Dobry diagnosta może wiele powiedzieć po analizie spalin. Całkowicie uszkodzoną sondę może wykryć ECU i pokaże błąd ale są stany pośrednie gdzie dla ECU to nie awaria a już ma znaczny wpływ na spalanie. Sonda w twoim aucie pracuje w zakresie 0-1 V , jak masz dobry miernik elektroniczny to na przewodzie czarnym z sondy ma być 0,5 V podczas normalnej pracy po nagrzaniu wydechu oczywiście. Sprawdzenie na analizatorze że np Lambda = 1 i 0,5 V na sondzie w tym samym czasie oznacza dobrą pracę układu wtrysku."mufnal" pisze:A czy coś da jak np. pojade na analizator spalin, cy mozna wtedy coś wykluczyć
I jeszcze jedno, jakie napięcie powinna mieć sonda lamda i jak to sprawdzić, gdzie co odłączyć
Jęsli chodzi o spalanie to jak pisał Wujek ogromny wpływ ma termostat czyli szybkość nagrzewania silnika oraz sprawny czujnik temperatury ECU .