Thema VIS - koło pasowe na wale??
Thema VIS - koło pasowe na wale??
jak duży ma wpływ zostawienie oryginalnego koła pasowego od silnika który się zakłada ?? a dokładniej sprawa ma się tak miałem oryginalnie jednostkę 2.0 VIS i jak to bywa pękł mi pasek rozrządu i zrobiła się masakra w silniku ugięte i odciśnięte zawory na tłokach itp. koszt naprawy nie mały ale znajomy załatwił mi silnik z themy ale 20.16v turbo i założyliśmy go (blok + głowica) ale z osprzętem VISa (kolektory itp) takim jak był i na gazie jest w miarę ok. co prawda jest troszkę słaba, ale nie za bardzo mogę dać sobie z nią rade na benzynie nie mogę jej wyregulować jest słaba falują obroty, i lubi puszczać czarnego dyma :/ czy może mieć wpływ to że koło pasowe na wale zostało to z turbo ?? czy to może być przyczyną tych problemów z benzyną ?? może mi ktoś to wyjaśnić jaki ma wpływ to koło pasowe na wale na pracę silnika ?? był bym bardzo wdzięczny
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 916
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema VIS - koło pasowe na wale??
a co z tłokami? pozostały od turbo? bo jeśli tak to mają chyba wgłębienia co daje zmniejszenie stopnia sprężania- więc silnik będzie chodził inaczej - będzie słabszy
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Thema VIS - koło pasowe na wale??
Na kole pasowym masz występy do czujnika pierwszego cylindra.
Vis miał osprzęt boscha a turbo miały boscha i webera z tego co pamiętam.
według mnie powinieneś przełożyć to kółko.Tylko z tego co pamiętam trzeba je ustawić odpowiednio.
Vis miał osprzęt boscha a turbo miały boscha i webera z tego co pamiętam.
według mnie powinieneś przełożyć to kółko.Tylko z tego co pamiętam trzeba je ustawić odpowiednio.
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Thema VIS - koło pasowe na wale??
Thema nie miała Webera tylko Boscha.
Kółko trzeba przełożyć ale jak masz silnik turbo a załozyłes bez to jak słusznie Piszczyk zauważył nie bedzie to dobrze ( mocno) banglało
Należy wymienić tłoki i wałki rozrządu - turbo ma niski wznios 9.6 a Vis 11,2 oraz mniejszy stopień sprężania.
Kółko trzeba przełożyć ale jak masz silnik turbo a załozyłes bez to jak słusznie Piszczyk zauważył nie bedzie to dobrze ( mocno) banglało
Należy wymienić tłoki i wałki rozrządu - turbo ma niski wznios 9.6 a Vis 11,2 oraz mniejszy stopień sprężania.
Thema VIS - koło pasowe na wale??
Tak tylko na starych tłokach zostały odbite zawory praktycznie tylko jeden nie ma śladów i jeden wałek ugięło oraz z 16 zaworów ocalało tylko 3 reszta w kosz i mechanik stwierdził ze koszt naprawy bardzo wysoki ze się nie opłaca naprawiać a nadążyła się okazja kupić bardzo tanio kompletny silnik z rozbitej (turbo uszkodzone w czasie kolizji) a chciałem by ten samochód jeszcze chwile pojeździł a z braku wiedzy w tej dziedzinie od wiosny jeżdżę z kulejącą benzyną bo w zasadzie jeździ na gazie ale idzie zima . czyli na kole pasowym są ząbki które określają moment zapłonu ?? i po wymianie powinno być coś lepiej ?? ( o ile może być lepiej )
Thema VIS - koło pasowe na wale??
Dwa razy pękł mi pasek w 16v dedrze, wymieniłem za każdym rszem wszystkie zawory i prowadnice i motor gania do tej pory,
z tłokami nic sie nie dzieje..
z tłokami nic sie nie dzieje..
Thema VIS - koło pasowe na wale??
"Piszczyk" pisze:a co z tłokami? pozostały od turbo? bo jeśli tak to mają chyba wgłębienia co daje zmniejszenie stopnia sprężania- więc silnik będzie chodził inaczej - będzie słabszy
gdybym to wiedział wcześniej to bym remontował stary ale a teraz zostaje jeździć jak jest albo rozglądnąć się za nowszym modelem"lancia1969" pisze:Thema nie miała Webera tylko Boscha.
Kółko trzeba przełożyć ale jak masz silnik turbo a załozyłes bez to jak słusznie Piszczyk zauważył nie bedzie to dobrze ( mocno) banglało
Należy wymienić tłoki i wałki rozrządu - turbo ma niski wznios 9.6 a Vis 11,2 oraz mniejszy stopień sprężania.
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Thema VIS - koło pasowe na wale??
"cartman" pisze:"Piszczyk" pisze:a co z tłokami? pozostały od turbo? bo jeśli tak to mają chyba wgłębienia co daje zmniejszenie stopnia sprężania- więc silnik będzie chodził inaczej - będzie słabszygdybym to wiedział wcześniej to bym remontował stary ale a teraz zostaje jeździć jak jest albo rozglądnąć się za nowszym modelem"lancia1969" pisze:Thema nie miała Webera tylko Boscha.
Kółko trzeba przełożyć ale jak masz silnik turbo a załozyłes bez to jak słusznie Piszczyk zauważył nie bedzie to dobrze ( mocno) banglało
Należy wymienić tłoki i wałki rozrządu - turbo ma niski wznios 9.6 a Vis 11,2 oraz mniejszy stopień sprężania.
Nie jest tak żle , przecież przełożenie tłoków i wałków nie jest mocno skomplikowane fakt ,trzeba rozebrać silnik ale przynajmniej przeglądniesz co w nim siedzi , a jak złożysz taki silnik z natryskiem oleju na tłoki ( użyj starych tłoków- tylko daj je do owalizacji - odcisniecia zaworu jeżeli nie sa głębsze niż 1mm możesz spokojnie pominąć) to będzie fajny silnik do dużego przebiegu.
Thema VIS - koło pasowe na wale??
odciśniecia na dwóch tłokach będa większe niż milimetr a napewno na jednym napewno z tego co pamiętam ale skontroluję to a tak po za tym mniej więcej ile by to zeszło ?? i jaki był by mniejwięcej koszt wymienianych przy tym uszczelek (nowej uszczelki pod głowicę bo napewno bedzie trzeba ja wymienić na nową) ?? i czy ewentualnie nie zmieniła by coś wymiana samych wałków ??
" natryskiem oleju na tłoki" - bo nie bardzo wiem o co chodzi
" natryskiem oleju na tłoki" - bo nie bardzo wiem o co chodzi
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Thema VIS - koło pasowe na wale??
Uszczelka misy , uszczelka głowicy + jej planowanie , uszczleka pokrywu zaworów - to taki minimalny zakup nowych cześci."cartman" pisze:odciśniecia na dwóch tłokach będa większe niż milimetr a napewno na jednym napewno z tego co pamiętam ale skontroluję to a tak po za tym mniej więcej ile by to zeszło ?? i jaki był by mniejwięcej koszt wymienianych przy tym uszczelek (nowej uszczelki pod głowicę bo napewno bedzie trzeba ja wymienić na nową) ?? i czy ewentualnie nie zmieniła by coś wymiana samych wałków ??
" natryskiem oleju na tłoki" - bo nie bardzo wiem o co chodzi
Wymiana wałków i tłoków konieczna - prawidłowe fazy rozrządu , odpowiednia kompresja przywróca zycie silnikowi i spalanie
W silnikach turbo tłok jest chłodzony olejem poprzez natrysk z listwy olejowej
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema VIS - koło pasowe na wale??
Przerabiałem dokładnie ten sam temat. Lancia z VISem - urwany pasek rozrządu (trzy tłoki dobre, jeden zmasakrowany, wszystkie korbowody zniszczone, dziura w cylindrze, głowica i zawory zmasakrowane), drugi silnik - turbo 16v. Po przekładce jeden do jeden nie można było z nim dojść ładu. W końcu po pół roku go wyciągnąłem, przełożyłem tłoki, wałki, pompę oleju (inne mocowanie czujnika położenia wału) i wreszcie byłem zadowolony. Przy okazji zregenerowałem VIS.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Thema VIS - koło pasowe na wale??
Owalizacja tłoków - a co to takiego?
Nikt nie da Wam tego co ja Wam obiecam!
Pozdrawiam.
+48 888 842 990.
Pozdrawiam.
+48 888 842 990.
Thema VIS - koło pasowe na wale??
Skąd ja to znam po pół roku kręcenia regulowania doszedłem do setna że nie będzie nic z tego a już zaczynałem mieć nadzieję bo mam już równe obroty na zimnym silniku a na ciepłym delikatnie falują puszcza lekkiego dymka tylko w ok. temp. 60-70 stopni a potem przestaje ale ile pali benzyny to nie powiem bo nie próbowałem na gazie mieści się w 11-14 L/100 . No co prawda nie jest to F1 ale cokolwiek jeździ będzie żal się rozstać ale czas pewnie pomyśleć o czymś nowszym"mario09" pisze:Przerabiałem dokładnie ten sam temat. Lancia z VISem - urwany pasek rozrządu (trzy tłoki dobre, jeden zmasakrowany, wszystkie korbowody zniszczone, dziura w cylindrze, głowica i zawory zmasakrowane), drugi silnik - turbo 16v. Po przekładce jeden do jeden nie można było z nim dojść ładu. W końcu po pół roku go wyciągnąłem, przełożyłem tłoki, wałki, pompę oleju (inne mocowanie czujnika położenia wału) i wreszcie byłem zadowolony. Przy okazji zregenerowałem VIS.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema VIS - koło pasowe na wale??
Grzesiu, w silnikach z VISem tez to jest."lancia1969" pisze:W silnikach turbo tłok jest chłodzony olejem poprzez natrysk z listwy olejowej
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Thema VIS - koło pasowe na wale??
Mario, dziękuje nigdy nie rozbebeszałem Vis-a"mario09" pisze:Grzesiu, w silnikach z VISem tez to jest."lancia1969" pisze:W silnikach turbo tłok jest chłodzony olejem poprzez natrysk z listwy olejowej
A tak przy okazji wymiana pompy oleju była konieczna ze wzgledu na jej uszkodzenie czy różnice wynikające z..... ?