Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Szukalem podobnego tematu, ale nie znalazlem...
Przy wymianie filtra kabinowego zauwazylem, ze nie dziala mi sterowanie klapka obiegu wewnetrzego wentylacji. Wczesniej byla na stala ustawiona na obieg wewnetrzny, dalem na obieg otwarty (szyby mniej paruja), no ale chcialbym miec nad tym kontrole.
Od strony filtra kabinowego nie bylo niczego, od czego moglbym zaczac poszukiwania - klapka scisle pasowala do otworu i nie dalo sie zobaczyc, czy przypadkiem z drugiej strony nie ma urwanego jakiegos mocowania.
Kto wie, z ktorej strony to ugryzc?
Przy wymianie filtra kabinowego zauwazylem, ze nie dziala mi sterowanie klapka obiegu wewnetrzego wentylacji. Wczesniej byla na stala ustawiona na obieg wewnetrzny, dalem na obieg otwarty (szyby mniej paruja), no ale chcialbym miec nad tym kontrole.
Od strony filtra kabinowego nie bylo niczego, od czego moglbym zaczac poszukiwania - klapka scisle pasowala do otworu i nie dalo sie zobaczyc, czy przypadkiem z drugiej strony nie ma urwanego jakiegos mocowania.
Kto wie, z ktorej strony to ugryzc?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Mam ten sam problem, ale żeby się do tego dostać trzeba zdemontować prawie cały środek. Ciekawe czemu to tak często siada.
Heh, a ten temat to mój
Heh, a ten temat to mój
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Ja się nawet do tego dostałem metodą" inwazyjną" i nawet rozebrałem silniczek. Przyczyna brak jednego ząbka na jednym z plastikowych trybików.Silniczek posiada elektroniczny wyłącznik przeciążeniowy który nie koniecznie musi działać prawidłowo.Gdyby ktoś się chciał tam na spokojnie dostać należy zdemontować całą konsolę z kanałami powietrznymi.Dodam tylko że silniczek jest z prawej strony nad silnikiem dmuchawy patrząc od spodu.A objaw mojego uszkodzenia to stukanie w tym silniczku.
Delta II 1.6IE 55kw 95r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
VW Polo 2f 1.4 94r.
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
No proszę, kolejna delta i mam ten sam problem. Tym razem mam wersję (braku) klimatyzacji "na pokrętła", jedyny przycisk tam to właśnie obieg wewnętrzny. Żadnej reakcji na przycisk nie słychać, a chyba powinno? Niech ktoś, u kogo to działa, podzieli się wiedzą.
Chętnie bym zdjął podszybie i otworzył tą klapkę na stałe, ale nie mam jak zdjąć wycieraczek
Chętnie bym zdjął podszybie i otworzył tą klapkę na stałe, ale nie mam jak zdjąć wycieraczek
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Czy ktoś ma patent na w miarę szybkie dostanie się do mechanizmu tej nieszczęsnej klapki?
Bo mi mechanior gada, że trzeba wywalić całą deskę i całą nagrzewnicę a po drodze jest gąszcz kabli, którego się boi ruszać, z racji iż nie jest elektrykiem
Będę musiał zrobić to sam i tutaj pytanie czy jest szansa uporać się z tym w kilka godzin i czy faktycznie trzeba wywalać całą nagrzewnicę czy może da się jakoś od spodu dojść nie wiem, może odkręcając wentylator czy jak...
Ja chcę, żeby to działało. Pomocy!
Bo mi mechanior gada, że trzeba wywalić całą deskę i całą nagrzewnicę a po drodze jest gąszcz kabli, którego się boi ruszać, z racji iż nie jest elektrykiem
Będę musiał zrobić to sam i tutaj pytanie czy jest szansa uporać się z tym w kilka godzin i czy faktycznie trzeba wywalać całą nagrzewnicę czy może da się jakoś od spodu dojść nie wiem, może odkręcając wentylator czy jak...
Ja chcę, żeby to działało. Pomocy!
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Do klapki mozesz sie dostac od strony podszybia, zdjac wycieraczki, podszybie i jest klapka. Tylko z tej strony nie dostaniesz sie do jej napedu...
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
No własnie chodzi o mechanizm, bo muszę wymienić cięgno.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Heh, widzę, ze to ja założyłem ten temat kilka lat temu... i wiesz co - nie ma sensu. Jeżdżę już druga delta z otwarta na stale klapka obiegu i nie powoduje to żadnych problemów.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Ale ja jestem taki czepliwy, że u mnie jak coś jest to ma działac, bo po to jest.
Cóż, jakoś z kumplem to ogarnę chyba pewnej pięknej soboty
A, i problem jest- nie wiem jak Ciebie, ale mnie strasznie wkurza jazda za śmierdzielami co puszczają czarne duszące bąki- w Kappie wciskam cudowny guzik i mam świeże powietrze- nie widzę powodu by i w Deltolocie tak nie miało być
Cóż, jakoś z kumplem to ogarnę chyba pewnej pięknej soboty
A, i problem jest- nie wiem jak Ciebie, ale mnie strasznie wkurza jazda za śmierdzielami co puszczają czarne duszące bąki- w Kappie wciskam cudowny guzik i mam świeże powietrze- nie widzę powodu by i w Deltolocie tak nie miało być
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Ani w posiadanych w tym momencie Delcie i Dedrze mi to nie działa , ani nie działało w poprzedniej Dedrze !bichon pisze:No proszę, kolejna delta i mam ten sam problem. Tym razem mam wersję (braku) klimatyzacji "na pokrętła", jedyny przycisk tam to właśnie obieg wewnętrzny. Żadnej reakcji na przycisk nie słychać, a chyba powinno? Niech ktoś, u kogo to działa, podzieli się wiedzą.
Chętnie bym zdjął podszybie i otworzył tą klapkę na stałe, ale nie mam jak zdjąć wycieraczek
Po prostu "ten typ tak ma" .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- ThemADI_NS
- Klubowicz
- Posty: 1346
- Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
U mnie też nie działa... Dedra...
Oj... miejsca coraz mniej...
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
U mnie działało. Do momentu kiedy usłyszałem ciągłe tyk,tyk, tyk, spod deski.
Okazało się że to przeskakuje najprawdopodobniej napęd tej klapki, gdzies na trybach.
Gdy popatrzyłem co trzeba zrobić by wyjąć napęd - zdjąłem tylko wtyczkę bo klapka jest w pozycji "powietrze z zewnątrz"
Okazało się że to przeskakuje najprawdopodobniej napęd tej klapki, gdzies na trybach.
Gdy popatrzyłem co trzeba zrobić by wyjąć napęd - zdjąłem tylko wtyczkę bo klapka jest w pozycji "powietrze z zewnątrz"
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Jestem świeżo po rozmontowaniu i zmontowaniu całego dołu deski rozdzielczej plus wyjęcia komory mieszania powietrza.
Wystarczy odkręcić schowek.
Wyjmujecie zespół przycisk do bagażnika/przycisk do wlewu (w dedrze) plus światełko, odpinacie kostkę elektryczną. Odkręcacie malutką śrubkę po lewej stronie schowka (na boku, ciężko ja znaleźć) odpinacie hamulec schowka po prawej stronie - trzeba go delikatnie uwolnić śrubokrętem rozchylając na boki prowadnice tuż przy schowku. U dołu schowka są cztery śruby na gwiazdkę, u góry chyba pięć. Tyle, schowek wyjmujecie, oczom waszym ukazuje się owy silniczek i prowadnica ruszająca klapką.
W Delcie i Dedrze (w dedrze elektroniczne sterowanie, w delcie pokrętła) nie miałem z tym żadnych problemów, działało, piszę tylko jak się dostać do mechanizmu.
BLAD!
Za schowkiem jest przecież fragment konsoli środkowej... ale... to jest do zdemontowania również bez problemu. Trzeba sobie zarezerwować jakieś dwie godziny czasu
1. za konsolą środkową ( tam gdzie jest radio i panel do sterowania ogrzewaniem) na dole trzeba odkręcić kratki nawiewu na nogi po obu stronach( 4 śruby - jeśli nikt nie grzebał) - uwaga, śruba najbliżej silnika jest przykręcona do poprzeczki łączącej prawą kratkę i lewą można odkręcić z jednej strony, potem i tak się będzie kręcić w kółko.
2. tunel środkowy do odkręcenia i wyjęcia: mieszek zmiany biegów, mieszek od ręcznego przełączniki, wszystko wychodzi na wcisk, potem są dwie śruby z tyłu za fotelami na boku, jedna pod hamulcem ręcznym ( mogą być jeszcze z przodu, ja nie miałem) - tunel wyjmujemy.
3. Wymontowanie popielniczki - dwie śrubki na jakiś dziwny malutki imbus, wychylamy do siebie , odpinamy kable od zapalniczki i światełka, następnie jeśli są pokrętła to podważamy śrubokrętem oba skrajne i wyjmujemy, pod nimi są malutkie śrubki na krzyżak, po odkręceniu wszystko ładnie wychodzi, w panelu z pokrętłami są żarówki, do wyjęcia z obudowami.
4. radio do wyjęcia, nad radiem, tam gdzie była popielniczka jest śruba, która trzyma całą konsole, po prawej stronie tam gdzie był schowek jest śruba na krzyżak, dalej po prawej śruba 13, też do odkręcenia,
5. po lewej stronie, obok kierownicy są trzy śruby, dwie ukryte pod taką osłonką obok stacyjki
6. za panelem z pokrętłami są dwie śrubki na krzyżak (po lewej i po prawej stronie) i teraz trzeba wypchnąć zatrzaski, które trzymają płytkę z linkami do ogrzewania i przełącznikiem od dmuchawy i obiegu wewn.
Przepraszam ze wcześniej wprowadziłem w błąd, teraz to opisałem dokładniej. Zdejmowałem ten element dwa albo trzy razy i wiem że nie jest to jakieś bardzo skomplikowane, ale wiele kur... poleci.( szczególnie tam gdzie jakieś stare mocowanie się ukruszy, albo przy wyjmowaniu tunelu środkowego - ręczny trzeba naprawdę wysoko podnieść)
Jest to proste, ale upierdliwe i strasznie czasochłonne, proponuje śrubki wkręcać od razu w miejsca gdzie były po zdemontowaniu elementów, bo potem będziecie mieli 30 śrubek rożnej wielkości i nie wiadomo gdzie były )
Podsumowując - odwagi, cierpliwości i powodzenia da się to zrobić i dostaniecie się wtedy do silniczka.
Jeśli są pytania to proszę, ja już tą drogę przeszedłem, to mogę pomóc.
Wystarczy odkręcić schowek.
Wyjmujecie zespół przycisk do bagażnika/przycisk do wlewu (w dedrze) plus światełko, odpinacie kostkę elektryczną. Odkręcacie malutką śrubkę po lewej stronie schowka (na boku, ciężko ja znaleźć) odpinacie hamulec schowka po prawej stronie - trzeba go delikatnie uwolnić śrubokrętem rozchylając na boki prowadnice tuż przy schowku. U dołu schowka są cztery śruby na gwiazdkę, u góry chyba pięć. Tyle, schowek wyjmujecie, oczom waszym ukazuje się owy silniczek i prowadnica ruszająca klapką.
W Delcie i Dedrze (w dedrze elektroniczne sterowanie, w delcie pokrętła) nie miałem z tym żadnych problemów, działało, piszę tylko jak się dostać do mechanizmu.
BLAD!
Za schowkiem jest przecież fragment konsoli środkowej... ale... to jest do zdemontowania również bez problemu. Trzeba sobie zarezerwować jakieś dwie godziny czasu
1. za konsolą środkową ( tam gdzie jest radio i panel do sterowania ogrzewaniem) na dole trzeba odkręcić kratki nawiewu na nogi po obu stronach( 4 śruby - jeśli nikt nie grzebał) - uwaga, śruba najbliżej silnika jest przykręcona do poprzeczki łączącej prawą kratkę i lewą można odkręcić z jednej strony, potem i tak się będzie kręcić w kółko.
2. tunel środkowy do odkręcenia i wyjęcia: mieszek zmiany biegów, mieszek od ręcznego przełączniki, wszystko wychodzi na wcisk, potem są dwie śruby z tyłu za fotelami na boku, jedna pod hamulcem ręcznym ( mogą być jeszcze z przodu, ja nie miałem) - tunel wyjmujemy.
3. Wymontowanie popielniczki - dwie śrubki na jakiś dziwny malutki imbus, wychylamy do siebie , odpinamy kable od zapalniczki i światełka, następnie jeśli są pokrętła to podważamy śrubokrętem oba skrajne i wyjmujemy, pod nimi są malutkie śrubki na krzyżak, po odkręceniu wszystko ładnie wychodzi, w panelu z pokrętłami są żarówki, do wyjęcia z obudowami.
4. radio do wyjęcia, nad radiem, tam gdzie była popielniczka jest śruba, która trzyma całą konsole, po prawej stronie tam gdzie był schowek jest śruba na krzyżak, dalej po prawej śruba 13, też do odkręcenia,
5. po lewej stronie, obok kierownicy są trzy śruby, dwie ukryte pod taką osłonką obok stacyjki
6. za panelem z pokrętłami są dwie śrubki na krzyżak (po lewej i po prawej stronie) i teraz trzeba wypchnąć zatrzaski, które trzymają płytkę z linkami do ogrzewania i przełącznikiem od dmuchawy i obiegu wewn.
Przepraszam ze wcześniej wprowadziłem w błąd, teraz to opisałem dokładniej. Zdejmowałem ten element dwa albo trzy razy i wiem że nie jest to jakieś bardzo skomplikowane, ale wiele kur... poleci.( szczególnie tam gdzie jakieś stare mocowanie się ukruszy, albo przy wyjmowaniu tunelu środkowego - ręczny trzeba naprawdę wysoko podnieść)
Jest to proste, ale upierdliwe i strasznie czasochłonne, proponuje śrubki wkręcać od razu w miejsca gdzie były po zdemontowaniu elementów, bo potem będziecie mieli 30 śrubek rożnej wielkości i nie wiadomo gdzie były )
Podsumowując - odwagi, cierpliwości i powodzenia da się to zrobić i dostaniecie się wtedy do silniczka.
Jeśli są pytania to proszę, ja już tą drogę przeszedłem, to mogę pomóc.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta - klapka obiegu zamknietego wentylacji
Póki co dzięki za opis, na wiosnę się za to zabieram, bo czasem jak za jakimś dieslem się jedzie to można się udusić, a tak wystarczy klapkę zamknąć i jest git
No i do samej wentylacji też przecież jest to potrzebne, klima jest zaprogramowana tak, że klapka działa.
No i do samej wentylacji też przecież jest to potrzebne, klima jest zaprogramowana tak, że klapka działa.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205