Kappa - ładowanie akumulatora
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
13,7 szalu nie ma Możliwe ze masz jakieś spadki albo na plusie albo na masie ...
A jeżeli spadków nie ma to warto zajrzeć do alternatora
U nas w kappie na obciążeniu 14,35 no i ako chyba ma już z 6 lat
A jeżeli spadków nie ma to warto zajrzeć do alternatora
U nas w kappie na obciążeniu 14,35 no i ako chyba ma już z 6 lat
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Świece nie grzeją po odpaleniu silnika, no może grzeją kilka sekund. To niskie napięcie zaraz po rozruchu to norma, przecież akumulator został ładnie nadszarpnięty rozruchem i dopóki nie zostanie uzupełniony ładunek to napięcie jest niższe.Alan pisze:Panowie a ja mam taki rebus,moja kappa ma ładowanie na poziomie 14.0V na biegu jałowym,przy obrotach 900U/min.Pod obciążeniem światłami,nawiewem,wentylatorami,radiem spada do 13,4 -13,7V na klemach,w instalacji samochodu (zapalniczka) utrzymuje się od 13,3-13,6V przy włączonych odbiornikach j/w.Dodam że po odpaleniu zimnego silnika ładowanie przez około 2-3min jest na poziomie 12,8V po czym wzrasta do owych 14V.Ten rozruchowy spadek napięcia jest podyktowany tym że po odpaleniu,świece dosyć długo grzeją.
Pewnie przed zimą trzeba będzie zainwestować w nowy akumulator
KAPPA TDS & JTD
- kornel_95
- Klubowicz
- Posty: 1128
- Rejestracja: 13 cze 2011, 21:38
- Imię: Kornel
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Mylisz się bo grzeją !! W starszych oplach to nawet bez względu na to czy ciepły czy zimny przy każdym odpalaniu 6 min grzeją ..volf pisze:Świece nie grzeją po odpaleniu silnika, no może grzeją kilka sekund. To niskie napięcie zaraz po rozruchu to norma, przecież akumulator został ładnie nadszarpnięty rozruchem i dopóki nie zostanie uzupełniony ładunek to napięcie jest niższe.Alan pisze:Panowie a ja mam taki rebus,moja kappa ma ładowanie na poziomie 14.0V na biegu jałowym,przy obrotach 900U/min.Pod obciążeniem światłami,nawiewem,wentylatorami,radiem spada do 13,4 -13,7V na klemach,w instalacji samochodu (zapalniczka) utrzymuje się od 13,3-13,6V przy włączonych odbiornikach j/w.Dodam że po odpaleniu zimnego silnika ładowanie przez około 2-3min jest na poziomie 12,8V po czym wzrasta do owych 14V.Ten rozruchowy spadek napięcia jest podyktowany tym że po odpaleniu,świece dosyć długo grzeją.
Pewnie przed zimą trzeba będzie zainwestować w nowy akumulator
JEST
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Lancia Thema SW 2.0 turbo
BYŁA
Lancia Lybra 1.9JTD
Lancia Kappa 2.4jtd
Alfa Romeo 166 3.0 Sportronic
Alfa Romeo 166 2.5 Sportronic
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Jak rozumiem masz kappę TDS i piszesz na podstawie własnych doświadczeń Ja taką mam już parę lat, ale Ty może wiesz lepiejkornel_95 pisze:
Mylisz się bo grzeją !! W starszych oplach to nawet bez względu na to czy ciepły czy zimny przy każdym odpalaniu 6 min grzeją ..
A o opla (isuzu) chyba nikt tu nie pytał
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Volf, u mnie grzeją. I to dosyć chwilę po odpaleniu.Miałem wybebeszony przekaźnik świec żarowych.Testowałem.
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Pytanie podstawowe-jak długo, bo chyba nie chcesz napisać, że 2 minuty?
U mnie maks to 10 s po rozruchu i tej wersji będę się trzymał
Wiesz oczywiście, że sterownikiem świec żarowych "rządzi" ECU
U mnie maks to 10 s po rozruchu i tej wersji będę się trzymał
Wiesz oczywiście, że sterownikiem świec żarowych "rządzi" ECU
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Z ciekawości zrobię jutro pomiar. Może z tymi minutami przesadziłem...zawsze wydaje się to cholernie długo
Nie wiem że ECU,nigdy się nie zastanawiałem
Volf jakie masz napięcie u siebie?
Wiem ze w mojej był wymieniany alternator,mam jakiś Denso. I teraz pytanie,jeśli kończy się regulator(załóżmy), to wymiana przyniesie poprawę skoro dostępne w sklepach mają oznaczenie 14V?
Nie wiem że ECU,nigdy się nie zastanawiałem
Volf jakie masz napięcie u siebie?
Wiem ze w mojej był wymieniany alternator,mam jakiś Denso. I teraz pytanie,jeśli kończy się regulator(załóżmy), to wymiana przyniesie poprawę skoro dostępne w sklepach mają oznaczenie 14V?
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
załóz sobie z benzyniaka - ma większy amperaż niż ten z TDS-a.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Ale co mi po większym amperażu jak napięcie niskie?
Poza tym skoro ktoś przewidział do tego silnika 100A to po co zwiększać?
Poza tym skoro ktoś przewidział do tego silnika 100A to po co zwiększać?
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Oryginalnie w dieslu jest 100A alternator Magneti-marelli i taki jest też u mnie. Co do napięcia to na wolnych też mam 14 volt, przy większym obciążeniu to nie sprawdzałem, ale na pewno na wolnych obrotach to taki alternator nie odda 100A, więc jakieś spadki są możliwe przy dużym obciążeniu a i kondycja samego akumulatora może mieć znaczenie. Ogólnie za właściwe napięcie ładowania uznaje się 13,9-14,4V.
Osobiście nie bawiłbym się w wymianę samego regulatora, bo nie wiem czy:
a) Można kupić na rynku jakiś solidny regulator (znaczy nie chiński) w rozsądnych pieniążkach
b) Ceny używanych alternatorów są nie wygórowane.
Myślę, że opcja zakupu alternatora 120A (bosch-one lubią mieć napięcie ładowania bliższe górnego zakresu) zasugerowana przez Kolegę Wilkin też jest warta rozważenia.
A może najpierw trzeba wymienić akumulator, bo 3,5 roku to wcale nie jest zły wynik dla większości współczesnych akumulatorów (jaki masz-chodzi o markę i pojemność).
Osobiście nie bawiłbym się w wymianę samego regulatora, bo nie wiem czy:
a) Można kupić na rynku jakiś solidny regulator (znaczy nie chiński) w rozsądnych pieniążkach
b) Ceny używanych alternatorów są nie wygórowane.
Myślę, że opcja zakupu alternatora 120A (bosch-one lubią mieć napięcie ładowania bliższe górnego zakresu) zasugerowana przez Kolegę Wilkin też jest warta rozważenia.
A może najpierw trzeba wymienić akumulator, bo 3,5 roku to wcale nie jest zły wynik dla większości współczesnych akumulatorów (jaki masz-chodzi o markę i pojemność).
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Aku mam KAGER 72Ah,prąd rozruchowy nie wiadomy..muszę obadać.Tak się teraz zastanawiam,aku kupiłem jeszcze do poprzedniej kappy.
A to oznacza że... w obecnej kappie ma przejechane 66tyś km i pewnie coś ponad 10tyś w poprzedniej. A to nie mało,wiekowy nie jest ale dostał popalić.
Zatem skupić się pozostaje na tym czy ładowanie na poziomie 13,8-14V jest w stanie prawidłowo obsługiwać Aku?
Ja mam takowy alternator w swojej :
A to oznacza że... w obecnej kappie ma przejechane 66tyś km i pewnie coś ponad 10tyś w poprzedniej. A to nie mało,wiekowy nie jest ale dostał popalić.
Zatem skupić się pozostaje na tym czy ładowanie na poziomie 13,8-14V jest w stanie prawidłowo obsługiwać Aku?
Ja mam takowy alternator w swojej :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Jak na Kagera to długo pociągnął
Rozumiem, że na wyższych obrotach napięcie nie spada poniżej 13,9V?
Ja najpierw bym wymienił akumulator (ewentualnie naładował i sprawdził ten stary) i dopiero mierzył napięcie ładowania. Weź pod uwagę, że usterka czy zużycie akumulatora może też zaniżać napięcie ładowania.
I nie sprawdzaj napięcia ładowania zaraz po rozruchu, nich auto trochę popracuje.
Rozumiem, że na wyższych obrotach napięcie nie spada poniżej 13,9V?
Ja najpierw bym wymienił akumulator (ewentualnie naładował i sprawdził ten stary) i dopiero mierzył napięcie ładowania. Weź pod uwagę, że usterka czy zużycie akumulatora może też zaniżać napięcie ładowania.
I nie sprawdzaj napięcia ładowania zaraz po rozruchu, nich auto trochę popracuje.
KAPPA TDS & JTD
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Nie zgodzę się , mnie na kagera namówił kolega prowadzący warsztat.volf pisze:Jak na Kagera to długo pociągnął
Zachwalał miedzy innymi ze względu na cenę i na brak reklamacji.
Kupiłem do Iveco ,autko w windą - więc aku dośc mocno eksploatowane. I co dwa lata i zero zużycia - nawet po bardzo długich przestojach odpala bez problemu itp.
Więc skoro nie widac różnicy - po co przepłacac.
A p.s 3,5 roku jak na współczesne aku -to też niezły wynik
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Kappa - ładowanie akumulatora
Volfi,zrobiłem test.volf pisze: Świece nie grzeją po odpaleniu silnika, no może grzeją kilka sekund. To niskie napięcie zaraz po rozruchu to norma, przecież akumulator został ładnie nadszarpnięty rozruchem i dopóki nie zostanie uzupełniony ładunek to napięcie jest niższe.
Po odpaleniu silnika zimnego świece grzeją 2 minuty (+- 10s),po odpaleniu ciepłego silnika świece grzeją jeszcze przez 1,5minuty(+- 10s.).Test przeprowadzony kilkukrotnie,oczywiście na zimnym silniku tylko raz Sprawdzone w najlepszym do tego miejscu..na podłączeniu do świec.
Tak więc jak widzisz tu miałem rację pisząc o tym spadku napięcia po rozruchu.W momencie wyłączenia świec napięcie skacze do góry.
Mając na uwadze Wasze sugestie,przejrzałem połączenia elektryczne w poszukiwaniu wad.I znalazłem Gniazdo bezpiecznika blaszkowego było mocno zaśniedziałe,a sam bezpiecznik dosłownie robił za grzejnik.Chciałem go wyczyścić ale...po rozkręceniu rozpadł mi się w palcach.Bezpiecznik nabyty nowy i wymieniony.
I tu też uwaga ,zauważyłem jakiś czas temu że w momencie załączania się wentylatorów chłodnicy przygasają mi światła.Po zrobieniu porządku z gniazdem bezpiecznika blaszkowego problem znikł.
Aku nie naładowany..bratu w pasku padł aku więc dziad nie pożyczy prostownika Zamówiłem sobie nowy,pewnie na jutro będzie, to będziem robić testy.