Post
autor: schab » 26 paź 2006, 15:44
"Jaqob" pisze:heheh
schab a tobie te bierznikowane nie scieraly sie tak bokiem ? Zbieznosc ustawialem rok temu zaraz jak kupilem moja niunie, i np. na zimowkach mi sie tak nie robi tylko wlasnie na tych i to te to ze na wszystkich , tylnich tak samo. ale to mniejsza juz z tym moze jak bede zakladal zimowki to sprawdze zbierznosc przy okazji. Dzieki za wszystkie rady.
Na tych bieżnikowanych jeździłem jeszcze w Ritmie , ale ścierały się równo .
Natomiast z zimówkami w Dedrze jest faktycznie coś dziwnego : zaraz po tym , jak kupiłem auto w czerwcu tego roku - zdjąłem alufelgi do regeneracji i na ten okres , żeby mieć w ogóle na czym jeździć - założyłem stalowe felgi z zimówkami . I ku mojemu zdziwieniu auto zaczęło się zachowywać , jakbym miał jakiś problem ze zbieżnością . Sprawdzałem nawet ET ( odsadzenie felg ), bo to może mieć wpływ na zbieżność kół . Okazło się jednak , że i stalówki i alusy mają identyczne ET: 43 mm . I zimówki i letnie mam z bieżnikiem kierunkowym . Jedno czym się różnią te zimowe opony od zalecanych - to są odrobinę wyższe , bo mają 175/70 , ale jak to pisałem parę postów wyżej - dalej są w kregu zalecanych zamienników ( poniżej 2% różnicy ) .
Ale fakt pozostaje faktem - prowadzenie jest gorsze !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4