Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
strasznie długo jak na taką prostą robote
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
No tak tylko kłopot z cześciami,a konkretnie uszczelniacze i inne pierdoły."topcio1" pisze:strasznie długo jak na taką prostą robote
Na samo splanowanie głowicy trzeba czekać od 4-10dni. Tyle roboty chłopaki maja i nic nie zrobie-musze cierpliwie czekać
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Miro, chcesz mieć dobrze zrobione to zaglądaj do warsztatu. Jeżeli kupujesz uszczelki na sztuki to może być problem ze zdobyciem.
Dopilnuj wymiany uszczelniaczy na grzybkach zaworowych bo bardzo twardnieją i potem nie trzymają i koniecznie wyczyść grzybki z nagaru. Moja po takim zabiegu zapierdziela jak nigdy dotąd.
Przed planowaniem należy sprawdzić czy rzeczywiście jest to potrzebne. Mechanicy "wiedzą lepiej że należy zawsze splanować", a niewłaściwie to robiąc efekt jest przeciwny. Głowice w 3,0V6 nie są równoległe (góra dół), blisko są broki kanałów wodnych i łatwo spierdzielić.
Po wyjęciu wałka rozrządu należy głowicę oczyścić i sprawdzić (najlepiej na tusz na płycie wzorcarskiej) lub czujnikiem zegarowym umocowanym na specjalnej listwie. U mnie głowice miały wygięcia 0,005 i 0,015mm przy dopuszczalnym odkształceniu 0,05mm.
Powodzenia przy naprawie.
Dopilnuj wymiany uszczelniaczy na grzybkach zaworowych bo bardzo twardnieją i potem nie trzymają i koniecznie wyczyść grzybki z nagaru. Moja po takim zabiegu zapierdziela jak nigdy dotąd.
Przed planowaniem należy sprawdzić czy rzeczywiście jest to potrzebne. Mechanicy "wiedzą lepiej że należy zawsze splanować", a niewłaściwie to robiąc efekt jest przeciwny. Głowice w 3,0V6 nie są równoległe (góra dół), blisko są broki kanałów wodnych i łatwo spierdzielić.
Po wyjęciu wałka rozrządu należy głowicę oczyścić i sprawdzić (najlepiej na tusz na płycie wzorcarskiej) lub czujnikiem zegarowym umocowanym na specjalnej listwie. U mnie głowice miały wygięcia 0,005 i 0,015mm przy dopuszczalnym odkształceniu 0,05mm.
Powodzenia przy naprawie.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Zaglądam zaglądam ale na darmo bo Lancia stoi rozebrana,a głowice się robią całkiem gdzie indziej,konkretnie w Mikołowie. Tam się zajmują tylko i wyłącznie głowicami więc goście wiedzą co robią ...
Głowice miały być tylko splanowane ale robie full-opcje czyli wszystko, mechanik coś mi wspominał o jakiś płytkach,które będzie musiał załatwić Uszczelniacze już ponoć załatwione,hm...no nic nie poradze-musze czekać. Mam nadzieje,że wszystko przebiegnie prawidłowo i Themcia będzie śmigała lepiej niż wcześniej
Powiedz mi jeszcze jedno? Czy po tym wszystkim konieczne jest ponowne dokręcanie głowic? czy wystarczy to zrobić raz,a pożadnie...
Głowice miały być tylko splanowane ale robie full-opcje czyli wszystko, mechanik coś mi wspominał o jakiś płytkach,które będzie musiał załatwić Uszczelniacze już ponoć załatwione,hm...no nic nie poradze-musze czekać. Mam nadzieje,że wszystko przebiegnie prawidłowo i Themcia będzie śmigała lepiej niż wcześniej
Powiedz mi jeszcze jedno? Czy po tym wszystkim konieczne jest ponowne dokręcanie głowic? czy wystarczy to zrobić raz,a pożadnie...
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Witam
Przyłączę się z jednym zdaniem:
Przyłączę się z jednym zdaniem:
Robiłem u nich głowice w dwóch swoich samochodach i warsztat w Mikołowie naprawdę polecam. Do nich jeżdżą ludzie z całego Śląska i nie tylko. Każdy warsztat samochodowy w Katowicach i okolicach do nich jeździ.Zaglądam zaglądam Very Happy ale na darmo Mad bo Lancia stoi rozebrana,a głowice się robią całkiem gdzie indziej,konkretnie w Mikołowie
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
No właśnie i dlatego trzeba tyle czekać"wega" pisze:Do nich jeżdżą ludzie z całego Śląska i nie tylko. Każdy warsztat samochodowy w Katowicach i okolicach do nich jeździ.
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Jeżeli robią gniazda i docieranie zaworów to raczej płytki nie będą potrzebne. Płytki są tylko na grzybkach ssących -takie małe miseczki-nasadki na końcówkach trzonków zaworów pod szklankami popychaczy i po regeneracji głowicy mogą wymagać obniżenia wysokości. Zawory wydechowe są naciskane poprzez dźwigienki na osi pośredniej -regulowane identycznie jak w polonezie.
Co do dokręcania to BEZWZGLĘDNIE należy zastosować się do procedury załączonej do uszczelki (jeżeli jest podana i zaleca inną od producenta silnika) Jeżeli nie ma to tak jak zaleca producent silnika.
Wynika to z faktu że uszczelka może różnić się rodzajem materiału (klingeryt, blacha przekładkowa, okucie cylindrów i szczeliwo na powierzchni) i może inaczej siadać po popracowaniu. Tu nie można stosować metody "bo tak się robi" -potem można mieć pretensję tylko do siebie.
Powodzenia.
Co do dokręcania to BEZWZGLĘDNIE należy zastosować się do procedury załączonej do uszczelki (jeżeli jest podana i zaleca inną od producenta silnika) Jeżeli nie ma to tak jak zaleca producent silnika.
Wynika to z faktu że uszczelka może różnić się rodzajem materiału (klingeryt, blacha przekładkowa, okucie cylindrów i szczeliwo na powierzchni) i może inaczej siadać po popracowaniu. Tu nie można stosować metody "bo tak się robi" -potem można mieć pretensję tylko do siebie.
Powodzenia.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Oki,dzięki za info."Jacek" pisze:Tu nie można stosować metody "bo tak się robi" -potem można mieć pretensję tylko do siebie.
Powodzenia.
Mechanika mam obcykanego więc myśle,że sobie poradzi bez żadnych problemów
Theme odbieram dopiero po nowym roku więc dam znać jak się nią jezdzi po tej kosztownej operacji
Pozdrawiam
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Dzisiaj odebralem Theme od mechanika i nie jestem zbytnio zadowolony poniewaz musze znowu ja zawiezc. Po zlozeniu okazalo sie ze strasznie stukaja zawory i trzeba je ustawic. Albo mi sie zdaje albo mam wrazenie ze auto jest troche slabsze. Mam pytanko odnosnie tego? Czy przez nie ustawione zawory auto moze byc slabsze? Wkurza mnie to bo tak stukaja ze az w srodku slychac,nie chce3 duzo jezdzic zeby czegos nie spierdzielic Doradzcie cos
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Ustaw ustaw - luz zaworowy ma wpływ na fazy rozrządu a fazy na moc .
Trochę dziwne że w takim silniku ( prosta regulacja na konikach) mechanior jak miał wszystko na wierzchu nie ustawił ale niestety bywa ...
P.S Miro normalnie ta praca trwała jak odrestaurowanie oldcara 3miechy???
Trochę dziwne że w takim silniku ( prosta regulacja na konikach) mechanior jak miał wszystko na wierzchu nie ustawił ale niestety bywa ...
P.S Miro normalnie ta praca trwała jak odrestaurowanie oldcara 3miechy???
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
No wlasnie a daj spokoj,tyle sie piepszyc z tym wszystkim to przesada. Mechanior w jeden dzien rozebral i poskladal,to goscie co zajmuja sie glowicami tyle sie piepszyli...Wzieli sie za nie po tygodniu czasu,potem sie okazalo ze potrzeba uszczelniacze-i maly klopocik ze zdobyciem,czekanie kilka dni. Nastepnie okazalo sie ze mam popekane szklanki i trzeba nowe i znow z czasem do dupy. Juz nerwow nie mialem, do tego jeszcze swieta,sylwester i sie pociaglo ale jakos to wytrzymalem. Teraz znow zawozic auto i ustawianie zaworow. Mam nadzieje ze teraz zrobi tak jak nalezy Dam znac"lancia1969" pisze:Ustaw ustaw - luz zaworowy ma wpływ na fazy rozrządu a fazy na moc .
Trochę dziwne że w takim silniku ( prosta regulacja na konikach) mechanior jak miał wszystko na wierzchu nie ustawił ale niestety bywa ...
P.S Miro normalnie ta praca trwała jak odrestaurowanie oldcara 3miechy???
lancia1969 z checia bym przyjechal na zlocik do Krakowa ale nie bede jechal Thema w takim stanie-nie chce aby jej cos zaszkodzilo...
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Przykro słuchać o problemach ale kompetencja wielu ?mechaników? jest poniżej krytyki, najpierw spier? a potem oplatają że włoskie to badziewie?. Lancii nie naprawią w POM-ie.
Przeważnie problem z mocą jest gdy są ustawione zbyt małe luzy i wtedy może również trudniej zapala. Klekotanie sugeruje zbyt duże luzy (dyskomfort) ale ma mniejszy wpływ na moc silnika. Nie chcę być złym prorokiem ale obawiam się o kompetencje ?macherów? zarówno od głowicy i od montażu.
Musisz sprawdzić ustawienie rozrządu: jak ja wymieniałem pasek rozrządu u mechanika to jeden wałek był przestawiony na pasku, źle był ustawiony napinacz i silnik pracował gorzej niż przed robotą.
Jeśli masz możliwość to bezwzględnie sprawdź sam fazy rozrządu: ustaw silnik a GMP na 1 cylindrze, trzeba zdjąć dekle rozrządu (i niestety kolektor ssący). GMP znajdziesz po kresce na zewnętrznej średnicy koła zamachowego widocznej w oknie skrzyni biegów. Znaki do rozrządu są (rowki) są nacięte na wałkach rozrządu i muszą się pokrywać z kreskami na pokrywach środkowych panewek wałków.
Obstawiam że magik źle zamontował napinacz rozrządu. Do napinania wstępnego paska MUSI być wciśnięty tłok hydrauliki napinacza i ZABLOKOWANY kołkiem montażowym wetkniętym w specjalny otwór. Kołek wyjmuje się dopiero po ręcznym napięciu paska i dokręceniu śrub napinacza.
Wracając do szklanek to jest nieprawdopodobne ich samoistne popękanie chyba że przy zerwaniu paska i kolizji zaworów z tłokami. Ale to by Ci powiedział gość już przy rozkręcaniu silnika. Podejrzewam że ze względu na nagar szklanki nie chciały wyjść i bezmyślnie ciągnąc je kleszczami pokruszył cienkie (ok. 1mm ścianki). Szklanki są wykonane ze spieku -są bardzo wysokiej twardości i trwałe ale przez to kruche.
Przeważnie problem z mocą jest gdy są ustawione zbyt małe luzy i wtedy może również trudniej zapala. Klekotanie sugeruje zbyt duże luzy (dyskomfort) ale ma mniejszy wpływ na moc silnika. Nie chcę być złym prorokiem ale obawiam się o kompetencje ?macherów? zarówno od głowicy i od montażu.
Musisz sprawdzić ustawienie rozrządu: jak ja wymieniałem pasek rozrządu u mechanika to jeden wałek był przestawiony na pasku, źle był ustawiony napinacz i silnik pracował gorzej niż przed robotą.
Jeśli masz możliwość to bezwzględnie sprawdź sam fazy rozrządu: ustaw silnik a GMP na 1 cylindrze, trzeba zdjąć dekle rozrządu (i niestety kolektor ssący). GMP znajdziesz po kresce na zewnętrznej średnicy koła zamachowego widocznej w oknie skrzyni biegów. Znaki do rozrządu są (rowki) są nacięte na wałkach rozrządu i muszą się pokrywać z kreskami na pokrywach środkowych panewek wałków.
Obstawiam że magik źle zamontował napinacz rozrządu. Do napinania wstępnego paska MUSI być wciśnięty tłok hydrauliki napinacza i ZABLOKOWANY kołkiem montażowym wetkniętym w specjalny otwór. Kołek wyjmuje się dopiero po ręcznym napięciu paska i dokręceniu śrub napinacza.
Wracając do szklanek to jest nieprawdopodobne ich samoistne popękanie chyba że przy zerwaniu paska i kolizji zaworów z tłokami. Ale to by Ci powiedział gość już przy rozkręcaniu silnika. Podejrzewam że ze względu na nagar szklanki nie chciały wyjść i bezmyślnie ciągnąc je kleszczami pokruszył cienkie (ok. 1mm ścianki). Szklanki są wykonane ze spieku -są bardzo wysokiej twardości i trwałe ale przez to kruche.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Dzieki Jacek ze mi fajnie wszystko wytlumaczyles, jak zawioze autko to sobie tego przypilnuje
Jeszcze raz dzieki
Jeszcze raz dzieki
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Themcia odebrana ponownie ale teraz to jest efekt zapierd jak burza
Jak mi brakowalo tej mocy
SUPER,teraz musze zrobic tylko kosmetyke bo troszke brudno pod maska
Jak mi brakowalo tej mocy
SUPER,teraz musze zrobic tylko kosmetyke bo troszke brudno pod maska
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11991
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
super, że jest tak jak powinno być. Jaka była przyczyna tego stanu rzeczy?