Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?
Moderator: stabraf
- gracjan26
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Otwock
Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?
Witam.
Mam zamiar zmienić silnik w swojej Themie 2.8 V6 i teraz pytanie do użytkowników Them jaki silnik najlepiej wybrać który jest w tym modelu najmniej zawodny bo ja mam dość swojego więcej w nim dłubie niż jeżdze. Proszę o porade.
Mam zamiar zmienić silnik w swojej Themie 2.8 V6 i teraz pytanie do użytkowników Them jaki silnik najlepiej wybrać który jest w tym modelu najmniej zawodny bo ja mam dość swojego więcej w nim dłubie niż jeżdze. Proszę o porade.
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion
Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?
Witam,
To spory zakres przeróbek Cię czeka. Do tej wersji to całe podmaszcze trzeba wymienić. A na jaki motor? Jeżeli trafiłbyś dobry, suchy 2.5TD, z tych wcześniejszych, bez elektroniki to jest szansa (dbając), że i 800kkm przebiegnie. Miałem taki (niestety, zaniedbany), ale przy minus 20st/C zapalał bez problemu i niejedna dwulitrowa benzynówka musiała się pomęczyć, aby dorównać.
Najlepiej poszukać całej, do rozebrania i przełożyć, co trzeba. W przeciwnym przypadku przekładka rozciągnie się, jak guma do majtek.
Drugi w kolejności, niemocny (115KM) to 2.0 8v - prosty osprzęt, dość łatwy w podłączeniu. Dobrze i tanio się zagazowywuje. Ale kupując licz się z koniecznością średniego remontu - panewki, pompa olejowa i głowica. Chyba, że coś dobrego trafisz.
A zakres zmian? Jak na wstępie - układ chłodzenia, elektryka, skrzynia biegów. Reszty nie jestem pewien, ale półośki też chyba polecą.
Pozdrawiam
To spory zakres przeróbek Cię czeka. Do tej wersji to całe podmaszcze trzeba wymienić. A na jaki motor? Jeżeli trafiłbyś dobry, suchy 2.5TD, z tych wcześniejszych, bez elektroniki to jest szansa (dbając), że i 800kkm przebiegnie. Miałem taki (niestety, zaniedbany), ale przy minus 20st/C zapalał bez problemu i niejedna dwulitrowa benzynówka musiała się pomęczyć, aby dorównać.
Najlepiej poszukać całej, do rozebrania i przełożyć, co trzeba. W przeciwnym przypadku przekładka rozciągnie się, jak guma do majtek.
Drugi w kolejności, niemocny (115KM) to 2.0 8v - prosty osprzęt, dość łatwy w podłączeniu. Dobrze i tanio się zagazowywuje. Ale kupując licz się z koniecznością średniego remontu - panewki, pompa olejowa i głowica. Chyba, że coś dobrego trafisz.
A zakres zmian? Jak na wstępie - układ chłodzenia, elektryka, skrzynia biegów. Reszty nie jestem pewien, ale półośki też chyba polecą.
Pozdrawiam
- gracjan26
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Otwock
Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?
Wspomniałeś cos o remoncie pompy olejowej nie mam pojęcia jak to u siebie zrobić a z tym mam największe problemy ciągły brak ciśnienia oleju po nagrzaniu silnika jak odpalam na zimnym ma 3 bar na desce a jak złapie temperaturę to spada do 0 bar czasem się pojawi czasem znika ale w upale stoi niewiele wyżej niż 0.5 bar i to mój największy problem tego silnika.
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion
Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?
Mam dwie 3.0V6 i nie powiem, są awariiie mimo to polecił bym szmer V6-i
TYLKO L A N C I A
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?
Taki silnik sprzedawał niedawno PrezesJM. Był, z tego co pamiętam, po fachowej kapitalce i to z małym przebiegiem ponaprawczym. Warto napisać do Głównego Elektronika Forum w tej sprawie - kwestię swapu silnika ma w małym palcu czego dowodem jest to, że ten silnik 2.0 8v był u niego zamontowany w .... Kappie."wujek" pisze: Drugi w kolejności, niemocny (115KM) to 2.0 8v - prosty osprzęt, dość łatwy w podłączeniu. Dobrze i tanio się zagazowywuje. Ale kupując licz się z koniecznością średniego remontu - panewki, pompa olejowa i głowica. Chyba, że coś dobrego trafisz.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?
hehe i jest nadal, zbyt dużo zajęć i V6 nadal czeka w garażu, bałem się na ostatnią chwilę rozgrzebać auto bo na zlot to bym musiał Alfą przyjechać jak by coś poszło nie tak. Tak więc na zlocie będę jeszcze 8V"grzole" pisze:ten silnik 2.0 8v był u niego zamontowany w .... Kappie.
Co do tematu to awaryjność silnika a awaryjność osprzętu to różne bajki. Śmiem twierdzić że z racji prostej wiązki silnikowej to słabsza 16V (ta bez VIS) chyba była najmniej kłopotliwa. Mało połączeń - mało miejsc potencjalnej awarii.
- gracjan26
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Otwock
Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?
Pojawił mi się kolejny kłopot miałem zlokalizować przeciek wody do oleju i naprawa posunęła się do całkowitej rozbiórki silnika i jak zwykle panewki na tłokach 1 i 4 najdalej odsuniętych od pompy są w nienajlepszym stanie co gorsza silnik kilkakrotnie był naprawiany i mam 2 rodzaje kółek od wałków takie same są w volvo 760 jak i praktycznie cały silnik. Po przegrzebaniu części z poprzednich napraw znalazłem kółka od wałków i co się okazuje pierwsze kółko to oryginalne które było tu gdy ją kupiłem zadziwiło mnie gdy przyłożyłem je tego co było obecnie na silniku prawdopodobnie od volvo to od lancy wygląda jakby było dorabiane i przesunięty punkt o 2 żeby i zęby się dokładnie nie zgrywają poza tym głowica wygląda jakby miała rozwiercany do lot powietrza.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim w swojej V6?.
Moja jest od nowości ospojlerowana i sadze ze te przesunięcia są wykonane przez firmę tungową.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim w swojej V6?.
Moja jest od nowości ospojlerowana i sadze ze te przesunięcia są wykonane przez firmę tungową.
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?
Wujku, przeciez sam wiesz, ze ten silnik raz "dotekniety" juz nigdy nie bedzie dobrze chodzil.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- gracjan26
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 26
- Rejestracja: 18 kwie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Otwock
Thema - Jaki silnik jest najmniej zawodny ?
Teraz już mam kłopot V6 z głowy po zorientowaniu się za częściami minimalny remont po rozebraniu całego silnika wyniósł by mnie 1500 zł a ze się trafiła na allegro za 1500 zł cała Trema 2.0 V.I.S i to poruszająca się z tym ze ma wywalony piszczący Amor z tyłu i kilka innych defektów.
Thema 2.0 V.I.S.
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion
Thema 2.8 V6 k-jetronik
i Kolejna 2.8 V6 full inektion