Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Awatar użytkownika
sinu600
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 22 lut 2014, 14:10
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: sinu600 » 20 kwie 2015, 16:55

Szukając silniczka do swojej byłem u kolegi który rozbiera auta na części między innymi włoskie miał 2 całe wyjęte pudła nagrzewnicy i w 1,6 np zupełnie inne silniczki,1,9 jtd też innego typu przy żadnych nie było gumek

u mnie wszystkie silniczki są takiego typu różnią się ilością pinów
http://autosklep24.pl/pl/p/Aktywator-si ... LYBRA/9223

te które widziałem u kumpla były takie
http://autosklep24.pl/pl/p/Aktywator-si ... LYBRA/9225
Fakt na allegro znalazłem te i są te gumki na łączeniu z pudłem nagrzewnicy.
Były
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 20 kwie 2015, 17:55

Sinu600 masz rację. Są różne rodzaje silniczków. Swoją drogą ciekawe dlaczego?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Zielony
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 727
Rejestracja: 03 kwie 2011, 20:02
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: Zielony » 02 maja 2015, 11:07

Może po lifcie zaczęli montować inne?
Czy ten silniczek od obiegu działa na zasadzie przeciążenia?
Były:
Fiat Tempra SW 1.6 i.e 93'
Fiat Marea Weekend 1.9JTD 01'
Lancia Lybra 1.6 16V 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'
Jest:
Fiat Croma 1.9 16v mJTD 09'
Lancia Prisma 1.5 8v carb 86'

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 02 maja 2015, 11:13

Centralka klimatyzacji stale mierzy pobór prądu przez silniczek i jeśli wychwyci jego zwiększoną wartość co odpowiada skrajnemu położeniu klapy to odcina napięcie.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
sinu600
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 35
Rejestracja: 22 lut 2014, 14:10
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: sinu600 » 02 maja 2015, 18:41

Pawcio78 dlaczego tak jest że,co jakiś czas 5 sek wysyłany jest sygnał do silnika klapy? Mimo że skrajne położenie klapy zostało osiągnięte i nie powinna słać prądu na silnik . Jestem po podmianie dwóch paneli od klimy i na każdym jest tak samo idzie prąd co parę sekund. Z tego co wyczytałem w tematach dot klapki tj obieg zamknięty/otwarty to użytkownicy lybr skarżą się ze silnik dostaje prąd co jakieś parę sekund. Co skutkuje awarią klapki bo wyrabia się ten kwadrat który wchodzi w klapkę,w takim przypadku jest to błąd fabryki i zaraz po wyjeździe z niej nie miało to prawa działać poprawnie.
Były
Ford Orion 1.6
Skoda 120L
Skoda Felicja 1.6 MPI
Jest
Lybra 2.4 JTD 150KM INTENSA

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 02 maja 2015, 19:27

Nie wiem, może to zależy od wersji softu panela. Miałem okazję pomierzyć pobór prądu u siebie na dwóch panelach bo dokładałem czujnik zaparowania szyby i miałem wszystko na stole i po zablokowaniu silnika kluczem płaskim napięcie było odcinane po czym nie zauważyłem aby bez aktywacji przyciskiem obiegu napięcie samo pojawiało się samo na silniku. Według tego co mówisz, silnik po tych 5 sekundach sam powinien zacząć się obracać a tego nie zauważyłem a jak mówię wszystko miałem jak na dłoni. Narazie działa. Wersja softu mojego panela to SW V20.13 a wersja sprzętowa HW 058.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
pawlos
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 13 wrz 2011, 18:13
Imię: Paweł
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: pawlos » 14 sie 2015, 11:17

Ja też miałem problem z obiegiem zamkniętym/otwartym - dostać się tam jest delikatnie mówią ciężko , dlatego zrobiłem inaczej: do klapki otwierającej powietrze przymocowałem 2 sznurówki, tak aby jedna zamykała a druga otwierała klapkę i poprowadziłem je do schowka- tam oznaczyłem która za co odpowiada i mam ręczne sterowanie obiegiem powietrza w schowku, które raczej się nie zepsuje.
LANCIA LYBRA SW 2002, 2.4JTD INTENSA.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: Pawcio78 » 14 sie 2015, 13:23

Tak tylko takie rozwiązanie nie pozwala Twojemu klimatronikowi na np. zamykanie obiegu na wewnętrzny kiedy w upalny dzień włączasz klimatyzację, a tak w początkowej fazie chłodzenia się dzieje. O sztucznym nosie nie wspominam.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: Dudi » 14 sie 2015, 13:39

Pawcio78 pisze:Tak tylko takie rozwiązanie nie pozwala Twojemu klimatronikowi na np. zamykanie obiegu na wewnętrzny kiedy w upalny dzień włączasz klimatyzację, a tak w początkowej fazie chłodzenia się dzieje.
Zależy jak masz ustawiony ten przycisk obiegu ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: Pawcio78 » 14 sie 2015, 13:44

Dudi co masz na myśli? Czy po sześciu latach jeżdżenia lybrą nadal czegoś nie wiem? :)

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: Dudi » 14 sie 2015, 15:50

Jeśli masz ustawiony z lampką pomarańczową, to zawsze będzie obieg otwarty i nic nie zmieni się automatycznie, nawet zaraz po uruchomieniu.
Jeśli masz ustawiony z lampką zieloną, to zawsze będzie zamknięty i dalej jw.
Jeśli masz ustawiony bez lampki to teoretycznie klapka powinna pracować w trybie automatycznym i tylko w tym przypadku może zajść proces, o którym pisałeś wyżej.
Ale szczerze mówiąc, ja z kolei pierwsze słyszę, żeby klima po uruchomieniu przechodziła w obieg zamknięty, nawet z przyciskiem ustawionym jak w ostatniej opcji :roll: ;)
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: Pawcio78 » 14 sie 2015, 16:11

A ja to dość często słyszę po naprawieniu klapki obiegu zamkniętego ale tylko w bardzo gorące dni. Szum powietrza jest zupełnie inny przy otwartym niż przy zamkniętym. Co do kolorów lampki to wiem:).

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: Dudi » 14 sie 2015, 17:50

U mnie klapka obiegu zamkniętego działa jak należy, ale nigdy nie doświadczyłem, żeby sama z siebie się przestawiła. Ale spróbuję ustawić bez lampki przy uruchomieniu i zobaczę co się będzie działo.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

promokator
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 22 wrz 2011, 9:48
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce, Lybra 1.8

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: promokator » 22 lis 2015, 20:14

Też się dołączę. Czytałem Wasze posty i ktoś napisał, że do wykręcenia tego silniczka jest potrzebna nasadka 5,5. Rzeczywiście 5,5 tak, ale nasadkę jestem w stanie wcisnąć na dwie dolne śrubki, a co z górną? Ktoś pisze, że ją urwał, bo tam nasadka się nie zmieści. Ja nie mogę zdobyć klucza oczkowego czy płaskiego o tym rozmiarze i chyba też czeka mnie walka z trzecią śrubką, czyli w rezultacie jej urwanie.
Tam jest tak ciasno, że mam obawy co do tego, czy w walce z tymi śrubkami, silniczek się wysunie z tej nieszczęsnej klapki.
Ale spróbuję, bo nie chciałbym pociągać za sznurówki w schowku :-) choć muszę przyznać, że i tak jet to lepsze rozwiązanie, niż to jakie ja zastosowałem. Wstyd się przyznać, podparłem klapkę patyczkiem (od strony filtra) i ciągle jest otwarta :-(
Pozdrawiam...
Lybra 1.8

bassooner
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2552
Rejestracja: 24 paź 2013, 13:37
Imię: Sławuś
Lokalizacja: Szamoni
Kontakt:

Re: Lybra 2.4 JTD - obieg zamknięty/otwarty

Post autor: bassooner » 22 lis 2015, 21:05

Dudi pisze:Jeśli masz ustawiony z lampką pomarańczową, to zawsze będzie obieg otwarty i nic nie zmieni się automatycznie, nawet zaraz po uruchomieniu.
Jeśli masz ustawiony z lampką zieloną, to zawsze będzie zamknięty i dalej jw.
Jeśli masz ustawiony bez lampki to teoretycznie klapka powinna pracować w trybie automatycznym i tylko w tym przypadku może zajść proces, o którym pisałeś wyżej.
Ale szczerze mówiąc, ja z kolei pierwsze słyszę, żeby klima po uruchomieniu przechodziła w obieg zamknięty, nawet z przyciskiem ustawionym jak w ostatniej opcji :roll: ;)

hmm... a nie jest tak, że lampka pomarańczowa to obieg zamknięty (uruchamia się zawsze jakby automatycznie przy trybie auto i przy trybie eco) a zielona to obieg otwarty. brak (dodam) to automatyczny, czyli raz (w zależności od sytuacji) jest otwarty a raz zamknięty... więc jak to w istocie jest ;-)
http://www.berbela.com/
Lancja Libra Intęsa SW 2004 5Rv10 150km (ale byków nie?)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”