Dextron IV to rzadki olej i leci szybo, wężyk, lejek i hola poszło i gotowe. 4 litry to nie wejdzie bo i tak nie spuścisz wszystkiego.Gelo5 pisze:Bardzo dziękuję. Jutro próba wymiany - przez ten "bagnecik" to pewnie będą mi wlewali ze 2 tygodnie .
Gdzieś wcześniej wyczytałem, że wchodzą 4 Litry (sporo do wlewania).
Thesis - szarpie automatyczna skrzynia biegów
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
Ja nie spuszczę, ja nie spuszczę - nie znasz mnie - dziurę wiertarką zrobię, a spuszczęargenta67 pisze:.... 4 litry to nie wejdzie bo i tak nie spuścisz wszystkiego.
Bardzo Ci dziękuję argenta67 za pomoc.
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
Jak wiertło przejdzie przez konwerter i wyjdzie górą to wyleci więcej niż czwórkaGelo5 pisze:Ja nie spuszczę, ja nie spuszczę - nie znasz mnie - dziurę wiertarką zrobię, a spuszczęargenta67 pisze:.... 4 litry to nie wejdzie bo i tak nie spuścisz wszystkiego.
Bardzo Ci dziękuję argenta67 za pomoc.
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
No i następny problem - serwis mi mówi : DEXTRON III (tak jest w instrukcji) a ja mówię: DEXTRON IV.
Kto ma rację?
Kto ma rację?
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
To nie tylko ty tak mówisz, tak jest napisane na bagnecie.Gelo5 pisze:No i następny problem - serwis mi mówi : DEXTRON III (tak jest w instrukcji) a ja mówię: DEXTRON IV.
Kto ma rację?
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
Mój tato w Alfie 166 miał problem z automatem, przechodził on w stan "awaryjny". Startował jakby z 3 biegu, zero mocy, zero redukcji nic, 3 bieg i koniec. Na liczniku wyskakiwala kontrolka "wysokiej temp. oleju w skrzyni" i gasł wyświetlacz pokazujący bieżący bieg. Naprawa 200zl, przyczyna- poprzepalane kable i styki gdzieś przy skrzyni. W każdym bądź razie zbyt wiele szczegółów się nie dowiedziałem, ważne, że zaczęła działać jak należy.LUKI82 pisze:Czy to normalne?
gdy zatrzymuję się na światłach i wciskam hamulec to po chwili następuje szarpnięcie tak jakby skrzynia się odłączała ,a gdy zdejmuję nogę z hamulca przeniesienie napędu następuje z opóźnieniem i też występuje takowe szarpnięci.
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
No argenta67 masz u mnie duże piwo.
Naprowadziłeś mnie (i serwis tyż) na umiejscowienie bagnetu, na Dextrona IV.
Dzisiaj wymieniłem oliwę w skrzyni (3,5L) - serwisant "szukał" wlewu przez ponad godzinę.
Poszedłem na kawę, a on dalej szukał (patrzył od góry przez otwartą maskę) - dupek jeden -zamiast zajrzeć od dołu.Ach szkoda słów....
Najważniejsze, że mam wymieniony olej (zamiast czerwony był czarny).
Naprowadziłeś mnie (i serwis tyż) na umiejscowienie bagnetu, na Dextrona IV.
Dzisiaj wymieniłem oliwę w skrzyni (3,5L) - serwisant "szukał" wlewu przez ponad godzinę.
Poszedłem na kawę, a on dalej szukał (patrzył od góry przez otwartą maskę) - dupek jeden -zamiast zajrzeć od dołu.Ach szkoda słów....
Najważniejsze, że mam wymieniony olej (zamiast czerwony był czarny).
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
Witajcie,
mam do Was trzy pytanka. Zmieniłem kappę na thesisa i muszę wymienić olej w skrzyni automatycznej.
Po pierwsze: na jakiej pozycji wybieraka sprawdza się poziom oleju: P czy N?
Druga sprawa: z rozpędu kupiłem TUTELE GI/V zamiast GI/IV. Myślicie, że "za dobry" olej może zaszkodzić skrzyni, czy powinno być ok? Na opakowaniu niby jest napisane, że jest to olej idealny do 5-biegowych przekładni. A w thesisie właśnie taka jest.
Po trzecie: czy jest jakaś możliwość, żeby spuścić cały olej. Nie wiem co było zalane poprzednio, a statycznie da się zlać tylko koło 4l. Cała skrzynia ma chyba z 7l.
Pozdrawiam,
Zygi
mam do Was trzy pytanka. Zmieniłem kappę na thesisa i muszę wymienić olej w skrzyni automatycznej.
Po pierwsze: na jakiej pozycji wybieraka sprawdza się poziom oleju: P czy N?
Druga sprawa: z rozpędu kupiłem TUTELE GI/V zamiast GI/IV. Myślicie, że "za dobry" olej może zaszkodzić skrzyni, czy powinno być ok? Na opakowaniu niby jest napisane, że jest to olej idealny do 5-biegowych przekładni. A w thesisie właśnie taka jest.
Po trzecie: czy jest jakaś możliwość, żeby spuścić cały olej. Nie wiem co było zalane poprzednio, a statycznie da się zlać tylko koło 4l. Cała skrzynia ma chyba z 7l.
Pozdrawiam,
Zygi
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
Do sprawdzania oleju czy "P" czy "N" to żadna różnica, V czy IV też bez różnicy jak by było III to zimą troszkę problemów, nie ma możliwości wylać/spuścić całego oleju bez odpowiednich przyrządów.Zygi pisze:Witajcie,
mam do Was trzy pytanka. Zmieniłem kappę na thesisa i muszę wymienić olej w skrzyni automatycznej.
Po pierwsze: na jakiej pozycji wybieraka sprawdza się poziom oleju: P czy N?
Druga sprawa: z rozpędu kupiłem TUTELE GI/V zamiast GI/IV. Myślicie, że "za dobry" olej może zaszkodzić skrzyni, czy powinno być ok? Na opakowaniu niby jest napisane, że jest to olej idealny do 5-biegowych przekładni. A w thesisie właśnie taka jest.
Po trzecie: czy jest jakaś możliwość, żeby spuścić cały olej. Nie wiem co było zalane poprzednio, a statycznie da się zlać tylko koło 4l. Cała skrzynia ma chyba z 7l.
Pozdrawiam,
Zygi
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
1-pozycja P pracującym silniku
2- GI/V ok ja na takim jeżdżę
3- spuszczasz ile się da na zimnym oleju potem zalewasz tyle ile spuściłeś, jeździsz spuszczasz ile się da i dolewasz.
Ja wymiany proponuję robić zawsze na zimnym oleju by mieć pewność że ile spłynęło tyle wlałem bo ciepłego oleju zawsze spłynie więcej niż zimnego a jak dolewasz to dolewasz zimny a nie o temp ok 80-120 st .
Olej pod wpływem temp zmienia swoje parametry i objętość.
Dokładną wymianę oleju należy robić przy podłączonym Examinerze by przy 35 st i 75 st sprawdzić czy jest prawidłowy stan oleju.
Teoretycznie prawidłowy stan na zimnym silniku ( pracującym ) jest gdy na bagnecie olej znajduje się na minimum 35 st.
2- GI/V ok ja na takim jeżdżę
3- spuszczasz ile się da na zimnym oleju potem zalewasz tyle ile spuściłeś, jeździsz spuszczasz ile się da i dolewasz.
Ja wymiany proponuję robić zawsze na zimnym oleju by mieć pewność że ile spłynęło tyle wlałem bo ciepłego oleju zawsze spłynie więcej niż zimnego a jak dolewasz to dolewasz zimny a nie o temp ok 80-120 st .
Olej pod wpływem temp zmienia swoje parametry i objętość.
Dokładną wymianę oleju należy robić przy podłączonym Examinerze by przy 35 st i 75 st sprawdzić czy jest prawidłowy stan oleju.
Teoretycznie prawidłowy stan na zimnym silniku ( pracującym ) jest gdy na bagnecie olej znajduje się na minimum 35 st.
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
Dzięki panowie za pomoc
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
znam kogos ktotylko robi automaty moj tez robi na maj przewiduje wymiana oleju dostał tej zimy w dupe mrozy troche stracil własciwosci i bedzie spoko na 40tys.
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
Powiedzcie mi proszę -czemu nikt nie wspomina o filtrze oleju?
Czyżby go w tej skrzyni nie było?
Swoją Thesis sprowadziłem dopiero niedawno i chcę wymienić na dniach olej w silniku i skrzyni.
Silnik to spoko, ale do skrzyni muszę się przyłożyć bo będę to robił pierwszy raz
Mam ASO Lancia, Fiat, Alfa w Kielcach. Ale nie pojadę do ASO bo tam wiedzę o technice mają w powijakach i muszę to zrobić sam.
Miałem Chryslera Pacificę. W niej filtr oleju był wewnątrz skrzyni biegów- pod miską olejową. Do wymiany demontuje się miskę olejową. (nie ma w niej wcale korka do spuszczania oleju)
Jak więc jest z filtrem w Thesis?
Może mnie ktoś oświecić?
Czyżby go w tej skrzyni nie było?
Swoją Thesis sprowadziłem dopiero niedawno i chcę wymienić na dniach olej w silniku i skrzyni.
Silnik to spoko, ale do skrzyni muszę się przyłożyć bo będę to robił pierwszy raz
Mam ASO Lancia, Fiat, Alfa w Kielcach. Ale nie pojadę do ASO bo tam wiedzę o technice mają w powijakach i muszę to zrobić sam.
Miałem Chryslera Pacificę. W niej filtr oleju był wewnątrz skrzyni biegów- pod miską olejową. Do wymiany demontuje się miskę olejową. (nie ma w niej wcale korka do spuszczania oleju)
Jak więc jest z filtrem w Thesis?
Może mnie ktoś oświecić?
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
Najlepiej idź do sklepu i spróbuj kupić takowy filtr.Jedrek pisze:Powiedzcie mi proszę -czemu nikt nie wspomina o filtrze oleju?
Czyżby go w tej skrzyni nie było?
Swoją Thesis sprowadziłem dopiero niedawno i chcę wymienić na dniach olej w silniku i skrzyni.
Silnik to spoko, ale do skrzyni muszę się przyłożyć bo będę to robił pierwszy raz
Mam ASO Lancia, Fiat, Alfa w Kielcach. Ale nie pojadę do ASO bo tam wiedzę o technice mają w powijakach i muszę to zrobić sam.
Miałem Chryslera Pacificę. W niej filtr oleju był wewnątrz skrzyni biegów- pod miską olejową. Do wymiany demontuje się miskę olejową. (nie ma w niej wcale korka do spuszczania oleju)
Jak więc jest z filtrem w Thesis?
Może mnie ktoś oświecić?
Re: Thesis- szarpie automatyczna skrzynia biegów
Skrzynia posiada filtr lecz by go wymienić należy zdemontować i rozebrać część skrzyni.
To jest przyczyna o nie wspominaniu o filtrze.
Do spuszczania oleju jest korek w obudowie skrzyni, zaś wlewamy olej przez bagnet do pomiaru poziomu oleju.
To jest przyczyna o nie wspominaniu o filtrze.
Do spuszczania oleju jest korek w obudowie skrzyni, zaś wlewamy olej przez bagnet do pomiaru poziomu oleju.