Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: lukasz22i » 15 cze 2005, 9:13

Od około dwóch dni nie wiem skąd mam pewien problem, dokuczliwy problem! Auto pali normalnie, do około 2.500obr/min ciągnie łągonie i bez problemów, tak jak to było zawse a od około 3000obr/min zaczynają sie problemy :( Auto nie wchodzi na obroty tak jak powinno, poszarpuje i sie dusi, max obroty jakie osiaga to 5000obr/min i wiecej nie kreci, czu ze czegos muc brakuje! Max prędkosc to około 120km/h 8O Nie mozna swobodnie wyprzedzic bo redukcja nie daje efektu, poprostu auto sie dławi! Czy może mi ktos pomóc, może ktoś sie już spotkał z takim problemem? Zaznaczam ze takie cos mam pierwszy raz, dzien wczesniej byłem w Niemczech i auto spisywało sie swietnie. Z rana wyjechalem na trase i sie rozczarowalem, tak jak pisalem do okolo 2.500-3000 auto rowniutko wchodzi na obroty potem zaczyna sie chrzanic :/ Za wszelką pomoc dziekuje!
Bolesławiec Lancia Fan!

Prezes

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: Prezes » 15 cze 2005, 9:46

Proponuje zacząć od przepływomierza. Jest to czujnik umieszczony nad obudową filtra powietrza. Najprostrzy sposób na kontrole to odpiąć kostke od przepływomierza i sprawdzić jak zachowuje sie auto. Jeśli bedzie widoczna poprawa to przeplywomierz nalezy wymienic.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: lukasz22i » 15 cze 2005, 10:02

Dzieki, dzisiaj to zrobie! Czy taki przepływomierz dużo kosztuje? A jeżeli po odpięciu tej kostki nic sie nie zmieni to jaka moze byc jeszcze przyczyna? Aha zapomnialem dodac ze wczoraj bylem u elektromechanika ktory podpiął mi Lancie pod komputer i pokazał sie jeden błąd-wtryskiwacz! Gośc cos mówił ze występuje obciązenie zasilania wtryskiwaczy czy cos takiego, ktos wie o co chodzi?
Bolesławiec Lancia Fan!

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: lukasz22i » 15 cze 2005, 10:05

No i jeszcze jedno,gdy auto zaczyna sie dusic a ja dalej trzymam gaz na maxa pojawia sie komunikat "Engine system controle failure"!
Bolesławiec Lancia Fan!

Anonymous

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: Anonymous » 15 cze 2005, 11:29

Witam serdecznie!
Jakiś czas temu zdarzała się, że auto podczas podczas dodawania gazu się po prostu dusiło. Tak jakby w ogóle nie uruchamiała się turbina. Po odpięciu przepływomierza auto płynnie wchodziło na obroty jednak straciło sporo na mocy. Oprucz tego z tłumika wydobywała się czarna chmura dymu.
Wydawało mi się że przyczyną może być przepływomierz który po prostu podaje błędne wartości.
Jednak koszt nowego mnie przeraził około 1400 zł do TDS.
Nie byłem pewien że przyczyna tkwi w przepływomierzu i na początek postanowiłem wymienić filtr powietrza, i ku mojemu zdziwieniu zadziałało, problem zniknął.
Nie wiem czy może miec to coś wspólnego z twoją usterką ale wydaje mi się że każda rada może być przydatna,.

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: lukasz22i » 15 cze 2005, 11:33

"filip" pisze:Witam serdecznie!
Jakiś czas temu zdarzała się, że auto podczas podczas dodawania gazu się po prostu dusiło. Tak jakby w ogóle nie uruchamiała się turbina. Po odpięciu przepływomierza auto płynnie wchodziło na obroty jednak straciło sporo na mocy. Oprucz tego z tłumika wydobywała się czarna chmura dymu.
Wydawało mi się że przyczyną może być przepływomierz który po prostu podaje błędne wartości.
Jednak koszt nowego mnie przeraził około 1400 zł do TDS.
Nie byłem pewien że przyczyna tkwi w przepływomierzu i na początek postanowiłem wymienić filtr powietrza, i ku mojemu zdziwieniu zadziałało, problem zniknął.
Nie wiem czy może miec to coś wspólnego z twoją usterką ale wydaje mi się że każda rada może być przydatna,.
Dziękuje za zainteresowanie! U mnie ta usterka równiez pojawiła sie z nikąd, nie wiem moze jakis przewód sie odłączył lub cos podobnego?! W zwiazku z tym ze auto nie rozwija swojej mocy tak jak powinno i sie dusi pierwsze co zrobilem to wymieniłem filterek paliwa ale to nic nie dało! Dobrze ze mi przypomniałes o filterku powietrza, zrobie wgląd i zobacze jak to wygląda. Spróbuje tez odłaczyc przepływomierz i zobacze czy cos sie zmienia!
Bolesławiec Lancia Fan!

Prezes

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: Prezes » 15 cze 2005, 13:05

Tak dla pewnosci ...
To jest 2.0 20V , nie JTD ?

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: lukasz22i » 15 cze 2005, 13:24

"Prezes" pisze:Tak dla pewnosci ...
To jest 2.0 20V , nie JTD ?
Tak to jest 2.0 20V Dynamic Drive 97r
Bolesławiec Lancia Fan!

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: lukasz22i » 15 cze 2005, 17:21

Nikt nie wie co może byc przyczyną takiego zachowania? Pierwszy raz mnie to spotkało więc nie wiem za co mam sie zabrac!?
Bolesławiec Lancia Fan!

Awatar użytkownika
Student_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontakt:

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: Student_ » 15 cze 2005, 22:04

Witam,
Moze pomoze poprawienie kabli na swiecach ?
przedmuchac, docisnac ? moze na dolach sie poluzowaly i przez to nie pracuje rowno.

Pozdrawiam,
Student_
Lancia Nuova Delta
1.6 8V zagazowany, 94'
Made in Italy

Lancia - i wszystko jasne

Awatar użytkownika
lukasz22i
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 341
Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: lukasz22i » 15 cze 2005, 22:20

Tak jak jmi podpowiedział jeden z kolegów forumowiczów tak też zrobiłem, odłączyłem przepływomierz ale niestety nadal sie dławił i szarpał! Najlepsze jest to ze gdy podłączyłem kostki z powrotem to poruszałem jeszcze rożnymi kablami i złączkami i odziwo usterka zniknęła :D Ruszyłem zapiąłem jedynke gaz do dołu i wskazówka obrt skoczyla do ponad 6.500obr/min, dwójka to samo, trójka to samo itd :D gęba mi sie ucieszyła widząc na prędkościomierzu 180km/h (wcześniej vmax wynosił okolo 120km/h) Mam nadzieje ze już tak zostanie ale i tak jutro przejże instalacje, być moze cos nie łaczy! Za wszelkie podpowiedzi dziekuje! :P
Bolesławiec Lancia Fan!

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: Kubek » 15 cze 2005, 22:44

Widze ze im starsza Lancia tym mniej z nia problemow im nowszy model tym wiecej, ty Kappy to sie wam ladnie lamia :) i lyberki tez. Widac jak fiat z wiekiem zeszmacil Lancie, chyba specjalnie zeby do bankructwa doprowadzic 8O albo z wiekiem bo na fiata punto nigdy nie narzekalem jakos !
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: Arek » 16 cze 2005, 9:55

Jakob problem polega na tym ze nowoczesne samochode "nasrane" sa elektroniką a ta wrazliwa jest na rózne rzeczy. Trza po prostu to konserwować, przegladać, przeczyścic itp.
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: romo » 16 cze 2005, 16:34

"lukasz22i" pisze:Tak jak jmi podpowiedział jeden z kolegów forumowiczów tak też zrobiłem, odłączyłem przepływomierz ale niestety nadal sie dławił i szarpał! Najlepsze jest to ze gdy podłączyłem kostki z powrotem to poruszałem jeszcze rożnymi kablami i złączkami i odziwo usterka zniknęła :D Ruszyłem zapiąłem jedynke gaz do dołu i wskazówka obrt skoczyla do ponad 6.500obr/min, dwójka to samo, trójka to samo itd :D gęba mi sie ucieszyła widząc na prędkościomierzu 180km/h (wcześniej vmax wynosił okolo 120km/h) Mam nadzieje ze już tak zostanie ale i tak jutro przejże instalacje, być moze cos nie łaczy! Za wszelkie podpowiedzi dziekuje! :P
witaj ,gdzie jezdziles na kompa ze swoja lancia.jestes z boleslawca k olo legnicy czy moze innego boleslawca.pozdrawiam zlotoryjaPytam bo chce sie gdzies podlaczyc aby sprawdzic to i owo
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Kappa - problem może ktoś pomoże ?

Post autor: Blash » 16 cze 2005, 16:38

na fiata punto nigdy nie narzekalem jakos
sorry to czemu zmieniłeś auto???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”