Tutaj prezentujemy swoje instalacje radyjek Citizen Band
Uwaga! Tylko zdjęcia, opisy, instrukcje, plusy i minusy!
Temat nie jest do dyskusji, tylko do prezentacji możliwych sposobów montażu CB radia w naszych lanciach a także ukazania plusów i minusów każdego typu montażu.
Y - CB radio - instalacje
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Y - CB radio - instalacje
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
- evoluzione
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 07 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Qrów
Re: Y - CB radio - instalacje
Po chwili namysłu i wielu chwilach realizacji w moim Y znalazło się Radio CB.
Zacznę od anteny - wybór mógł być tylko jeden - Sirio Triflex, czyli dwa, a zasadzie trzy w jednym. Radio FM, Telefon i Cb w jednej antenie.
Uważam to za najlepsze rozwiązanie:
- jeśli ktoś nie chce bić rekordów odległości (zasięg maksymalny to około 8km),
- jeśli w aucie jest już antena radiowa na dachu
- jeśli ktoś nie ma zamiaru użerać się z kablami, magnesami i uchwytami
- jeśli ktoś chce pozostać w miarę anonimowy (wierzcie mi, że podczas kontroli drogowej często brak "widocznej" anteny to mniejszy mandat )
- jeśli pogodzimy się z nieznacznym spadkiem sygnału radia FM ( tak na ucho z 15%).
Radio to stara, poczciwa Lafayette Indiana wybrana ze względu na gabaryty, oraz na dobre tłumienie zakłóceń od układu zapłonowego - chociaż muszę przyznać, że ku mojemu zaskoczeniu Ypsilon 1.2 8v ma bardzo niski poziom zakłóceń elektrycznych, więc z powodzeniem można w nim stosować radia proste, współczesnej generacji.
Radio zostało pozbawione gniazda mikrofonu - zostało ono wyprowadzone a tyłu radia na przewodzie. Podobnie pozbyłem się gniazda anteny, które zostało zastąpione gniazdem na przewodzie - dzięki temu radio stało się "płaskie" z tyłu i można było go wsunąć głębiej.
Radio na zdjęciach wyszło trochę brzydko, ale to za sprawą nieszczęsnej lampy błyskowej
Gniazdo mikrofonowe po zastosowaniu przedłużki zostało zamontowane w klapce bezpieczników w schowku pasażera. W czasie normalnej eksploatacji, mikrofon jezdzi w zamkniętym schowku, a w razie potrzeby można go otworzyć i pogadać, lub wyciągnąć mikrofon i schowek zamknąć.
Ps. zawodowo zajmuję się radiokomunikacją, więc chętnie służę klubowiczom pomocą w tematyce CB
Zacznę od anteny - wybór mógł być tylko jeden - Sirio Triflex, czyli dwa, a zasadzie trzy w jednym. Radio FM, Telefon i Cb w jednej antenie.
Uważam to za najlepsze rozwiązanie:
- jeśli ktoś nie chce bić rekordów odległości (zasięg maksymalny to około 8km),
- jeśli w aucie jest już antena radiowa na dachu
- jeśli ktoś nie ma zamiaru użerać się z kablami, magnesami i uchwytami
- jeśli ktoś chce pozostać w miarę anonimowy (wierzcie mi, że podczas kontroli drogowej często brak "widocznej" anteny to mniejszy mandat )
- jeśli pogodzimy się z nieznacznym spadkiem sygnału radia FM ( tak na ucho z 15%).
Radio to stara, poczciwa Lafayette Indiana wybrana ze względu na gabaryty, oraz na dobre tłumienie zakłóceń od układu zapłonowego - chociaż muszę przyznać, że ku mojemu zaskoczeniu Ypsilon 1.2 8v ma bardzo niski poziom zakłóceń elektrycznych, więc z powodzeniem można w nim stosować radia proste, współczesnej generacji.
Radio zostało pozbawione gniazda mikrofonu - zostało ono wyprowadzone a tyłu radia na przewodzie. Podobnie pozbyłem się gniazda anteny, które zostało zastąpione gniazdem na przewodzie - dzięki temu radio stało się "płaskie" z tyłu i można było go wsunąć głębiej.
Radio na zdjęciach wyszło trochę brzydko, ale to za sprawą nieszczęsnej lampy błyskowej
Gniazdo mikrofonowe po zastosowaniu przedłużki zostało zamontowane w klapce bezpieczników w schowku pasażera. W czasie normalnej eksploatacji, mikrofon jezdzi w zamkniętym schowku, a w razie potrzeby można go otworzyć i pogadać, lub wyciągnąć mikrofon i schowek zamknąć.
Ps. zawodowo zajmuję się radiokomunikacją, więc chętnie służę klubowiczom pomocą w tematyce CB
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
pozdrawiam
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 55
- Rejestracja: 27 lip 2016, 15:07
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Y - CB radio - instalacje
Jak poprowadziłeś kabel antenowy z tej anteny do radia, jak się dostałeś do kabla przy podsufitce? Podaj proszę więcej szczegółów odnośnie przeprowadzenia kabla antenowego od tej anteny do radia i przeprowadzenia całego schematu kabli.