chip evocars

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

chip evocars

Post autor: hf » 03 gru 2007, 13:21

czesc wszystkim zakupilem niedawno chip angielskiej firmy evocars do mojej delty2 2.0 16vt z danych ktore posiadam wynika ze podnosi on doladowanie do 1,45bara jednak zeby to mialo rece i nogi trzeba wymienic swiece na ngk b8egv i regulator cisnienia paliwa na 3barowy czy ktos sie moze z tym spotkal czego mozna sie spodziewac tzn jakich mocy momentu????

Awatar użytkownika
Compas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 21 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: NOWY DWOR GDANSKI

chip evocars

Post autor: Compas » 03 gru 2007, 15:50

Tez zalozylem podobnego chipa do mojej evo ale w evo mozna podniesc cisnienie na zawoze po zerwaniu plomby i pokrenceniu imbusem.(musi byc zdiete podcisnienie z zaworu podczas ustawienia cisnienia paliwa).
Wyniki tego experymentu +rajdowy kolektor wydechowy bardzo bardzo szypki samochodzik.

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

chip evocars

Post autor: hf » 03 gru 2007, 16:02

chamowales potwora? ja mam niestety hpe turbo oska z visco wiec :( az taki szybki nie bedzie

Awatar użytkownika
Compas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 21 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: NOWY DWOR GDANSKI

chip evocars

Post autor: Compas » 03 gru 2007, 16:17

Niestety nie .Ale moge ci powiedziec bedziesz zaskoczony i zadowolony (zdziwisz sie jak ci sie skrucily biegi).

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

chip evocars

Post autor: hf » 03 gru 2007, 16:39

narazie to sklada mi sie silniczek porobilem "pare modow" planowany wynik 250-270konikow i 350-400Nm : cenzura : bedzie jezdzic hehe

Awatar użytkownika
Compas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 21 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: NOWY DWOR GDANSKI

chip evocars

Post autor: Compas » 03 gru 2007, 16:46

ja dolozyle jeszcze wysokie walki

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

chip evocars

Post autor: hf » 03 gru 2007, 17:08

tzn z wolnossacej jednostki? ja tez ale tylko ssacy....

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

chip evocars

Post autor: dunin » 03 gru 2007, 20:08

to może podłączę się do tematu wałków.

czy jest jakaś ogólna zasada, czym różnią się wałki od tej samej jednostki turbo i n/a?

tzn czy na przykład zazwyczaj wałki od wolnossaków są niższe albo mają krótsze czasy, albo na odwrót? bo mam możliwość zorganizowania wałka od fiata 127 sport, czyli 1.05 70HP i może okazałby się on lepszy od mojego w tym samym silniku, ale z turbo 85HP?
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Compas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 21 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: NOWY DWOR GDANSKI

chip evocars

Post autor: Compas » 03 gru 2007, 20:24

Ja akurat sie nie orietuje .
Walek od zaworow ssacych byl z wiekszymi krzywkami a wydechowy nowy ale normalny bo tlok i tak wszysto wypchnie (kosztowaly mnie 100f sztuka orginalne lanci)

Yannick
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 19 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Brzesko

chip evocars

Post autor: Yannick » 04 gru 2007, 12:32

tzn z wolnossacej jednostki? ja tez ale tylko ssacy....
Z jakich dokladnie silników można podmienić wałek ssący w hf? Czy taka zmiana pociąga za sobą konieczność grzebania w ECU?
Delta Nuova HF LS

Awatar użytkownika
hf
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 106
Rejestracja: 15 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: kraków

chip evocars

Post autor: hf » 04 gru 2007, 14:07

np thema 2.0 16v fiat coupe 2.0 16v np z tego co wiem nic nie trzeba grzebac poza zmiana plytek pod walkiem bo sa wyzsze krzywki

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

chip evocars

Post autor: Bany » 06 gru 2007, 9:51

krzywki mogą być wyższe, ale koło podstawy takie samo ,więc wystarczy korekta płytek.
Wałki w turbo są różnego wzniosu w oryginale:
ssący ma wznios 8,6mm
awydech 7,5mm

Wymiana nie jest taka prosta, trzeba zwrócić uwage czy dany wałek nie napędza aparatu zapłonowego itp.

Rajdowy kolektor wydechowy???A co to?

''tzn czy na przykład zazwyczaj wałki od wolnossaków są niższe albo mają krótsze czasy, albo na odwrót? bo mam możliwość zorganizowania wałka od fiata 127 sport, czyli 1.05 70HP i może okazałby się on lepszy od mojego w tym samym silniku, ale z turbo 85HP?''

Jest dokładnie odwrotnie,wałki od turbo maja mniejsze czasy i wznios.

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

chip evocars

Post autor: dunin » 06 gru 2007, 16:13

czyli czy instalacja wałka od wolnossaka coś mi da? pozytywnego oczywiście :)
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

chip evocars

Post autor: Bany » 06 gru 2007, 23:37

powinno ale cudów sie nie spodziewaj
Masz jakiś dane obu wałków?

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

chip evocars

Post autor: dunin » 07 gru 2007, 14:08

no właśnie nie. tego wolnossącego nawet nie widziałem.. tak dumam tylko, co by, gdyby.. dane turbo mógłbym mieć koło świąt.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”