W jaki sposób mają sie zanieczyścić, czym, CR jest czystsze niż łza z oka i przy ciśnieniu ponad 1000atm nic nawet nie ma czasu aby sobie "obsiąść".roni660 pisze:Zacznij od prostych rzeczy. Wlej do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy (np STP , Motul , Shel itp.). W bardzo wielu przypadkach to pomaga. Wystarczy , że jeden z wtryskiwaczy , w wyniku zanieczyszczenia , się zawiesza a już masz problem z odpalaniem i nie równą pracę silnika.
Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na zimno
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
Jak wyciagałem swoje wtryski nie były wcale czyste jak łza. Całe przykopcone, a przy otworkach nawet trochę grubiej jakiejś sadzy.argenta67 pisze:W jaki sposób mają sie zanieczyścić, czym, CR jest czystsze niż łza z oka i przy ciśnieniu ponad 1000atm nic nawet nie ma czasu aby sobie "obsiąść".roni660 pisze:Zacznij od prostych rzeczy. Wlej do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy (np STP , Motul , Shel itp.). W bardzo wielu przypadkach to pomaga. Wystarczy , że jeden z wtryskiwaczy , w wyniku zanieczyszczenia , się zawiesza a już masz problem z odpalaniem i nie równą pracę silnika.
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
Nie mylmy pojęć to okopcenie to normalna sprawa przecież końcówka wtrysku jest "zanurzona" w komorze spalania więc nie może tak być aby była czysta o tej czystości to ja pisałem wewnątrz wtryskiwacza a ciśnienie jakie wytwarzają przebije tą sadzę bez problemu.Zygi pisze:Jak wyciagałem swoje wtryski nie były wcale czyste jak łza. Całe przykopcone, a przy otworkach nawet trochę grubiej jakiejś sadzy.argenta67 pisze:W jaki sposób mają sie zanieczyścić, czym, CR jest czystsze niż łza z oka i przy ciśnieniu ponad 1000atm nic nawet nie ma czasu aby sobie "obsiąść".roni660 pisze:Zacznij od prostych rzeczy. Wlej do paliwa środek do czyszczenia wtryskiwaczy (np STP , Motul , Shel itp.). W bardzo wielu przypadkach to pomaga. Wystarczy , że jeden z wtryskiwaczy , w wyniku zanieczyszczenia , się zawiesza a już masz problem z odpalaniem i nie równą pracę silnika.
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
Wracając do tematu nierównej pracy - czy może na nią mieć wpływ czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym? Dziś odłączyłem wtyczkę od tego czujnika jak zimny silnik miał tradycyjną czkawkę i po odłączeniu tego czujnika silnik zaczął równo działać. Tyle że jeździć bez tego czujnika się nie da - nie ma wogóle mocy. Szkoda że czujnik kosztuje coś koło 300-400zł, więc na próbę nie kupię :/
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 29 sie 2012, 15:17
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
Ja u siebie rozwiązałem problem szarpania auta oraz dymu , tankując na BP Ultimate ... od czasu gdy tą ropę tankuję - wszystko jest jak najbardziej ok .. Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 20 wrz 2012, 15:15
- Lokalizacja: Poznań
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
Zygi rozwiązałeś swój problem z odpalaniem za wszelkie wskazówki ludzie borykający się z tym samym problemem byli by bardzo wdzięczni
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
Niestety nie. Wymienione jak narazie wtryski i egr, przepływka, wszystkie filtry...i jedyne co się zmieniło to to,że teraz szarpanie nie występuje za każdym razem. Przy większych mrozach dostaje jakby większką dawkę paliwa na rozruch i jest ok. Przy średnich mrozach od czasu do czasu poszarpie. Po tym jak w ASO usłyszałem, że teraz to nie mam co do nich przyjeżdżać na diagnozę, bo jest wilgotno i thesisy wtedy wariują zaczynam się zastanawiać, czy jest jakaś metoda na to szarpanie... ehh
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 20 wrz 2012, 15:15
- Lokalizacja: Poznań
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
U mnie wymienione wszystkie filtry,EGR,wtryskiwacze i dalej to samo,a liczyłem na to że wszystko działo się właśnie przez wtryski,świece mam podobno dobre i napięcie tez ale zauważyłem ze ikonka grzania świec zapala się na dosłownie 2-3 sekundy i gaśnie nawet jak na zewnątrz jest -5 stopni C.Kolega tu pisał że wina u niego było paliwo ale to także sprawdziłem i nie zauważyłem poprawy. może ktoś ma jakieś pomysły co to może być
A co z tym czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym pisałeś ze po odłączeniu zapala normalnie.. Gdzie ten czujnik się znajduje Sprawdził bym u siebie też
A co z tym czujnikiem ciśnienia w kolektorze dolotowym pisałeś ze po odłączeniu zapala normalnie.. Gdzie ten czujnik się znajduje Sprawdził bym u siebie też
Ostatnio zmieniony 10 lut 2013, 13:57 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień". Połączyłem posty.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień". Połączyłem posty.
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
Co do czujnika...przypuszczam, że pomagało to tylko doraźnie - włączał się tryb awaryjny i przez to silnik zaczynał pracować równomiernie. Ogólnie jednak nie w tym leży problem. Czujnik znajduje się mniej więcej w połowie długości kolektora dolotowego - od strony przegrody silnika. Widoczny dość wyraźnie. Możesz go sprawdzić, ale nie sądzę, żeby w tym leżal problem. Jednak uwaga - jeśli będziesz chciał go wyciągnąć uważaj na ten element wchodzący do kolektora. Nie szarp na siłę, tylko pociągaj lekko obracając. Jest na uszczelce i dość ciasno wychodzi.
A sprawdzałeś w aso, czy masz najnowszy soft silnika? Podobno w 2008 był jakiś upgrade i planuję to sprawdzić. Wgranie nowego to chyba coś koło 220-230zł.
A sprawdzałeś w aso, czy masz najnowszy soft silnika? Podobno w 2008 był jakiś upgrade i planuję to sprawdzić. Wgranie nowego to chyba coś koło 220-230zł.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 20 wrz 2012, 15:15
- Lokalizacja: Poznań
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
To od razu ci powiem ze pewnie wgranie nowego softu nic nie da, ponieważ ja mam Thesisa z 2009 roku a poza tym jakiś czas temu wgrywałem od nowa oprogramowanie w ASO w Krakowie...i żadnego efektu nie było.
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
Ja mam wrażenie że u mnie po nocy stania samochodu ikona grzania świec swieci dłużej niż 3 sek. Dzisiaj włącze stoper i dam znać ile trwa u mnie podgrzewanie.
W dzień temp. była 1 st. na plus , po południu spadla do 0 st. Auto stało bez odpalania trzy dni. Przed uruchomieniem silnika ikona świec świeciła ponad 4 sek. Przy większych mrozach proces podgrzewania był dłuższy. Może będą jeszcze zimniejsze dni więc wtedy podam Wam kolejne pomiary. Palivo V-power diesel zatankowane na shell oraz w paliwie domieszka Tutela Professional Diesel ART zakupiona w ASO.
W dzień temp. była 1 st. na plus , po południu spadla do 0 st. Auto stało bez odpalania trzy dni. Przed uruchomieniem silnika ikona świec świeciła ponad 4 sek. Przy większych mrozach proces podgrzewania był dłuższy. Może będą jeszcze zimniejsze dni więc wtedy podam Wam kolejne pomiary. Palivo V-power diesel zatankowane na shell oraz w paliwie domieszka Tutela Professional Diesel ART zakupiona w ASO.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
ikona nie ma tu nic do rzeczy bo swiece czesto grzeja dalej a nawet grzeja na wlaczonym silniku ikona ma za zadanie poinformowane ze juz mozna krecic silnikiem bo cos sie zagrzalo wiec sprawdznie jak dlugo swieci nic nie da posluchaj przekaznika ...
problem z odpalaniem nie jest mi obcy kolega ma 2.4jtdm 185hp i nie odpalal od pierwszego dnia po wyjezdzie z salonu wymienili wszytko na gwarancji i dalej to samo ...
problem z odpalaniem nie jest mi obcy kolega ma 2.4jtdm 185hp i nie odpalal od pierwszego dnia po wyjezdzie z salonu wymienili wszytko na gwarancji i dalej to samo ...
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
No więc w takim razie kolega wpadł na niezłą minę .
Albo jak stała w salonie to coś się komuś z niej przydało i podmienili albo przy składaniu samochodu w fabryce została pominięta ważna procedura.
A większość twierdzi że thesis po 2006 r miało mieć poprawionych wiele układów, najbardziej mylne stwierdzenie.
Albo jak stała w salonie to coś się komuś z niej przydało i podmienili albo przy składaniu samochodu w fabryce została pominięta ważna procedura.
A większość twierdzi że thesis po 2006 r miało mieć poprawionych wiele układów, najbardziej mylne stwierdzenie.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:09
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Nowa Sol
Re: Thesis 2.4 M-jet 20V- nierówna praca przy zapalaniu na z
Witam serdecznie
Wlasnie wymienilem moja Lybre 1,9 jtd z 1997roku (277tys.km) na thesis 2,4 Mjet z 2007 roku (118 tys. km).
Mialem podobny problem jak wy z klekotaniem na zimnym silniku. Wymieniony rozrzad, olej, filtry i dalej to samo.Cisnienie na cylindrach prawidlowe. Sprawdzone wtryski... i tu pierwsza niespodzianka, zlamana aluminiowa stopka dociskajaca wtrysk. Chwilowo przynioslo to efekt, ale po zamontowaniu nowej stopki zaczelo wywalac blad egr. Po dalszym szperaniu okazalo sie ze urwana jest szpilka od egr-u, tym samym byl on nieszczelny. Niestety w polaczeniu z przedzurawionym przewodem od turbo zakopcilo wszystkie zawory. Po sprawdzeniu przez kolektor kamera (srednicy 3,2mmm) diagnoza sie potwierdzila. Moj mechanior sie spisal i dziala wszystko wysmienicie
Pozdrawiam:
Tomasz
Wlasnie wymienilem moja Lybre 1,9 jtd z 1997roku (277tys.km) na thesis 2,4 Mjet z 2007 roku (118 tys. km).
Mialem podobny problem jak wy z klekotaniem na zimnym silniku. Wymieniony rozrzad, olej, filtry i dalej to samo.Cisnienie na cylindrach prawidlowe. Sprawdzone wtryski... i tu pierwsza niespodzianka, zlamana aluminiowa stopka dociskajaca wtrysk. Chwilowo przynioslo to efekt, ale po zamontowaniu nowej stopki zaczelo wywalac blad egr. Po dalszym szperaniu okazalo sie ze urwana jest szpilka od egr-u, tym samym byl on nieszczelny. Niestety w polaczeniu z przedzurawionym przewodem od turbo zakopcilo wszystkie zawory. Po sprawdzeniu przez kolektor kamera (srednicy 3,2mmm) diagnoza sie potwierdzila. Moj mechanior sie spisal i dziala wszystko wysmienicie
Pozdrawiam:
Tomasz