Strona 2 z 2

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 02 cze 2018, 20:24
autor: vanisch
Właśnie nie rozumiem czemu wszyscy tak się boją dwumasy, ani nie jest to jakieś drogie, ani nie psuje non stop.

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 02 cze 2018, 20:33
autor: FXX
Przy obecnych cenach Lybry, cena nowego kompletu dwumas+szprzęgło to jakieś 25% wartości samochodu, a dochodzi do tego jeszcze koszt robocizny.
Porównując do modeli innych marek, gdzie taki zestaw potrafi kosztować 5-6 tysięcy to może nie drogo, ale kogoś kupującego samochód poniżej 10 tysięcy nie zawsze od ręki stać na taki wydatek.

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 02 cze 2018, 23:03
autor: meqqex
FXX pisze: 02 cze 2018, 20:33 Przy obecnych cenach Lybry, cena nowego kompletu dwumas+szprzęgło to jakieś 25% wartości samochodu, a dochodzi do tego jeszcze koszt robocizny.
Porównując do modeli innych marek, gdzie taki zestaw potrafi kosztować 5-6 tysięcy to może nie drogo, ale kogoś kupującego samochód poniżej 10 tysięcy nie zawsze od ręki stać na taki wydatek.
Lybre kupiłem w 2012r. dokładnie wrzesień i nie spodziewałem się, że na dzisiejszy dzień wartość tego samochodu wynosi nie rzadko cenę dobrego używanego skutera... ;( w porównaniu do konkurencji m.in. niemieckie wagi nie odbiega niczym a czasem zaskakuje na plus nie mówiąc o cenie eksploatacji. Takie życie :)

Także Lybra dla mnie to budżetowe auto (polecam) choć pewnie spokojnie na dzień dzisiejszy patrząc na moje poczynania i inwestycje to lekką ręką przez minione 6 lat zainwestowałem drugie tyle za ile kupiłem :P ale i tak nie żałuję moich decyzji i modyfikacji autko służy dzielnie i dalej cieszy :)

A tak na marginesie szykuje mi się zmiana dowodu rej. :P mam wszystkie pieczątki i kuźwa trzeba zasuwać do wydziału komunikacji zaraz po przeglądzie ;)


A odpowiadając na pytania fogryy:

1. Czy części są trudno dostępne i czy są tanie/drogie?
Dostępne i tanie.

2. Czy to prawda (według opini w internecie) że silnik jest nie do zdarcia, a zawieszenie i elektronika będzie się często sypać?
Silnik - jak i auto jak dbasz tak masz kupiłem i jeżdżę 6 lat bez poważnego remontu jest ok.
Zawieszenie zależy od tego jak jeździsz i stanie dróg, w zasadzie to trzeba patrzeć na gumy drążka stabilizatora i łączniki bo one często powodują stukanie.
Ja osobiście wymieniłem drążek i mam wstawiony z AR 156 GT parę mm grubszy, ale i ta czeka mnie profilaktyczna wymian gum i łączników.
Co do elektryki to luzik nie spotkałem się z problemami a jak dobrze szukasz na forum to każdy problem się szybko rozwiąże.

3. Ile muszę wydać na "normalny" egzemplarz?
Tyle ile masz kasy. Kupujesz używane auto więc nie spodziewaj się cudów... i tak mimo ceny zakupu będziesz w nie inwestował w ten czy inny sposób.

4. Od jakiego przebiegu ten silnik zaczyna mieć problemy?
Ja kupiłem auto z przebiegiem 160tyś obecnie jest 260tyś i nie mam problemów z silnikiem. Na bieżąco wszelkie naprawy i wymiany. Więc jakoś się toczy dalej ;)

5. Gdzie sprawdze podstawowe informacje o lancii po numerze vin? (np. wyposażenie oraz czy poduszki zostały wystrzelone)
EPER ;) tu masz nr części i wyposażenia ale raczej wiedza to forum... a info o poduszkach... może w kompie jak się podłączysz ale nie wiem...

6. Jaka jest fabryczna grubość lakieru?
nie wiem czego się spodziewasz po 12-14 letnim aucie raczej salonowego lakieru może już nie mieć a to zderzak był pomalowany bo porysowany a to tu i tak stuku puku czy ryśnięcie... bez przesady ważne aby progi były całe nie zgnite i silnik resztę da się oragnąć ;)

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 04 cze 2018, 19:51
autor: fioletowy
Wiem, że dwumasę robi się raz na wiele lat, ale jednak jest to wydatek stanowiący naprawdę spory odsetek jego wartości. Ogólnie trochę napaszteciłem z tym 105 KM :P

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 04 cze 2018, 19:57
autor: egon.
Co do dwumasa, to to między wersją 105KM a 116KM z tego co wiem jest różnica, tzn. na pewno jest inne sprzegło, bo wersja 116 konna ma to samo sprzęglo co silniki 2,4 JtD.

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 05 cze 2018, 1:16
autor: FXX
Sprzęgła i koła dwumasowe pasują zamiennie między wszystkimi Dieslami w Lybrze. Nawet między 1.9 105KM, a 2.4 150KM.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka


Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 06 cze 2018, 17:32
autor: egon.
FXX pisze: 05 cze 2018, 1:16 Sprzęgła i koła dwumasowe pasują zamiennie między wszystkimi Dieslami w Lybrze. Nawet między 1.9 105KM, a 2.4 150KM.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka
Może masz rację, ale dlaczego sprzęgła i koła dwumasowe od 105 i 110 konnej wersji mają inne numery niż pozostałe? Ja sugerowałem sie ta odpowiedzią tym, że jak kupowałem do swojej, to wlaśnie wszędzie było że do 115 konnej wersji sprzęgło sie różni od pozostałych wersji 1,9 JTD, a jest właśnie takie jak w 2,4 JTD.

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 06 cze 2018, 18:21
autor: FXX
egon. pisze: 06 cze 2018, 17:32 Może masz rację, ale dlaczego sprzęgła i koła dwumasowe od 105 i 110 konnej wersji mają inne numery niż pozostałe? Ja sugerowałem sie ta odpowiedzią tym, że jak kupowałem do swojej, to wlaśnie wszędzie było że do 115 konnej wersji sprzęgło sie różni od pozostałych wersji 1,9 JTD, a jest właśnie takie jak w 2,4 JTD.
Gdzie mają inne numery?
W ePER wszystkie numery sprzęgła się pokrywają się zamiennie dla wersji 1.9JTD i 2.4JTD.
Numery koła dwumasowego są inne w ePER, ale...

katalogi Valeo, Sachsa jak i LUKa podają komplet sprzęgła dla wszystkich Diesli pod jednym numerem. Podobnie z resztą jak i koła dwumasowe :)

Podobnie z resztą jest dla AR 156 z tymi silnikami.

Sprzęgło i dwumas pasuje zamiennie pomiędzy wszystkimi Dieslami czy to w Lybrze czy AR156.

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 06 cze 2018, 18:51
autor: egon.
No i dziękuje tobie za wyjaśnienie, człowiek uczy sie całe życie :pub2: