Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Witam, teraz też mi działa, może ktos cos po polsku ma ? pozdrawiam.
LANCIA LYBRA 2,4JTD 140km
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG
LANCIA THESIS 3,0 PB+LPG
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Witam kolegów. Odgrzewam kotleta. Mianowicie, jestem w trakcie robienia kapitalki skrzyni, całe bebechy na nowych gratach wraz z regeneracją obudowy. Auto ze skrzynia już zasadniczo jezdzi, zapina biegi, zero szarpnięć. No i pojawia się magiczne ALE. Skrzynia ma uślizgi przy zmianie z 2 na 3 i lekkie szarpnięcia przy redukcji z 3 na 2. Raz też wystąpiła tarka przy uślizgu sprzęgła (tak mi się wydaje). Już razem z moim mechanikiem (który mimo wielkich przeciwności związanych z tą kanstrukcją skrzyni dzielnie walczy) opadamy z sił.
Czy za wyżej wymienione objawy może odpowoadać niemal mistyczna sprężyna zaworu b5? A może to źle wykonana regeneracja sprzęgła?
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Czy za wyżej wymienione objawy może odpowoadać niemal mistyczna sprężyna zaworu b5? A może to źle wykonana regeneracja sprzęgła?
Pozdrawiam.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Czesc,
gdyby to byla sprezyna zaworu B5 to mialbys bardzo duze kopnięcia przy redukcji z 3-2, to tak jakby Ci ktos wjechal w tyl samochodu (mniej wiecej taka jest sila tych szarpniec).
Jest jeszcze jedna rzecz ktora nie jest brana pod uwage podczas regeneracji, nazywa sie to B4 servo cover. Jako ze Volvo po jakims czasie zauwazylo ze z Aisinami sa dosyc duze problemy, wydawali wlascicielom Volvo tak zwane "updatey" czy poprawki poszczegolnych komponentow skrzyni biegow.
Nie testowalem tego nigdy w Lancii (i tez miewam problemy z delikatnymi uslizgami miedzy 2-3) ale po zaintstalowaniu tej poprawki w Volvo gdzie wystepowaly te same problemy, znikaly jak ręką odjął.
Planuje to przetestowac w swojej Teresie ale zrobie to dopiero za jakies pol roku bo narazie nie mam miejsca i czasu, gdybys jednak chcial przetestowac to wczesniej, przesylam linka do poprawionej wersji B4 servo cover (dostep od strony kierowcy, po zdjeciu kola i plastikowego nadkola).
Link ponizej wraz z cytatem bezposrednio ze strony :
"The early AW55-50/51SN five speed automatic transmissions have an issue with shift “flares” and other odd symptoms related to shifting in and out of 3rd gear. This usually reveals itself by a “missed” shift (somtimes called "shift flare") from 2nd to 3rd gear on a random basis."
https://www.ipdusa.com/products/5538/10 ... w55-50-51
A tutaj link z instrukcja wymiany (na przykladzie volvo)
https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=731923
Pozdrawiam
gdyby to byla sprezyna zaworu B5 to mialbys bardzo duze kopnięcia przy redukcji z 3-2, to tak jakby Ci ktos wjechal w tyl samochodu (mniej wiecej taka jest sila tych szarpniec).
Jest jeszcze jedna rzecz ktora nie jest brana pod uwage podczas regeneracji, nazywa sie to B4 servo cover. Jako ze Volvo po jakims czasie zauwazylo ze z Aisinami sa dosyc duze problemy, wydawali wlascicielom Volvo tak zwane "updatey" czy poprawki poszczegolnych komponentow skrzyni biegow.
Nie testowalem tego nigdy w Lancii (i tez miewam problemy z delikatnymi uslizgami miedzy 2-3) ale po zaintstalowaniu tej poprawki w Volvo gdzie wystepowaly te same problemy, znikaly jak ręką odjął.
Planuje to przetestowac w swojej Teresie ale zrobie to dopiero za jakies pol roku bo narazie nie mam miejsca i czasu, gdybys jednak chcial przetestowac to wczesniej, przesylam linka do poprawionej wersji B4 servo cover (dostep od strony kierowcy, po zdjeciu kola i plastikowego nadkola).
Link ponizej wraz z cytatem bezposrednio ze strony :
"The early AW55-50/51SN five speed automatic transmissions have an issue with shift “flares” and other odd symptoms related to shifting in and out of 3rd gear. This usually reveals itself by a “missed” shift (somtimes called "shift flare") from 2nd to 3rd gear on a random basis."
https://www.ipdusa.com/products/5538/10 ... w55-50-51
A tutaj link z instrukcja wymiany (na przykladzie volvo)
https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=731923
Pozdrawiam
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Na chwile obecną stanęło na tym, że po rozmowie z dystrybutorem części z Holandii wszystko wskazuje na uszkodzone sprzęgło. Poza uślizgami występują tez wibracje podobne do jazdy po tarce. Dzisiaj skrzynia jest zrzucana i zakładane inne sprzęło z takiej samej skrzyni (też thesisa) i będzie wiadomo czy to wina tego sprzęgła.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Thesis 3.0
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Jestem bardzo ciekawy czy to konwerter, czy moglbys dac znac czy wymiana sprzegla zadzialala?
Ja jestem po regeneracji konwertera ale uslizgi nadal wystepują sporadycznie, dokladnie tak jak opisują w instrukcji odnosnie poprawionego B4 servo cover, ktore wysylalem w poprzednim poscie.
Ja jestem po regeneracji konwertera ale uslizgi nadal wystepują sporadycznie, dokladnie tak jak opisują w instrukcji odnosnie poprawionego B4 servo cover, ktore wysylalem w poprzednim poscie.
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
U mnie też slizga z 2 na 3 bieg,po za tym skrzynia działa bez zarzutu.Kiedy rozpędzam auto z gazem do dechy uślizg jest minimalny...myślisz że taki "cover" załatwił by sprawę?Sebas91 pisze:Czesc,
gdyby to byla sprezyna zaworu B5 to mialbys bardzo duze kopnięcia przy redukcji z 3-2, to tak jakby Ci ktos wjechal w tyl samochodu (mniej wiecej taka jest sila tych szarpniec).
Jest jeszcze jedna rzecz ktora nie jest brana pod uwage podczas regeneracji, nazywa sie to B4 servo cover. Jako ze Volvo po jakims czasie zauwazylo ze z Aisinami sa dosyc duze problemy, wydawali wlascicielom Volvo tak zwane "updatey" czy poprawki poszczegolnych komponentow skrzyni biegow.
Nie testowalem tego nigdy w Lancii (i tez miewam problemy z delikatnymi uslizgami miedzy 2-3) ale po zaintstalowaniu tej poprawki w Volvo gdzie wystepowaly te same problemy, znikaly jak ręką odjął.
Planuje to przetestowac w swojej Teresie ale zrobie to dopiero za jakies pol roku bo narazie nie mam miejsca i czasu, gdybys jednak chcial przetestowac to wczesniej, przesylam linka do poprawionej wersji B4 servo cover (dostep od strony kierowcy, po zdjeciu kola i plastikowego nadkola).
Link ponizej wraz z cytatem bezposrednio ze strony :
"The early AW55-50/51SN five speed automatic transmissions have an issue with shift “flares” and other odd symptoms related to shifting in and out of 3rd gear. This usually reveals itself by a “missed” shift (somtimes called "shift flare") from 2nd to 3rd gear on a random basis."
https://www.ipdusa.com/products/5538/10 ... w55-50-51
A tutaj link z instrukcja wymiany (na przykladzie volvo)
https://www.motor-talk.de/forum/aktion/ ... tId=731923
Pozdrawiam
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Proxima,
mysle ze tak, biorąc pod uwage to że skrzynie ktore byly po kapitalnych remontach nadal mają problem z uslizgami 2-3 i ewentualnymi szarpnieciami z 3-2 stawiam ze na 99% bedzie to ten kawalek srubki.
W notach sonnaxa albo atry (juz nie pamietam), czytalem ze w skrzyniach z lat 2001-2004 ta "sruba" czy "cover
" nie trzyma odpowiednich cisnien przez co zdarza sie ze skrzynia dziala tak jakby czasami nie wiedziala co zrobic, w szczegolnosci zauwazam to u siebie przy powolnej jezdzie w korkach, wtedy skrzynia najbardziej przeciaga bieg.
Ja bede "królikiem doświadczalnym" około kwietnia, jedynym ryzykiem montazu tej sruby "po poprawkach" jest to ze nie bedzie kompatybilna z oprogramowaniem w skrzyni. Volvo nie zostawilo swoich uzytkownikow i wypuszczalo coraz to nowsze aktualizacje skrzyni, miedzy innymi taka ktora wylaczała tak zwany "neutral control" - przerzucanie automatyczne w pozycje "N" na postoju przy wcisnietym pedale hamulca i wrzuconym "D".
Wydaje mi sie ze nie powinno byc problemu z jakimikolwiek wariactwami po zmianie tej sruby, biorac pod uwage ze lancia rowniez montowala już poprawione skrzynie do np takiej sportivy (2007-2008) gdzie byl juz nowszy soft i tam tego problemu raczej nie ma albo jest rzadko spotykany.
mysle ze tak, biorąc pod uwage to że skrzynie ktore byly po kapitalnych remontach nadal mają problem z uslizgami 2-3 i ewentualnymi szarpnieciami z 3-2 stawiam ze na 99% bedzie to ten kawalek srubki.
W notach sonnaxa albo atry (juz nie pamietam), czytalem ze w skrzyniach z lat 2001-2004 ta "sruba" czy "cover
" nie trzyma odpowiednich cisnien przez co zdarza sie ze skrzynia dziala tak jakby czasami nie wiedziala co zrobic, w szczegolnosci zauwazam to u siebie przy powolnej jezdzie w korkach, wtedy skrzynia najbardziej przeciaga bieg.
Ja bede "królikiem doświadczalnym" około kwietnia, jedynym ryzykiem montazu tej sruby "po poprawkach" jest to ze nie bedzie kompatybilna z oprogramowaniem w skrzyni. Volvo nie zostawilo swoich uzytkownikow i wypuszczalo coraz to nowsze aktualizacje skrzyni, miedzy innymi taka ktora wylaczała tak zwany "neutral control" - przerzucanie automatyczne w pozycje "N" na postoju przy wcisnietym pedale hamulca i wrzuconym "D".
Wydaje mi sie ze nie powinno byc problemu z jakimikolwiek wariactwami po zmianie tej sruby, biorac pod uwage ze lancia rowniez montowala już poprawione skrzynie do np takiej sportivy (2007-2008) gdzie byl juz nowszy soft i tam tego problemu raczej nie ma albo jest rzadko spotykany.
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Ja będę krolikiem doświadczalnym kupiłem zestaw przed chwilą .Sebas91 pisze:Proxima,
mysle ze tak, biorąc pod uwage to że skrzynie ktore byly po kapitalnych remontach nadal mają problem z uslizgami 2-3 i ewentualnymi szarpnieciami z 3-2 stawiam ze na 99% bedzie to ten kawalek srubki.
W notach sonnaxa albo atry (juz nie pamietam), czytalem ze w skrzyniach z lat 2001-2004 ta "sruba" czy "cover
" nie trzyma odpowiednich cisnien przez co zdarza sie ze skrzynia dziala tak jakby czasami nie wiedziala co zrobic, w szczegolnosci zauwazam to u siebie przy powolnej jezdzie w korkach, wtedy skrzynia najbardziej przeciaga bieg.
Ja bede "królikiem doświadczalnym" około kwietnia, jedynym ryzykiem montazu tej sruby "po poprawkach" jest to ze nie bedzie kompatybilna z oprogramowaniem w skrzyni. Volvo nie zostawilo swoich uzytkownikow i wypuszczalo coraz to nowsze aktualizacje skrzyni, miedzy innymi taka ktora wylaczała tak zwany "neutral control" - przerzucanie automatyczne w pozycje "N" na postoju przy wcisnietym pedale hamulca i wrzuconym "D".
Wydaje mi sie ze nie powinno byc problemu z jakimikolwiek wariactwami po zmianie tej sruby, biorac pod uwage ze lancia rowniez montowala już poprawione skrzynie do np takiej sportivy (2007-2008) gdzie byl juz nowszy soft i tam tego problemu raczej nie ma albo jest rzadko spotykany.
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
O masz!
Dawaj znac w takim razie, jestem ciekawy rezultatu.
Wejdz sobie tez, tak proforma, w modul skrzyni biegow i sprawdz "programming date" - bedziesz mial tam date softwareu w skrzyni.
Dawaj znac w takim razie, jestem ciekawy rezultatu.
Wejdz sobie tez, tak proforma, w modul skrzyni biegow i sprawdz "programming date" - bedziesz mial tam date softwareu w skrzyni.
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Kiedy przesyłka dotrze,wymienię śrubkę i zrobię adaptacje skrzyni.Jesli będzie działać hmmm...dobry prezent na święta .Dam znac.Sebas91 pisze:O masz!
Dawaj znac w takim razie, jestem ciekawy rezultatu.
Wejdz sobie tez, tak proforma, w modul skrzyni biegow i sprawdz "programming date" - bedziesz mial tam date softwareu w skrzyni.
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
W Anglii też można kupić.
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- kamilkoza88
- Forumowicz/ka
- Posty: 207
- Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Toruń
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Witam ponownie. Po szybkiej konsultacji z gościem co mi składa skrzynie wynika na to, że wymieniał u mnie też ten dekiel. W moim przypadku nie przyniosło to rezultatów, nadal obstawiam winę sprzęgła, ale wiadomości czy coś to dało będę miał dopiero późnym wieczorem.
Thesis 3.0
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Tylko pytanie brzmi czy wymienil go na taki sam czy na ten poprawiony?
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Pewnie wymienił całość w oryginale razem z trzpieniemSebas91 pisze:Tylko pytanie brzmi czy wymienil go na taki sam czy na ten poprawiony?
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
- proxima86
- Forumowicz/ka
- Posty: 3037
- Rejestracja: 28 lut 2018, 15:15
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Annopol
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
Jak tylko będę w domu i przesyłka dotrze wymienię ten "cover" i zobaczymy .
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Swift 2 X przy użyciu Tapatalka
Była:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6
Lancia Thesis 2.4JTD 10v executive.
Jest:
Lancia Thesis 2.4JTD 10v
Lancia Thesis 3.0V6