Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: marceli » 17 maja 2012, 20:54

regaciarz 24tys na reduktor to nie jest dużo, i nie na wszystko lekarstwem jest wymiana na nowe.
Choć w tym przypadku ten reduktor jest za słaby do tego silnika.
stico80 pisze:tak jak pisałem przy każdej zmianie biegu najpierw łapie na chwilę muła potem idzie, no sam już nie wiem może to przez tą rurę z pcv zamiast tego tłumika chyba szmerów.
Trzeba by spróbować regulacji,tłumik szmerów pewnie rozwaliło przy jakimś strzale więc został zdemontowany.
Powinien raczej być,choć w II gen pasuje klapę przeciwwybuchową dać w nim.

Tu niestety sprawdza się to co argenta napisał, Kappa i II gen to troszkę nie halo.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: bassman » 17 maja 2012, 23:38

Bez zdjęć ciężko cokolwiek wywnioskować, ale z tego co opisujesz, przyjrzałbym się całemu układowi dolotowemu łącznie z tą rurą pcv, pod względem nieszczelności.
Reduktor wyrabia się prawidłowo do max 3500obr/min. dalej idzie na ubogiej mieszance, nie wspominam o poełnym obciążeniu silnika - musi być wtedy rzeź.
Jeśli to jest silnik z działającym VISem, to reduktor powinien być na około 200KM.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MiniMy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 132
Rejestracja: 02 lut 2012, 13:17
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: MiniMy » 18 maja 2012, 6:34

Diagnoza:
Ja miałem podobne objawy na instalacji II generacji i wcale mnie to nie dziwiło. Piszesz o 4000 obr/min i słusznie, bo to są obroty przełączania się kolektora z długiego na krótki. Instalacja podciśnieniowa nie jest w stanie poradzić sobie z takim układem i masz za ubogą mieszankę, co szybko może skończyć się wypaleniem gniazd zaworowych.
Jak leczyć:
Wymienić jak najszybciej instalację na wtryskową. ja wymieniłem i spalanie spadło do 11 i wróciła radość z jazdy : yesyes :
MiniMy
Jest Volvo V70 99r.
Były:
>> Kappa 2.0 VIS << R.I.P. :(
Nissan 100NX 1.6 92r
Chrysler Voyager 3.0 LE V6 91r
Skoda Felicja 1.3 GLXi 2000r - do tej pory nie rozumiem dlaczego kupiłem te auto ;)
Toyota Corolla Liftback 1.3 91r.
Opel Kadett D - Kanciak 1.6 80r. - do tej pory nie rozumiem dlaczego go sprzedałem :(

argenta67

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: argenta67 » 18 maja 2012, 7:16

MiniMy pisze:Diagnoza:
Ja miałem podobne objawy na instalacji II generacji i wcale mnie to nie dziwiło. Piszesz o 4000 obr/min i słusznie, bo to są obroty przełączania się kolektora z długiego na krótki. Instalacja podciśnieniowa nie jest w stanie poradzić sobie z takim układem i masz za ubogą mieszankę, co szybko może skończyć się wypaleniem gniazd zaworowych.
Jak leczyć:
Wymienić jak najszybciej instalację na wtryskową. ja wymieniłem i spalanie spadło do 11 i wróciła radość z jazdy : yesyes :
Tu jest jeden z powodów dlaczego II gen to do Poloneza.

Awatar użytkownika
cool_r
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 219
Rejestracja: 21 lip 2009, 18:13
Lokalizacja: Ostrołeka

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: cool_r » 18 maja 2012, 8:11

Atam zaraz do poloneza, trzeba pod uwagę wziąć względy ekonomiczne bo jak powiedzmy ktoś mieszka w mieścinie i pomyka na krótkich dystansach to jaki tam biznes pchać w auto sekwencję dla szpanu czy jak?? lepiej na PB, umie siedzi reduktor tomasetto do 140 koniów może nie chodzi jak na cieczy ale da się jeździć w trasie 10 a po mieście wiadomo "trochę" więcej bo samochód to nie żaglówka. W tym temacie na początku warto odwiedzić gazownika niech fachowo pomaca może coś uda się namierzyć, a tak na marginesie to na PB te objawy są takie same??
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic

Awatar użytkownika
stico80
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 23 kwie 2012, 11:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jabłonna Druga (lubelskie)
Kontakt:

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: stico80 » 18 maja 2012, 8:52

Nie na Pb jest normalnie te objawy nie występują śmiga się że aż miło, nadmienie tylko że wcześniej tak się nie działo Kappa na gazie też jeździła normalnie te objawy występują może od tygodnia nawet może nie całego.
Była Lancia Kappa 2.0 20V 155KM rok prod. 1997
Co będzie ?? hmm

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: Wilkin » 18 maja 2012, 10:32

a może po prostu na dzień dobry - wymień filterek ;)
bo po dwóch latach to się zapchac mógł .
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
stico80
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 23 kwie 2012, 11:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jabłonna Druga (lubelskie)
Kontakt:

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: stico80 » 18 maja 2012, 11:01

filterek był wymieniany w marcu.
Była Lancia Kappa 2.0 20V 155KM rok prod. 1997
Co będzie ?? hmm

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: bassman » 18 maja 2012, 16:12

Zbadałeś układ pod kątem nieszczelności? Może zanim wygenerujesz jakiekolwiek koszty, to zobaczysz czy mikser, wąż, rura i wszystkie uszczelki są prawidłowo, szczelnie spasowane?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
stico80
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 23 kwie 2012, 11:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jabłonna Druga (lubelskie)
Kontakt:

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: stico80 » 18 maja 2012, 17:33

Witam sprawdziłem pod kątem szczelności i nic nie widzę ale fakt jak stałem w mieście na światłach poczułem gaz myślę że z mojego chociaż nie można wykluczyć samochodu przede mną jednak na 90% z mojego. Sprawdziłem też na ciepłym silniku ciężko kręci jak zgaszę na automacie czyli na gazie jak zgaszę na pb pali normalnie, na automacie gasząc na gazie też niby startuje na pb ale długo kręci, mało tego po dpaleniu zaraz przechodzi na gaz i gaśnie muszę znowu kręcić i najlepiej tylko na pb i jak już jadę przerzucić na gas wtedy łapie na maksa długo muła ale w końcu zacznie jechać na gazie.Chyba muszę podjechać do dobrego gazownika.
Była Lancia Kappa 2.0 20V 155KM rok prod. 1997
Co będzie ?? hmm

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: bassman » 18 maja 2012, 18:38

Masz nieszczelny zaworek na membranie drugiego stopnia w parowniku - parownik do przejrzenia i regeneracji, lub do wymiany.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
stico80
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 23 kwie 2012, 11:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jabłonna Druga (lubelskie)
Kontakt:

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: stico80 » 18 maja 2012, 19:22

bassman no świetnie po prostu rewelka miałem nadzieję że jakaś mniejsza pierdoła, jedyny plus że to 100hp i tak było za małe. Swoją stroną to coś mało wytrzymał ten parownik przecież od nowości to dopiero 2 lata a od serwisu 2 miesiące. D
Była Lancia Kappa 2.0 20V 155KM rok prod. 1997
Co będzie ?? hmm

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: bassman » 18 maja 2012, 20:14

Możesz jeszcze na początek sprawdzić szczelność gumowego grzybka w elektrozaworze przed/na parowniku (do niego dochodzi miedziana rurka ze zbiornika), ale to byłby 1% przypadków które przerobiłem. Jesteś ciut manualny, czy stronisz od takich robótek?
Mogę Cię poprowadzić krok po kroku, jak i co zrobić, ale potrzeba kilka fotek parownika i tego co w pobliżu niego jest zamontowane.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
stico80
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 53
Rejestracja: 23 kwie 2012, 11:57
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jabłonna Druga (lubelskie)
Kontakt:

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: stico80 » 18 maja 2012, 21:06

dzięki bassman jutro po pracy zrobię fotki, myślę że powinienem dać radę.
Była Lancia Kappa 2.0 20V 155KM rok prod. 1997
Co będzie ?? hmm

regaciarz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 188
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
Imię: Michał
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Kappa 2,0 20v 155KM problem na gazie

Post autor: regaciarz » 18 maja 2012, 22:49

tylko przed grzebaniem zakręć butlę bo czasami trzpionek w wielozaworze się zawiesi i nie odetnie gazu. Dodatkowo po zakręceniu butli wypal gaz( niech samochód pracuje na wolnych obrotach aż zgaśnie), ja kiedyś mało oka nie straciłem wykręcając trzpionek na chama( zachciało mi się go wyczyścić w czasach gdy o gazie wiedziałem tyle, ze się go tankuje do samochodu).

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”