Thema - 2.0 16V - brak wolnych obrotów i czarny dym z rury

cartman

Thema - 2.0 16V - brak wolnych obrotów i czarny dym z rury

Post autor: cartman » 06 gru 2007, 21:37

Od jakiegoś czasu mam problem z wolnymi obrotami a dokładnie ich brak a za to czarny dym z rury wydechowej :( na benzynie. Póki zimny nie kopci ale nie ma wolnych obrotów gaśnie jak zapali pochodzi równo ok. 4-5 sekund i gaśnie a jak przytrzymam na gazie to tak jak by było czuć w powietrzu nie przepalone paliwo i rura zaraz robi się cała mokra , a jak się coś nagrzeje i na całkiem ciepłym silniku to falują obroty chodzi ok 10-15 sek niemiłosiernie kopcąc czarnym dymem i gaśnie.

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thema 2.0 16V VIS brak wolnych obrotów i czarny dym z ru

Post autor: Jeremy McFee » 06 gru 2007, 21:40

"cartman" pisze:Od jakiegoś czasu mam problem z wolnymi obrotami a dokładnie ich brak a za to czarny dym z rury wydechowej :( na benzynie. Póki zimny nie kopci ale nie ma wolnych obrotów gaśnie jak zapali pochodzi równo ok. 4-5 sekund i gaśnie a jak przytrzymam na gazie to tak jak by było czuć w powietrzu nie przepalone paliwo i rura zaraz robi się cała mokra , a jak się coś nagrzeje i na całkiem ciepłym silniku to falują obroty chodzi ok 10-15 sek niemiłosiernie kopcąc czarnym dymem i gaśnie.
Usmażona sonda Lambda
J. McFee

cartman

Thema 2.0 16V VIS brak wolnych obrotów i czarny dym z rury

Post autor: cartman » 06 gru 2007, 21:51

a jest jakoś możliwość sprawdzenia sondy ?? i czy sonda ma jakieś znaczenie przy zasilaniu na gazie ?? ( ins I gen bez komputera )

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thema 2.0 16V VIS brak wolnych obrotów i czarny dym z ru

Post autor: Jeremy McFee » 06 gru 2007, 21:59

"cartman" pisze:a jest jakoś możliwość sprawdzenia sondy ?? i czy sonda ma jakieś znaczenie przy zasilaniu na gazie ?? ( ins I gen bez komputera )
zawsze ma

test sondy:

1. włącz prąd (bez włączania silnika)
2. wdepnij do oporu 5 razy pedał gazu
3. obserwuj kontrolkę wtrysku - będzie migać w 4 seriach po maks 4 mignięcia

4-4-4-4 oznacza, że sonda OK

a np. 2-3-4-2 oznacza, że coś jest pokiełbaszone.

Interpretacje kodów błędów gdzieś tu na forum były - poszukaj "kody błędów"

O! TUTAJ!
J. McFee

cartman

Thema 2.0 16V VIS brak wolnych obrotów i czarny dym z rury

Post autor: cartman » 09 gru 2007, 19:50

Próbowałem z tym wciskaniem pedału gazu nic nie wyświetla :( po przekręceniu stacyjki jak zwykle zaświecają się wszystkie kontrolki i po chwili gasną i zaświeca się na zielono czek :) i tyle miłego potem zaczynają się schody czyli brak obrotów i dym z rury :/

greguar_2000
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Piotrków Tryb. woj. łódzkie

Thema 2.0 16V VIS brak wolnych obrotów i czarny dym z rury

Post autor: greguar_2000 » 10 gru 2007, 16:14

miałem podobny przypadek i to była uszczelka pod głowicą :( (sprawdz płyn i korek oleju)

cartman

Thema 2.0 16V VIS brak wolnych obrotów i czarny dym z rury

Post autor: cartman » 10 gru 2007, 21:56

uszczelke pod głowicą wykluczam olej czysty i płyn chłodzący raczej coś w układzie sterowania przepływomierz, sonda, silnik krokowy coś w tym rodzaju :( tylko nie wiem jak to posprawdzać :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”