Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zimno

argenta67

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: argenta67 » 03 cze 2012, 14:42

roni660 pisze:Zacznij od prostych rzeczy. Wlej do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy (np STP , Motul , Shel itp.). W bardzo wielu przypadkach to pomaga. Wystarczy , że jeden z wtryskiwaczy , w wyniku zanieczyszczenia , się zawiesza a już masz problem z odpalaniem i nie równą pracę silnika.
W jaki sposób mają sie zanieczyścić, czym, CR jest czystsze niż łza z oka i przy ciśnieniu ponad 1000atm nic nawet nie ma czasu aby sobie "obsiąść".

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: Zygi » 26 cze 2012, 21:56

argenta67 pisze:
roni660 pisze:Zacznij od prostych rzeczy. Wlej do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy (np STP , Motul , Shel itp.). W bardzo wielu przypadkach to pomaga. Wystarczy , że jeden z wtryskiwaczy , w wyniku zanieczyszczenia , się zawiesza a już masz problem z odpalaniem i nie równą pracę silnika.
W jaki sposób mają sie zanieczyścić, czym, CR jest czystsze niż łza z oka i przy ciśnieniu ponad 1000atm nic nawet nie ma czasu aby sobie "obsiąść".
Jak wyciagałem swoje wtryski nie były wcale czyste jak łza. Całe przykopcone, a przy otworkach nawet trochę grubiej jakiejś sadzy.

argenta67

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: argenta67 » 26 cze 2012, 22:03

Zygi pisze:
argenta67 pisze:
roni660 pisze:Zacznij od prostych rzeczy. Wlej do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy (np STP , Motul , Shel itp.). W bardzo wielu przypadkach to pomaga. Wystarczy , że jeden z wtryskiwaczy , w wyniku zanieczyszczenia , się zawiesza a już masz problem z odpalaniem i nie równą pracę silnika.
W jaki sposób mają sie zanieczyścić, czym, CR jest czystsze niż łza z oka i przy ciśnieniu ponad 1000atm nic nawet nie ma czasu aby sobie "obsiąść".
Jak wyciagałem swoje wtryski nie były wcale czyste jak łza. Całe przykopcone, a przy otworkach nawet trochę grubiej jakiejś sadzy.
Nie mylmy pojęć to okopcenie to normalna sprawa przecież końcówka wtrysku jest "zanurzona" w komorze spalania więc nie może tak być aby była czysta o tej czystości to ja pisałem wewnątrz wtryskiwacza a ciśnienie jakie wytwarzają przebije tą sadzę bez problemu.

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: Zygi » 30 cze 2012, 11:13

Wracając do tematu nierównej pracy - czy może na nią mieć wpływ czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym? Dziś odłączyłem wtyczkę od tego czujnika jak zimny silnik miał tradycyjną czkawkę i po odłączeniu tego czujnika silnik zaczął równo działać. Tyle że jeździć bez tego czujnika się nie da - nie ma wogóle mocy. Szkoda że czujnik kosztuje coś koło 300-400zł, więc na próbę nie kupię :/

marecki259
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 69
Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: marecki259 » 07 lut 2013, 12:07

Ja u siebie rozwiązałem problem szarpania auta oraz dymu , tankując na BP Ultimate ... od czasu gdy tą ropę tankuję - wszystko jest jak najbardziej ok .. :) Pozdrawiam

Mario19bb
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 20 wrz 2012, 15:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: Mario19bb » 09 lut 2013, 19:41

Zygi rozwiązałeś swój problem z odpalaniem :?: :?: za wszelkie wskazówki ludzie borykający się z tym samym problemem byli by bardzo wdzięczni :D

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: Zygi » 09 lut 2013, 22:01

Niestety nie. Wymienione jak narazie wtryski i egr, przepływka, wszystkie filtry...i jedyne co się zmieniło to to,że teraz szarpanie nie występuje za każdym razem. Przy większych mrozach dostaje jakby większką dawkę paliwa na rozruch i jest ok. Przy średnich mrozach od czasu do czasu poszarpie. Po tym jak w ASO usłyszałem, że teraz to nie mam co do nich przyjeżdżać na diagnozę, bo jest wilgotno i thesisy wtedy wariują zaczynam się zastanawiać, czy jest jakaś metoda na to szarpanie... ehh

Mario19bb
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 20 wrz 2012, 15:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: Mario19bb » 10 lut 2013, 11:06

U mnie wymienione wszystkie filtry,EGR,wtryskiwacze i dalej to samo,a liczyłem na to że wszystko działo się właśnie przez wtryski,świece mam podobno dobre i napięcie tez ale zauważyłem ze ikonka grzania świec zapala się na dosłownie 2-3 sekundy i gaśnie :| nawet jak na zewnątrz jest -5 stopni C.Kolega tu pisał że wina u niego było paliwo ale to także sprawdziłem i nie zauważyłem poprawy. :-? może ktoś ma jakieś pomysły co to może być :?: :?:

A co z tym czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym :?: :?: pisałeś ze po odłączeniu zapala normalnie.. Gdzie ten czujnik się znajduje :?: :?: Sprawdził bym u siebie też :)
Ostatnio zmieniony 10 lut 2013, 13:57 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień". Połączyłem posty.

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: Zygi » 10 lut 2013, 12:46

Co do czujnika...przypuszczam, że pomagało to tylko doraźnie - włączał się tryb awaryjny i przez to silnik zaczynał pracować równomiernie. Ogólnie jednak nie w tym leży problem. Czujnik znajduje się mniej więcej w połowie długości kolektora dolotowego - od strony przegrody silnika. Widoczny dość wyraźnie. Możesz go sprawdzić, ale nie sądzę, żeby w tym leżal problem. Jednak uwaga - jeśli będziesz chciał go wyciągnąć uważaj na ten element wchodzący do kolektora. Nie szarp na siłę, tylko pociągaj lekko obracając. Jest na uszczelce i dość ciasno wychodzi.
A sprawdzałeś w aso, czy masz najnowszy soft silnika? Podobno w 2008 był jakiś upgrade i planuję to sprawdzić. Wgranie nowego to chyba coś koło 220-230zł.

Mario19bb
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 20 wrz 2012, 15:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: Mario19bb » 10 lut 2013, 14:29

To od razu ci powiem ze pewnie wgranie nowego softu nic nie da, ponieważ ja mam Thesisa z 2009 roku :| a poza tym jakiś czas temu wgrywałem od nowa oprogramowanie w ASO w Krakowie...i żadnego efektu nie było.

LUKI82

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: LUKI82 » 10 lut 2013, 14:51

Ja mam wrażenie że u mnie po nocy stania samochodu ikona grzania świec swieci dłużej niż 3 sek. Dzisiaj włącze stoper i dam znać ile trwa u mnie podgrzewanie.

W dzień temp. była 1 st. na plus , po południu spadla do 0 st. Auto stało bez odpalania trzy dni. Przed uruchomieniem silnika ikona świec świeciła ponad 4 sek. Przy większych mrozach proces podgrzewania był dłuższy. Może będą jeszcze zimniejsze dni więc wtedy podam Wam kolejne pomiary. Palivo V-power diesel zatankowane na shell oraz w paliwie domieszka Tutela Professional Diesel ART zakupiona w ASO.

szajbus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 495
Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
Lokalizacja: bielsko-biała
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: szajbus » 10 lut 2013, 23:18

ikona nie ma tu nic do rzeczy bo swiece czesto grzeja dalej a nawet grzeja na wlaczonym silniku ikona ma za zadanie poinformowane ze juz mozna krecic silnikiem bo cos sie zagrzalo wiec sprawdznie jak dlugo swieci nic nie da posluchaj przekaznika ...

problem z odpalaniem nie jest mi obcy kolega ma 2.4jtdm 185hp i nie odpalal od pierwszego dnia po wyjezdzie z salonu wymienili wszytko na gwarancji i dalej to samo ...

LUKI82

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: LUKI82 » 11 lut 2013, 7:27

No więc w takim razie kolega wpadł na niezłą minę .
Albo jak stała w salonie to coś się komuś z niej przydało i podmienili albo przy składaniu samochodu w fabryce została pominięta ważna procedura.
A większość twierdzi że thesis po 2006 r miało mieć poprawionych wiele układów, najbardziej mylne stwierdzenie.

tomay77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:09
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Nowa Sol

Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z

Post autor: tomay77 » 01 sty 2015, 20:41

Witam serdecznie

Wlasnie wymienilem moja Lybre 1,9 jtd z 1997roku (277tys.km) na thesis 2,4 Mjet z 2007 roku (118 tys. km).
Mialem podobny problem jak wy z klekotaniem na zimnym silniku. Wymieniony rozrzad, olej, filtry i dalej to samo.Cisnienie na cylindrach prawidlowe. Sprawdzone wtryski... i tu pierwsza niespodzianka, zlamana aluminiowa stopka dociskajaca wtrysk. Chwilowo przynioslo to efekt, ale po zamontowaniu nowej stopki zaczelo wywalac blad egr. Po dalszym szperaniu okazalo sie ze urwana jest szpilka od egr-u, tym samym byl on nieszczelny. Niestety w polaczeniu z przedzurawionym przewodem od turbo zakopcilo wszystkie zawory. Po sprawdzeniu przez kolektor kamera (srednicy 3,2mmm) diagnoza sie potwierdzila. Moj mechanior sie spisal i dziala wszystko wysmienicie :)
Pozdrawiam:
Tomasz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”