Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: Sebastian » 08 gru 2007, 15:55

"karol1125" pisze:Zgoda może i masz rację, ale powiedz mi gdzie leją do nowych samochodów mineral? Jestem ciekaw, bo ciągnikami chyba nie jeździmy.
Nie wiem gdzie leją olej mineralny - ale uwierz mi, że często zalecanym olejem do auta jest olej półsyntetyczny, który po prostu spełnia parametry jakie wymaga producent ( a których np. nie spełniłby olej syntetyczny) - vide mój post o Fordzie.
"karol1125" pisze:PS: No i bardziej bym Ci wierzył jakbyś podał czym się zajmujesz?
Tyle, że Ty mi w ogóle nie musisz wierzyć.
Polecam lekturę archiwum pms`u (pl.misc.samochody) - tam była niezliczona ilość wątków dotyczących tego tematu wraz z wypowiedziami ludzi, którzy z "olejami" mają do czynienia na co dzień.

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: Nat » 09 gru 2007, 7:34

Ja (co prawda nie diesla ale benzynę) zalewam Valvolinem 5W50 i jestem bardzo zadowolony.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: tacitus » 09 gru 2007, 14:20

witam i dziekuje za zawzieta dyskusje :)

samochodu niekupowalem jako nowy...tylko ze poprzedni wlasciciel mowil ze jak go kupil to lal mineral bo jemu z kolei powiedzial poprzedni wlasciciel bla bla bla.....wlalem 10W40 shella......hmm....mam nadzieje ze bedzie ok bo zaczolem sie martwic o moja lucynke....
a te 5tys obr/min to jakies dziwne....np.przy predkosci 170km/h mam wlasnie 5000obrotow i guzik,dalej muli sie strasznie.....

Dzisiaj we Włocławku widzialem taka samąlucynęjak moja...kolor pojemnosc no identyczna......

pozdrawiam
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: karol1125 » 09 gru 2007, 14:44

"Sebastian" pisze:
Nie wiem gdzie leją olej mineralny - ale uwierz mi, że często zalecanym olejem do auta jest olej półsyntetyczny, który po prostu spełnia parametry jakie wymaga producent ( a których np. nie spełniłby olej syntetyczny) - vide mój post o Fordzie.
To po co się w ogóle mnie czepiasz jak mi chodzi o mineral, a nie o ten twój półsyntetyk. Ja się nie przeczepiałem że ma wlać syntetic. A co się ma do wiedzy to chyba w praktyce jest zawsze inaczej niż w książkach. Ja nie pomagam innym bo tak gdzieś wyczytałem, tylko z doświadczenia mojego i znajomych. I koniec. Kolega chciał porady, a ty tu sprzeczki i drwiny urządzasz.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: Sebastian » 09 gru 2007, 21:14

"karol1125" pisze: To po co się w ogóle mnie czepiasz jak mi chodzi o mineral, a nie o ten twój półsyntetyk. Ja się nie przeczepiałem że ma wlać syntetic. A co się ma do wiedzy to chyba w praktyce jest zawsze inaczej niż w książkach. Ja nie pomagam innym bo tak gdzieś wyczytałem, tylko z doświadczenia mojego i znajomych. I koniec. Kolega chciał porady, a ty tu sprzeczki i drwiny urządzasz.

Jakie sprzeczki, jakie drwiny? Chłopie - wyluzuj.
Po prostu to co napisałeś ma się nijak do rzeczywistości. I tyle - żadnej drwiny w tym nie było. Suche stwierdzenia faktu - a i owszem.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: karol1125 » 09 gru 2007, 21:47

Szkoda słów. Rdzenny Polak 8O , a ja się już wyczerpałem i nie będę w kółko powtarzał o co mi chodzi :( .
Ostatnio zmieniony 11 gru 2007, 16:48 przez karol1125, łącznie zmieniany 1 raz.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
Sebastian
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 2573
Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
Imię: Sebastian
Lokalizacja: DW

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: Sebastian » 09 gru 2007, 22:01

"karol1125" pisze:Szkoda słów. Rdzenny polak 8O , a ja się już wyczerpałem i nie będę w kółko powtarzał o co mi chodzi :( .

To nie powtarzaj, bo pleciesz ludowe legendy trzy po trzy.

PS. A z tym 'rdzennym polakiem' uważaj - bo potraktuję to jako zniewagę.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: dunin » 10 gru 2007, 0:19

nie rozumiem problemów.. napisane w instrukcji, jak gęstym olejem zalać? to lać taki i ewentualnie markę dobrać do upodobań. era ratowania zajeżdżonego silnika gęstszym olejem skończyła się razem z erą Poloneza. ciekawe, co na inny olej powiedzą hydrauliczne popychacze?

a minerałem, z tego co pamiętam, były zalewane np. Peugeoty 206, tyle że producent gwarantował na takim oleju 30.000km m-dzy wymianami.
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: karol1125 » 10 gru 2007, 16:48

"dunin" pisze:nie rozumiem problemów.. napisane w instrukcji, jak gęstym olejem zalać? to lać taki i ewentualnie markę dobrać do upodobań. era ratowania zajeżdżonego silnika gęstszym olejem skończyła się razem z erą Poloneza. ciekawe, co na inny olej powiedzą hydrauliczne popychacze?

a minerałem, z tego co pamiętam, były zalewane np. Peugeoty 206, tyle że producent gwarantował na takim oleju 30.000km m-dzy wymianami.
To jak już tak się znacie, wytłumaczcie mi dlaczego olej mineralny potrafi kosztować połowę ceny syntetica. No bo chyba za sam proces technologiczny się nie płaci aż tyle. Ceny olei różnych firm są różne, a różnią się niewiele od siebie pod względem zawartości bańki. I nie wierzę w reklamy które mydlą nam oczy filmami olejowymi itd.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: dunin » 10 gru 2007, 21:48

a dlaczego tyle płacisz np. za procesor najszybszy z danej rodziny? dlaczego np. (jakiś stary przykład, bo nie jestem na bieżąco) różnica w cenie między Penitium 4 3.0GHz a 2.8GHz była pięciokrotnie większa niż różnica między 2.8 a 2.6 ?? dlatego że jest to produkt o najwyższych możliwych parametrach. dlaczego oleje mineralne firmowane znaczkiem producenta akcesoriów do oldtimerów są droższe od tych waszych super syntetyków? bo się płaci za firmę, za nazwę, za reklamę, za klasę, za specjalistyczne przeznaczenie.
"karol1125" pisze:No bo chyba za sam proces technologiczny się nie płaci aż tyle.
no jednak same nazwy syntetyczny i mineralny mówią o procesie technologicznym...
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: Nat » 10 gru 2007, 23:23

"karol1125" pisze:Szkoda słów. Rdzenny polak 8O.
Jako rdzenny Polak uprzejmie proszę o pisanie tego słowa wielką literą. Jak Murzyn, Chińczyk czy Rosjanin.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: karol1125 » 11 gru 2007, 16:47

"dunin" pisze:a dlaczego tyle płacisz np. za procesor najszybszy z danej rodziny? dlaczego np. (jakiś stary przykład, bo nie jestem na bieżąco) różnica w cenie między Penitium 4 3.0GHz a 2.8GHz była pięciokrotnie większa niż różnica między 2.8 a 2.6 ?? dlatego że jest to produkt o najwyższych możliwych parametrach. dlaczego oleje mineralne firmowane znaczkiem producenta akcesoriów do oldtimerów są droższe od tych waszych super syntetyków? bo się płaci za firmę, za nazwę, za reklamę, za klasę, za specjalistyczne przeznaczenie.
"karol1125" pisze:No bo chyba za sam proces technologiczny się nie płaci aż tyle.
no jednak same nazwy syntetyczny i mineralny mówią o procesie technologicznym...
No tak tylko że procki są drogie krótki czas i jak wyjdzie coś nowszego to ceny spadają i to szybciej niż w innej gałęzi przemysłu. A oleje stoją lub drożeją.

Tłumaczysz mi to na prockach. dlaczego?? :?
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: karol1125 » 11 gru 2007, 16:50

"Sebastian" pisze:
PS. A z tym 'rdzennym polakiem' uważaj - bo potraktuję to jako zniewagę.
No co ty. Nie obrażaj się. Już poprawiłem posta, bo kolega zwrócił mi uwagę :D
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: dunin » 11 gru 2007, 19:23

dlatego na prockach, że mi akurat do głowy przyszło. i przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem, co napisałem o tych cenach procesorów.. sprzęt komputerowy tanieje, jak wejdzie nowsza generacja. a masz nowszą generację olejów niż syntetyczne?
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
karol1125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 416
Rejestracja: 15 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Lidzbark k/Działdowa

Lybra - Brak mocy pow 5000 obr + zmiana oleju

Post autor: karol1125 » 11 gru 2007, 19:53

Jak bym nie przeczytał dokładnie to bym nie odpowiedział. A z tego co napisałeś to wynikło że się płaci za firmę itd. I napisałeś że mineral do old timera kosztuje więcej niż syntetic do ówczesnych aut("dlaczego oleje mineralne firmowane znaczkiem producenta akcesoriów do oldtimerów są droższe od tych waszych super syntetyków? "). Czyli ze coś pomotałeś z tymi prockami według tego co zacytowałem :roll: . To co jest nowsze mineral czy syntetic? Bo 3.0 GHz jest nowszy niż 2.8GHz.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”