Integrale - swap ailnika turbo Fiata i nie tylko

Awatar użytkownika
kubolx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 25 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Integrale - swap ailnika turbo Fiata i nie tylko

Post autor: kubolx » 31 sie 2007, 16:02

Witam! Zastanawiam się nad kupnem silnika od Cromy Turbo do mojej Integralki, chciałbym troche przemieszać części np. wziąć z niej wał korbowy, ale nie wiem czy jest on taki sam i czy nie różni się wytrzymałościowo. Wiem już,że silnik fiata ma około 150 KM ale czy jest to kwestia komputera, czy odpowiedzialna za tą różnicę w mocach jest budowa silników? Pozdrawiam, dzięki za pomoc!
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2007, 17:18 przez kubolx, łącznie zmieniany 1 raz.
Krwistoczerwona Dedra Integrale :)
POWERED BY ELPIDŻI :P
w sekwencji na szczescie :)
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Integrale - swap ailnika turbo Fiata i nie tylko

Post autor: lancia1969 » 31 sie 2007, 17:07

Silniki takie same , wałki rozrządu, wał, pompa oleju , wszystko to samo róznica w misce oraz osprzęcie ( kolektory) .

Śmiało kupuj i mieszaj :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
kubolx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 25 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Integrale - swap ailnika turbo Fiata i nie tylko

Post autor: kubolx » 31 sie 2007, 17:18

Dzięki wielkie! jutro pewnie pojadę po silnik ;] Pozdrawiam

No i silnik już kupiłem ;] sam blok wygląda tak samo, głowica również, różni się tylko szczegółami takimi jak miska olejowa, łapa silnika wraz z mocowaniem filtra oleju, kolektory oczywiście i to co mnie zmartwiło to fakt, że turbo wydaje się byc sporo mniejsze niż to w mojej Integrali. Prawdopodobnie będę miał do sprzedania cały kit do przerobienia wolnossaka
na turbo (kolektory, turbo, trochę rur,komputer,wtryski, ew. głowica, trzeba
tylko skołowac IC i chłodnicę oleju) więc zainteresowanych zapraszam )

Teraz trzeba tylko porozkręcac, oddac do szlifu, pozamieniac co nieco z mojego silnika i mam nadzieje ze wreszcie bedzie tak jak byc powinno.
Krwistoczerwona Dedra Integrale :)
POWERED BY ELPIDŻI :P
w sekwencji na szczescie :)
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V

Awatar użytkownika
NOWY84
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz

Integrale - swap ailnika turbo Fiata i nie tylko

Post autor: NOWY84 » 02 wrz 2007, 22:12

Ja też się podłączam do pytania...skąd róznica mocy w silniku 2.0 8v Turbo?Croma 2.0 Turbo ma ok 150PS, a Lancie mają conajmniej 166PS(Thema - tak napisali w Motorze z 1986roku)Dedra i Delta to niby 177PS wzwyż...Jakie ciśnienie seryjnie pompuje Turbo, w Cromie wiem że 0,6 bar, może w Lanciach jest wyższe ciśnienie doładowania?I w kwestii różnic to o ile układ wtrysku(pomijając oczywiście kolektory, bo te są inne w Croma/Thema, a Dedra/Delta)w Cromie i Themie jest spójny to w Dedrach Deltach, chyba już nie...w Cromie mam przepływomierz (czujnik masy powietrza)w Lancii(oprócz Them) przy wersjach Turbo tego nigdy nie spotkałem...z kolei u mnie przy aparacie zapłonowym brak jakiegokolwiek czujnika, w Dedrach Turbo jest - różnica polega tylko na pominięciu tego czujnika, czy zastosowaniu innego ECU itp.?Z góry dziękuje za wszelkie info...

PS. Jak kolega kupił silnik z allegro z Poznania, to chociaż wiem kto mnie uprzedził :wink: ale kto pierwszy, ten lepszy...
---------------------------------------

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Integrale - swap ailnika turbo Fiata i nie tylko

Post autor: DeviLL » 02 wrz 2007, 23:10

Turbiny sa te same (moga sie roznic conajwyzej a/r strony goracej) , w cromie jest "gorszy" kolektor dolotowy wzgledem lanci , w cromie max boost chyba 0.6-0.7 bar , w delcie 4wd (pierwsze wersje) 165km bylo 0.9 bar ,potem w integralkach 185/200km 8v/16v mialo 1 bar boostu . W cromie ecu bosch (ponoc gorsze rozwiazanie , niby tam jest przeplywka itp syfy) , w lanciach iaw webber/marelli (wiekszy potencjal) ,itd

Awatar użytkownika
kubolx
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 25 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Integrale - swap ailnika turbo Fiata i nie tylko

Post autor: kubolx » 03 wrz 2007, 5:15

U siebie w Integrali mam 0.9 doładowania i pewnie to między innymi wpływa na większą moc w stosunku do Cromy. Mam zamiar wrzucić 1.1 bara, mam już nawet MBC, ale to po remoncie silnika...kolejnym, a w zasadzie po poskładaniu czegoś konkretnego w dwóch ;]

A silnik z poznania, zgadza się, decyzja podjęta w 15 min, o godz 4 rano już w drodze byłem ;] Życzę drugiej takiej szansy ;]
Krwistoczerwona Dedra Integrale :)
POWERED BY ELPIDŻI :P
w sekwencji na szczescie :)
Kappa 2.4 benzyna + LPG sekwencja
Ypsilon 1.2 16V

Awatar użytkownika
Lukasz291
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 162
Rejestracja: 19 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Krzecin koło krakowa

Integrale - swap ailnika turbo Fiata i nie tylko

Post autor: Lukasz291 » 03 wrz 2007, 7:44

u mnie w calibrze seryjnie było 0.7 bara. Moja turbinka obecenie ładuje 1.5 bara wymagało to oczywiscie zmiany IC ale jesli chcecie cos grzebac przy cisnieniu to tez musicie zmienic na wiekszy z jakiegos busa ewentualne ja miałem robiony na zamowienie jest to duzo drozsze ale efektywniejsze no i jesli chcecie zwiekszyc cisnienie turbinki to musicie pameitac ze w koncu wam moze braknąc paliwa wiec i przydał byc sie dobry wirus moze nowa listwa ew wtryski u mnie nie obyuło sie bez duzych wtryskó listwy na 4.0 bary no i programu. od razu wyposazcie sie w wskaznznigi AGT i EGT zeby sielnik wam dołem nie wypłynoł.
Lancia Delta 1.6 16v HPE & Lancia Y 1.2 16V
Białe Turbo z czarną maską i mooocnym sercem:)

Awatar użytkownika
Łukasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 446
Rejestracja: 30 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Dąbrowa

Integrale - swap ailnika turbo Fiata i nie tylko

Post autor: Łukasz » 03 wrz 2007, 17:58

Łukasz shamowales juz ja po modach?? wklej no pare fotek prosze :D
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps

Awatar użytkownika
Lukasz291
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 162
Rejestracja: 19 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Krzecin koło krakowa

Integrale - swap ailnika turbo Fiata i nie tylko

Post autor: Lukasz291 » 03 wrz 2007, 18:11

Nie jeszcze nie chamowane mam chamownie elktorniczna ale Tylko na ośke filmiki sa w poscie "Jedzie Calibra Wygląda jak z kibla"
Lancia Delta 1.6 16v HPE & Lancia Y 1.2 16V
Białe Turbo z czarną maską i mooocnym sercem:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”