Rozregulowane zawory i przestawiony rozrząd"topcio1" pisze:super, że jest tak jak powinno być. Jaka była przyczyna tego stanu rzeczy?
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
swietny temat jak dobry serial akcji i najwazniejesze ze szczesliwym zakonczeniem. wszyscy spisali sie na piatke brawo!!!
pzdr baku
pzdr baku
Y 1.1
Delta 1.6
Delta 1.6
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Masz racje rzeczywiscie jak ktos zacznie czytac od samego poczatku do konca to niezla przygoda z tego wyszla,bylem prawie miesiac bez auta ale najwazniejsze,ze wszystko zakonczylo sie sukcesem"baku" pisze:swietny temat jak dobry serial akcji i najwazniejesze ze szczesliwym zakonczeniem. wszyscy spisali sie na piatke brawo!!!
pzdr baku
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
To może sobie na którymś zlocie razem pozapierd lamy na nowych uszczelach pod głowicami. :zjezdzam::zjezdzam:"Miro" pisze:Themcia odebrana ponownie ale teraz to jest efekt zapierd jak burza
Jak mi brakowalo tej mocy
SUPER,teraz musze zrobic tylko kosmetyke bo troszke brudno pod maska
Gratuluję (upragnionego) sukcesu
ale mechanikowi opier.. :frighten: mam nadzieję przeprowadziłeś
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Nie ma problemu ja sie zawsze pisze na szybkie zapierd"Jacek" pisze:To może sobie na którymś zlocie razem pozapierd lamy na nowych uszczelach pod głowicami. :zjezdzam::zjezdzam:
Gratuluję (upragnionego) sukcesu
ale mechanikowi opier.. :frighten: mam nadzieję przeprowadziłeś
Mechanikowi powiedzialem co i jak,wydrukowalem mu nawet te wszystkie wskazowki od Ciebie wlacznie ze schematami...
Mialem lekkie obawy co do montazu glowicy ale na szczescie wszystko przebieglo prawidlowo a mechanik poprawil wszystko za free
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Cóż, mechanik także człowiek; trzeba mu dać szansę to i on się nauczy.
Pozdro
Pozdro
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Odświeżę trochę temat bo mam podobny problem w mojej K 2,4 20V, mianowicie po wymianie paska rozrządu oraz uszczelniaczy wałków (koło wałka ssącego nie jest na klinie tylko na ?fasolkach? i może się przestawić na śrubach) przestał palić na 4 cylindrze i znacznie stracił na mocy. Podejrzewam, że rozrząd był ustawiany bez blokad i przestawiło się koło ssące ale czy może przestać palić z tego powodu tylko jeden cylinder? Można sprawdzić ustawienie wałków beż blokad ( o ile się nie mylę to blokady zakłada się na krzywkę co ustala położenie wałka)?
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Topcio1,
w takiej sytuacji najprędzej świeca, kabel WN, zapchany/padnięty wtryskiwacz ewentualnie skasowany(e) luz(y) zaworowy(e).
Może też się zdarzyć że przy wymianie macher pokręcił silnikiem i lekko skrzywił grzybki na jednym cylindrze -jeżeli tak się zdarzy to na tym cylindrze będzie wyraźnie większy luz zaworowy na wydechu lub ssaniu. Sprawdź ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach. Jeśli jest OK. to problem jest poza głowicą.
Przy błędnym ustawieniu rozrządu nie będzie problemu tylko z jednym cylindrem. Przy takim błędzie (za wczesny, za późny wałek ssący/wydechowy) zawsze będą problemy z mocą, szybkością wchodzenia na obroty, dużym spożyciem paliwa, ciężkim zapłonem i drganiami na wolnych obrotach (różnie).
1. Najprawdopodobniej jest jednak WN. Wykręć świecę sprawdź jej stan i szczelinę wetknij w fajkę, połóż na masie i odpal silnik-sprawdź iskrę -powinna być ostra, niebieska z trzaskiem.
Przy odpalaniu silnika należy zwrócić uwagę by była możliwość przeskoku iskry -zbytnie oddalenie odpiętego kabla od masy na dłużej może spowodować zniszczenie cewki WN. Ewentualnie zamień świecę z innym cylindrem -jak się przeniesie -wadliwa świeca. Jak nie szukasz dalej.
2. Sprawdź wtyczkę na gnieździe wtryskiwacza i poruszaj kablem (może być pęknięty lub poluzowany konektor i wtrysk nie działa.
3. w ciemności odpal silnik i zobacz czy nie przebija iskra z kabla na masę.
4. Sprawdź sprężanie na poszczególnych cylindrach -eżeli będzie duży spadek na tym cyl. może być problem z zaworami.
w takiej sytuacji najprędzej świeca, kabel WN, zapchany/padnięty wtryskiwacz ewentualnie skasowany(e) luz(y) zaworowy(e).
Może też się zdarzyć że przy wymianie macher pokręcił silnikiem i lekko skrzywił grzybki na jednym cylindrze -jeżeli tak się zdarzy to na tym cylindrze będzie wyraźnie większy luz zaworowy na wydechu lub ssaniu. Sprawdź ciśnienie sprężania w poszczególnych cylindrach. Jeśli jest OK. to problem jest poza głowicą.
Przy błędnym ustawieniu rozrządu nie będzie problemu tylko z jednym cylindrem. Przy takim błędzie (za wczesny, za późny wałek ssący/wydechowy) zawsze będą problemy z mocą, szybkością wchodzenia na obroty, dużym spożyciem paliwa, ciężkim zapłonem i drganiami na wolnych obrotach (różnie).
1. Najprawdopodobniej jest jednak WN. Wykręć świecę sprawdź jej stan i szczelinę wetknij w fajkę, połóż na masie i odpal silnik-sprawdź iskrę -powinna być ostra, niebieska z trzaskiem.
Przy odpalaniu silnika należy zwrócić uwagę by była możliwość przeskoku iskry -zbytnie oddalenie odpiętego kabla od masy na dłużej może spowodować zniszczenie cewki WN. Ewentualnie zamień świecę z innym cylindrem -jak się przeniesie -wadliwa świeca. Jak nie szukasz dalej.
2. Sprawdź wtyczkę na gnieździe wtryskiwacza i poruszaj kablem (może być pęknięty lub poluzowany konektor i wtrysk nie działa.
3. w ciemności odpal silnik i zobacz czy nie przebija iskra z kabla na masę.
4. Sprawdź sprężanie na poszczególnych cylindrach -eżeli będzie duży spadek na tym cyl. może być problem z zaworami.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
WN raczej odpada, przekładałem cewkę i świece na inny cylinder a 4 dalej nie pali ( po odłączeniu zasilania każdego innego silnik wyraźnie przygasa a na 4 żadnej różnicy ). Na wolnych obrotach chodzi nie równo i się telepie zarówno na LPG i benzynie. Zawory też jakby głośniej pracują.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
w miarę wztostu remp. sytuacja jakby się pogarsza (bardziej nierówno pracuje)
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
Jeśli nie masz manometru do sprężania to podjedź do jakiegoś warsztatu.
Możesz mieć skrzywiony zawór i się nie domyka -kontrola ciśnienia powinna to potwierdzić. Jeżeli głośniej chodzi na 4tym to może być niestety to.
Ja bym podjechał do innego warsztatu niż wymieniałeś pasek bo jeżeli macher spartolił to o tym wie i wymyśli Ci 1000 innych przyczyn.
Możesz mieć skrzywiony zawór i się nie domyka -kontrola ciśnienia powinna to potwierdzić. Jeżeli głośniej chodzi na 4tym to może być niestety to.
Ja bym podjechał do innego warsztatu niż wymieniałeś pasek bo jeżeli macher spartolił to o tym wie i wymyśli Ci 1000 innych przyczyn.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
kupię sobie manometr (pomiar ciśnienia 30 pln a zakup 70 ) i zastanawiam się nad zakupem takich blokad. A przyszło mi jeszcze do głowy, że kiedyś jak mi (inny) mechanik wymieniał uszczelniacze wałków rozrządu to powiedział że są zciuchane krzywki na ssącym i może już doszły do momentu żę nie otwierają zaworów na tym cylindrze
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
zmierzyłem ciśnienie- równo na wszystkich 13 . Muszę szukać dalej"Jacek" pisze:Jeśli nie masz manometru do sprężania to podjedź do jakiegoś warsztatu.
Możesz mieć skrzywiony zawór i się nie domyka -kontrola ciśnienia powinna to potwierdzić.
:
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
sprawdź luzy, zaworowe i pooglądaj wałki.
pomiar ciśnienia to raczej tak średnio to pokaże,
u siebie miałem brak luzów na zaworach i wypalone grzbki i gniazda, auto gasło, szarpało na wolnych, myślałem że coś z elektroniką, dopiero jak luzy sprawdziłem to wyszło.
zwłaszcza LPG robi swoje w głowicy.
pomiar ciśnienia to raczej tak średnio to pokaże,
u siebie miałem brak luzów na zaworach i wypalone grzbki i gniazda, auto gasło, szarpało na wolnych, myślałem że coś z elektroniką, dopiero jak luzy sprawdziłem to wyszło.
zwłaszcza LPG robi swoje w głowicy.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11975
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Thema - czyzby to uszczelka pod glowica???
teraz mam właśnie luknąć do wałków tylko mam problem z zakupem uszczelki bo są tylko bez oringów na świece