Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 11 wrz 2016, 21:32

:D Niby tak ale jakoś nie lubię i się nie przyzwyczaję. Jak zdejmuje pokrywę w Dedrze to jest jak na stole operacyjnym..
Jakieś sugestie co do niedrogiego dobrze myjącego oleju?? Nie chce rozbierać przecież tego na czynniki pierwsze..
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: rob_76 » 11 wrz 2016, 22:30

Ja to bym zlał ten sh..t w cholerę, zalał najpierw jakiegoś taniego, n.p. orlenowskiego pół-syntetyka + tani filtr oleju i pozwolił mu dłuższą chwilę popracować, a potem dodał dobrej płukanki, n.p. Liqui Moly...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Energetyk » 13 wrz 2016, 14:08

Ja na starym oleju dodałem przed zlaniem płukankę Liquy Moly i według mnie pomogła sporo. Nic się nie rozszczelniło w silniku. Zazwyczaj jak spuszczałem olej to był on taki mocno karmelowy. Z płukanką spłyną po prostu czarny smołowaty.

Teraz mam zalany Liquy Moly 10w-40 mos2. Słychać lekkie cykanie szklanek i chyba wycie pompy oleju.
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Krawiec1 » 13 wrz 2016, 17:11

to dziwne wycie to albo balans, albo łożyskowanie pompy wspomagania.
Pompa jest naprawdę mało awaryjna jeśli chodzi o dźwięk :)

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Borek » 13 wrz 2016, 18:13

Pompa wspomagania wyje baaaaaardzo charakterystycznie i zazwyczaj dość głośno - nie da się jej przegapić, to jak włączenie syreny. :D
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Krawiec1
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 212
Rejestracja: 17 sty 2014, 18:24
Lokalizacja: RDE/WGR

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Krawiec1 » 13 wrz 2016, 20:14

pompa tak, łożysko nie :)

Awatar użytkownika
Energetyk
Przedstawiciel Regionalny
Przedstawiciel Regionalny
Posty: 1222
Rejestracja: 18 wrz 2015, 20:14
Imię: Daniel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Energetyk » 13 wrz 2016, 21:07

Pompę wspomagania wymieniłem, może to szum paska osprzętu albo łożysko klimy się kończy... Jak padnie to wam powiem :)
Była: Lancia Kappa 2.0 20V Turbo
Jest: Volvo V70 II 2.4 20V

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 20 wrz 2016, 23:49

Wymieniłem olej i filtr w dawcy 2.4.. zawory się dość znacznie uciszyły po kilku zagrzaniach do temp. pracy. Nie ominie mnie jednak dokładny przegląd popychaczy bo jeden zawór gdzieś delikatnie postukuje przy dodawaniu gazu miedzy 1-2tyś obr. Trochę to dziwne i uprzedzam pytania że ewidentnie to z góry :D

Zastanawia mnie coś innego. Kiedy dodaje się gazu ( nawet delikatnie ) to ten silnik jakoś nienaturalnie szybko wchodzi na obroty. Jalowy ma około 800obr więc ok ale mam wrażenie że mieszanka jest za bogata. Przy przegazówce do 4-5tyś strzeli sobie czasem delikatnie w wydech.
Komp nic ciekawego nie pokazuje. Żadnych błędów.
Co ciekawe sonda lambda oscyluje ale za cholerę nie wiem w jaki sposób bo czas wtrysku praktycznie stoi w miejscu na jałowych obrotach
Chyba że czujnik lub czujniki spalania stukowego są niesprawne

Przepływomierz wymieniony, regulator ciśnienia na listwie był uszkodzony więc został wymieniony, filtr paliwa wymieniony.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 25 wrz 2016, 20:52

Czy zna ktoś kolejność numeracji mostków wałków rozrządu? Albo zdjęcie jakieś dokładne głowicy ktoś posiada?? Bo wydaje mi się że u mnie w 2.4 ktoś jakąś kaszane odwalał a w instrukcji nie mogę nic znaleźć.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: jasiugm » 25 wrz 2016, 22:22

One nie są w żaden sposób numerowane. Są zakładane na głowicę przed jej obróbką w fabryce i od tego momentu stanowią komplet. Jeśli jest pomieszane to masz sporu kłopot. Pewnie da się to pomierzyć jakąś średnicówką czy coś.
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: blejku » 26 wrz 2016, 21:57

No właśnie wiem ale myślałem że mają jakieś "logiczne" oznaczenia jak to bywa w wielu silnikach.
Problem jest niestety taki że mam luz na wałkach.. jeszcze nie mierzyłem ale jest wyczuwalny...ehh. Wałki maja 25.99mm więc tak sobie.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
jasiugm
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 372
Rejestracja: 03 lut 2015, 19:14
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: jasiugm » 27 wrz 2016, 7:08

Sam mam głowicę ze stopkami wałków w reklamówce, więc jak ktoś poda fajny sposób na ich poukładanie to chętnie skorzystam :D
Kappa SW 2.0 20V VIS
Y 1.2 8V

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Borek » 27 wrz 2016, 12:22

Ile jest tych mostków, 12? No to bez strachu, istnieje zaledwie 12! = 479001600 możliwych ułożeń i w każdym do sprawdzenia luzy. Do dzieła! : gafa :
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: rob_76 » 27 wrz 2016, 20:20

W zasadzie, to gdyby napawać i obrabiać te czopy (na tej samej zasadzie, co krzywki) na konkretny nadwymiar oraz znaleźć firmę, która potrafiłaby odpowiednio przefrezować wszystkie mostki wraz z głowicą w jednym przejściu narzędzia, również na konkretny nadwymiar, to dałoby się chyba uratować taką głowicę... Pytanie tylko o koszty takiej imprezy...
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 4037
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Kappa 2.0 20v - swap na 2.4 20v/kilka pytań

Post autor: Maniak » 27 wrz 2016, 20:44

rob_76 pisze:W zasadzie, to gdyby napawać i obrabiać te czopy (na tej samej zasadzie, co krzywki) na konkretny nadwymiar oraz znaleźć firmę, która potrafiłaby odpowiednio przefrezować wszystkie mostki wraz z głowicą w jednym przejściu narzędzia, również na konkretny nadwymiar, to dałoby się chyba uratować taką głowicę... Pytanie tylko o koszty takiej imprezy...
To się chyba nie opłaci : gafa :
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”