Nooooo z tym ssaniem to jest problem.
Z tego co się orientuję to te "ssanie" przestawia właśnie kąt wtrysku (ale może się mylę).
Instrukcja do TDSa zaleca w przypadku odpalania na zimno wdepnąć pedał gazu. Ja tak robię i jest ok, choć u mnie też "ssanie" nie działa. Silnik odpala, ale nie pali na wszystkie cylindry (mam słabszą kompresję w jednym garnku). Pedałem utrzymuję obroty około 1000 - 1200 tak żeby palił na wszystkie gary, Nie pozwalam mu krztusić się bez jednego cylindra, bo po co? Jak już pochodzi równo to potem jest już gitesik. Chciałem rozpracować te "ssanie" ale póki co to poległem.
Podkręciłem LDA na pełną agresję
Noooooooooo, nawet nie spodziewałem się, że takie zapasy mocy drzemią w tym silniku!! Co najciekawsze, na razie nie widzę różnicy w spalaniu
Muszę tylko podregulować śrubę u góry na pompie ustawiającą poziom zerowy dla pina, aby wypadł on w tej samej pozycji jaka była w oryginale (bez doładowania nie potrzebna mi większa dawka paliwa, bo i tak nie ma powietrza żeby to spalić).
Z moich obserwacji wynika:
- znacznie podniesiona dynamika i elastyczność na każdym biegu powyżej 2000 RPM
- zwiększone dymienie bez doładowania (lub z małym ciśnieniem doładowania, do 0.3bara).
- duża moc w połączeniu z podniesionym ciśnieniem doładowania (dziś sporo aut objechałem po drodze
naprawdę niezłe odejście)
Modyfikacja LDA zdecydowanie godna polecenia. Podniesienie ciśnienia doładowania również, dla tych, którym nie wystarczy LDA. Czy ze szkodą dla silnika?? Nie sądzę. Każdy silnik ma fabrycznie spory zapas wytrzymałości, a modyfikujemy w granicach rozsądku.
Podsumowanie moich modyfikacji (performance):
- Zastosowany zawór MBC - podniesione ciśnienie doładowania do 1.1bara
- Zmieniona charakterystyka LDA pompy - prawie pełna agresja + całkowicie rozszerzony zakres (usunięta podkładka)
- Usunięty zawór pneumatyczny sterujący zaworem EGR. EGR zamknięty na stałe (docelowo chcę zastosować starsze kolektory bez EGR)
- Zastosowana sportowa (bawełniana) wkładka filtra powietrza King Dragon (Italy)
- Odłączona odma (tymczasowo puszczona pod auto, ma być oil catch tank)
- Usunięty katalizator, w jego miejsce wstawiony tłumik przelotowy (ze starszej wersji)
- Dołożony wskaźnik doładowania firmy BRC.
Inne modyfikacje i ciekawostki:
- Dołożony tempomat GM, fajny i przydatny bajer