Thema - utwardzanie tyłu
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema - utwardzanie tyłu
witam
mam pytanie - czy ktoś utwardzał tylne zawieszenie w themie?
osobiście jęździłem dużo pełnym samochodem (4 osoby + bagażnik konserw) i zaczyna bujać szczególnie jak amorki nie pierwszej świeżości
testowałem rozwiązanie z dodatkową sprężyną :
1) znalazłem u zaprzyjaźnionego mechanika dwie stare sprężynki od jakiegoś małego autka - były długie i chude - tak że mieściły się w przestrzeni pomiędzy amorkiem a oryginalną sprężyną
2) skróciłem je na odległość pomiędzy kielichem mc`phersona a poduszką górną minus 2 cm dla stojącego pusto samochodu
(na rysunku (hihi) zielona)
3) zakończenie nagrzałem do czerwoności (w piecu od CO) i spłaszczyłem
4) wstawiłem nową sprężynkę w rozebrany wyjęty elemet
5) złożyłem całość...
działało - auto na pusto było miękkie a pod obciążeniem przyjemnie sztywne i tak nie siadało
ALE
na pusto po wybojach - mc`pherson kasował luz i sprężynka strasznie głośno kłapała...
a może ma ktoś tylne amorki samopoziomujące się z żyroskopem?
mam pytanie - czy ktoś utwardzał tylne zawieszenie w themie?
osobiście jęździłem dużo pełnym samochodem (4 osoby + bagażnik konserw) i zaczyna bujać szczególnie jak amorki nie pierwszej świeżości
testowałem rozwiązanie z dodatkową sprężyną :
1) znalazłem u zaprzyjaźnionego mechanika dwie stare sprężynki od jakiegoś małego autka - były długie i chude - tak że mieściły się w przestrzeni pomiędzy amorkiem a oryginalną sprężyną
2) skróciłem je na odległość pomiędzy kielichem mc`phersona a poduszką górną minus 2 cm dla stojącego pusto samochodu
(na rysunku (hihi) zielona)
3) zakończenie nagrzałem do czerwoności (w piecu od CO) i spłaszczyłem
4) wstawiłem nową sprężynkę w rozebrany wyjęty elemet
5) złożyłem całość...
działało - auto na pusto było miękkie a pod obciążeniem przyjemnie sztywne i tak nie siadało
ALE
na pusto po wybojach - mc`pherson kasował luz i sprężynka strasznie głośno kłapała...
a może ma ktoś tylne amorki samopoziomujące się z żyroskopem?
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- Przemek
- Klubowicz
- Posty: 929
- Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
- Imię: Przemek
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Thema - utwardzanie tyłu
Z jakim żyroskopem?!?
Thema to nie samolot; próbowałeś włożyć w sprężyny gumowe "usztywniacze sprężyn", czy jak to się tam nazywa? Zwiększają one minimalną wysokość sprężyny przy maksymalnym jej obciążeniu.
A jak chcesz, to mam do Themy zawieszenie aktywne, ale jego montaż do najprostszych to nie należy...
Thema to nie samolot; próbowałeś włożyć w sprężyny gumowe "usztywniacze sprężyn", czy jak to się tam nazywa? Zwiększają one minimalną wysokość sprężyny przy maksymalnym jej obciążeniu.
A jak chcesz, to mam do Themy zawieszenie aktywne, ale jego montaż do najprostszych to nie należy...
Nikt nie da Wam tego co ja Wam obiecam!
Pozdrawiam.
+48 888 842 990.
Pozdrawiam.
+48 888 842 990.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema - utwardzanie tyłu
no właśnie o takie zawieszenie (aktywne ) mi chodzi
w komplet wchodzi chyba pompa oleju / zbiornik / przewody / amorki oczywiście / i coś na kształt żyroskopu czyli centralko-czujniko-sterowniko-regulator
jaka cena za komplet? sam przeprowadzałeś demontaż?
a co do gumek to ich działanie polega ponoć na łamaniu sprężyn
jeździłem może miesiąc i wywliłem
a na lepsze czasy(:lol: drogi) czeka w warsztacie komplet obniżonych/utwardzonych sprężyn
w komplet wchodzi chyba pompa oleju / zbiornik / przewody / amorki oczywiście / i coś na kształt żyroskopu czyli centralko-czujniko-sterowniko-regulator
jaka cena za komplet? sam przeprowadzałeś demontaż?
a co do gumek to ich działanie polega ponoć na łamaniu sprężyn
jeździłem może miesiąc i wywliłem
a na lepsze czasy(:lol: drogi) czeka w warsztacie komplet obniżonych/utwardzonych sprężyn
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Thema - utwardzanie tyłu
Może moja odpowiedź wyda się niektórym głupia ale ja zrobiłbym tak (dodam że przerabiał to mój ojciec 20 lat temu na dużym fiacie):
-znajdź w swojej miejscowości dobrego kowala albo kuźnię w jakimś zakładzie
-daj sprężyny do hartowania (rozgrzane do czerwoności są chłodzone w wodzie na przemian z olejem)
Wież mi że po takim zabiegu władujesz do bagażnika 1 tonę+teściowa i się nie poddadzą.
Ważne!!!
jest aby "kowal" miał pojęcie o stali. Oni z doświadczenia (patrząc na wypolerowaną końcówkę, przekrój sprężyny) wiedzą czy dany materiał do takiego zabiegu się nadaje, czy nie pęknie, czy się nie osłabi itd. Dodatkowo, jeszcze na gorąco pomalują Ci ją specjalnym lakierem żeby nie korodowała.
-znajdź w swojej miejscowości dobrego kowala albo kuźnię w jakimś zakładzie
-daj sprężyny do hartowania (rozgrzane do czerwoności są chłodzone w wodzie na przemian z olejem)
Wież mi że po takim zabiegu władujesz do bagażnika 1 tonę+teściowa i się nie poddadzą.
Ważne!!!
jest aby "kowal" miał pojęcie o stali. Oni z doświadczenia (patrząc na wypolerowaną końcówkę, przekrój sprężyny) wiedzą czy dany materiał do takiego zabiegu się nadaje, czy nie pęknie, czy się nie osłabi itd. Dodatkowo, jeszcze na gorąco pomalują Ci ją specjalnym lakierem żeby nie korodowała.
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - utwardzanie tyłu
Themy turbo maja z tylu zawieszenie z dodatkowymi sprezynami, moze powinienes wlasnie takiego zawieszenia poszukac, byloby najprosciej.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema - utwardzanie tyłu
Koledzy
Tak sobie przypomniałem,
Jakiś czas emu szukałem części do skrzyni od puno i najbliżej mieli je w servisie w Łowiczu.
Jak do nich pojechałem to zobaczyłem w sklepie sterte gratów,nowych i oryginalnych.
Miedzy tymi były też nowe amorki do Themy z tego co pamiętam tylne,
Sprzedawali te graty w promocyjnych cenach.
Trzeba znaleźć tam numer i dowiedzieć sie jak ktoś potrzebuje oczywiście.
Tak sobie przypomniałem,
Jakiś czas emu szukałem części do skrzyni od puno i najbliżej mieli je w servisie w Łowiczu.
Jak do nich pojechałem to zobaczyłem w sklepie sterte gratów,nowych i oryginalnych.
Miedzy tymi były też nowe amorki do Themy z tego co pamiętam tylne,
Sprzedawali te graty w promocyjnych cenach.
Trzeba znaleźć tam numer i dowiedzieć sie jak ktoś potrzebuje oczywiście.
Thema - utwardzanie tyłu
A fabrycznie jakie są amortyzatory? Nie będą pasować sztywne z Alfy 164 Super? Bo wersja Super(po93 roku) ma sztywniejsze zawieszenie głównie przez amory.
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Thema - utwardzanie tyłu
W mojej Themie był fajny zawias z tyłu, ale sie rozsypał już dawno temu.
Za radą fachowców nabyłem i dałam do zainstalowania kompletne teleskopy KYB. Są one ponoć niezniszczalne (zrobiłem na nich z 80 tys. po dziurach i rzeczywiście - nie czuć i nie widać śladów zużycia) - natomiast są tak cholernie twarde, że na pusto jeździ się jak gokartem. Pod pełnym obciążeniem dopiero jest jakiś "komfort"
Być może to wina sprężyn (pewnie też zostały wymienione) - ale nie chce mi się już ich wymieniać.
Za radą fachowców nabyłem i dałam do zainstalowania kompletne teleskopy KYB. Są one ponoć niezniszczalne (zrobiłem na nich z 80 tys. po dziurach i rzeczywiście - nie czuć i nie widać śladów zużycia) - natomiast są tak cholernie twarde, że na pusto jeździ się jak gokartem. Pod pełnym obciążeniem dopiero jest jakiś "komfort"
Być może to wina sprężyn (pewnie też zostały wymienione) - ale nie chce mi się już ich wymieniać.
J. McFee
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema - utwardzanie tyłu
ja ! ja ! wybierz mnie !w sklepie sterte gratów,nowych i oryginalnych.
Miedzy tymi były też nowe amorki do Themy z tego co pamiętam tylne,
Sprzedawali te graty w promocyjnych cenach.
Trzeba znaleźć tam numer i dowiedzieć sie jak ktoś potrzebuje oczywiście.
a na poważnie to bardzo chętnie takie amorki - jeśli jest szansa bardzo proszę jakieś namiary
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Thema - utwardzanie tyłu
poszukaj nr. tel. w necie,albo w najbliższym aso ci powiedzą.
W łowiczu jest jedno aso...
W łowiczu jest jedno aso...
Thema - utwardzanie tyłu
dokładnie - zresztą nawet turbo się wyraźnie uginają pod większym obciążeniem, taka już konstrukcja tego wozu ... gdybyś wymienił cały tył na te od Themy turbo powinno sporo pomóc ale:"mario09" pisze:Themy turbo maja z tylu zawieszenie z dodatkowymi sprezynami, moze powinienes wlasnie takiego zawieszenia poszukac, byloby najprosciej.
- wóz będzie strasznie twardy, zwłaszcza na nierównej drodze na małych prędkościach,
- załatw sobie nowe sprężyny (do Themy turbo niestety "czerwone" - regeneracja to lipa, wierz mi, dwa razy to robiłem na dwóch kompletach w dwóch różnych miejscach - efekt był zawsze ten sam - 3 miesiące i wracały do poprzedniego stanu
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT