Lybra 2.0 20v SW - czy to dobry wybór?
Moderator: stabraf
- ŻuczekM
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 23:01
- Lokalizacja: Płock
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Zgadzam się z RAFAKO z Tobą w całej rozciągłości.
Mam jeszcze trochę czasu na poszukiwania i na razie skupię się na kraju,raczej dalekich wycieczek nie będę na razie organizował ale jak nic nie znajdę to pewnie będę musiał.
Najważniejsze pytanie z mojego punktu widzenia jest takie - czy 2.0 jest w stanie przejechać 300tys bez remontu? Bo wiem ze słabsze jednostki a na pewno 1.6 tak i dlatego szukam właśnie Lybry w dobrym stanie żebym był pewien, że do 300 tys. jeszcze trochę jej brakuje. Na stan licznika chyba nie ma sensu za bardzo zwracać uwagi.
Mam jeszcze trochę czasu na poszukiwania i na razie skupię się na kraju,raczej dalekich wycieczek nie będę na razie organizował ale jak nic nie znajdę to pewnie będę musiał.
Najważniejsze pytanie z mojego punktu widzenia jest takie - czy 2.0 jest w stanie przejechać 300tys bez remontu? Bo wiem ze słabsze jednostki a na pewno 1.6 tak i dlatego szukam właśnie Lybry w dobrym stanie żebym był pewien, że do 300 tys. jeszcze trochę jej brakuje. Na stan licznika chyba nie ma sensu za bardzo zwracać uwagi.
Lancia Ypsilon 1.2 2014
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Te silniki (jak i wiele innych dobrych jednostek) przejadą i pół miliona bez remontu, albo i więcej. Warunkiem jest prawidłowa eksploatacja silnika, a to wiąże się już z historią auta, poprzednimi właścicielami itd.ŻuczekM pisze:
Najważniejsze pytanie z mojego punktu widzenia jest takie - czy 2.0 jest w stanie przejechać 300tys bez remontu? Bo wiem ze słabsze jednostki a na pewno 1.6 tak i dlatego szukam właśnie Lybry w dobrym stanie żebym był pewien, że do 300 tys. jeszcze trochę jej brakuje. Na stan licznika chyba nie ma sensu za bardzo zwracać uwagi.
Jest w klubie kilka osób, które te silniki znają "od podszewki", wiedzą co im może dolegać, jak mają pracować itd.- może akurat ktoś pomoże w ustaleniu kondycji auta, gdy będziesz oglądał kolejne egzemplarze. Pytać można, ludzi chcących sobie pomagać tu nie brakuje
Wiele aut na forum z tym silnikiem ma przebiegi rzędu 300 tyś i więcej (ten sam silnik występował w Kappach). Ja również mogę potwierdzić, że są wytrzymałe o ile się je prawidłowo eksploatuje- to są bezawaryjne.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Ja mam Lybrę SW 2,0 z 2000 roku już od... 7 lat. Złego słowa na ten silnik nie powiem (no, mógłby mniej palić )
Poszukaj zadbanego egzemplarza i śmiało w ten silnik możesz się pakować.
Poszukaj zadbanego egzemplarza i śmiało w ten silnik możesz się pakować.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
jak już będziesz "zmęczony" poszukiwaniem 2.0 SW to zapraszam do obejrzenia mojej 1.8 już z założoną i przetestowaną instalacją LPG. Może Ci przypadnie do gustu. Tak czy siak życzę Ci znalezienia w dobrym stanie 2.0
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
- ŻuczekM
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 23:01
- Lokalizacja: Płock
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Piszesz KRIS że twoja Lancia zużywa około 0.3 litra oleju na 1000 km. Może właściciele 2.0 napiszą jak to u nich wygląda
Lancia Ypsilon 1.2 2014
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Dolałem 0.5 l na 5000 km. Nie wiem jak to wyglądało po sprzedaży u Setha.ŻuczekM pisze:Piszesz KRIS że twoja Lancia zużywa około 0.3 litra oleju na 1000 km. Może właściciele 2.0 napiszą jak to u nich wygląda
Serdecznie pozdrawiam.
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
jeśli myślisz, że 0,3litra to jest dużo to Ci napiszę że do 0,7 litra/1000km jest normą we fiatowskich silnikach. Inaczej mówiąc, jeśli Ci zużywa 0,6litra oleju nowy samochód to nie jest to nic nadzwyczajnego. Silnik mam w dobrym stanie - sprawdzałem kompresję i jest na poziomie ponad 10bar po równo na każdym cylindrze. Polecam Ci przed zakupem zrobić kompresję gdzieś u mechanika. Mnie to kosztowało 60zł a trochę Ci powie na temat stanu silnika. Nie wiem czy ta od Setha miała gaz... zasilanie LPG również powoduje szybszy spadek poziomu oleju. Wiąże się to z suchym spalaniem gazu... Jeśli jest zasilanie benzyną, to benzyna miesza się z olejem i dlatego wydaje się, że oleju zużywa się mniej...
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
To do mnie piszesz Bo jeśli do mnie, to czy ja gdzieś napisałem, że 0.3l/1000 km to jakieś duże zużycie Mi passat B5 1.6 101 KM bez lpg wpierniczał prawie litr oleju na 1000 km i podobno w tych śmieciach to normalneKris pisze:jeśli myślisz, że 0,3litra to jest dużo to Ci napiszę że do 0,7 litra/1000km jest normą we fiatowskich silnikach. Inaczej mówiąc, jeśli Ci zużywa 0,6litra oleju nowy samochód to nie jest to nic nadzwyczajnego. (...) Nie wiem czy ta od Setha miała gaz... zasilanie LPG również powoduje szybszy spadek poziomu oleju. Wiąże się to z suchym spalaniem gazu... Jeśli jest zasilanie benzyną, to benzyna miesza się z olejem i dlatego wydaje się, że oleju zużywa się mniej...
Lybra moja (a później Setha) nie miała gazu. Na gazie rzeczywiście auta więcej żrą, to fakt.
Serdecznie pozdrawiam.
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Rafako, nie kierowałem do Ciebie żadnego słowa. Piszę do autora postu, dla którego, jak mniemam, zużycie na 1kkm 0,3litra oleju to sporo. VW Touareg kumplowi wciąga 1,5 litra /1kkm syntetyku. W serwisie mu powiedzieli, że silnik się dociera (bo kupił go nowego) i nie podlega naprawie gwarancyjnej. Zresztą w instrukcji jest takie zużycie napisane. Coś mi się zdaje, że zużycie oleju rośnie proporcjonalnie do pojemności silnika - Tuareg jest z 3litrową v6-stką. W moich wcześniejszych autach: litrowe Uno i 1.2 w Bravo nie zauważałem spadku poziomu oleju pomiędzy wymianami...
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Hmmm.... no to muszę powiedzieć, że do mojego 3.0 nie dolałem przez ostatni rok ani mililitra oleju - tyle ile wlałem w listopadzie zeszłego roku, tyle się wylało przy tegorocznej wymianie.... przy przejechaniu circa 2 kkm Jednakże apetyt na olej w granicach 0.5l / 1 kkm to przecież nic strasznego i w zasadzie większość producentów dopuszcza taką możliwość pisząc o tym w instrukcji...
- ŻuczekM
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 23:01
- Lokalizacja: Płock
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Zużywanie oleju to niby naturalna rzecz ale w pewnych jednostkach jest trochę irytujące. Zdaję sobie sprawę że norma fiatowska jest końska ale sprawdzanie bagnetu co tysiąc kilometrów nie za bardzo mi się widzi. Wiem że różne wersje silnikowe mogą mieć odmienny apetyt na olej i dlatego zadałem takie pytanie. 0.3 litra na gazie to nie tragedia dlatego zadałem pytanie odnośnie 2.0 czy aby tamta jednostka nie bierze 0.5 lub więcej bo to by go ewidENtnie skreśliło. RAFAKO jednak mnie uspokoił:)Kris pisze:jeśli myślisz, że 0,3litra to jest dużo to Ci napiszę że do 0,7 litra/1000km jest normą we fiatowskich silnikach. Inaczej mówiąc, jeśli Ci zużywa 0,6litra oleju nowy samochód to nie jest to nic nadzwyczajnego.
W 1.6 16v 103KM na gazie brał mi max 0.2 litra, 1.4 16v 95KM około 0.1. Zużycie zależy też od samego egzemplarza silnika bo mojemu bratu ten sam silnik bierze 0.4l a to już sporo. W Alfie przestałem już zaglądać na bagnet bo nie miało to sensu. Do pierwszej wymiany bez dolewki i chyba tak już zostanie.
Dzisiaj oglądałem jeszcze raz Lancię i pomimo tego że silnik ogólnie jest czysty ,choć widać że nie był myty, to widać ślady po oleju są na bloku silnika pod plastikową osłoną silnika. Czy może być to coś groźnego?
Lancia Ypsilon 1.2 2014
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Ja takie ślady miałem, gdy pękła pokrywa zaworów przy śrubie mocującej i tym samym puściła uszczelka.
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
- ŻuczekM
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 46
- Rejestracja: 30 wrz 2012, 23:01
- Lokalizacja: Płock
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Zrobiłem dzisiaj mały eksperyment statystyczny i przejrzałem pierwsze 10 stron postów w dziale technicznym dotyczących problemów z silnikiem. Było w nim 8 przypadków poważnego uszkodzenia silnika w 2.0 i 6 przypadków wersji 1.8. Ktoś powie, że to podobne liczby ale wystarczy wziąć pod uwagę jak niewiele jeździ 2 litrówek w porównaniu do 1.8 a to już daje pole do przemyśleń. Dodatkowo w przypadku mocniejszego motoru większość przypadków dotyczyła właśnie panewek, w 1.8 przyczyny były bardziej zróżnicowane.
Być może warto rozważyć wersję 2.0 w przypadku naprawdę zadbanego egzemplarza, z pewnym przebiegiem. Wiem jednak, że w Polsce takiego nie dostanę dlatego będzie chyba bezpieczniej skupić się na 1.8 których zresztą jest dużo większy wybór.
Po prostu wszystko wskazuje na to iż zakup 2.0 jest obarczony większym ryzykiem a takowe chciałbym ograniczyć do minimum
Być może warto rozważyć wersję 2.0 w przypadku naprawdę zadbanego egzemplarza, z pewnym przebiegiem. Wiem jednak, że w Polsce takiego nie dostanę dlatego będzie chyba bezpieczniej skupić się na 1.8 których zresztą jest dużo większy wybór.
Po prostu wszystko wskazuje na to iż zakup 2.0 jest obarczony większym ryzykiem a takowe chciałbym ograniczyć do minimum
Lancia Ypsilon 1.2 2014
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Widzę, że bardzo ostrożnie podchodzisz do zakupu Zawsze zakup używanego samochodu, coraz częściej także nowego, jest obarczony pewnym ryzykiem. Nawet jeśli kupujesz w pełni sprawną używkę to nie masz pewności, że za 5tys km auto nie wywinie jakiegoś numeru. Ja również kupowałem zadbany egzemplarz, pół roku później jadąc nad morze ze Śląska musiałem w niedzielne dopołudnie szukać mechanika w miejscowości Kejcany czy jakoś tak . Bo mi złapało z tyłu klocek hamulca...
No ja 2.0 szukałem jakieś 3miesiące... i kupiłem 1.8 ale nie poddawaj się
No ja 2.0 szukałem jakieś 3miesiące... i kupiłem 1.8 ale nie poddawaj się
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?
Tak jak napisał Rafako - passaty (również B6), te to dopiero żłopią olej hektolitrami, a najlepszy sposób na obejrzenie focha w ASO, to zapytanie o nadmierną konsumpcję oleju. Pewni siebie sprzedawcy dostają wówczas pąsu i dąsu. A Ty przy okazji słyszysz, że przy sąsiednim stoliku też ktoś się na to skarży.ŻuczekM pisze:Zużywanie oleju to niby naturalna rzecz ale w pewnych jednostkach jest trochę irytujące. Zdaję sobie sprawę że norma fiatowska jest końska ale sprawdzanie bagnetu co tysiąc kilometrów nie za bardzo mi się widzi.
Mimo wszystko zalecałbym Ci nielekceważenie weryfikacji poziomu oleju nawet, jeśli Twój silnik nie będzie brał. Włoskie silniki są (często) bardzo dobre, ale z założenia nie lubią (bardzo nie lubią!) zaniedbań w zakresie smarowania. Mam taką teorię, że uszkodzone panewki w Kappie to często właśnie z olewania regularnych wymian oleju i weryfikacji jego poziomu się biorą.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?