V.I.S - jak to działa?

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

V.I.S - jak to działa?

Post autor: kretekpodnietek » 20 kwie 2008, 16:17

Witam.
interesuje mnie na jakiej zasadzie to działa i co to jest. tak z Ciekawości :D
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

dudekken

V.I.S - jak to działa?

Post autor: dudekken » 20 kwie 2008, 16:25

:link:

bolo_senior
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 15 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Białystok

V.I.S - jak to działa?

Post autor: bolo_senior » 20 kwie 2008, 16:31

VIS jest to kolektor ssący ze zmienną długością kanału dolotowego . Długość zmienia się w celu polepszenia mocy kosztem momentu i na odwrót...czyli w zależności od potrzeby komputer podaje albo większy moment obrotowy skracając kolektor , albo podnosi moc silnika wydłużając. W tym linku jest mała nieścisłość bądź przejęzyczenie , bo pokazano zasadę działania zmiennego dolotu, a nazwano to dynamicznym doładowaniem czyli w uproszczeniu wlot w którym wytwarzane jest ciśnienie tym większe im szybciej jedziemy

Awatar użytkownika
Pepto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 270
Rejestracja: 06 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź

V.I.S - jak to działa?

Post autor: Pepto » 21 kwie 2008, 1:13

"bolo_senior" pisze:W tym linku jest mała nieścisłość bądź przejęzyczenie , bo pokazano zasadę działania zmiennego dolotu, a nazwano to dynamicznym doładowaniem czyli w uproszczeniu wlot w którym wytwarzane jest ciśnienie tym większe im szybciej jedziemy
Jest właśnie naspanie poprawnie, gdyż dynamiczne doładowanie jest realizowane przez zmienną geometrię dolotu. A doładowanie takie polega na wykorzystaniu energii kinetycznej strugi powietrza, w celu zwiększenia jej ciśnienia, zaś mortem tego procesu są zagadnienie rezonansowe a nie wysoka prędkość pojazdu!
Obrazek Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”