Thema-układ kierowniczy

Awatar użytkownika
Artas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 406
Rejestracja: 09 sie 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Siedlce

Thema-układ kierowniczy

Post autor: Artas » 15 mar 2007, 10:12

Mam pewien problem z ukladem kieroniczym, samochód jakoś dziwnie się prowadzi.Kiedy np wpadne przednim kołem w jakąś nierówność lub koleinę czuje jak wyrywa mi kierownice, wyraźnie ciągnie na boki. Brak jakiejś stabilizacji.Praktycznie nie da się jechac na wprost i puścić kierownice , bo wystarczy jakiś dołek i odrazu skręca gdzies w bok
Lancia Thema Turbo 16V SW

Awatar użytkownika
piticooler
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 19 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Thema-układ kierowniczy

Post autor: piticooler » 15 mar 2007, 17:38

maglownica....?? mam chyab to samo:(
mozna zregenerowac koszt ok 400 zl lub kupic nowa kosztow nei znam lub tez uzywke koszt tez ok 400 zl tyle ze przy regeneracji wiesz co masz, a uzywka to kot w worku.
była thema 2,0 8V 89r:). była kappa 2,4JTD 99r. jest ALFA 166 2,4JTD i Fiat bravo JTD...lancia jeszcze bedzie!!!

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Thema-układ kierowniczy

Post autor: Kubek » 15 mar 2007, 18:15

Temat jest aktualnie poruszany w temacie "Drazki kierownicze ?" I bynajmniej nie jest to maglownica, bo mam to samo a maglownice mam nowa, jak maglownica nie ma luzow, nie stuka i nie ubywa wam plynu w zbiorniczku to nie maglownica ! Maglownice "teoretycznie" wytrzymuja do 250 tys km, wtedy dostaja luzow dopiero

Link do postu : Kliknij tu !
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema-układ kierowniczy

Post autor: wujek » 15 mar 2007, 21:19

Witam,
W pierwszej kolejności sprawdź, czy nie są wytłuczone gumowe elementy w wahaczach i na drążku stabilizatora. I czy wahacze są dobrze przykręcone.
Tam szukałbym, w pierwszej kolejności, przyczyny takiego zachowania auta.
I zerknij na ew. luzy na sworzniach końcówek drążków kierowniczych.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Thema-układ kierowniczy

Post autor: Kubek » 15 mar 2007, 21:44

No u mnie tez wystepnuje ten problem, w zawieszeniu wszystko sprawdzone, a problem dokladnie ten sam, cholerna czulosc kierownicy na kazdy dolek itp, juz sie zastanwiam czy to tak nie ma byc, czy to nie ejst taka poprostu czylusc wspmagania.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Thema-układ kierowniczy

Post autor: Python25 » 15 mar 2007, 21:53

a wiecie co zróbcie sprwdzcie sobie zbieżność jezeli całe zawieszenie masz sprawne i dalej samochód myszkuje na drodze cieżko jest jechać na wprost tomoże przyczynąjest zła zbieżność polecam stacje diagnostyki taka przyjemnośc kosztuje około 40 zł
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

Awatar użytkownika
Artas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 406
Rejestracja: 09 sie 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Siedlce

Thema-układ kierowniczy

Post autor: Artas » 16 mar 2007, 9:06

jeżeli chodzi o przednie zawieszenie, to niedawno wymieniałem swożnie i tuleje wahacza, amortyzatory maja po 71% sprawności więc przód jest raczej sztywny.Fakt zbieżność podczas ostatniego badania mialem nieprawidłową (do wymiany końcówki)możliwe ,że ktos kiedyś majstrował przy maglownicy bo moja kierownica kiedy koła są na wprost nie jest dokładnie wyśrodkowana
Lancia Thema Turbo 16V SW

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Thema-układ kierowniczy

Post autor: Kubek » 16 mar 2007, 9:23

Mi sie wydaje ze to jest juz rczej kwestia pompy wspomagania, nie ma juz takie sprawnosci jak kiedys i ulega kazdym niewyboja, brak jej jakiegos oporu, lozyska moga w niej byc powyrabiane.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”