dobór stożka

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dobór stożka

Post autor: dunin » 29 lis 2007, 22:55

mam pytanie czy jest jakaś zasada doboru wielkości filtra stożkowego do pojemności/mocy? czy np stożki z allegro za ~35zł (13,5cm wys., 15 średnicy) podpasują do mojej Turbo 1049ccm/85KM? tzn nie to że chcę je kupić, tylko tak orientacyjnie się pytam. jak coś to poszukam czegoś bardziej firmowego.

pozdrawiam, dunin
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
maciej
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: chojnice

dobór stożka

Post autor: maciej » 29 lis 2007, 23:17

A małe pytanko, po co ci stożek :)
lancia x 3, narazie tylko wiadomości na PW

narazie poza polską

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dobór stożka

Post autor: dunin » 29 lis 2007, 23:24

bo stożek kosztuje niewiele więcej, co wkład zwykły papierzany. nie będę płacił 70zł za zwykły filtr powietrza :evil:
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
maki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 333
Rejestracja: 30 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: RZESZÓW

dobór stożka

Post autor: maki » 29 lis 2007, 23:27

prosze

doczytaj do konca 8)

albo chociaz pierwszy akapit...


pozdrawiam

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dobór stożka

Post autor: dunin » 29 lis 2007, 23:41

dzięki, o to mi chodziło. przeczytałem i oprócz pierwszych zdań zwykły reklamowy bełkot, ale już wiem co i jak.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

dobór stożka

Post autor: aro » 30 lis 2007, 15:30

Zmieniając zwykły filtr powietrza na stożkowy do silnika pójdzie więcej syfu :wink: Przyrost mocy znikomy.... jesli wogóle jest.

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dobór stożka

Post autor: dunin » 30 lis 2007, 16:37

nie chodzi mi o przyrost mocy, tylko o koszty. nie będę wymieniał papierzaka za taką cenę co 10kkm.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

dobór stożka

Post autor: wega » 30 lis 2007, 17:09

Zmieniając zwykły filtr powietrza na stożkowy do silnika pójdzie więcej syfu

Kto Ci takich głupot naopowiadał? Dlaczego tak sądzisz?
Zgodzę się z tobą jeżeli kupisz takowy za 50,00zł. Profesjonalne filtry kosztują od 250zł w górę.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2007, 17:20 przez wega, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dobór stożka

Post autor: dunin » 30 lis 2007, 17:17

ja tam nie wiem, jak to jest z tym filtrowaniem. jedni mówią, że jest gorzej, inni że lepiej.. ale chyba nie jest jednak tragicznie, skoro tyle ludzi to montuje, nawet wśród naszych forumowiczów.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

dobór stożka

Post autor: wega » 30 lis 2007, 17:33

Prawda jest taka że niektóre rodzaje silników (sterowników) nie radzą sobie z większą ilością powietrza i mogą pracować b.nierównomiernie w pełnym zakresie obrotów. Gdy pozbędziemy się filtra powietrza, ciśnienie w układzie dolotowym obniży się wywołując tym samym reakcję wpływającą w bezpośredni sposób na pracę silnika. Niższe ciśnienie to mniej powietrza bądź mieszanki paliwowo-powietrznej znajdującej się w kolektorze dolotowym. Czasem silnik chętnie reaguje na wymianę filtra. Po prostu komp jest się w stanie po kilku dniach dostosować do niego. Jeżeli nie, to po zabudowaniu filtra stożkowego kultura pracy silnika może się pogorszyć.

To wiem od kolegi który w Katowicach zajmuje się profesjonalnie tunningiem samochodów marki renault 5 GT Turbo. Jeździ na wyścigi na 3/4 mili itd.[/quote]
Obrazek

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dobór stożka

Post autor: dunin » 30 lis 2007, 17:52

w turbo też ma to aż taki wpływ? byłem przekonany że nie.. poza tym nie mam kompa, więc nie ma mi co wariować.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

wujaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 28 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: gostyn

dobór stożka

Post autor: wujaa » 30 lis 2007, 17:59

mialem w mojej lanci i sie dusila!!!!stozek zakłada sie najlepiej do wolnossacych,w turbo powietrze musi pokonac troche trasy wiec jest nie potrzebny co innego w zwyklych silnikach jest droga powietrza krociutka chyba ze załozysz odrazu pod turbo, a ponadto jest chłodnica powietrza wiec storzek nie potrzebny :Djedynie dzwiek jest fajny.
BYŁA-- thema 2.0,, dedra 2000 turbo,,JEST kappa 2.4 LE

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

dobór stożka

Post autor: dunin » 30 lis 2007, 18:03

nie chce mi się kombinować z rurkami więc ewentualny stożek pójdzie bezpośrednio na turbinę. a łopatki zassą sobie chyba tyle powietrza, ile wynika z aktualnej energii gazów wylotowych, nie? podkreślam jeszcze raz, nie zależy mi na przyroście mocy..
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

dobór stożka

Post autor: Przemek » 30 lis 2007, 18:35

To kup sobie wkładkę bawełnianą (tzw. sportową), w miejsce oryginalnego wkładu. Nic nie napsujesz, a będzie można ją czyścić tak samo jak stożek. A tanich żeczy unikaj, jak zwykle. Pozdro.
Nikt nie da Wam tego co ja Wam obiecam!
Pozdrawiam.
+48 888 842 990.

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

dobór stożka

Post autor: wega » 30 lis 2007, 18:38

nie chce mi się kombinować z rurkami więc ewentualny stożek pójdzie bezpośrednio na turbinę.
Tu też popełnisz błąd bo będzie zasysać zbyt dużą ilość gorącego powietrza od silnika.
Ja nie mówię o przyroście mocy tylko o samej kulturze pracy silnika.

Wydaje mi się że każde auto ma komputer (sterownik), nie mów że twoje nie. Bez niego Byś nawet auta nie odpalił. Steruje m.in. przepływomierzem.

ZAMONTOWANIE STOżKA BLISKO SILNIKA TEż MA WPłYW NA JEGO POPRAWNą PRACę.

Powiem tak. W żadnym wypadku nie odradzam Ci kupna filtra stożkowego, a nawet więcej kup Go sobie bo widzę że się na niego napaliłeś. Tylko nie pisz później na forum że wywaliłem 250-300 zeta na filtr stożkowy, 100zł na płyn do jego czyszczenia, a auto kulawo chodzi, straciło moc, nierówno pracuje szczególnie latem kiedy jest gorąco itd. Najważniejsze jest jego odpowiednie dobranie, umiejscowienie, wielkość, długość dolotu itd.itd
To kup sobie wkładkę bawełnianą (tzw. sportową), w miejsce oryginalnego wkładu

Popieram
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”