Lybra - Xenony po raz enty...
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Lybra - Xenony po raz enty...
A co jeżeli założę oryginalne całe lampy ksenonowe od innej K, które mają homologację na pracę z palnikiem a nie żarówką, spryskiwacze mam, ale układu samopoziomowania nie? Sam czujnik na belkę to ok. 600zł we Fiacie a całe lampy ponad 4k. Przymierzam się pod ksenony, ale nie wiem co z tym samopoziomowaniem..
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Lybra - Xenony po raz enty...
Z tym oślepianiem to przesada i to konkretna, dużo jeżdżę i nieraz widzę starsze auta z hidmi, które wcale nie oślepiają... jeśli ktoś wsadzi tak na odwal się i nie ustawi to oślepia, ale to tak samo jak przy zwykłych, po prostu kwestia regulacji. Xenon świeci jaśniej i reflektory są jaśniejsze, ale czy aż tak bardzo?? mnie to wcale nie oślepia... może niektórzy z was powinni sobie zrobić badania;) kierowcy karetek chyba maja takie badania na oślepianie;)
Ja sobie założę hidy, lepsza widoczność, większe bezpieczeństwo, to proste, a normalne lampy są strasznie słabe i żadne zwykle/niezwykle żarówki, czy to philipsa czy osrama, nie maja porównania nawet z tanimi hidami...
Takie jest moje zdanie, jeździłem autem z hidami i teraz chce je w Lyberce!
Ja sobie założę hidy, lepsza widoczność, większe bezpieczeństwo, to proste, a normalne lampy są strasznie słabe i żadne zwykle/niezwykle żarówki, czy to philipsa czy osrama, nie maja porównania nawet z tanimi hidami...
Takie jest moje zdanie, jeździłem autem z hidami i teraz chce je w Lyberce!
Seat Leon
Lybra - Xenony po raz enty...
Z tego co napisał dudekken wynikałoby, że w takim razie oryginalne lampy xenonowe, z oryginalnym źródłem światła jak najbardziej powinny być zgodne z przepisami... o ile... homologacja nie obejmuje całego zestawu lampa+poziomowanie+spryskiwacz..."Tomzik" pisze:A co jeżeli założę oryginalne całe lampy ksenonowe od innej K, które mają homologację na pracę z palnikiem a nie żarówką, spryskiwacze mam, ale układu samopoziomowania nie? Sam czujnik na belkę to ok. 600zł we Fiacie a całe lampy ponad 4k. Przymierzam się pod ksenony, ale nie wiem co z tym samopoziomowaniem..
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Lybra - Xenony po raz enty...
Mijałeś się z kimś takim w deszczu Ja tak! I ku wa wcale to nie oslepia. Daje po oczach nieźle. Na dodatek znajomy wpakował do ibizy takie pseudo ksenony kupione na allegro, a zamiast postojówek wsadził niebieskie diody - to dopiero jest miłe przeżycie spotkac sie z kims takim na drodze. Dziwne jest to, że zawsze przed badaniem technicznym to zdejmuje"maydayns" pisze:Z tym oslepianiem to przesada i to konkretna, duzo jezdze i nieraz widze starsze auta z hidmi, ktore wcale nie oslepiaja... jesli ktos wsadzi tak na odwal sie i nie ustawi to oslepia, ale to tak samo jak przy zwyklych, poprostu kwestia regulacji. Xenon swieci jasniej i reflektory sa jasniejsze, ale czy az tak bardzo?? mnie to wcale nie oslepia... moze niektorzy z was powinni sobie zrobic badania;) kierowcy karetek chyba maja takie badania na oslepianie;)
Ja sobie zaloze hidy, lepsza widocznosc, wieksze bezpieczensto, to proste, a normalne lampy sa strasznie slabe i zadne zwykle/niezwykle zarowki, czy to philipsa czy osrama, nie maja porownania nawet z tanimi hidami...
Takie jest moje zdanie, jezdzilem autem z hidami i teraz chce je w Lyberce!
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4093
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lybra - Xenony po raz enty...
Ogólnie policja nie czepia się pseudoksenonów... do momentu udziału auta w wypadku... Nawet jeśli nie będzie z waszej winy to oni będą szukali wszystkiego, a HID wtedy stawia was w naprawdę kiepskiej sytuacji.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Lybra - Xenony po raz enty...
I to jest właśnie cała prawda. Ja nie wypowiadam się czy HID jest zły czy dobry (sam spotykam auta z dobrze ustawionym i wcale ich nie wyśmiewam że wiocha albo coś w tym stylu). Można tylko czasem niepotrzebnie narobić sobie problemów."Taz" pisze:Ogólnie policja nie czepia się pseudoksenonów... do momentu udziału auta w wypadku... Nawet jeśli nie będzie z waszej winy to oni będą szukali wszystkiego, a HID wtedy stawia was w naprawdę kiepskiej sytuacji.
Lybra - Xenony po raz enty...
Oczywiście ze się mijałem i oślepiają tylko takie, które są ŹLE ustawione i taki źle ustawiony reflektor będzie oślepiał bez względu na to czy ma hidy czy zwykłego philipsa.... takie jest moje zdanie, co do legalności w razie stłuczki to nie mam pojęcia, o przeglądy bym się nie bal.. dziś to nie problem i sadze ze żaden policjant się nie przyczepi do normalnego ludzia;) bardziej do jakiegoś wiochmena w calibrze z przebiegiem kolo500tys km"aro" pisze: Mijałeś się z kimś takim w deszczu Ja tak! I ku wa wcale to nie oślepia. Daje po oczach nieźle. Na dodatek znajomy wpakował do ibizy takie pseudo ksenony kupione na allegro, a zamiast postojówek wsadził niebieskie diody - to dopiero jest miłe przeżycie spotkać się z kimś takim na drodze. Dziwne jest to, że zawsze przed badaniem technicznym to zdejmuje
Ja sobie założę hidy, dla własnego bezpieczeństwa, bo nie będę ukrywać ze w ciemności widzę dość słabo... taka przypadłość rodzinna
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 17:49 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pisownia - poprawilem
Powód: pisownia - poprawilem
Seat Leon
- Patryklancia
- Specjalista ds. części zamiennych
- Posty: 522
- Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
- Lokalizacja: Gliwice
Lybra - Xenony po raz enty...
8 miesięcy na bixenonie i żadnych jak dotąd problemów , nikt nie mruga ,że go oślepiam. Spryskiwacze były u mnie seryjnie więc reflektor cały czas jest czysty co w deszczowej pogodzie szczególnie przy "szarym" niebie jest zasadniczą sprawą. Więc najważniejsze dobrze ustawione światła. Źle ustawione lampy nawet przy zwykłej żarówce potrafią konkretnie oślepić! Poza tym palnik ma 35W więc oba 70W natomiast standardowe żarówki po 60/55W czyli 120/110 W-obie , nie mówię o wielu przypadkach jazdy na żarówkach np. typu h4 100/80W lub 100/90 i w skrajnych przypadkach 140/100-dla mnie istny debilizm
Więc po pierwsze xenony czerpią mniej prądu wytwarzają mniej ciepła , klosze i odbłyśniki w lampach nagrzewają się w znacznie mniejszym stopniu w stosunku do standardowych żarówek( przy mocach 100W można popalić instalację i wypalić odbłyśniki lamp, wielu miałem klientów po takich właśnie przejściach potopione kostki żarówek, przepalone styki przełącznika zespolonego pod kierownicą jak i osobnego przełącznika świateł na skutek założenia zbyt mocnych żarówek )
Więc reasumując myślę że wiele przemawia za Hidami ale dobrze zamontowanymi i ustawionymi
Lybra - Xenony po raz enty...
Ciężko zrobić zdjęcie xenom. Jak dorwę aparat zrobi sesjone
Lancia Lybra SW 1.8 16VLX+ Navi
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Mercedes C-klase 200 kompresor
Peuegot 307 SW HDI 110ps
Lybra - Xenony po raz enty...
Problem jednak może być kuewski(zjadłem r i pominąłem cenzurę-chytrze? ) .Bo w razie wypadku i nie daj Boże większych strat , nie mówię o stłuczce tylko nawet o ewentualnych urazach fizycznych uczestników zdarzenia , jeśli coś takiego znajdą , a znajdą ,to ubezpieczenie nie pokryje szkód!!! I to dopiero będzie jajo.nie chodzi to o jakieś tam zatrzymania dowodu czy mandaty ! Tez kiedyś chciałem do mazdy 626 z 1995 wpakować HIDy ale poczytałem trochę i sobie darowałem.
Lybra 2.4JTD
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...
Najpiękniejszą rzeczą w życiu mężczyzny jest wiatr we włosach, świeży koń pod siodłem i ostry horyzont stepu...
- redy19
- Forumowicz/ka
- Posty: 454
- Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Lybra - Xenony po raz enty...
udało się komos ustawić xenony w lybrze tak żeby świeciły jak powinny ? bo zastanawiam się czy zaryzykować i kupić cze lepiej nie .
redy19
Lybra 1.9 jtd
Lybra 1.9 jtd
Lybra - Xenony po raz enty...
Takie coś możecie instalować w swoich Lybrach
Skracamy linki
Skracamy linki
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 17:52 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: skracamy linki - poprawiłem
Powód: skracamy linki - poprawiłem
Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM
Alfa Romeo 145 1.6 TS
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM
Alfa Romeo 145 1.6 TS
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin
Lybra - Xenony po raz enty...
OK... gwoli wyjaśnienia wszelkich wątpliwości co do Xenonów w Lybrze (o tych seryjnych mowa):
1. Zupełnie różna wtyczka niż wersja zwykła (ksenony mają 12-pin, zwykłe 8, inny kształt).
2. Lampy lewa i prawa mają inną liczbę przewodów we wtyczce. Związane jest to z tym że komputer poziomujący dla obydwu lamp jest zintegrowany w lewej przetwornicy (silniki poziomujące oczywiście też, ale tak jest i w standardowych reflektorach). Nie ma, powtarzam, NIE MA odrębnego komputera poziomującego tak jak np w Renówkach (też je pod tym względem przerabiałem).
3. Czujniki poziomowania są w Lybrze 2. Oddzielny na przedni i tylny wahacz. Czy oba są niezbędne do pracy modułu poziomującego? Nie wiem
4. Jako że innych lamp ksenonowych niż Bi-ksenony nigdy w Lybrze nie było, inna zupełnie jest instalacja elektryczna w sensie rozkładu kabli. Oczywiście nie ma drugiej żarówki dla długich świateł, przełączenie z mijania na drogowe odbywa się za pośrednictwem małego zintegrowanego z lampą silniczka krokowego, który zmienia położenie całego odbłyśnika wraz z żarówką bez zmiany ich położenia względem siebie (w innych markach z Bi-ksenonami na D2R np. Volvo odbywa się to na zasadzie regulacji kształtu bądź położenia "puszki" przysłaniającej żarówkę).
5. Do założenia sobie oryginalnych ksenonów niezbędna jest wymiana przedniej części wiązki elektrycznej. Pasującą można wybrać w ePerze, ja ksenonów u siebie nie mam ale po wklepaniu VIN program podaje jedną z wiązek do ksenonów jako pasującą. Wiązki i inne części specjalnie do ksenonów mają oznaczenie kompatybilności 230. W tejże przedniej części wiązki NAJPRAWDOPODOBNIEJ są też kable połączeniowe do czujników poziomowania. Cena nowej wiązki ok. 300 Euro, część ASO daje nie wiedzieć czemu 15% zniżki i od takich należy ją zamawiać bo możemy sporo zaoszczędzić .
6. Poza tym jest jeszcze zaślepka na deskę rozdzielczą, ta zamiast regulatora lamp, koszt 5 euro .
7. Jedyne czego nie wiem, to kwestia bezpieczników i przekaźników do ksenonów, bo coś się o tym pojawia w instrukcji obsługi.
... 7. mam do sprzedania parę lamp ksenonowych do Lybry... Chętni na PW.
1. Zupełnie różna wtyczka niż wersja zwykła (ksenony mają 12-pin, zwykłe 8, inny kształt).
2. Lampy lewa i prawa mają inną liczbę przewodów we wtyczce. Związane jest to z tym że komputer poziomujący dla obydwu lamp jest zintegrowany w lewej przetwornicy (silniki poziomujące oczywiście też, ale tak jest i w standardowych reflektorach). Nie ma, powtarzam, NIE MA odrębnego komputera poziomującego tak jak np w Renówkach (też je pod tym względem przerabiałem).
3. Czujniki poziomowania są w Lybrze 2. Oddzielny na przedni i tylny wahacz. Czy oba są niezbędne do pracy modułu poziomującego? Nie wiem
4. Jako że innych lamp ksenonowych niż Bi-ksenony nigdy w Lybrze nie było, inna zupełnie jest instalacja elektryczna w sensie rozkładu kabli. Oczywiście nie ma drugiej żarówki dla długich świateł, przełączenie z mijania na drogowe odbywa się za pośrednictwem małego zintegrowanego z lampą silniczka krokowego, który zmienia położenie całego odbłyśnika wraz z żarówką bez zmiany ich położenia względem siebie (w innych markach z Bi-ksenonami na D2R np. Volvo odbywa się to na zasadzie regulacji kształtu bądź położenia "puszki" przysłaniającej żarówkę).
5. Do założenia sobie oryginalnych ksenonów niezbędna jest wymiana przedniej części wiązki elektrycznej. Pasującą można wybrać w ePerze, ja ksenonów u siebie nie mam ale po wklepaniu VIN program podaje jedną z wiązek do ksenonów jako pasującą. Wiązki i inne części specjalnie do ksenonów mają oznaczenie kompatybilności 230. W tejże przedniej części wiązki NAJPRAWDOPODOBNIEJ są też kable połączeniowe do czujników poziomowania. Cena nowej wiązki ok. 300 Euro, część ASO daje nie wiedzieć czemu 15% zniżki i od takich należy ją zamawiać bo możemy sporo zaoszczędzić .
6. Poza tym jest jeszcze zaślepka na deskę rozdzielczą, ta zamiast regulatora lamp, koszt 5 euro .
7. Jedyne czego nie wiem, to kwestia bezpieczników i przekaźników do ksenonów, bo coś się o tym pojawia w instrukcji obsługi.
... 7. mam do sprzedania parę lamp ksenonowych do Lybry... Chętni na PW.
- redy19
- Forumowicz/ka
- Posty: 454
- Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Lybra - Xenony po raz enty...
Ustawiałem i wydaje mi się ze dobrze ustawiłem promień światła jest dość dobrze skupiony jak na reflektory bez soczewek a jak wiadomo xenony maja mocniejsze światło od zwykłych żarówek wiec mocniej świecą
Ostatnio zmieniony 27 sty 2011, 17:53 przez bargaw3181, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pisownia - poprawilem
Powód: pisownia - poprawilem
redy19
Lybra 1.9 jtd
Lybra 1.9 jtd