Kappa 2.4 JTD - problemy z odpalaniem/błąd U1600

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Kappa 2.4 JTD - problemy z odpalaniem/błąd U1600

Post autor: Rapeek » 09 sie 2014, 0:34

Nie wiem jak jest w poliftowych ale w mojej poprzedniej Kappie 2,4 20v z 95r zamieniałem ECU z innych aut i bez problemu zapalała, a immo na pewno działało bo innym kluczem odpalić się nie dało. Wygląda na to że immo powiązane jest tylko z kluczem (transponderem) a ECU można dowolnie wymieniać.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

doginson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
Skype: doginson1984
Imię: Robert
Lokalizacja: trojmiasto
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - problemy z odpalaniem/błąd U1600

Post autor: doginson » 09 sie 2014, 7:06

volf moze masz racje, że problem jest gdzie indziej. chyba później pójdę do samochodu i nagram filmik jak to u mnie wygląda.Jak jest ten problem niby z kluczykiem to jest brak kontrolki swiec zarowych. gdy wszystko dziala i wyjmę pastylkę to kontrolka świec zawsze się świeci.
natomiast podczas występowania błędu pojawia się tylko kluczyk i nie słychać pompki w baku.
Podczas usterki jest brak możliwości wpisania kodu awaryjnego tak jak podczas poprawnego odczytania go.
tylko dlaczego rzuca kodem u1600. może on jest następstwem innego błędu, którego komputer nie wychwytuje.
będę musiał zacząć chyba sprawdzać cała instalację :)
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4019
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 JTD - problemy z odpalaniem/błąd U1600

Post autor: volf » 09 sie 2014, 8:46

Wygląda raczej na jakiś problem z samym ECU lub jego zasilaniem, sprawdzałeś coś w tamtym rejonie?
KAPPA TDS & JTD

doginson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
Skype: doginson1984
Imię: Robert
Lokalizacja: trojmiasto
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - problemy z odpalaniem/błąd U1600

Post autor: doginson » 09 sie 2014, 10:43

jeszcze nie sprawdzałem zasilania komputera. dzisiaj postaram się to zrobić. muszę tylko znaleźć schemat. jakiś mam, ale nie jestem pewien czy dobry. po moim poprzednim wpisie byłem rano w samochodzie, nagrałem filmiki o których mówiłem, ale zdarzyło się coś ciekawego.
było rano więc jak zawsze kluczyk na desce i ***. poszedłem zobaczyć pod maskę i nic tam ciekawego oczywiście nie znalazłem. jednak zamykając maskę, która dosyć mocno uderzyła w tej chwili usłyszałem pompkę w baku która ruszyła. może zbieg okoliczności a może coś tam niestyka.
czytałem wczoraj fora i kiedyś użytkownik kappy, któremu pomagał użytkownik Prezesjm miał urwany przewód idący obok maglownicy do zasilania komputera. oczywiście jemu samochód w ogóle nie odpalał.
zajmę się analizowaniem tego zasilania.
pozdrawiam
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322

doginson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
Skype: doginson1984
Imię: Robert
Lokalizacja: trojmiasto
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - problemy z odpalaniem/błąd U1600

Post autor: doginson » 11 sie 2014, 9:48

a więc wracam z 2h pracy przy samochodzie. usterka chyba naprawiona. wielkie dzięki Volf.
poszedłem za tropem braku dźwięku pompki paliwa. sprawdziłem na bezpieczniku nie było napięcia. skierowałem się mając schemat w ręku do skrzynki przekaźników w podszybiu. rozmontowałem całą "skrzynkę" aby zobaczyć jakie kable idą od dołu i aby wiedzieć, który przekaźnik od czego.
dla potomnych:
- maly czerwony przekaźnik 30A to przekaźnik od ECU,
- mały czarny przekaźnik 20A jest od pompki paliwa.
U mnie był winny czerwony. dosłownie jak go lekko pchnąłem to załączał i pompka ruszała. jego wyjęcie z gniazda powoduje na tablicy rozdzielczej świecenie tylko kluczyka.
otworzyłem go, ale jest tak upchany, że nie ma co tam przelutowywać.
poszedłem do sklepu z częściami samochodowymi. 20 zł za przekaźnik.
kupiłem też drugi do pompki paliwa.
są to uniwersalne przekaźniki
NO I DZIAŁA.
dzięki wszystkim za pomoc. Ide się cięszyć w końcu sprawną furką.
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa 2.4 JTD - problemy z odpalaniem/błąd U1600

Post autor: Ramzes_II » 11 sie 2014, 13:50

volf pisze:Ja immo nie usuwam , ale są koledzy co zrobią to bez problemu, szukaj speców od czipowania :)
Druga opcja to wymiana kompletu-ECU silnika, centralka immo i transponder z kluczyka.
Jak to wygląda finansowo i co jest korzystniejsze to trudno powiedzieć.
Widzę, że są jeszcze jakieś emulatory, ale czy to się sprawdza :?: nphttp://allegro.pl/emulator-odblokowywac ... 81810.html
Sprawdza się, ale założenie emu wiąże się z przeprogramowaniem pamięci 24C04 w sterowniku (dokładnie zmiana kilku bajtów) by emu mógł prawidłowo pracować. Wiec tak czy tak wizyta u elektronika z komputerem silnika byłaby konieczna. Zresztą założenie emu jest mi jedyną znaną metodą całkowitego obejscia immo w tym sterowniku.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

doginson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
Skype: doginson1984
Imię: Robert
Lokalizacja: trojmiasto
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - problemy z odpalaniem/błąd U1600

Post autor: doginson » 11 sie 2014, 15:22

Panowie jeszcze jedna prośba. skąd bierzecie schematy. bo ja się posiłkuje jakimiś włoskimi, które gdzieś znalazłem i autodata ale po mojej naprawie podłączyłem kompa, aby sprawdzić jeszcze raz błędy i okazało się, że mam błąd czujnika sprzęgła.
czujnik sprawdziłem i działa. dochodzą do niego dwa kable koloru chyba zielony i biało czarny. niestety zaraz mi znikają. na czujniku brak plusa, a autodata pokazuje, że plus idzie ze stacyjki po jakimś bezpieczniku 10 amper. rozdziela się na czujnik sprzęgła i hamulca ale ten drugi ma napięcie a od sprzęgła brak. pewnie podczas moich wielkich prac coś ruszyłem i teraz problem. jak ktoś może określić mi droge tego czujnika do komputera będę wdzięczny.
ps jak widzicie moja Lancia lubi aby ja naprawiać : )
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322

doginson
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 06 gru 2009, 12:37
Skype: doginson1984
Imię: Robert
Lokalizacja: trojmiasto
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - problemy z odpalaniem/błąd U1600

Post autor: doginson » 12 sie 2014, 18:46

czujnik naprawiony. Dla tych co beda kiedys mieli podobny problem podaje droge kabli do niego idacych. Od czujnika wychodza dla kable zielono bialy i bialo czarny. Wychodza przez sciane do komory silnika i tam lacza sie w wieksza wiazke ktora prowadzi do komputera pod nogami pasazera. Do komputera wchodzi kabel bialo czarny w zlacze 2 pin nr 2. kabel zielony leci dalej wiazka do duzej bialej kostki obok komputera (nad prawa noga pasazera) ta cala wiazka leci w lewo za zegarami az do jednej z dwoch bialych kostek nad lewa noga kierowcy. Z niej znika mi gdzies za skrzynke bezpiecznikow ale od tej kostki jest juz polaczona z calym plusem ze stacyjki. U mnie byla winna ktoras z kostek. Po przeczyszczeniu i ponownym polaczeniu plus sie pojawil. Pozdrawiam i zamykam temat
SuperRob Autonaprawa Mobilny Mechanik
facebook: SuperRob
trójmiasto
2xLancia kappa 2000 rok 2.4jtd
516-876-322

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”