Witam.
interesuje mnie na jakiej zasadzie to działa i co to jest. tak z Ciekawości
V.I.S - jak to działa?
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
V.I.S - jak to działa?
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Białystok
V.I.S - jak to działa?
VIS jest to kolektor ssący ze zmienną długością kanału dolotowego . Długość zmienia się w celu polepszenia mocy kosztem momentu i na odwrót...czyli w zależności od potrzeby komputer podaje albo większy moment obrotowy skracając kolektor , albo podnosi moc silnika wydłużając. W tym linku jest mała nieścisłość bądź przejęzyczenie , bo pokazano zasadę działania zmiennego dolotu, a nazwano to dynamicznym doładowaniem czyli w uproszczeniu wlot w którym wytwarzane jest ciśnienie tym większe im szybciej jedziemy
V.I.S - jak to działa?
Jest właśnie naspanie poprawnie, gdyż dynamiczne doładowanie jest realizowane przez zmienną geometrię dolotu. A doładowanie takie polega na wykorzystaniu energii kinetycznej strugi powietrza, w celu zwiększenia jej ciśnienia, zaś mortem tego procesu są zagadnienie rezonansowe a nie wysoka prędkość pojazdu!"bolo_senior" pisze:W tym linku jest mała nieścisłość bądź przejęzyczenie , bo pokazano zasadę działania zmiennego dolotu, a nazwano to dynamicznym doładowaniem czyli w uproszczeniu wlot w którym wytwarzane jest ciśnienie tym większe im szybciej jedziemy
Delta (836) HPE 2.0 16v 96r. Dedra Integrale x2