Thema - duże spalanie

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - duże spalanie

Post autor: prezesjm » 27 paź 2005, 21:37

"mufnal" pisze:A czy coś da jak np. pojade na analizator spalin, cy mozna wtedy coś wykluczyć :wink:
I jeszcze jedno, jakie napięcie powinna mieć sonda lamda i jak to sprawdzić, gdzie co odłączyć :wink:
Dobry diagnosta może wiele powiedzieć po analizie spalin. Całkowicie uszkodzoną sondę może wykryć ECU i pokaże błąd ale są stany pośrednie gdzie dla ECU to nie awaria a już ma znaczny wpływ na spalanie. Sonda w twoim aucie pracuje w zakresie 0-1 V , jak masz dobry miernik elektroniczny to na przewodzie czarnym z sondy ma być 0,5 V podczas normalnej pracy po nagrzaniu wydechu oczywiście. Sprawdzenie na analizatorze że np Lambda = 1 i 0,5 V na sondzie w tym samym czasie oznacza dobrą pracę układu wtrysku.

Jęsli chodzi o spalanie to jak pisał Wujek ogromny wpływ ma termostat czyli szybkość nagrzewania silnika oraz sprawny czujnik temperatury ECU .

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: paliwo

Post autor: pew » 28 paź 2005, 12:28

"Rider Zeta 2.0 Ti" pisze:Lancia to samóchód wygodny, dobrze wyposżony, luksusowy. Kupując takie autko trzeba się liczyc z tym, że będzie palić nieco więcej niż "przeciętniaki" chociażby ze względu na większą masę (bogatsze wyposażenie też waży) czy mniejsze ograniczenia zużycia, aby uzyskac lepsze osiągi.
Moja Thema waży rewelacyjnie mało jak na taki wielki kawał złomu - masa własna 1300 z groszami to jest nic ... a dawne silniki Lancii były projektowane w ten sposób że zużycie paliwa było dość daleko na liście priorytetów. Jak kupowałem ją zresztą to benzyna kosztowała 1,70 za litr i nie przejmowałem się wtedy tak bardzo zużyciem :?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Rider Zeta 2.0 Ti
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 79
Rejestracja: 20 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: WIELOWIES /K. GLIWIC

Thema - duże spalanie

Post autor: Rider Zeta 2.0 Ti » 30 paź 2005, 8:13

1300 kg to faktycznie nie dużo.
Moja Zetka z instalacją LPG i siedmioma fotelami waży ok 1700- 1800 kg, jednak masa to jedno, a opory powietrza to drugie. Muszę brać pod uwagę to, że moje autko jest znacznie wyższe od większości tradycyjnych osobówek, co dosyc znacznie wpływa na współczynnik oporu - niestety



Pozdrawiam
Rider Zeta 2.0 Ti
Pozdrawiam
Rider Zeta 2.0 Ti

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Thema - duże spalanie

Post autor: mustafi » 30 paź 2005, 11:19

"Rider Zeta 2.0 Ti" pisze:Muszę brać pod uwagę to, że moje autko jest znacznie wyższe od większości tradycyjnych osobówek, co dosyc znacznie wpływa na współczynnik oporu - niestety
Pozdrawiam
Rider Zeta 2.0 Ti
Wysokosc nie wplywa na wspolczynnik oporu, wspolczynnik oporu zalezy tylko od ksztaltu przedmiotu. Wysokosc auta(a dokladnie jego powierzchnia czolowa) wplywa na sile oporu auta a co za tym idzie na spalanie paliwa.
Obrazek

Anonymous

Thema - duże spalanie

Post autor: Anonymous » 30 paź 2005, 11:27

"mustafi" pisze:
"Rider Zeta 2.0 Ti" pisze:Muszę brać pod uwagę to, że moje autko jest znacznie wyższe od większości tradycyjnych osobówek, co dosyc znacznie wpływa na współczynnik oporu - niestety
Pozdrawiam
Rider Zeta 2.0 Ti
Wysokosc nie wplywa na wspolczynnik oporu, wspolczynnik oporu zalezy tylko od ksztaltu przedmiotu. Wysokosc auta(a dokladnie jego powierzchnia czolowa) wplywa na sile oporu auta a co za tym idzie na spalanie paliwa.
coś kręcisz.. :wink:

w/g tego co napisałeś to wielkość powierzchni nie wpływa na współczynnik
oporu tylko na.. opór.. ;)

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Thema - duże spalanie

Post autor: mustafi » 30 paź 2005, 11:44

Wspolczynnik oporu jest niezalezny od powierzchni czlowej przedmiotu, stalowa kula o powierzchni czolowej 1m^2 ma taki sam ws. oporu jak taka sama kula o pow 4m^2. Powiem nawet wiecej, wspolczynnik oporu jest niezalezny od osrodka pomiarowego. Wspolczynnik oporu jest to stosunek sily oporu danego przedmiotu do sily oporu plaskiej plyty o powierzchni takiej samej jak powerzchnia czolowa danego przedmiotu. Wspolczynnik oporu mowi nam tylko ile razy opor danego przedmiotu jest mniejszy od oporu plaskiej plyty, ktora jest ksztaltem najmniej oplywowym.
Obrazek

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Thema - duże spalanie

Post autor: Blash » 30 paź 2005, 12:01

zgodnie z tym co "reprezentant " napisał ponizej wszystko jest w linku który pieczołowicie odnalazł ;) brawo
Ostatnio zmieniony 30 paź 2005, 20:01 przez Blash, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Thema - duże spalanie

Post autor: mustafi » 30 paź 2005, 15:01

Powyzszy tekst potwierdza to co napisalem w skrocie wczesniej. Warto dodac, ze powyzsze opracowanie pochodzi ze strony autoplock.pl
dokladny link:
http://www.autoplock.pl/leksykon.php?temat=cx.htm
Obrazek

Anonymous

Thema - duże spalanie

Post autor: Anonymous » 30 paź 2005, 15:09

"mustafi" pisze:Powyzszy tekst potwierdza to co napisalem w skrocie wczesniej. Warto dodac, ze powyzsze opracowanie pochodzi ze strony autoplock.pl
dokladny link:
http://www.autoplock.pl/leksykon.php?temat=cx.htm
to wszystko się zgadza.. tylko po co ten wywód?..

przecież i tak wszystko sprowadza się do tego, że większe auto np. Van
będzie więcej paliło od mniejszego przy zachowaniu identycznych
pozostałych współczynników..

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Thema - duże spalanie

Post autor: mustafi » 30 paź 2005, 15:22

wywod jak to wywod :)
jednak warto bylo poruszyc zagadnienie oporu powietrza w poscie o spalaniu :lol: :lol: :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Thema - duże spalanie

Post autor: Kubek » 30 paź 2005, 23:15

Mam pomysl niech kazdy napisze ile jego lancia spala, paliwa i gazu wedlug takiego schematu ja podam moj: ( i bedziemy mogli porownac czy to jest norma czy cos dziwnego )

Dedra 1.8 8v 91r. - paliwo

Trasa - 8l
Mieszana - 10l
Miasto- 12l
Miasto krotkie trasy - 14l

Dodam ze te wartosci u mnie sa przy bardzo ekonomicznej jezdzie

Plus ogrzewanie badz klima + 1l-2l

( Zauwazylem ze wlaczenie ogrzewania na zimnym silniku zwieksza spalanie, widac to po Economizerze )

Nie wiem jak te wartosci sie zwieksza w ziemie bo jezdze nie jezdzilem swoja niunia w zimie a zima sie zbliza :(
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

Thema - duże spalanie

Post autor: Anonymous » 01 lis 2005, 7:26

Ale się rozpisaliście, teraz to juz nie wiem czego szukać :wink:

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Thema - duże spalanie

Post autor: Kubek » 01 lis 2005, 10:44

no caman ? nikt sie nie podzieli ile jego bziumki pala ? :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

Thema - duże spalanie

Post autor: Anonymous » 01 lis 2005, 10:54

Nie chce pisać żeby ktoś nie był : zdziwiony : :cry:

hardwired

Thema - duże spalanie

Post autor: hardwired » 01 lis 2005, 17:16

wozek/miasto/trasa

delta1,6/10/8
delta1.,8/11/19 - lpg 13/10 (troche ma upalone sprzeglo ostatnio)
kappa2,4/14/10 - lpg 15/11
thesis2,4/17-20/13

delta2,0-malo jezdzona wiec nie wypowiadam sie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”