? Tak dobrze mi się sprawował przez 3 lata a tu masz na święta......
Poratujcie informacjami.
Taki objaw miałem przy przyciętym EGR.
Godzinę ;) trwało, zanim przy ruszaniu silnik wszedł na obroty

A czy jakieś dźwięki temu towarzyszyły?
U mnie też mam wrażenie że thesis jest jakaś słaba na niższych obrotach lecz regenerowali mi turbo więc nie wykluczam również partactwa bo niestety po a-naprawie olej silnikowy strasznie znika na 1500 km ok 0,5 litra a przed regeneracją dolewka 300 ml na 10 000 km.
Co do EGR to czyszczenie niczego nie zmieniło pozostaje tylko wymiana na NOWY ORYGINAŁ jeżeli jest to wina zaworu.

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: markiz » 02 gru 2011, 20:55

Gelo5 pisze:A gdzie on siedzi? Łatwy jest dostęp?
EGR-u się chyba nie czyści tylko wymienia?
Poczytaj to :link:
Kolega artjas wkleił ładnego Linka- : ok2 :
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Gelo5 » 02 gru 2011, 20:56

To nie wrażenie, że jest słabsza -to rzeczywistość.
Dzisisj wjeżdżałem pod góre w garażu podziemnego i myśłałem, że nie wyjadę.
Jak ruszam ze świateł to Trabanty mnie wyprzedzają.
Ale jak przekroczę ok.2000 orotów - rakieta!
A zawory EGR chyba jednak się czyści (regeneruje) - znalazłem na allegro regenerację za 135 zł albo nowy za 500 zł.

Edit: pisaliśmy w jednym czasie

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Gelo5 » 02 gru 2011, 22:05

Piszę post pod postem, ale mam pytanie:
Który EGR siedzi w Thesis?
Taki.
http://motoplakor.rdl.pl/EGR/EGR700063100_4.jpg
czy taki
http://www.iparts.pl/gfx/iparts/pl/tecd ... 915035.jpg
z metalową czy z plastikową cewką?

Awatar użytkownika
gaco
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 26 lip 2010, 23:15
Imię: Michał
Lokalizacja: Prudnik

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: gaco » 03 gru 2011, 14:28

Zanim postawisz na wymiane egr sproboj go zaslepic, co do przeplywki odepnij i sie przejedz jezeli bedzie lepiej to ta nowa przeplywka jest do dupy (zdarza sie).
Koniecznie sprawdz zaworek od gruchy na turbinie na podcisnienie(zaraz przy chłodnicy), tu lezal problem u mnie.
Ale jezeli od 2000 zbiera sie w miare ok tylko do 2000 jest problem znaczy ze jest problem z silnikiem.
Sprawdz kompresje chocby relatywną na poborze pradu z aku.
Noi jak masz 10v to prawdopodobnie czas podregulować zawory w silniku.
Naprawde jezeli turbo ciagnie ci od 2500 do 4000 - 4500 to turbo i zaworek jest ok. Moze byc przytkany intercooler i wydech, ale sprawdz najpierw kompresje.

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Gelo5 » 03 gru 2011, 16:05

Mam 20V - najgorsze jest to, że na kompie nic nie pokazuje.
Już zamówiłem egr - muszę coś robić bo mnie krew zalewa.
Co masz na myśli "problem z silnikiem"?

Awatar użytkownika
gaco
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 26 lip 2010, 23:15
Imię: Michał
Lokalizacja: Prudnik

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: gaco » 03 gru 2011, 20:07

Mam na mysli kompresję na cylindrach, wtedy silnik słabszy i szczegolnie na niskich obrotach widać zamułę bo wtedy udział turbiny w procesie spalania jest nie wielki.

LUKI82

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: LUKI82 » 03 gru 2011, 20:53

Koledzy, czytam to wszystko uważnie i wyciągam wnioski i nurtują mnie pytania w moim przypadku ponieważ odczuwam jedynie stratę mocy wjeżdżając pod stromy wiadukt , faktycznie strata jest do momentu gdy silnik nie osiągnie obrotów w granicach 2,5 tyś czy też 3 tyś oraz jak zdejmuję nogę z hamulca i samochód zaczyna się toczyć. Oczywiście jest nadmiar znikania oleju z silnika i przy obrotach ok 2 tyś dochodzi odgłos jakby się coś mieliło. Po rozgrzaniu się oleju coraz bardziej słyszalne i odczuwalne straty mocy.
Te objawy ewidentnie powstały po zapewne partackiej naprawie turbo sprężarki w warsztacie który nie miał pojęcia raczej co robi. Naprawiali też skrzynię biegów która padła po kilku tyś km.
Dręczy mnie pytanie czy napewno turbina nie ma wpływu na moc nawet jak jej jeszcze nie słyszymy czyli do puki się nie załączy?
Po co ta zmienna geometria?

Awatar użytkownika
gaco
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 26 lip 2010, 23:15
Imię: Michał
Lokalizacja: Prudnik

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: gaco » 03 gru 2011, 22:20

turbo ma wplyw na moc caly czas bo po to jest ta zmienna geometria, ale dzieki turbinie odczuwasz najwiekszy moment ok 2k rpm, ale jezeli masz problem do 2k a pozniej ciagnie bardzo dobrze to znaczy ze silnik juz nie domaga.
Natomiast w twoim przypadku luki luknalbym na zaworek doladowania turbiny, naprawde wadliwy robi duzo zamieszania z przyspiecha i praca turbiny, i ew odpial przeplywke i zobaczyl co sie bedzie dzialo. Ale najlepiej przejechac sie z FESem i jezeli wykresy sie pokrywaja odnosnie mierzonego powietrza i cisnienia turbiny a sa jedynie lekko przesuniete (opoznione) tzn ze cos z silnikiem bo jak wiadomo turbine napedzaja spaliny, wiec jezeli spalin jest mniej (mniejsze cisnienie w cylindrach - mniejsza moc) wtedy turbina wolniej sie rozkreca.

W ogole to wszyscy zaczynaja temat mocy od turbiny i osprzetu a nikt nie sprawdza co z silnikiem, i to jest blad. bo naprawde sprawdzenie cisnienia na tlokach to jest wydatek rzedu kilkudziesiecu zlotych. Jak wiesz juz ze silnik jest ok to wtedy mozna szukac dalej i ladowac kase bo przy padnietym silniku to regeneracje i wymiany przeplywek i innych gowien nic nie pomoga.

Ale jezeli ma sie dziury w mocy, to glownie jest to albo zawor albo turbina.

Generalnie czasami zaluje ze nie mam benzyniaka bez turbo, mniej rzeczy do spierdzielenia :)

Awatar użytkownika
Gelo5
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 23 gru 2008, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Suwałki

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Gelo5 » 06 gru 2011, 16:41

BINGO!! To ten zawszawiony, parszywy, cichociemny, podstępny, zakłamany, bezczelny, łajzowaty, dupiasty, wkurzający E G R!!!!!
Samochód jak nowy i to za 135,00 zł (regeneracja)

PS.Jak komuś będzie potrzebna przepływka (kupiłem jako pierwszy element) to mam za pół ceny (250) i chętnie odsprzedam.

Dzięki Krissu za podpowiedź.

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Krissu1980 » 06 gru 2011, 17:11

:pifko:

roni660
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 06 lip 2009, 16:09
Imię: Roland
Lokalizacja: Lubin

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: roni660 » 06 gru 2011, 17:14

No to masz bardzo fajny prezent na Mikołaja !
Bo co może być lepszego od sprawnej Tesis-ki ?!
Lancia Delta III 1.6 M-jet
Fiat Croma 2.4 M-jet

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Re: Thesis 2.4 JTD - słabo się zbiera do 3000obr/min

Post autor: Sebastian » 06 gru 2011, 18:24

Gelo5 pisze:BINGO!! To ten zawszawiony, parszywy, cichociemny, podstępny, zakłamany, bezczelny, łajzowaty, dupiasty, wkurzający E G R!!!!!
:)
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”