wałki balansowe

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

wałki balansowe

Post autor: mario09 » 06 sty 2008, 18:16

"prezesjm" pisze:
"mario09" pisze:
"Piszczyk" pisze:...prawdopodobnie dlatego że przedni wałek był napędzany pośrednio przez łożysko prowadzące paska rozrządu ...
W Themie nie ma takiej opcji.
No ale w Themie i Dedrze jest identyko.

Wałek ten z łożyskiem od paska rozrządu może sie kręcić ale kręci się powoli i nie powoduje zwiększenia wibracji.
Dokladnie, chyba ze lozysko zatarte.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 06 sty 2008, 22:07

a wie ktoś moze jak osadzone sa walki balansowe w delcie 1,8 90KM bo według ePERa sa na końcach sa na łozyskach a w środku na panewce tulejkowej ale czy ktos z was moze to potwierdzic i widział to na własne oczy?
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wałki balansowe

Post autor: Bany » 06 sty 2008, 22:45

jest dokładnie tak jak napisałeś.
na końcach sa łożyska a w środku panewka.
Wałek bedzie sie krecił niezależnie od tego w jakim stanie bedzie łożysko od rozrządu,trzzeba go zablokować bo inaczej bedą wibracje

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 07 sty 2008, 19:04

nie nie nie bede ich blokował i sie pozbywał skoro jakis madry to wymyslił to niech jest tak jak ma byc,pytam dlatego ze po załozeniu paska od wałków balansowych straszne głośno silnik pracuje,jakos tak jeczy jak zatarte łozyska w alternatorach, a moze to pasek płacze trodno wyczuć w najbliższym czasie bede zakladał inny pasek na probe a jak bedzie dalej do D... to trzeba bedzie wyjac te wałki ale pewnie bez wyjmowania silnika sie nie uda :( ale co tam o włoszke trzeba dbać:)
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
bolek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 489
Rejestracja: 03 sie 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Olsztyn

wałki balansowe

Post autor: bolek » 07 sty 2008, 19:09

Zauważyłem, że jak zbyt mocno naciągnie sie ten pasek, to jak na zawołanie odezwie się łożysko w napinaczu tego paska. Zanim wyczaiłem metodą prób i błedów jak naciągnąć pasek wymieniłem 3 łożyska. szczęśliwie kupowałem je po coś ok. 10zł :). Fakt, że zawodziło zawsze, ale przy zbyt mocno napiętym pasku była makabra. (wwszystko co pisze na temat pasków dotyczy silnika w 159.A6.046 Temprze 2,0 8V 113KM )

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 08 sty 2008, 1:03

własnie ja tez mam tak samo jak da sie go luzno to jest ok ale jak sie naciagnie to *** a jest naciagniety dobrze nie zbyt mocno tylko tak jak ma byc... lazyska wszystkie nowe oczywiscie FAG nie zadne chinskie... moze ktoś ma na to jakis patent?
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wałki balansowe

Post autor: Bany » 08 sty 2008, 10:40

Nie zakładam nigdy tego paska ,
90% zerwania paska rozrządu to skutek zerwania lub zsuniecia paska balansowego,ktory podchodzi pod rozrzad

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: wałki balansowe

Post autor: evo » 08 sty 2008, 23:48

"hf" pisze:czy ktos wie moze jakiekozysci plyna z usuniecia walkow balansowych i czy zdjecie z nich samego paska todobre rozwiazanie czy trzeba posunac sie do dalszych modyfikacji????
aby rozwiać kilka mitów:
1. do wyczynu czy tuningu ekstremalnego można wałki balasowe usunąć-mniejsza masa konstukcji, mniejsza strata mocy w bilansie ogólnym.
2. do tuningu lekkiego, ok + 50%przyrostu osiągów silnika sens jest znikomy-stosunek koszt/efekt. inaczej preparuje się silnik wyczynowy a inaczej użytek codzienny.
3. większość motorów 300kmi więcej śmiga z wałkami z powodzeniem.
4. wałki na pewno zwiększają trwałość układu korb.-tłok. to wynika z teorii, jak i kulturę pracy
5. większość uszkodzeń paska to niechlujna/nieprwaidłowa obsługa układu-wymiany (rolki)i naciąg paska, uszkodzenia kół-stefan trzymał francuzem, itd.
6. silnik wolnossący z natury swojej lepiej reaguje na gwałtowne przyspieszenie im mniejsze obciążenie na dodatowym osprzęcie.
silnik turbo mocny ma takie pieprznięcie że na 3 biegach walczysz z przyczepnością i nie nadążasz za wskazówką obrotomierza-szczególnie 1i2 bieg-a na biegach wyższych wpływ wałków jak i koła zamachowego jest już pomijalnie mały.

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 09 sty 2008, 0:58

a z takim swistem jak wyzej opisalem spotkal sie jeszcze ktos?
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

wałki balansowe

Post autor: Bany » 09 sty 2008, 10:32

pewnie masz łożyska na wałkach walnięte.
Wyjmij silnik,wyjmij łożyska i panewki,
jak ci tak zależy na tych wałkach.

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 09 sty 2008, 21:09

tak będe musiał zrobic w najbliższym czasie ale jeszcze jedna próba przed tym załoze inny pasek zebaty moze to jego wina...
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

wałki balansowe

Post autor: lancia1969 » 09 sty 2008, 21:30

"tc130" pisze:tak będe musiał zrobic w najbliższym czasie ale jeszcze jedna próba przed tym załoze inny pasek zebaty moze to jego wina...
Pomyśl o nowych kołach rozrządu (małe i 2 duże) i wszystko wróci do normy - koszt niewielki a spać bedziesz spokojnie i następne 200 000 km przed Tobą :wink:
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

wałki balansowe

Post autor: mario09 » 10 sty 2008, 6:16

"tc130" pisze:a z takim swistem jak wyzej opisalem spotkal sie jeszcze ktos?
Ten swist, nie zalezy od lozysk, a od jakosci i naciagu paska. Jakiez bylo moje zdziwienie, kiedy pierwszy raz zmienialem rozrzad z tym paskiem. Zamontowane byly paski fabryczne i bylo cicho i spokojnie, a po ok godzinie wymiany na komplet Dayco i odpaleniu silnika uszom nie moglem uwierzyc co sie dzieje. Swist paska walkow balansowych, wiec albo sie przyzwyczaisz (jak ja), albo kombinuj.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
tc130
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 01 sty 2008, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Zabrze

wałki balansowe

Post autor: tc130 » 10 sty 2008, 8:24

koła rozrzadu sa w idealnym stanie nie śwista duzy pasek tylko ten mały z balansów jest prawidłowo napiety ale Dayco nie lubie tej firmy duzy mam continentala i jest ok nie śwista,jak znajde chwile to załoze stary pasek do balansów i zobaczymy jak bedzie bo ten swist zle wpływa na moje samopoczucie :lol:
Lancia lybra 1,8 x2 lancia delta 1,8 fiat ritmo 75 IE fiat ritmo 105TC fiat ritmo 130 TC

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

wałki balansowe

Post autor: mario09 » 10 sty 2008, 18:51

Zalozysz stary i daje sobie obciac paznokiec, ze bedzie dobrze. Paski Dayco sa dobrymi paskami, niestety akurat nie balansowe do Lancii. Z tego co pamietam, to swego czasu debatowalismy na ten temat z Wujkiem i stwierdzil, ze u niego po wymianie tegoz paska jest wszystko ok jednak z tego co pamietam to on zamontowal pasek Boscha.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”