Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator

Post autor: prezesjm » 18 lis 2005, 22:47

"makek" pisze: prądnica, natomiast dla mechanika, zwłaszcza samochodowego prądnica i alternator to zupełnie inne elementy, o generatorach może nie wiedzieć.
prądnica , alternator, generator to synonimy
"makek" pisze: Chyba każdy alternator się w końcu wzbudzi bez układu wzbudzenia początkowego (żaróweczka), ale przy jakich obrotach?


nie każdy, zdażają się przypadki nie wzbudzania się alternatora , nie zależy to od obrotów
"makek" pisze: to czy przypadkiem nie jest to napięcie odniesienia dla regulatora napięcia?
owszem jest ale nie jest one ustalane przez żarówkę tylko generowane przez alternator patrz prawo Ohma i prawa Kirchoffa

Dyskusje zawsze mile widziane wszak człowiek uczy sie całe życie a forum jest do wymiany doświadczeń i wiedzy i każdy każdemu może w czymś pomóc . Pozdrawiam serdecznie .

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator

Post autor: wujek » 19 lis 2005, 2:08

Witam,
Schemat typowego alternatora
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki ... ltern.html
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - potrzebuję tabelę napięć podawanych przez alternator

Post autor: makek » 19 lis 2005, 11:43

Wiatm.
Narazie doszliśmy do tego że alternator z definicji jest samowzbudny, chociaż czasami się nie wzbudza, dzięki Wujek za trzeci głos: http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki ... ltern.html
Z tym że wzbudzenie nie zależy od obrotów zgodzic sie nie mogę, bo napięcie wyindukowane zależy od liczby zwojów (u nas stałe) i szybkości zmian strumienia magnetycznego (wartość strumienia stała) pozostaje szybkość = obroty.
Żaróweczka, napięcie odniesienia itd. na pewno nie tylko alternator i napięcie z diód wzbudzenia ma tu znaczenie ponieważ , przez żaróweczkę regulator dostaje informację o stanie naładowania akumulatora, wzorki pana Ohma i Kirchoffa na niewiele się zdadzą bo nie znamy relacji wewnątrz regulatora napięcia. To dlatego paski napędu alternatora najczęściej piszczą rano (zimny i niedoładowany akumulator), ten cienki przewód to rodzaj sprzężenia zwrotnego.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”