Odczyty parametrów ECU

roman_n

Odczyty parametrów ECU

Post autor: roman_n » 20 maja 2007, 22:19

przepustnica jest raczej zamknięta. jeśli już wywaliłeś te tulejki to jeszcze iglakiem rozpiłuj bo to jest różnica 6-7 stopni może więcej nawet więc musisz takie fasolki porobić no i potem podkładki pod śruby większej średnicy.

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odczyty parametrów ECU

Post autor: makek » 21 maja 2007, 6:58

Właśnie tak zrobiłem: fasolki z tulejek, jeszcze większe fasolki, tulejki się obracają, więc są nie potrzebne :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odczyty parametrów ECU

Post autor: makek » 21 maja 2007, 8:56

"roman_n" pisze:kupić można na przykład na Allegro no i jeszcze trzeba mieć przenośny komp do którego ten interfejs podłączysz. lecz jeśli z autem nie dzieje się nic złego to taka zabawa jest droga, a nawet jeśli coś to za pięć dych zrobią diagnostykę (oczywiście nie w ASO). lecz jeśli ktoś się zdecyduje na zakup to radzę wykorzystać jakiś stary komp leżący w piwnicy, na strychu lub w garażu a jeśli nie ma to przynajmniej użyć innego HDD do wgrania dosa i visy (tworzenie partycji pod dosa mimo iż dokładnie opisane w instrukcji nie zawsze się udaje i ....)
To ja coś dodam (wszystko dotyczy euroscanu/visa), tak jak kolega napisał żeby wykorzystać stary komputer, bo one posiadały (w wiekszości) dwa porty szeregowe (RS232), a są one niezbędne do pracy interfejsu. Gorzej sprawa wygląda w laptopach, tych z dwoma złączami jest niewiele, a nowe w ogóle ich nie posiadają. Oczywiście można zastosować karty PCMCIA, ale muszą one być konfigurowalne w czystym dosie , są takie na allego jednak ich cena to koszt używanego laptopa z dwoma COMami. Konfiguracja sytemu wcale nie jest trudna, sam mam na jednym dysku DOS, WIN98, WIN XP, LINUX i wszystko działa.

Może jeszcze warto zwrócić uwagę na procesor, jaki został użyty do budowy interfejsu PIC/ATMEL.

W tej chwili też mam 4,6 deg na obrotach jałowych, czyli kolejna poprawka po "fabryce" (a miałem ich unikać :)), efekt: raczej bez zmian. Może chociaż przełoży się to na zmniejszone spalanie, ale na to trzeba zaczekać.

roman_n

Odczyty parametrów ECU

Post autor: roman_n » 25 maja 2007, 10:41

szyba wstawiona- mogę śmigać : yesyes :. lecz wskaźnik paliwa nadal opada zbyt szybko :? . tym razem zająłem się sondą lambda. BOSH podaje że jej żywotność to 160 tyś, czyli jeszcze powinna jakiś czas działać. w programie VISA działanie jej obrazowane jest 7-mio punktową linijką i nazywa się Calculated... czyli chyba obliczony lub wyliczony, i nie przekłada się to na to co jest odczytywane z sondy przez ECU. jak radzą w innych postach wpiąłem sie miernikiem w czarny przewód sondy i mam odczyt od 0,05 do 0,87 zmiana co około 2 sekundy na wolnych i około 3 razy na sekundę przy 2 tyś czyli częstotliwość zmian według NGK jest prawidłowa ale wahania napięcia zbyt duże. czy to może być przyczyną ???. teraz pali mi około 12 litrów w mieście Pb95

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odczyty parametrów ECU

Post autor: makek » 25 maja 2007, 14:02

"roman_n" pisze: wpiąłem sie miernikiem w czarny przewód sondy i mam odczyt od 0,05 do 0,87 zmiana co około 2 sekundy na wolnych i około 3 razy na sekundę przy 2 tyś czyli częstotliwość zmian według NGK jest prawidłowa ale wahania napięcia zbyt duże. czy to może być przyczyną ???. teraz pali mi około 12 litrów w mieście Pb95
Nie wiem czy amplituda 0,05-087 jest prawidłowa ale też mi tak rysowało (Bingo - sterownik LPG). Przyczyna takiej "fali" to wtryskiwacze i układ zapewniający ciśnienie na listwie. Jak pamiętam to przebieg napięcia nie był ostry, a więc ECU po jakimś czasie ograniczał czas wtrysku od osiągnięca przez sondę wartości max, ale czasu reakcji chyba nie da się regulować.

dawidson

Odczyty parametrów ECU

Post autor: dawidson » 26 maja 2007, 1:24

"roman_n" pisze:zastanawiał mnie kąt throtle position no bo na logikę jeśli przepustnica jest zamknięta to dlaczego ECU dostaje sygnał że jest otwarta na 13,5 deg lub jak u kolegi makek'a 11,8 deg (???)
Z cekawosci-jak tam jest realizowane zaslanie w powietrze na wolnych obrotach?

roman_n

Odczyty parametrów ECU

Post autor: roman_n » 26 maja 2007, 16:25

silnik krokowy otwiera coś jakby bypass, taki oddzielny kanał o średnicy ok 12mm. a przepustnica domykana jest do końca i nie ma regulacji (śrubka regulacyjna fabrycznie zaprasowana).
ten kąt 4,6 na potencjometrze będę jeszcze zmniejszał bo nie ma hamowania silnikiem a było! gdy puściłem pedał całkowicie to nosem w kierkę prawie zawaliłem a teraz nie ma tego :?

roman_n

Odczyty parametrów ECU

Post autor: roman_n » 26 maja 2007, 22:44

ale zonk ! VISA ma do F10 przypisaną pomoc i jest napisane jak byk że throtle position przy zamkniętej przepustnicy może wskazywać od 0 do 14 deg ! a ECU się do tego dostosuje. jednak odczuwam różnicę bo jak pisałem w poprzednim poście obniżyłem do 1,2 ale dziwnie reagował na gaz, jak depnąłem to dusił się i dopiero po chwili szedł. teraz mam 7,1 bo to środek dopuszczalnego zakresu i pewnie jest optymalnym punktem. pomoc jest także do Spark Advance czyli wyprzedzenie zapłonu i u mnie mam na wyłączonym 4,0 a fabrycznie ma być 10 ! ale to jak zmienić nie wiem :? . sytuacja mnie już wk.. : cenzura : co bym nie zrobił to nie pomaga, jak palił tak pali

roman_n

Odczyty parametrów ECU

Post autor: roman_n » 03 lip 2007, 22:01

Wymieniłem ECU na 8F.5M jest od Tipo 1.8 8V z takim samym osprzętem jaki jest w mojej Delcie czyli dwie cewki, połączone równolegle wtryski,czujnik przepustnicy PF-1C itd. przez przypadek mam książkę serwisową do tipo i mogłem porównać. co ze zużyciem paliwa to zobaczę i dam znać. ostatnio w podróży na 8F.53 (66kW/90 koni) na 35 litrach zrobiłem 350 km, łatwo policzyć przynajmniej ;) głównie trasa 90-130kmh raz nawet 190kmh. 5 osób i mały bagaż. osad na rurze wydechowej czarny-sadza.
ten Tipo z 8F.5M ma niby 105 koni lecz już na początek zapamiętał błąd o nazwie "Adaptations At Limit" co pod F10 czyli pomoc w programie VISA jest objaśnione jako problem z acturator sensor coś tam (nie zapisałem) ale chyba chodzi o silnik krokowy. może to właśnie on jest głównym problemem ? 8F.53 tego błędu nie pokazywał. zapamiętał tylko błąd czujnika prędkości i dwa błędy ogólne ECU. a co do książki serwisowej to są tam podane właściwe parametry czujników i normalnym miernikiem można wszystko ładnie sprawdzić, nie potrzeba komputera, jeśli ktoś zainteresowany to na PW pisać

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Odczyty parametrów ECU

Post autor: makek » 03 lip 2007, 22:27

Adaptations At Limit - zawsze pojawia się po resecie przez odpięcie akumulatora = wymiana ECU. Nie wiem jak długo komputer się adaptuje do silnika ale po pewnym czasie ów zapis znika. Czyli zagrzać silnik do ....., przejechać .... itd itp.

roman_n

Odczyty parametrów ECU

Post autor: roman_n » 04 lip 2007, 11:00

przepraszam, źle napisałem. miało być "Autoadaptations At Limit".

cyciak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Odczyty parametrów ECU

Post autor: cyciak » 25 maja 2008, 13:53

chciał bym trochę odświeżyć temat a mianowicie czy używając euroscana i programu visa bede mógł odczytac napięcie na czujniku przesuwu w nastawniku dodam że chodzi o kappe 2.4 tds na pompie vp37.

cyciak
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 22 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Odczyty parametrów ECU

Post autor: cyciak » 25 maja 2008, 14:21

dodam jeszcze ż chcę wyczyścić nastawnik w pompie

Awatar użytkownika
drnogood
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 118
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Odp: Odczyty parametrów ECU

Post autor: drnogood » 10 kwie 2009, 21:34

cyciak pisze:chciał bym trochę odświeżyć temat a mianowicie czy używając euroscana i programu visa bede mógł odczytac napięcie na czujniku przesuwu w nastawniku dodam że chodzi o kappe 2.4 tds na pompie vp37.

czy udalo ci sie podlaczyc przez komputer do kappy 2.4 tds??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”