Strona 4 z 8

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 09 paź 2012, 17:38
autor: faraon
Mam 2,0 20V w kappa kombi benzyna + LPG (zakładany zaraz po kupnie). Wymieniam olej, filtry itd. co 10 tys. Sam zrobiłem 145 tys. w ciągu 4,5 roku. Na blacie mam 320 tys. a ile naprawdę - nie wiem. Może 400 tys. :?: Brygadzista1 i Alan ostatnio mnie widzieli z jakim ładunkiem + przyczepa jechałem. Bez żadnych przygód. Silnik któremu dasz na czas to co potrzebuje - nigdy Cię nie zawiedzie. Ale jaki (silnik - zadbany, zajeżdżony) kupisz tego się nie dowiesz, dopóki go nie zaczniesz dłużej eksploatować. To co piszesz to tylko (złe) fragmenty eksploatacji naszych lucynek. O dobrych nikt nie pisze.
Wg mnie 2,0 20V to najmniej awaryjny silnik w kappach (w Lybrach też - jeśli są te same ;) ), ale to moje zdanie.
Howgh :lol:

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 09 paź 2012, 17:40
autor: FXX
A na forum na ileś posiadanych Lybr z tym silnikiem, panewki jeszcze chyba nikomu się nie wysypały :)
Co innego w 2,4 w Kappie.

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 09 paź 2012, 19:34
autor: ŻuczekM
To co piszecie to jest jakieś pocieszenie :) Zdaję sobie sprawę że jak się o silnik dba to na pewno i z 2.0 nie powinno być problemów tylko że skąd mogę wiedzieć czy wcześniejszy właściciel dbał o niego należycie? To faktycznie jest loteria. Wydaje się że mniejsza szansa trafienia na uszkodzone panewki jest w 1.8.
Co do silnika Lybry z ogłoszenia wiem tylko że silnik ma zalany olej 5w50,pracuje równo i nie dymi. Jak jest zimny to piszczy któraś rolka.

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 09 paź 2012, 21:06
autor: Nat
faraon pisze:Wg mnie 2,0 20V to najmniej awaryjny silnik w kappach (w Lybrach też - jeśli są te same ;) ), ale to moje zdanie.
Moim zdaniem silnik 2,0 20V w Lybrze jest w zasadzie w ogóle bezawaryjny. Jeździ toto setki tysięcy km, sporo ich na forum, a o jakichkolwiek awariach słyszy się baaaardzo z rzadka.
Jakbym miał wybrać pomiędzy 1,8 a 2,0 ani chwili bym się nie wahał i wziął 2,0.

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 09 paź 2012, 21:23
autor: faraon
Nat pisze:w Lybrze.....
;)
Nat pisze: Jakbym miał wybrać pomiędzy 1,8 a 2,0 ani chwili bym się nie wahał i wziął 2,0.
Ja też. Tylko 2,0 20V.

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 09 paź 2012, 22:21
autor: brygadzista1
Andrzeja Kappa to niemal zestaw 13.6 ciągnie za sobą i daje radę :) i nawet gaz jej nie straszny.

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 20 paź 2012, 15:56
autor: ŻuczekM
Ostatnio w moim temacie nie działo się wiele. Z Lancii 2.0 handlarz nie chce za bardzo opuścić gdyż twierdzi że w takim stanie Lancia to rzadkość. Ostatnio w akcie desperacji oglądałem nawet jednego diesla ale to był totalny wrak. :)

Dzisiaj wpadła mi w oko perełka - Lybra z polskiego salonu http://otomoto.pl/lancia-lybra-C26496355.html
Pytanie tylko w jakim stanie jest samochód i czy był chociaż kilka lat serwisowany w ASO żeby można było zweryfikować przebieg.
Szkoda że do Wrocławia mam taki kawał drogi :(

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 20 paź 2012, 16:36
autor: barsliw
A kto Ci powiedział,że to perełka. Powiem tak, mój jest rok młodszy i ma równo 2x więcej przebiegu i to raczej uznawałbym za normę. Ale może jakiś cud się trafił. Poza tym,co Ci ludzie do diabła robią z dywanikami??:)

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 20 paź 2012, 17:08
autor: ŻuczekM
Nie wiem w jakim stanie jest ta Lancia. Określenia "Perełka" użyłem w kontekście faktu iż samochód został zakupiony w polskim salonie. A to na naszym runku wtórnym prawdziwa rzadkość.:)

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 20 paź 2012, 17:11
autor: pääkäyttäjä
Moja jest polski salonowiec ;-)

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 20 paź 2012, 17:19
autor: Kris
A że się tak wtrącę? Jaka jest różnica pomiędzy polskim a zagranicznym pochodzeniem? No chyba że do dnia dzisiejszego jest serwisowana w ASO i można zweryfikować wszystkie wymiany. Jak dla mnie to w tej powyżej musisz nazbierać na nowe opony, bo już są łysawe. Raz kupiłem samochód -Bravo od kobiety- starej panny. Było czysto w środku, ale z technicznego punktu było zapuszczone...

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 20 paź 2012, 21:30
autor: FXX
Spróbuj jeżdżąc po kraju zrobić 200 tys. km na jednym komplecie wahaczy ;)
A potem zrób to samo w Niemczech czy Włoszech.
Druga sprawa - w wielu krajach zachodnioeuropejskich nie sypie się już od dość dawna soli na drogi, zatem zimą podwozie i blachy nie dostają tak po d...

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 20 paź 2012, 21:34
autor: Nat
Kris pisze:A że się tak wtrącę? Jaka jest różnica pomiędzy polskim a zagranicznym pochodzeniem?
Dla mnie taka, że poznałem dość dobrze poprzedniego - jedynego - właściciela, więc miałem (niemal) pewność, co , jak i gdzie było robione.
To też dobre pytanie do ubezpieczycieli, dla których pochodzenie zagraniczne zwykle jest pretekstem do podwyższenia ceny ubezpieczenia...

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 21 paź 2012, 11:49
autor: ŻuczekM
Tak jak napisał NAT podstawowym plusem jest to samochód kupujesz od właściciela a nie handlarza który nie ma zielonego pojęcia o historii samochodu:) Do tego jest większa szansa kupić samochód z mniejszym przebiegiem i łatwiej zweryfikować jego stan. Faktycznie zawieszenie będzie pewnie w gorszym stanie ale to żaden argument gdyż sprawne ale już 10 letnie zawieszenie z niemieckiego samochodu i tak zaraz się rozleci w naszych warunkach drogowych.
Jedyny minus to ryzyko że samochód jest totalnie zaniedbany przez właściciela ale wystarczy zadać kilka pytań przez telefon i już wiadomo co i jak:)

Re: Zakup Lybry SW - czy 2.0 to dobry wybór?

: 21 paź 2012, 22:58
autor: ŻuczekM
Zadzwoniłem do właściciela a właściwie właścicielki i okazało się że zakupiła Lybrę jak miała 3 lata i do dzisiaj nią jeździ. Mały przebieg usprawiedliwia tym, że z reguły jeździ samochodami służbowymi. I teraz ciekawostka - właścicielka szczerze mówi, że sprzedaje Lancie dlatego że już zrobiła się stara oraz dlatego że ostatnio zaczeła brać dużo oleju :)
Zakładając iż przebieg jest faktycznie oryginalny czyli 130 tys. co może być przyczyną dużego zużycia oleju w 1.8? Czy da radę w przyzwoitej cenie usunąć ten problem?