Re: Kappa - kilka pytań

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - kilka pytań

Post autor: Luckyy » 25 lip 2005, 21:56

mam juz dlugo oczekiwane auto i mam tez kilka pytan:
- jaka powinna byc temperatura silnika ?
mi sie utrzymuje ok 80 stopni, gdzies czytalem o jakism 2. wskazniku (elektronicznym na info center - chyba) i ze jeden pokazuje 70 a 2. 90 jak to jest ?
- ta dioda na srodku nad wyswietlaczem (ponoc zielona) u mnie jeszcze ani raz nie zablysnela co i jak z nia powinno sie dziac ?
w bagazniku po prawej nie ma syreny (czy czegos tam od alarmu)
- jak zamykam auto kluczykiem w dzrzwiach jest OK a jak pioltem to robia sie ruzne numery, nie wiadomo czy sie otworzy/zamknie i trore drzwi.
- czy przekrecajac kluczyk w prawych drzwiach (gdy auto jest zamkniete) powinno si otworzyc tak samo jak bym to zrobil w lewych ? bo tak sie nie dzieje ...
- jak bardzo da sie zejsc ze spalanie przy 2.4 JTD ? mi sie udalo ta odcinku ok 300 km zejsc do 6,5 ale ten pomiar duzym bledem moze byc obarczony, tak zazwyczaj to 7 - 7,5 pali (nawet na dystansie 1000 km gdzie ponizej 160 kph schodzilem tylko z koniecznosci i zaladowanym extremalnie bagazkiku spalila 7,5)
- sprtyskiwacze lamp sa bezposredni polaczone ze spryskiwaczem szyby ?
bo jakos jeszcze nie udalo mi sie ich nakolnic do pryskania bez wzgledu na to czy swiatla byly wlaczone czy wylaczone)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Kazik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 113
Rejestracja: 07 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Puławy

Kappa - kilka pytań

Post autor: Kazik » 26 lip 2005, 1:56

Temperatura
U mnie w Kapie 2.4 TDS wskaźnik temperatury pokazuje jakieś 70-80? w czasie jazdy w korkach dochodzi do środka skali czyli jakieś 90? ? są to bardzo częste wskazania przy kilkuletnich Lanciach. W silniku są dwa czujniki temperatury ? jeden do komputera drugi do wskaźnika ? ten od komputera można odczytywać na ?zewnętrznym? komputerze diagnostycznym ? u mnie pokazuje on ok. 10? więcej niż wskaźnik na desce. Sprawdzałem też temperaturę silnika cyfrowym termometrem i temperatury były podobne do wskazań na komputerze serwisowym (+- 10)
Alarm
Moja Kappa też nie ma alarmu fabrycznego (taką kupiłem)? nie ma syreny w bagażniku

-jak zamykam auto kluczykiem w drzwiach jest OK a jak pilotem to robią się różne numery, nie wiadomo czy się otworzy/zamknie i które drzwi.
Czy na pewno masz oryginalne sterowanie z pilota? Jak ktoś podłączył w twoim samochodzie standardowo sterowanie siłownikami za pomocą dodatkowego pilota tak się będzie działo (czytaj źle) ? siłowniki w drzwiach Kappy są ogromne :) ? trzeba podłączać się pod sterowanie a nie bezpośrednio na siłowniki (u siebie montowałem i na tym się sparzyłem :)


- czy przekrecajac kluczyk w prawych drzwiach (gdy auto jest zamkniete) powinno si otworzyc tak samo jak bym to zrobil w lewych ? bo tak sie nie dzieje ...

Tak jest u mnie i tak powinno być ? łącząc to z poprzednim pytaniem podejrzewam, że ktoś grzebał w instalacji centralnego zamka (np. montując sterowanie z pilota) i mu to za specjalnie nie wyszło ? niestety.
Ps.
Jak będziesz miał pytania do mnie to odpowiem na nie dopiero w przyszły poniedziałek ? do tego czasu jestem na urlopie :)

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - kilka pytań

Post autor: Luckyy » 26 lip 2005, 19:37

piszac o sterowaniu centralnym z pilota mialem na mysli piolta w kluczyku, innego (dodatkowego) nie mam.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Re: Kappa - kilka pytań

Post autor: tomek » 27 lip 2005, 7:45

"Luckyy" pisze:mam juz dlugo oczekiwane auto i mam tez kilka pytan:
- jaka powinna byc temperatura silnika ?
mi sie utrzymuje ok 80 stopni, gdzies czytalem o jakism 2. wskazniku (elektronicznym na info center - chyba) i ze jeden pokazuje 70 a 2. 90 jak to jest ?
Ten typ juz tak ma, pokazuje niska temperature na wskazniku, jakis super konstruktor u miescil czujnik temperatury silnika w... zbiorniku plynu chlodzacego ;)
- sprtyskiwacze lamp sa bezposredni polaczone ze spryskiwaczem szyby ?
bo jakos jeszcze nie udalo mi sie ich nakolnic do pryskania bez wzgledu na to czy swiatla byly wlaczone czy wylaczone)
Tak dzialaja w momencie gdy sa wlaczone swiatla, wiec na pewno u Ciebie jest cos nie tak. Nie wiem jednak co je zalacza, czy jakas elektyka czy jakis zawor :(
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Re: Kappa - kilka pytań

Post autor: grzole » 26 lis 2005, 18:44

"tomek" pisze: Ten typ juz tak ma, pokazuje niska temperature na wskazniku, jakis super konstruktor u miescil czujnik temperatury silnika w... zbiorniku plynu chlodzacego ;)
Rany a ja sądziłęm, że to wina termostatu :idea: i chciałem tuż po zakupie K interweniować. Dobrze, że moaj wrodzona leniwość powstrzymała mnie od szukania dziury w całym... :lol:
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Odp: Re: Kappa - kilka pytań

Post autor: Luckyy » 26 lis 2005, 23:29

"grzole" pisze:
"tomek" pisze: Ten typ juz tak ma, pokazuje niska temperature na wskazniku, jakis super konstruktor u miescil czujnik temperatury silnika w... zbiorniku plynu chlodzacego ;)
Rany a ja sądziłęm, że to wina termostatu :idea: i chciałem tuż po zakupie K interweniować. Dobrze, że moaj wrodzona leniwość powstrzymała mnie od szukania dziury w całym... :lol:
a jesli tego czujnika nie ma od gory w zbiorniczku - to jest w innej jego czesci czy nie ma go wcale ??
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Odp: Re: Kappa - kilka pytań

Post autor: prezesjm » 28 lis 2005, 8:10

"Luckyy" pisze:
"grzole" pisze:
"tomek" pisze: Ten typ juz tak ma, pokazuje niska temperature na wskazniku, jakis super konstruktor u miescil czujnik temperatury silnika w... zbiorniku plynu chlodzacego ;)
Rany a ja sądziłęm, że to wina termostatu :idea: i chciałem tuż po zakupie K interweniować. Dobrze, że moaj wrodzona leniwość powstrzymała mnie od szukania dziury w całym... :lol:
a jesli tego czujnika nie ma od gory w zbiorniczku - to jest w innej jego czesci czy nie ma go wcale ??
To w zbiorniku to czujnik poziomu płynu chłodzącego a nie czujnik temperatury! W nowszych modelach zrezygnowano z niego. Czujnik (ten na zegary) jest wkręcony do głowicy, końcówka koloru czerwonego - w Kappie steruje on wskazówką na zegarach i załączaniem wentylatora chłodnicy.

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - kilka pytań

Post autor: Luckyy » 01 gru 2005, 23:09

to w takim razie albo ja cos przeoczylem, albo czegos nie qmam,

wskazowka temperatury pokazuje mniej niz 90stopni bo czujnik jest w zbiorniczku,

a okazuje sie ze to czujnik poziomu plynu a nie temperatury, a ten jest w glowicy.

Ja juz nie wiem gdzie jest jaki czujnik i dlaczego wskazowka pokazuje za malo mimo ze (podobno) temp jest w normie ...
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - kilka pytań

Post autor: mario09 » 02 gru 2005, 7:31

Luckyy odwrotnie, czujnik poziomu plynu w zbiorniczku, czujnik temperatury w glowicy
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - kilka pytań

Post autor: prezesjm » 02 gru 2005, 7:46

"Luckyy" pisze:to w takim razie albo ja cos przeoczylem, albo czegos nie qmam,

wskazowka temperatury pokazuje mniej niz 90stopni bo czujnik jest w zbiorniczku,

a okazuje sie ze to czujnik poziomu plynu a nie temperatury, a ten jest w glowicy.

Ja juz nie wiem gdzie jest jaki czujnik i dlaczego wskazowka pokazuje za malo mimo ze (podobno) temp jest w normie ...
Przeca Ci napisałem gdzie jest czujnik - wkręcony w głowicę końcówka koloru czerwonego. Problem ze wskazaniami myśle że polega na tym że ten czujnik jest konstrukcyjnie inny niż we wszystkich lanciach. Nie jest to typowy termistor z ujemną charakterystyką tylko jakieś półprzewodnikowe badziewie którego nawet w serwisie nie można już dokupić tak więc radze wszystkim szanować go. Czujnik ten jest wykorzystywany w Kappie także do sterowania wentylatorem chłodnicy ( lub wentylatorami w TD). Czasami dziwne wskazania temperatury i(lub) innych wskażników powoduje nieszczęśliwe mocowanie tych zegarów w płycie drukowanej. Należy zegary rozebrać wyjąć wskażniki lekko podoginać sprężyste blaszki na kołki wskaźników i złożyć wszystko z powrotem. Zdjęcie wtyczki ( lub spadnięcie , awaria czujnika) jest traktowane przez układ zegarów jako awaria - temperatura ustawiana jest na 50 st. i załączany jest wentylator chłodnicy. Jeżeli kogoś dręczy to wskazanie to proponuje pomierzyć temperaturę jakimś zewnętrznym termometrem (byle dokładnym) podczas normalnej pracy, pomierzyć przy jakiej temperaturze załącza się 1 i 2 bieg dmychawy i jak będzie ok to przestawić sobie wskazówkę i tyle.

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Kappa - kilka pytań

Post autor: Luckyy » 02 gru 2005, 22:23

"mario09" pisze:Luckyy odwrotnie, czujnik poziomu plynu w zbiorniczku, czujnik temperatury w glowicy
no tak to wyglada - tylko kiedys ktos pisal ze zanizone wskazania sa spowodowane umieszczeniem czujnika temp w zbirniczku.

a wyglada ze wcale tak nie jest ... tylko to ze wskazowka pokazuje ok 70 - 80 zamiast 90 stopni wynika z takiego a nie innego czujnika.

to jeszcze jedno - czy w takim razie jest gdzies jeszcze jeden czujnik (tak jak ktos to pisal wczesniej) z informacja o temp podawana do komputera ??
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - kilka pytań

Post autor: mario09 » 02 gru 2005, 23:06

Oczywiscie, musi byc. Niestety ja nie jestem specjalista od Kappy i o to gdzie sie on znajduje musisz juz pytac kolegow posiadajacych takie auta, badz szpecow "oblatanych" w temacie Kappy.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Kappa - kilka pytań

Post autor: Anonymous » 03 gru 2005, 10:38

Jeden czujnik jest w obudowie termostatu, drugi bezposrednio w glowicy.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - kilka pytań

Post autor: prezesjm » 03 gru 2005, 12:48

"Luckyy" pisze: to jeszcze jedno - czy w takim razie jest gdzies jeszcze jeden czujnik (tak jak ktos to pisal wczesniej) z informacja o temp podawana do komputera ??
W TD czujniki na zegary i do komputera są wkręcone do rozdzielacza płynu przykręconego do głowicy (jeden obok drugiego), pod pompą serwa hamulców a termostat jest od strony rozrządu, w benz 5 cyl . czujniki są obydwa w okolicach termostatu z tym że na zegary jest wkręcony w głowicę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”