Odgrzebuję temat.
Piszę w nawiązaniu do wcześniejszego postu z tego wątku; wtedy obyło się jednak bez adaptacji czujnika,ale niedawno byłem zmuszony odpiąć akumulator i teraz problem kontrolki wrócił.
Wszedłem FESemw ABS - był błąd związany z czujnikiem kąta skrętu kierownicy; skasowałem, wszedłem w parametry i tam wyczytałem, że moja kierownica
- kiedy jest "w poziomie-na wprost" w FES ma -360,04st
- kiedy jest wychylona maksymalnie w lewo w FES ma ok -740st
- kiedy jest wychylona maksymalnie w prawo,w FES ma tylko 74,5st
czyli ogólnie - czujnik pokazuje głupoty
Zabrałem się za adaptację FESem; a tam w instrukcji jest napisane (na nasz przetłumaczę).
Przed rozpoczęciem samochód ma stać nieruchomo, z kołami skierowanymi na wprost.
1. Skręć kierownicą o 90 stopni w lewo
2. Wyprostuj kierownicę i koła w położenie na wprost
3. Skręć kierownicą 90 stopni w prawo
4. Wyprostuj kierownicę i koła w położenie na wprost
Po wykonaniu we właściwej kolejności powyższych kroków, naciśnij Y.
No i robiłem kilkanaście razy z tymi 90 stopniami, ale również ze skręcaniem w skrajne położenia (L i P), jak radzono w tym wątku. Nie udało się skalibrować czujnika;
Albo pisało, że "niewłaściwe warunki" - (najczęściej, jak kombinowałem te 90 stopni)
Albo: WYKONANIE NIEUDANE
(bez komentarza, ale pojawiał się znów ten błąd, który zastałem po wejściu do FES; zazwyczaj, jak testowałem skrajne położenia)
Jest może jakiś lepszy program/sposób na tę kalibrację?