Kappa - szlifowanie tarcz hamulcowych
Kappa - szlifowanie tarcz hamulcowych
Ostatnio strasznie zaczęła mi wpadać w drgania kierownica przy hamowaniu przy dużych prędkościach. Przy mniejszych nie wyczuwalne, bez hamulca też. Wydaje mi się, że jedynym podejrzanym są tarcze hamulcowe, co prawda nie pamiętam, żebym na rozgrzanych wjechał w jakąś kałużę, ale nie widzę innego powodu.
Mam pytanie, czy znacie w warszawie (lub okolicach) jakiś warsztat, który zeszlifowałby takie tarcze, żeby nie były zwichrowane? I ile by to kosztowało? Normalnie nie jestem zwolennikiem takiej regeneracji części, ale te tarcze są niemal nowe (kilka miesięcy, < 10kkm przebiegu), a kosztują po 300 pln/sztukę, więc szkoda mi trochę wydawać kasę na nowe. Jak myślicie, warto się bawić w takie oszczędności, czy jednak odżałować te 600 zł na nowe? Z góry dzięki za sugestie.
Mam pytanie, czy znacie w warszawie (lub okolicach) jakiś warsztat, który zeszlifowałby takie tarcze, żeby nie były zwichrowane? I ile by to kosztowało? Normalnie nie jestem zwolennikiem takiej regeneracji części, ale te tarcze są niemal nowe (kilka miesięcy, < 10kkm przebiegu), a kosztują po 300 pln/sztukę, więc szkoda mi trochę wydawać kasę na nowe. Jak myślicie, warto się bawić w takie oszczędności, czy jednak odżałować te 600 zł na nowe? Z góry dzięki za sugestie.
Krzysiek
V6
V6
szlifowanie tarcz hamulcowych
mam to samo, zmienilem tarcze na nowe (Brembo) po paru tys Km zaczely wibrowac przy hamowaniu na "goraco" (np. drugi hamowanie na autostradzie z duzej predkosci), ale jak sie pusci i nacisnie jeszcze raz to moga nie wibrowac (takie g..). Kupilem nowe, reklamujac poprzednie (reklamacji ni przyjeli - tarcze proste podobno) Na nowych bylo Ok bardzo krotko i znowu mam to samo. Bede zmienial przewody hamulcowe i przy okazji zostana rozebrane zaciski bo moze tloczki nie biora rowno? (zaciski Brembo 4 tloczkowe)
Lancia K 2.0T
Lancia K 2.0T
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0
szlifowanie tarcz hamulcowych
Ja nie szlifowalem tylko na specjalej tokarce do tarcz przetoczylem. Koszt 20 zl za sztuke i jest spoko.
Lancia Dedra sw 1.9 tds ls
Re: ...
dzięki za propozycje, ale u mnie jest układ hamulcowy brembo - tarcze są większe niż standardowe, więc niestety nie będą pasować."larry123" pisze:jezeli tarcze z 2.4 pasują do 3.0 to mam takie szlifowane, wal na prv to sie dogadamy.
Krzysiek
V6
V6
szlifowanie tarcz hamulcowych
Tarcze przetaczają na ul Ryżowej 60, tel. 22 423-64-35, 602-343-533, 501-285-164, cena 30zł szt.
Re: ...
hmm, wydaje mi się, że to raczej wina tarcz, bo:"larry123" pisze:a jesteś pewny ze to wona tarcz, prawie nie możliwe aby takie tarcze sie zwichrowały
być może to wina zawieszenia, zużytego elementu zawieszenia.
- przy zwykłej jeździe (bez hamulca) nie czuć wogóle drgań, nawet przy prędkościach autostradowych
- drgania pojawiają się przy prędkościach od około 90km/h i większych, im szybsza jazda tym mocniejsze (przy 160 wyrywa niemal kierownicę z ręki). Przy mniejszych prędkościach nie odczuwalne.
Stąd pomysł, że to tarcze, bo tylko ich skrzywienie może się według mnie tak objawiać. Choć teraz uświadomiłem sobie, że taki objaw może być jeżeli tarcza jest prosta, tylko została krzywo zamontowana na piaście część pracująca tarczy zbliża sie i oddala od klocka w czasie obrotu. Pytanie tylko, czy fizycznie można tak krzywo zamontować dosyć jednak szeroką tarczę - na logikę samo jej wsunięcie na piastę powinno ją poprawnie centrować.
Dzięki za sugestie, najpierw spróbuję jeszcze podjechać do filipa na przeczyszczenie piast i mocowań, a dopiero potem będę walczył z samymi tarczami.
Krzysiek
V6
V6
szlifowanie tarcz hamulcowych
Dzięki wielkie, sprawdzę tylko montaż tarcz, jeżeli się okaże prawidłowy, to podjadę na ryżową. Oczywiście poinformuję o efektach"mariusz76" pisze:Tarcze przetaczają na ul Ryżowej 60, tel. 22 423-64-35, 602-343-533, 501-285-164, cena 30zł szt.
Krzysiek
V6
V6
Odp: szlifowanie tarcz hamulcowych
Hi! Dellti i jak rozwiązałeś roblem drgań? umnie pojawiło się to samo po powrocie z wypoczynku na naszych pięknych drogach przez 3,5 kkm było cacy a przed domem hamowanie awaryjne (zwykle tak bywa )i normalnie chciało mi ręce urwać ...wyczuwlne przy niższych prędkościach również delikatnie
pozdrawiam
pozdrawiam
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
Odp: szlifowanie tarcz hamulcowych
Ja tam na waszym miejscu zacząłbym od sprawdzenia tulejek na wahaczach i końcówek drążków. Zakładam, że felgi i opony są ok. Taką sytuację już kiedyś przerabiałem i winne były właśnie tulejki.
Pozdrawiam !!!
Odp: szlifowanie tarcz hamulcowych
hi ! jestem po ponownym wyważeniu i sprawdzeniu felg ..były lekkie różnice zostały skorygowane a telepanie jak było tak jest ...te tuleje o których piszesz kali777 to silentbloki w wachaczu czy jest jeszcze coś o czym nie wiem ?..wydaje mi się ze lekkiego luzu dostała końcówka drążka kierowniczego moze to tonie były wymieniane ,tuleje i sworznie wymieniane na wiosne ..czyżby już padły?...hmmm,
pozdro
pozdro
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm
- Dawka
- Forumowicz/ka
- Posty: 293
- Rejestracja: 09 lis 2008, 0:00
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odp: szlifowanie tarcz hamulcowych
Ja dodam trochę od siebie jako że z układami hamulcowymi dość dużo mam styczności ze względu na charakter mojej pracy i mam często klientów którzy mają podobne problemy, zdarza się że tarcza przegrzała się od lipnych klocków albo od złego montażu, piszecie że brembo jest dobre i coś takiego nie powinno się tam stać, moja firma z brembo się wycofała w tej chwili większość tych tarcz robiona jest w polsce i ponoć ich jakość jest porównywalna z mikodą czy kamoką... Jak klient przynosił brembo na reklamacje bo tarcza była fioletowa od przegrzania i pokrzywiona to po odesłaniu ich do dostawcy zawsze reklamacja była negatywna, powód - bicie na piaście ... trochę offtopic ale cóż. A odrobinę można śmiało zeszlifować pod warunkiem że tarcza jest prosta bo inaczej to Ci nic nie pomoże.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Odp: Kappa - szlifowanie tarcz hamulcowych
Miałem to samo z Brembo.
Kupiłem w maju, wymieniłem i w sierpniu już nie dało się jeździć.
Dam do przetoczenia przy okazji, z góry przyjąłem, że reklamacja będzie rozpatrzona negatywie (w stylu- pewno Pan żeś rozgrzał do czerwoności a potem w ciekły azot włożył, więc to Pana wina)..
U mnie co prawda były duże luzy na przegubie wewnętrznym, więc łudzę się, że to od tego. Przegub z półosią wymieniony, zobaczymy jak będzie teraz.
Jako, że na długi weekend sierpniowy miałem dłuższy wyjazd, kupiłem następną taką tarczę. Póki co jest ok. Chociaż wydaje mi się, że chyba znów powoli zaczyna. Zjawisko w sumie postępowało stopniowo- było coraz gorzej, na początku musiałem śmigać zdrowo, żeby trzepało kierą, potem potrzebna była do tego coraz mniejsza prędkość, na końcu zaczynało się przy ok. 100. Jak wspomniałem- wada ta pokazała się przy kole, przy którym walnięty był przegub.
Jeżeli i tym razem z tarczy zrobi się g.. to ostatni raz w życiu kupiłem Brembo. Tarcza za 3 stówy powinna chyba być lepsza
A klocki też były nówki, Ferodo..
Kupiłem w maju, wymieniłem i w sierpniu już nie dało się jeździć.
Dam do przetoczenia przy okazji, z góry przyjąłem, że reklamacja będzie rozpatrzona negatywie (w stylu- pewno Pan żeś rozgrzał do czerwoności a potem w ciekły azot włożył, więc to Pana wina)..
U mnie co prawda były duże luzy na przegubie wewnętrznym, więc łudzę się, że to od tego. Przegub z półosią wymieniony, zobaczymy jak będzie teraz.
Jako, że na długi weekend sierpniowy miałem dłuższy wyjazd, kupiłem następną taką tarczę. Póki co jest ok. Chociaż wydaje mi się, że chyba znów powoli zaczyna. Zjawisko w sumie postępowało stopniowo- było coraz gorzej, na początku musiałem śmigać zdrowo, żeby trzepało kierą, potem potrzebna była do tego coraz mniejsza prędkość, na końcu zaczynało się przy ok. 100. Jak wspomniałem- wada ta pokazała się przy kole, przy którym walnięty był przegub.
Jeżeli i tym razem z tarczy zrobi się g.. to ostatni raz w życiu kupiłem Brembo. Tarcza za 3 stówy powinna chyba być lepsza
A klocki też były nówki, Ferodo..