Strona 4 z 4

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

: 02 gru 2018, 12:30
autor: Pablo.
mike_d pisze: 20 lut 2017, 15:19 Czy ktoś z Was wie jak ten problem rozwiązać w 1,8 Pb. Czy tam też występuje ta uszczelka ?
Tak, w TBi jest to samo.

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

: 25 kwie 2020, 19:52
autor: Nslukasz
witam, czy mógłbym odświeżyć temat.
mianowicie mam ten sam przypadek w 1.9tt tj komunikat o niskim ciśnieniu po dłuższym postoju oraz zauważyłem delikatne pocenie się oleju na osłonie silnika zgodnie z poniższym zdjęciem, przy osi po lewej stronie patrząc w przód auta. (zdjęcie nie wiem czy z 1.9 tt).
Czy przedmiotowe pocenie może być również objawem tego przypadku?
Byłbym zobowiązany za odpowiedź, z góry dziękuję!

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

: 16 cze 2020, 9:40
autor: J@nek
Jeśli komunikat znika zaraz po uruchomieniu i nie pojawia się przy kolejnym uruchomieniu nastepującym po pierwszym to będzie to uszczelka na ssaku. Przecieki nie generują takich komunikatów chyba, że wyciekło już tyle oleju, że nie ma właściwego poziomu w silniku.

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

: 13 gru 2020, 17:04
autor: piterstilo
Dopiszę do tematu, swoje doświadczenie z uszczelką smoka.
Prawie zaraz po zakupie Lancii Delty III 1.9 TT, spostrzegłem, że kontrolka oleju gaśnie z parosekundową zwłoką.
W dodatku raz, w mroźniejszy poranek, wyświetlił się komunikat o niskim ciśnieniu oleju.
Nie spodobało mi się to, bo byłem przyzwyczajony do szybkiego gaśnięcia tej kontrolki.
Sądziłem, że ten problem dotyczy tylko silników diesla 2.0 i ew. 1.6.
Dopiero w tym temacie przekonałem się, że również dotyczy 1.9 TT
Czym prędzej zleciłem wymianę felernej uszczelki.
Za całość zapłaciłem 370 zł. Z czego 70 to koszt oryginalnej uszczelki. Ale też wymieniali mi przy okazji filtry: powietrza i paliwa.
W przypadku tego silnika 1.9 TT i tej skrzyni F40, nie było problemu z dostępem do śrub.
Po wymianie, problem ustąpił.

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

: 18 sty 2022, 23:06
autor: BootError
No to mnie też dopadło. Przebieg około 110tys.km. Dziś już drugi raz tej zimy zobaczyłem komunikat o niskim ciśnieniu oliwy co obala teorię jednego z kolegów piszących wcześniej, że problem może dotyczyć starszych roczników 2008-2010. Jeśli nic nie zmienili to uważam za bezsensowne kupowanie oryginalnej uszczelki bo to będzie to samo gunwo i prędzej czy później temat się powtórzy. Chyba kupię zamiennik elringa 576.580 mając jednocześnie nadzieję, że to nie jest producent który wykonał uszczelkę na pierwszy montaż...

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

: 20 sty 2022, 13:08
autor: J@nek
BootError pisze: 18 sty 2022, 23:06 Chyba kupię zamiennik elringa 576.580 mając jednocześnie nadzieję, że to nie jest producent który wykonał uszczelkę na pierwszy montaż...
Przyglądnąłem się zdjęciom tego zamiennika Elring 576.580. Wydaje się, że to jednak producent, który wykonał uszczelkę na pierwszy montaż szczególnie po czerwonym pierścieniu zabezpieczającym uszczelkę przed uszkodzeniem. Jest identyczny w kształcie i kolorze. Jest to raczej bardzo mało prawdopodobne by dwóch różnych producentów zastosowało identyczny w kształcie i kolorze pierścień zabezpieczający uszczelkę przed przypadkowym zniszczeniem podczas magazynowania i transportu. Więc jedyna nadzieja, że coś poprawili.

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

: 20 sty 2022, 17:46
autor: Dawid
Są w sprzedaży metalowe zamienniki z podwójnym uszczelnieniem.Znam chłopaków którzy to zakładali lecz nie mogę powiedzieć nic jak z trwałością po większych przebiegach.Myślę że powinno się to lepiej sprawdzić bo nie ma gumowego elementu który się odkształca i parcieje z czasem.

Re: Delta III 1.9 TwinTurbo - niskie ciśnienie oleju

: 19 lut 2022, 9:27
autor: majak
Niestety to rozwiązanie z uszczelką to ewidentny bubel. W swojej Alfie 159 z silnikiem 2.0 Jtdm już drugi raz wymieniałem to ustrojstwo i myślę, że niezależnie od producenta każda guma po paru latach stanie się twarda i przy mrozach problem powróci. W grupie Fiata nie słyszałem na szczęście o trudnościach z jej wymianą, bo w niektórych modelach Opla muszą zrzucać skrzynie biegów, żeby odkręcić miskę.
Gdyby ktoś chciał sam się z tym zmierzyć potrzebny jest kanał i druga osoba do pomocy przy montażu miski.