Strona 3 z 3

Re: Thesis - ulepszanie zawieszenia (skyhook)

: 05 cze 2016, 22:36
autor: Bartek-Lodz
Hi , Vlad
Do you have any pictures of these different sensors - for comparison.
I have a few Thesis , different years - all sensors appear to be the same.

Re: Thesis - ulepszanie zawieszenia (skyhook)

: 05 cze 2016, 23:12
autor: vlad47
Both from rectangle case, I have some with cube but didn't open them yet.
EDIT: I tried to upload the picture here to forum, but it can't appear here so link from my server: www.lanciathesis.eu/public/WP_20160605_23_06_16_Raw.jpg
Left one is the newest.

Re: Thesis - ulepszanie zawieszenia (skyhook)

: 05 cze 2016, 23:28
autor: Bartek-Lodz
vlad47 pisze:Both from rectangle case, I have some with cube but didn't open them yet.
EDIT: I tried to upload the picture here to forum, but it can't appear here so link from my server: http://www.lanciathesis.eu/public/WP_20 ... 16_Raw.jpg
Left one is the newest.
The sensor on the right I dismantled from the Thesis of 2002 years.
sensor.jpg
I understand that they are different only after dismantling? It can be distinguished in another way?

Re: Thesis - ulepszanie zawieszenia (skyhook)

: 06 cze 2016, 0:09
autor: vlad47
The one you posted is from the rectangular case. As mentioned more times before, newer version is with the date cca 2006+. This version you posted is older.
Many people ask and wonder what type of sensor do they have, but I don't really understand why, it doesn't matter what version you have. What do you need it for?

Re: Thesis - ulepszanie zawieszenia (skyhook)

: 06 cze 2016, 8:21
autor: Bartek-Lodz
I wonder if these are interchangeable new type / old type

Re: Thesis - ulepszanie zawieszenia (skyhook)

: 06 cze 2016, 8:45
autor: vlad47
Don't worry, each one is interchangable.

Re: Thesis - ulepszanie zawieszenia (skyhook)

: 06 cze 2016, 9:21
autor: Bartek-Lodz
OK thanks.
I'll think about a set of you.

Re: Thesis - ulepszanie zawieszenia (skyhook)

: 24 lut 2017, 13:28
autor: wagnerosss
Bartek-Lodz pisze: 06 cze 2016, 9:21 OK thanks.
I'll think about a set of you.
Tak nieco odgrzebując temat, testowałeś już czujniki vlada? Z tego, co wyczytałem z postów w tym temacie, to czujnik posiada wyjście typowo analogowe. Ze zdjęcia otwartego czujnika nie wiele widzę, choć zastanawiam się nad tym czy ten największy element jest tylko blaszką ochroną czy też całym układem scalonym. Mam dostęp do sprzętu na Politechnice Łódzkiej, więc mógłbym nawet dla testów taki jeden czujnik przebadać. Jeśli nawet zastosowany scalak nie jest już produkowany, to na pewno można znaleźć układ zastępczy (często nawet o lepszych parametrach). Dziwi mnie natomiast zastosowanie napięcia 5V zamiast 12V, które powinno sobie nieco lepiej radzić z zakłóceniami lub pozostać przy 5V, ale stosując np. protokół LIN (dostępny w standardzie protokołów automotive od 1999).

Vlad pisał również o częstotliwości sygnału 2/4kHz. Wiadomo, że sygnał analogowy generowany cyfrowo będzie nieco kwadratowy, ale odpowiednie zastosowanie filtrów (najprościej kondensator) powinno ten szum generacji zniwelować, więc może ten czujnik nie jest analogowy?