Thema 2.8 dziura w gazie.....

jaaro71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kęty malopolska

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: jaaro71 » 26 sie 2007, 19:10

Witam!!
Mam taki problem z moja Themka.
Do 2000obrotow mam tak jakby dziure w gazie. Autko jest niesamowicie przymulone i nie chce sie zbierac na obroty. Zeby szybciej ruszyc musze poprostu wykrecic wieksze obroty. Koncowka wydechu jest czarna osmolona sadzami. I jest jeszcze jeden motyw. Jak temperatura na zewnatrz spadnie do okolo 0stopni przy pierwszym odpaleniu autko nabiera zycia i ciagnie od wolnych obrotow. Normalnie jakby nie ten sam silnik byl. Ale teraz ze mamy lato to czuje jakby go caly czas cos dusilo.....
Moze ktos cos wymysli :(
Lancia Thema 2.8

jaaro71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kęty malopolska

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: jaaro71 » 26 sie 2007, 19:12

A i zapomnialem ze spalanie jest wieksze teraz
Lancia Thema 2.8

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: lancia1969 » 26 sie 2007, 22:18

Sprawdź czujnik temperatury silnika ( niebieska wtyczka, nie ten od zegarów tylko podający sygnał do komputera).

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: Windforce » 27 sie 2007, 14:31

A wymieniles profilaktycznie filtr paliwa i powietrza?
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

jaaro71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kęty malopolska

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: jaaro71 » 27 sie 2007, 16:56

"lancia1969" pisze:Sprawdź czujnik temperatury silnika ( niebieska wtyczka, nie ten od zegarów tylko podający sygnał do komputera).
Filtry bede wymienial po wyplacie :lol:
Po odpieciu czujnika temperatury (ten przy termostacie i mam nadzieje ze to ten bo jeszcze dwa sa na chlodnicy) auto nie pali wogole.
Lancia Thema 2.8

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: lancia1969 » 27 sie 2007, 18:44

"jaaro71" pisze:
"lancia1969" pisze:Sprawdź czujnik temperatury silnika ( niebieska wtyczka, nie ten od zegarów tylko podający sygnał do komputera).
Filtry bede wymienial po wyplacie :lol:
Po odpieciu czujnika temperatury (ten przy termostacie i mam nadzieje ze to ten bo jeszcze dwa sa na chlodnicy) auto nie pali wogole.
I dobrze - wsadź teraz zamiast czujnika opornik 100 omów lub zewrzyj styki ( uważaj żeby nie było zwarcia do masy - linia 5V ) i powinno być ok ,tzn czujnik ntc do wymiany.

jaaro71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kęty malopolska

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: jaaro71 » 27 sie 2007, 19:20

I dobrze - wsadź teraz zamiast czujnika opornik 100 omów lub zewrzyj styki ( uważaj żeby nie było zwarcia do masy - linia 5V ) i powinno być ok ,tzn czujnik ntc do wymiany.[/quote]
Ten czujnik ma tylko dwa przewody i po zwarciu ich po odlaczeniu od czujnika dalej nie pali.
Ale moze warto sprobowac i wymienc ten czujniczek...
Lancia Thema 2.8

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: lancia1969 » 27 sie 2007, 19:29

To nie dobrze , czujnik odpowiada za wzbogacenie mieszanki ( czas wtrysku) ale nie aż tak żeby powodował gaśnięcie.

Sprawdź masę między sterownikiem a masą pojazdu a jeżeli bedzie ok - trzeba bedzie sprawdzić przepływomierz ( masz Theme 2.8 V6 z którego roku? ) Pamiętam że kolor sterownika był różowy ( naklejka) Jetronic - prawda?

jaaro71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kęty malopolska

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: jaaro71 » 27 sie 2007, 19:47

"lancia1969" pisze:To nie dobrze , czujnik odpowiada za wzbogacenie mieszanki ( czas wtrysku) ale nie aż tak żeby powodował gaśnięcie.

Sprawdź masę między sterownikiem a masą pojazdu a jeżeli bedzie ok - trzeba bedzie sprawdzić przepływomierz ( masz Theme 2.8 V6 z którego roku? ) Pamiętam że kolor sterownika był różowy ( naklejka) Jetronic - prawda?
To jest Thema 2.0 8V z zalozonym silnikiem 2.8 V6. Sterownik jest czarny Boscha w plastikowej obudowie i nie ma stycznosci z masa pojazdu. Taki rozowy jak piszesz jest na allegro i wlasnie sie zastanawiam czy wyrzucic 180zł za niego. Na stronie http://katalog.fota.pl znalazlem sterownik do tego modelu taki jak jaki jest u mnie. Juz nie mam sily do tego auta bo co mechanik to odsyla do kogos innego tak jakby sie bali ze straca przy nim dniowke i nic nie zrobia :cry:
Lancia Thema 2.8

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: lancia1969 » 27 sie 2007, 20:11

"jaaro71" pisze:
"lancia1969" pisze:To nie dobrze , czujnik odpowiada za wzbogacenie mieszanki ( czas wtrysku) ale nie aż tak żeby powodował gaśnięcie.

Sprawdź masę między sterownikiem a masą pojazdu a jeżeli bedzie ok - trzeba bedzie sprawdzić przepływomierz ( masz Theme 2.8 V6 z którego roku? ) Pamiętam że kolor sterownika był różowy ( naklejka) Jetronic - prawda?
To jest Thema 2.0 8V z zalozonym silnikiem 2.8 V6. Sterownik jest czarny Boscha w plastikowej obudowie i nie ma stycznosci z masa pojazdu. Taki rozowy jak piszesz jest na allegro i wlasnie sie zastanawiam czy wyrzucic 180zł za niego. Na stronie http://katalog.fota.pl znalazlem sterownik do tego modelu taki jak jaki jest u mnie. Juz nie mam sily do tego auta bo co mechanik to odsyla do kogos innego tak jakby sie bali ze straca przy nim dniowke i nic nie zrobia :cry:
No nie dziw się bo jeżeli masz instalacje z 2.0 czterocylidrowej a silnik 2.8 sześciocylidrowy to nie bedzie to działało nawet jeżeli masz instalacje z V6 a komputer z 4 to też nie zadziała.

Napisz wiecej ( czy masz MAP czy przepływke , jak jest sterowany zapłon -digiplex ? , jaka instalacja , jaki numer sterownika )o tym swapie to może coś poradzimy - nie ma rzeczy niemożliwych :wink:

jaaro71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kęty malopolska

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: jaaro71 » 27 sie 2007, 20:22

Komputer wlasnie jest z szesciocylindrowki (przynajmniej takie dane wprowadzilem).
A teraz symbole:
Przeplyw. 0 280 213 006
Moduł zaplonowy 0 227 100 124
Sterownik 0 227 400 142
Silnik Krokowy 0 280 140 501 (ale teraz mam 0 280 140 527 bo tamten padl)
Wszystko Boscha.
Kiedys ten samochodzik byl Tomka (Tomasz) z Brzeszcz :D
Lancia Thema 2.8

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: lancia1969 » 27 sie 2007, 23:40

"jaaro71" pisze:Komputer wlasnie jest z szesciocylindrowki (przynajmniej takie dane wprowadzilem).
A teraz symbole:
Przeplyw. 0 280 213 006
Moduł zaplonowy 0 227 100 124
Sterownik 0 227 400 142
Silnik Krokowy 0 280 140 501 (ale teraz mam 0 280 140 527 bo tamten padl)
Wszystko Boscha.
Kiedys ten samochodzik byl Tomka (Tomasz) z Brzeszcz :D
Poszperałem trochę po necie i tak :
Thema 2.8 V6 12V ( silnik Renault 150KM/5500obr/min) system wtrysku K-Jetronic i.... nie mogę znależć nigdzie dedykowanego numeru ECU ale pamiętam jak ja pomykałem taką to piorun uszkodził mi wszystkie moduły oraz komputer ( numeru nie pamiętam) który miał chcarakterystyczną rózową naklejke z napisem Jetronic. :roll: a pamiętam dlatego ,że poszukiwania trwały prawie 6-7 miesięcy :?
Jutro jade w trase ale jak wróce to jeszcze poszukam schematów i postaram się pomóc.

jaaro71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kęty malopolska

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: jaaro71 » 30 sie 2007, 19:32

Zabrałem się za ten czujnik. Wypiąłem go i podłączyłem na początek opornik 100 omów(gdzies znalazlem opornosci jakie powinny byc dla danej temp. czy cos w tym stylu. To 100 om to jakies 90 stopni) autko odpaliło i powiem że silnik jakoś żywiej wchodził na obroty. Później podpiąłem 9500omów (to jest jakieś -20 stopni) tez odpalił ale na zaczął kichac. A po wpieciu już normalnie czujnika stał się na nowo zamulony. Jadę po czujniczek i wymieniam go a o efekcie poinformuję....
Lancia Thema 2.8

jaaro71
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 24 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kęty malopolska

Thema 2.8 dziura w gazie.....

Post autor: jaaro71 » 20 wrz 2007, 18:32

Teraz tak:
Po wymianie czujnika (używka i jak sie okazalo nie ten co trzeba..po prostu z 3 litrowki) auto nie palilo. Ale po zamiania na stary potrafilo odpalic po krotkim kreceniu rozrusznikiem. Dodam ze auto troszke rozgrzane bylo. Tego nowego czujnika to tak jakby nie widzialo. Włożyłem znowu stary czujnik i odpaliłem go z trudem. Ale nastepnego dnia LIPA :twisted:
Nie pali. Objawy tego są takie że paliwo normalnie pojawia sie na kolektorze wydechowym ( po rozkręceniu kilku elementów okazało się że wtryski wszystkie na raz leją co 1 cykl pracy danego cylindra, ale świeca daje iskrę co 6 czyli normalnie) Odpinanie akumulatora nic nie pomaga....
Zastanawiam sie czy go nie próbowac odpalic na holu :!:
Lancia Thema 2.8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”