Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Heathen » 22 sie 2015, 15:57

volf pisze:Dziwnie to liczysz...
Koszt benzyny 8,5x4,7=40PLN
Koszt gazu 10x2=20PLN
Przy przebiegu rocznym 10kkm koszt instalacji zwróci nam się w ciągu 1,5 roku, zakładając, że kosztuje 3 000PLN...
Ja bym zakładał : ok2 :

Pisanie, że oszczędności będą mniejsze, bo mając niższe koszty paliwa będziemy robić większy przebieg jest chyba nieco dziwne :)
Dziwne? Niestety z punktu widzenia portfela prawdziwe, skoro Artur zadeklarował zwiększenie przebiegu o 50% to i koszty wzrosną nie?
przy przebiegu 10000km paliwo rocznie będzie kosztowało 4000zł
przy przebiegu 15000km LPG rocznie będzie kosztowało 3000zł
Realnie oszczędzanie które będzie można wydać na inne przyjemności zacznie się po 3 latach (instalacja z 3k będzie kosztować)
QV...soon:)

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: geowik » 22 sie 2015, 18:49

Heathen pisze:
volf pisze:Dziwnie to liczysz...
Koszt benzyny 8,5x4,7=40PLN
Koszt gazu 10x2=20PLN
Przy przebiegu rocznym 10kkm koszt instalacji zwróci nam się w ciągu 1,5 roku, zakładając, że kosztuje 3 000PLN...
Ja bym zakładał : ok2 :

Pisanie, że oszczędności będą mniejsze, bo mając niższe koszty paliwa będziemy robić większy przebieg jest chyba nieco dziwne :)
Dziwne? Niestety z punktu widzenia portfela prawdziwe, skoro Artur zadeklarował zwiększenie przebiegu o 50% to i koszty wzrosną nie?
przy przebiegu 10000km paliwo rocznie będzie kosztowało 4000zł
przy przebiegu 15000km LPG rocznie będzie kosztowało 3000zł
Realnie oszczędzanie które będzie można wydać na inne przyjemności zacznie się po 3 latach (instalacja z 3k będzie kosztować)
Na szczęście teraz matematyka jest na maturze i jest szansa, że już nikt nie będzie mnożył w powyższy sposób.

AUFER
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2661
Rejestracja: 25 sty 2008, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Wałcz / Dobino / ZWA

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: AUFER » 22 sie 2015, 19:14

Po co to liczyć jak i tak wiemy, że gaz wychodzi zdecydowanie taniej, a przy sprzedaży dolicza się mniej więcej koszta instalacji gazowej i na pewno nikt nie będzie stratny, że przyjechał tysiąc km mniej niż sobie wyliczył.
JEST:
2x Lancia Kappa Coupe 3.0V6 + LPG
Lancia Phedra 2.0 + LPG

BYŁO:
Kilka ;) x Lancia Thesis 2.0T
Lancia Thesis 3.0V6
2x Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10676
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: FXX » 23 sie 2015, 21:05

Heathen pisze:Dziwne? Niestety z punktu widzenia portfela prawdziwe, skoro Artur zadeklarował zwiększenie przebiegu o 50% to i koszty wzrosną nie?
przy przebiegu 10000km paliwo rocznie będzie kosztowało 4000zł
przy przebiegu 15000km LPG rocznie będzie kosztowało 3000zł
Realnie oszczędzanie które będzie można wydać na inne przyjemności zacznie się po 3 latach (instalacja z 3k będzie kosztować)
Z punktu widzenia portfela może prawdziwe, ale to właśnie dlatego warto założyć!
Przebiegi wzrosną, oszczędności będą, a skoro wzrosną przebiegi to Artur więcej miejsc w Polsce zobaczy, więcej czasu na wyjazdach spędzi z żonką, a to jest BEZCENNE! ;)
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Artur G. » 23 sie 2015, 22:06

Oszczędności będą i to nie małe (to jest poza wszelka dyskusją) , czy zwróci się po roku czy dwóch to nieważne, ważne że zwiedzi się Polskę i może część Europy bo koszt ogólny będzie niższy. Moje marzenie to trasa Transfogarska.
Ogólnie chodziło mi o to jaką instalację zamontować ... nie wiem czy jeszcze w tym roku zamontuję, czy na początku przyszłego (w tym nie planuje już dalszych wyjazdów). Poza modelem instalacji mam pytanko jak to się sprawuje w silnikach 1.4 Tjet., czy faktycznie ten silnik jak piszą nasi koledzy z FKP nie boi się lpg ... bo jak ma mi się coś skiepścić to wolę zostać z pb jako solowe zasilanie silnika.
Jeśli ktoś p o chłopsku powie - montuj, nie bój się nikogo i niczego to zamontuję :wink:
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: marceli » 23 sie 2015, 22:27

Zasada jest jedna oszczędzamy po montażu instalacji a nie przed.

Najważniejsze dobry zakład czyli dobry fachowiec a to czy to będzie firmy A czy B czy X to druga sprawa.Owszem są podzespoły lepsze i gorsze i można wybierać ale najważniejsze to poprawny montaż i STROJENIE NA DRODZE auta a nie tylko autokalibracja i "Paanie gotowe można jechać".

Szukając instalacji do K przeglądałem lpg forum,i po przewertowaniu kilkunastu stron,i opinii itp wybrałem zakład i jest ok.
Polecam tam zajrzeć i tam zapytać o konkretny model auta(silnika) będziesz więcej wiedział a poza tym są zdjęcia z różnych montaży więc pewnie i taki jest.
Do Kappy instalacja dobra kosztowała mnie 5lat wstecz 3500zł.Nie najtaniej ale za to nie mam teraz tego problemu ,że nie chce już znać auta z LPG,wręcz przeciwnie.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: grzegorz m » 23 sie 2015, 22:38

"KOREK WSTYDU"
Większej bzdury nie słyszałem

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: geowik » 24 sie 2015, 6:33

Artur G. pisze:Oszczędności będą i to nie małe (to jest poza wszelka dyskusją) , czy zwróci się po roku czy dwóch to nieważne, ważne że zwiedzi się Polskę i może część Europy bo koszt ogólny będzie niższy. Moje marzenie to trasa Transfogarska.
Ogólnie chodziło mi o to jaką instalację zamontować ... nie wiem czy jeszcze w tym roku zamontuję, czy na początku przyszłego (w tym nie planuje już dalszych wyjazdów). Poza modelem instalacji mam pytanko jak to się sprawuje w silnikach 1.4 Tjet., czy faktycznie ten silnik jak piszą nasi koledzy z FKP nie boi się lpg ... bo jak ma mi się coś skiepścić to wolę zostać z pb jako solowe zasilanie silnika.
Jeśli ktoś p o chłopsku powie - montuj, nie bój się nikogo i niczego to zamontuję :wink:
Tak jak pisałem fabrycznie zakładali Tartarinii. Instalacja bez zarzutu. Zrobiłem około 65 tys. na LPG i jak na razie tylko koszt wymiany filtrów gazu co 15 tys km. (koszt około 50 zł). Do tego dochodzi coroczny przegląd rejestracyjny (droższy o około 60 zł). U mnie ŚREDNIE zużycie to około 11-12 l LPG. Polecam

Frogger
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
Imię: Rafał
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Frogger » 24 sie 2015, 9:38

grzegorz m pisze:"KOREK WSTYDU"
Większej bzdury nie słyszałem
Po co się tak spinasz? :lol: Dla mnie bzdurą jest montowanie gazu do takiej "kosiarki" robiąc rocznie około 10 tys

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: cysiek » 24 sie 2015, 9:50

Frogger pisze:
grzegorz m pisze:"KOREK WSTYDU"
Większej bzdury nie słyszałem
Po co się tak spinasz? :lol: Dla mnie bzdurą jest montowanie gazu do takiej "kosiarki" robiąc rocznie około 10 tys
Proszę rozwiń myśl z "bzdurą" bo jestem ciekaw Twoich przemyśleń/doświadczeń.
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Snail » 24 sie 2015, 11:38

Frogger pisze:
grzegorz m pisze:"KOREK WSTYDU"
Większej bzdury nie słyszałem
Po co się tak spinasz? :lol: Dla mnie bzdurą jest montowanie gazu do takiej "kosiarki" robiąc rocznie około 10 tys
Pane kochany, przeca powiedział, że więcej kilometrów robił będzie jak już tankowanie tańsze miał będzie. I kraj nasz kochany i zagraniczne jakoweś zwiedzał będzie, a może i do Cię i do mnie w odwiedziny i na kawusię jakowąś po drodze z Bialogłową swoją zajrzy.
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

Frogger
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 03 lut 2014, 20:40
Imię: Rafał
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Frogger » 24 sie 2015, 13:44

Snail pisze:
Frogger pisze:
grzegorz m pisze:"KOREK WSTYDU"
Większej bzdury nie słyszałem
Po co się tak spinasz? :lol: Dla mnie bzdurą jest montowanie gazu do takiej "kosiarki" robiąc rocznie około 10 tys
Pane kochany, przeca powiedział, że więcej kilometrów robił będzie jak już tankowanie tańsze miał będzie. I kraj nasz kochany i zagraniczne jakoweś zwiedzał będzie, a może i do Cię i do mnie w odwiedziny i na kawusię jakowąś po drodze z Bialogłową swoją zajrzy.
A zapraszam, na kawkę i nie tylko ;)

Awatar użytkownika
grzegorz m
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 376
Rejestracja: 05 mar 2011, 20:55
Lokalizacja: Gliwice

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: grzegorz m » 24 sie 2015, 19:44

Co do "korka wstydu"
To raczej korek radości, korek rozsądku, coś tak normalnego jak korek wlewu bezyny czy ropy.

Awatar użytkownika
Snail
Sekretarz
Sekretarz
Posty: 4424
Rejestracja: 10 wrz 2012, 22:01
Imię: Paweł
Lokalizacja: Starachowice / Poznań

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: Snail » 24 sie 2015, 19:45

Po prostu korek wlewu paliwa (tańszego :) )
Moja Lancia się nie psuje. Ona jest po prostu notorycznie udoskonalana...

słoma
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
Imię: zbyszek
Lokalizacja: częstochowa

Re: Delta III 1.4 T-jet 150 KM - jaka instalacja LPG?

Post autor: słoma » 04 wrz 2015, 21:39

hahahaha "korek wstydu " haha dobre :)
delta twin turbo - już sprzedana .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”