Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: Heathen » 04 kwie 2013, 8:09

bronx pisze:różnica między nowymi była tylko taka że :
wciskały sie z taką samą siłą, ale rozprężały sie nowe bardzo powoli a stare dużo szybciej - mi to kompletnie nic nie mowi :)
yy coś tu namieszałeś.
Amortyzator powinien wciskać się z dużym oporem i BŁYSKAWICZNIE powracać do stanu rozprężonego.
Tylko wtedy zapewni stały kontakt koła z podłożem;)
Dziwie się że tego na szarpakach nie wykryli. Zawsze (jeżdżę na Paniówki) na stacji koleś na koniec karze bujać autem na boki, oraz tył przód.
W przypadku słabych amorków auto buja się jak wanna...
QV...soon:)

Rafako

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: Rafako » 04 kwie 2013, 8:27

Co do Kamoka - tak, mówi nam to coś, to chińskie ścierwo, które niektórzy fani tanizny i cerowanych prezerwatyw zwą na wyrost częściami samochodowymi. Nie polecam, nawet gdyby wahacz kosztował 30 zł.
Jeśli chodzi o amory, to oryginalnie na pierwszy montaż w Lybrze szedł Sachs (przynajmniej takie info otrzymałem bezpośrednio od chłopaków z Sachsa ;) ).
Serdecznie pozdrawiam.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: bronx » 04 kwie 2013, 9:59

Heathen pisze:
bronx pisze:różnica między nowymi była tylko taka że :
wciskały sie z taką samą siłą, ale rozprężały sie nowe bardzo powoli a stare dużo szybciej - mi to kompletnie nic nie mowi :)
yy coś tu namieszałeś.
Amortyzator powinien wciskać się z dużym oporem i BŁYSKAWICZNIE powracać do stanu rozprężonego.
Tylko wtedy zapewni stały kontakt koła z podłożem;)
Dziwie się że tego na szarpakach nie wykryli. Zawsze (jeżdżę na Paniówki) na stacji koleś na koniec karze bujać autem na boki, oraz tył przód.
W przypadku słabych amorków auto buja się jak wanna...
Nic nie namieszałem, zachowywały się tak jak opisałem. wciskały się z trudem oba , z tym że stary sasch szybko sie rozprężał a nowy dużo wolniej, powolutku wysuwał się do góry.

Autem też bujałem i było sztywne, nic nie wskazywało że amorek woła o zmianę.
A tu proszę taka poprawa :)


DODANO :

Kupiłem wahacze w LT fast po 153 - rabat.
Na necie były kamoka na które chciałem sie skusić aby tio przetestować, jedna sztuka 104zł+wysyłka 16zł.
Co dawało atrakcyjną cenę, niestety nigdzie nie było komplety. Z tej racji dołożyłem 80zł i będzie coś co powinno pożyć długoo .... ??? :)

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12270
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: Dudi » 04 kwie 2013, 19:06

bronx pisze:ostatnio na forach (posty tak do 3-4 miesiecy wstecz) ludzie narzekają strasznie na TRW ....
Zresztą nawet na alfie pisali że czy to będzie fast TRW czy qap to zależy tylko od szczęścia, a zachwalali dolny kamoka.

Pytanie techniczne, po wymianie wahacza robi się zbieżność ?
Ja właśnie będę odsyłał wahacz TRW do reklamacji bo klękł (a konkretnie przednia tulejka) po 12 tys. km. Chociaż muszę przyznać, że mam pierwszy taki przypadek jeśli idzie o produkty TRW.
Założyłem w to miejsce kolejny TRW, zobaczymy ile ten pociągnie (mam nadzieję, że jak dotąd conajmniej 60tys. km :roll: )
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
piechus_si
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 14 maja 2010, 21:40
Imię: Piotr
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Lybra - wpada w dziurę rzuca tyłem, na bryjach pływa

Post autor: piechus_si » 26 kwie 2013, 14:48

Co do bujania auta to jest test sprężyn. amortyzatory wraz z sprężynami tworzą nieodzowną łączność amortyzator spowalnia sprężyne a sprężyna przyspiesza amortyzator. przerabiałem to w swojej lybrze. jeśli samochod ucieka z toru jazdy nie trzyma się drogi wymień tuleje wahacza poprzecznego dwie sztuki na jednym koszt ok 70zł +40zł. wymiana plus ustawienie zbieŻności i po robocie. stawiam na to bo miałem identyczne objawy. pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2013, 14:53 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”