Strona 7 z 10

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 25 gru 2013, 21:05
autor: FXX
Adam J. pisze:Miałem 1.9 jtd i miała nalatane 370 000 było ok wiec myślę .że 2,4 jtd też będzie ok .
Nie mówię, że każda, ale to ich częsta przypadłość. Nie wiem czy prawidłowo, ale zaobserwowałem, że częstsza przy pompach do 2.4JTD.
LUKIThesis pisze:Jak możesz podeslij namiary gdzie te uszczelnienia mogę kupić .
Namiarów konkretnych nie mam, bo swoją pompę wymieniłem na inną.
Na szybko masz tutaj komplet - :link: czy tutaj - :link: Trzeba tylko sprawdzić numery pomp.
A tu fotorelację z opisem z zabiegu przy Alfie 166 z 2.4JTDm - :link:

Ja nie miałem na tyle odwagi, żeby za to się zabierać bez drugiej pompy w zapasie :)

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 25 gru 2013, 21:16
autor: LUKIThesis
Dzięki , z chęcią sobie naprawie swoją starą bo akurat założyłem uzywke z alfy 159 .

Ps . Dzięki również za poprawkę cytatu w poście bo piszę z telefonu.

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 25 gru 2013, 21:23
autor: FXX
: ok2 :

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 25 gru 2013, 23:09
autor: Dudi
Adam J. pisze: Drogi Dudi jak tylko będę miał zainstalowane polskie znaki w tablecie będę pisał jak Miodek przekazał.
No to doradzam sobie jak najszybciej zainstalować!

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 10:18
autor: paskud
FXX pisze:Można też nie głaskać gazu i mieć 7l ropy...
szajbus pisze:2.0TB szybciej odchodzi (...)
Bzdura.

2.0T szybciej przyśpiesza od 3.2 2.4 pb bo ma największy moment obrotowy
3.2 ma tylko 263 Nm
a 2,0T ma 308 więc o
więc musi szybciej przyśpieszać więc nie wiem o czym wy piszecie ....
to że jeden ma więcej koni to znaczy tylko że szybciej pojedzie i tutaj szajbus ma rację że 2,0 szybciej odejdzie niż 3.2 chyba że komuś ambicja uderza i myśli że jak ma 3.2 to jest królem :P

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 10:27
autor: FXX
Patrz, a ciężarówka ma ogromny moment i jakoś nie przyśpiesza szybciej od 3.2...
Bzdury kolego pleciecie, bo chociażby mój 2.4JTD o momencie 305Nm powinien iść jak ten 3.2, a jakoś nie idzie.

Dane producenta dla 166:
Silnik 0-100km/h Vmax
2.0 V6 12V Turbo 8,1 s 237 km/h
3.2 V6 24V (2003) 7,4 s 245 km/h

i dla porównania 156 GTA:
3.2 V6 24V 6,3 s 250km/h

Poza tym 3.2 ma moment równy 300Nm, więc może najpierw zapoznaj się z tematem, przejedź się każdym z tych samochodów i później te pierdoły opowiadaj.
Chcesz flagowy przykład? Mazda RX-8 z silnikiem Wankla, moment ma na poziomie 200Nm, a do setki przyśpiesza w 6.4s, czyli tyle ile ma GTA o podobnej masie.

Dodatkowo poczytaj jaki jest związek między momentem, prędkością obrotową silnika, a mocą i przyśpieszeniem, bo chyba nie bardzo wiesz...

PS. Mowa jest tu o Alfie, nie o Thesis.

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 10:31
autor: LUKIThesis
FXX ma rację raczej trzeba patrzeć na czas przyspieszania do 100km /h bo co mi z tego że na jedynce będę pierwszy jak się obsr... na następnych biegach :(

Nie wiem ile w tym prawdy bo to info z neta ale mój diesel ma niby 380 Nm a do setki ma aż ponad 10 sekund :(

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 10:48
autor: ArtoKucior
widzę że temat powoli się staje tematem rzeką :) ...Drogi Adamie...wywołałeś burzę tym tematem :) Można też tak robić i się nie kłócić kto ma rację...obserwuj co pokazuje komputer, im będzie mnie pokazywał to i mniej w realu spali...ale jest druga strona medalu. Koła dwumasowe nie lubią za niskich obrotów i wtedy mają mnóstwo pracy do wykonania...także zawsze jest coś za coś. Niższe obroty silnika = niższe spalanie paliwa = szybsza wymiana koła dwumasowego = co zaoszczędzisz na paliwie wsadzisz w koło dwumasowe plus trochę dołożysz. Ja jak jeżdżę to na zimnym staram się nie przekraczać 2000obr/min max 2500obr/min ...oszczędność turbiny a teraz w lancii oszczędność ASB...jak się rozgrzeje silnik wtedy bez oporów zmiana przełożeń przy 2500 3000obr/min albo i wyżej jak kto woli. Także każdy wypracuje sobie swój styl jazdy w zależności od grubości portfela :)
Powodzenia w poszukiwaniach Lancii Thesis :)

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 12:01
autor: fazi
Przy okazji zapytam i się podlacze co sądzicie o silnikach 3.2 myslę o AR 166.Z góry dziękuje za odpowiedź .

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 13:04
autor: Adam J.
Na pewno zaraz po zakupie podzielę się z wami fotkami mojej wymarzonej lanci...wiem , wiem każdy chwali swoje cudeńko. Na początku myślałem nad 3.0 lub 3.2 lecz rozsądek podpowiada 2.0 lub jtd ale wszystko zależy od stanu i pierwszego wrażenia z jazdy bo pewnie serce weźmie górę nad rozumem. Szkoda tylko , że uciekla mi ładna 2.0 t z W.wy miałem chęć jechać po nią po świętach. ....caly czas jest w rezerwie jtd na które namawia mnie kolega podobna do Lanci Faziego manual z jasna alkantara w srodku ale muszę pół Polski po nią jechać

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 13:55
autor: paskud
szkoda tu pisać bo dane są jednoznacze a każdy swoje ...

jesli silnik 2.0 20v ma 308Nm a silnik 3.2 v6 ma 263NM to oznacza że przyśpieszenie pojazdu z większym momentem obrotowym nie może być słabsze ilość koni doecyduje o Vmax

inne źródła podają że 3.2 ma 289NM co i tak jest słabszym wynikiem ..

czyli biorąc pod uwagę iż auta nie ścigają się do prędkości maksymalnej nie jest możliwe aby auto mające większy parametr przyśpieszenia było wolniejsze ... tym bardziej że thesis 3.2 występował z automatem więc to są kolejne argumenty za wyższościa miejszego silnika poza tym to nie jest problem sprawdzić zwłaszcza że kolega z pobliskiej miejscowośći ma 3.2 i jak wsiadł do mojego 2.0T stwierdził że to jest nieprawda bo jego fura nie ma takiego przyspieszenia od startu ...

ale jak widać niektórym się nie przegada ....
zwłaszcze że dane odnośnie przyspieszenia są mało wiarygodne bo niestety w zależności od producenta system
pomiarowy jest inny

jedni mierzą na rolkach co jest bzdura inno kalkulują a jeszcze inni biora stoper....

aaa i zapomniałem zobaczcie jeszcze przy jakiej prędkości obrotowej dostępny jest max moment obrotwy i nie można porównywać aut z tym samy silnikiem jeśli mają inną wagę ...

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 15:36
autor: Adam J.
Panowie a czy te sekundy są aż tak ważne dla was? Kolego paskud jak długo użytkujesz swojego Thesisa? Jak wygląda u Ciebie spalanie?

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 15:58
autor: FXX
paskud pisze:szkoda tu pisać bo dane są jednoznacze a każdy swoje ...

jesli silnik 2.0 20v ma 308Nm a silnik 3.2 v6 ma 263NM to oznacza że przyśpieszenie pojazdu z większym momentem obrotowym nie może być słabsze ilość koni doecyduje o Vmax

inne źródła podają że 3.2 ma 289NM co i tak jest słabszym wynikiem ..

czyli biorąc pod uwagę iż auta nie ścigają się do prędkości maksymalnej nie jest możliwe aby auto mające większy parametr przyśpieszenia było wolniejsze ... tym bardziej że thesis 3.2 występował z automatem więc to są kolejne argumenty za wyższościa miejszego silnika poza tym to nie jest problem sprawdzić zwłaszcza że kolega z pobliskiej miejscowośći ma 3.2 i jak wsiadł do mojego 2.0T stwierdził że to jest nieprawda bo jego fura nie ma takiego przyspieszenia od startu ...

ale jak widać niektórym się nie przegada ....
zwłaszcze że dane odnośnie przyspieszenia są mało wiarygodne bo niestety w zależności od producenta system
pomiarowy jest inny

jedni mierzą na rolkach co jest bzdura inno kalkulują a jeszcze inni biora stoper....

aaa i zapomniałem zobaczcie jeszcze przy jakiej prędkości obrotowej dostępny jest max moment obrotwy i nie można porównywać aut z tym samy silnikiem jeśli mają inną wagę ...
Właśnie dane są jednoznaczne i jednoznacznie mówią, że silnik 3.2 ma lepsze przyśpieszenie od tego 2.0T, a przecież jeden producent nie stosował kilku systemów pomiarowych.
Poza tym wytłumacz w takim razie dlaczego 2.4JTD, które bije oba silniki momentem nie jest od nich szybsze? Dlaczego ciężarówki nie zapier.... jak głupie skoro mają ogromny moment?

Zacznijmy od tego, że w tamtym momencie mowa była o Alfie 166 z silnikiem 2.0TB V6, który jest wolniejszy od wersji z silnikiem 3.2. To, że Twój kolega tak stwierdził to są tylko odczucia subiektywne, ponieważ samochód wolnossący bardziej liniowo oddaje moc i nie ma takiego "strzału" jak w przypadku samochodu z turbo.
Postaw obok siebie dwa takie samochody i gwarantuję Ci, że 3.2 objedzie 2.0 TB.

Poza tym wytłumacz dlaczego RX-8 o max. momencie równym 200Nm przyśpiesza tak samo jak 156GTA o max. momencie obrotowym równym 300Nm. Przecież wg. Twojej teorii to niemożliwe, a jednak tak jest.
Wytłumacz dlaczego samochody F1 mają takie przyśpieszenia nie mając kosmicznego momentu obrotowego, ba, one mają maksymalnie 300Nm momentu...

To, że wartość maksymalną momentu dany samochód ma większą, nie oznacza, że jest szybszy. Ważny jest rozkład momentu obrotowego w funkcji obrotów silnika, a nie jego wartość maksymalna, a przede wszystkim moment uzyskiwany na kołach

Ba, porównaj przyśpieszenia Ferrari Italia i Porsche 911 (997). Porsche, które w zależności od wersji ma 650 bądź 680Nm ma takie samo bądź słabsze przyśpieszenie niż Ferrari, które ma tylko 540Nm.

A na koniec przytoczmy typowe silniki japońskie - wysoka moc, niski moment, a przyśpieszenie na bardzo dobrym poziomie. Np. Honda Civic Vgen. z 1.6VTi 160KM 150Nm, a przyśpieszenie rzędu 7.3s

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 18:48
autor: LUKIThesis
paskud pisze:szkoda tu pisać bo dane są jednoznacze a każdy swoje ...

jesli silnik 2.0 20v ma 308Nm a silnik 3.2 v6 ma 263NM to oznacza że przyśpieszenie pojazdu z większym momentem obrotowym nie może być słabsze ilość koni doecyduje o Vmax

inne źródła podają że 3.2 ma 289NM co i tak jest słabszym wynikiem ..

czyli biorąc pod uwagę iż auta nie ścigają się do prędkości maksymalnej nie jest możliwe aby auto mające większy parametr przyśpieszenia było wolniejsze ... tym bardziej że thesis 3.2 występował z automatem więc to są kolejne argumenty za wyższościa miejszego silnika poza tym to nie jest problem sprawdzić zwłaszcza że kolega z pobliskiej miejscowośći ma 3.2 i jak wsiadł do mojego 2.0T stwierdził że to jest nieprawda bo jego fura nie ma takiego przyspieszenia od startu ...

ale jak widać niektórym się nie przegada ....
zwłaszcze że dane odnośnie przyspieszenia są mało wiarygodne bo niestety w zależności od producenta system
pomiarowy jest inny

jedni mierzą na rolkach co jest bzdura inno kalkulują a jeszcze inni biora stoper....

aaa i zapomniałem zobaczcie jeszcze przy jakiej prędkości obrotowej dostępny jest max moment obrotwy i nie można porównywać aut z tym samy silnikiem jeśli mają inną wagę ...

Raczej bym w takie porównanie nie wierzył . Postawcie swoje fury obok siebie wcisnijcie gaz do dechy i zobaczycie że 3,2 to 3,2 a nie tylko cyferki :) no chyba że koledze ktoś spartolił rozrząd lub silnik to padaka to i pewnie traktorem go objadą :)
Jeden z forumowiczów tak miał i moje jtd zostawiało go z tyłu tak że musiałem odpuszczać gaz by nadążał mimo że też miał gaz w podłodze . Po poprawnym ustawieniu rozrządu jest na odwrót :)
Co do przyspieszania to mały silnik może mieć w skrzyni takie przełożenia że objedzie mocniejszego, ale to też tylko do pewnego momentu . Kiedyś nawet słyszałem, że do benzyn wkładali skrzynie od diesli by lepiej się zbierały ale czym to się kończyło to już nie wiem . Polak potrafi :)

Re: Thesis - jaki silnik 2.0T lub 2.4 20v benzyna?

: 26 gru 2013, 22:51
autor: paskud
i tutaj dochodzimy do sedna bo jak słyszę że ktoś opowiada głupoty o tym że tir ma 600nm i nie jedzie to zastanawiam się czy rozmowa ma sens ...

przełożenie ma duże znaczenie i tutaj zbliża się kolega do tego co napisane było już raz

większy moment mniejsza moc szybsze odejście ale tylko do pewnego momentu a potem się zmieniają miejsca popatrzcie na lancie theme 2.0T i 5.32 ... przy starcie idą równa a nawet 2,0 idzie lepiej a potem się kończy parking jak by było dalej to pewnie 5.32 wygra ale sednem problemu jest długość drogi i szybkość wkręcania się na obroty .... ale znowu usłyszymy ze 3.2 to 3.2 bo to 3.2 a fakty są nie ważne :P dane są jednoznaczne większy moment obroty = lepsze przyśpieszenie
ale mniejsza moc ogranicza prędkość i w pewnym momencie przewaga topnieje ....

poczytajcie sobie ile trzeba dołożyć koni mechanicznych aby rozpędzić auto do 400km.h ... potrzeba 2x więcej niż do rozpędzenia do 300km/h ... a moment obrotowy nie ma znaczenia .... tak samo jest z motrami włóżmy silnik z motoru taki np 600cm 110hp do malana .. malan pójdzie jak złoto ale jak stanie z furą kóra ma 110hp i moment 2x większy to jest po zawodach :)