Thema - strumienica spalin

Wszystko na temat tuningu [zarówno mechanicznego jak i optycznego] najpiękniejszych aut na świecie...Forum jest tylko dla zasady, bo któż chciałby tuningować takie auta...:)
Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - strumienica spalin

Post autor: pew » 17 paź 2005, 20:07

... (i jej ewentualny wpływ na sondę Lambda) - czy studiował ktoś ten temat?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - strumienica spalin

Post autor: Wujek_2000 » 18 paź 2005, 0:43

zapomnij o strumienicy, ma bardziej negatywny wpływ na silnik niż może się wydawać, jak już musisz dłubnąc wydech to poprostu wywal kata i wstaw samą rurke ale nie strumienice
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - strumienica spalin

Post autor: pew » 12 gru 2005, 11:21

no ja słyszałem że właśnie ma całkiem pozytywny wpływ na silnik (na spalanie) ... poza tym już mam - a jeśli bym wstawił samą rurę to sonda i tak zgłupieje
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Thema - strumienica spalin

Post autor: Qba » 12 gru 2005, 11:47

Ja mam sama rure i jak pytałem się mechaników to nie ma żadnego znaczenia.
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Thema - strumienica spalin

Post autor: bryś » 12 gru 2005, 20:13

przy przepływie laminarnym strumiennica ma sens jednak spaliny mają inny przepływ (burzliwy )i to urządzenie sens traci :lol:a co do sondy to mała tulejka około 2 cm powinna sprawę załatwić robiłem tak w downpipe w subaru i było ok .

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Thema - strumienica spalin

Post autor: prezesjm » 12 gru 2005, 20:33

"bryś" pisze:a co do sondy to mała tulejka około 2 cm powinna sprawę załatwić robiłem tak w downpipe w subaru i było ok .
O co w tym chodzi bo nie jarzę ?

Awatar użytkownika
bryś
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 683
Rejestracja: 26 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: KRAKÓW

Thema - strumienica spalin

Post autor: bryś » 12 gru 2005, 21:06

o większą temp spalin wynikającą z szybszego przepływu , trzeba trochę sondę oszukać :?: subaru jest bardzo czułe, na brak kat w lanci jest to chyba obojętne

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Thema - strumienica spalin

Post autor: Qba » 12 gru 2005, 21:12

Tak jak mowilem w Themie to nie ma znaczenia :)
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema - strumienica spalin

Post autor: Jacek » 22 gru 2005, 15:40

"bryś" pisze:o większą temp spalin wynikającą z szybszego przepływu , trzeba trochę sondę oszukać :?: subaru jest bardzo czułe, na brak kat w lanci jest to chyba obojętne
Nie do końca bym się zgodził. jak zaczepiłem o studzienkę to musiałem wysypać kata i od tego czasu zapala mi się od czasu do czasu na benzynce kontrolka "check engine" (sprawdziłem alarm jest od sondy lambda) szczególnie w stanach niedogrzania silnika.
Własnie sie zastanawiam nad podniesieniem temperatury na sondzie.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Thema - strumienica spalin

Post autor: makek » 22 gru 2005, 22:34

Temperatura i prędkość przepływu spalin jak te dwie wielkości powiązać? Temat jest skomplikowany, dopalanie spalin, dławienie, odbijanie fal, wirowanie spalin(zależy od typu strumienicy), rozprężanie.....

Mogę napisać, że teraz kiedy nie mam katalizatora, a w jego miejscu strumienicę to sonda ciągle oscyluje (0,8-0,3V), bez znaczenia czy obroty jałowe, czy sztywno ustawione na 3000obr/min, jedynie przy wysokich obrotach sinusoida się "zagęszcza". Nie wiem jak było przed ingerencją w wydech bo wtedy nie miałem komputera.

Czy wszystkie sondy w Lanciach mają grzanie? Czy w takim przypadku zmiana temp. spalin o kilka procent będzie miała znaczenie?
Wiem, że auto ze strumienicą nieco ożyło.

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Thema - strumienica spalin

Post autor: Qba » 22 gru 2005, 23:09

"makek" pisze: Nie wiem jak było przed ingerencją w wydech bo wtedy nie miałem komputera.
Masz moze examinera?
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - strumienica spalin

Post autor: mario09 » 23 gru 2005, 7:08

"makek" pisze:Czy wszystkie sondy w Lanciach mają grzanie? Czy w takim przypadku zmiana temp. spalin o kilka procent będzie miała znaczenie?
Wiem, że auto ze strumienicą nieco ożyło.
Nie wszystkie. Ja np. nie mam podgrzewanej sondy, a Qba juz ma.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Thema - strumienica spalin

Post autor: makek » 23 gru 2005, 7:30

Examinera nie mam, korzystam z sterownika gazu (BINGO, soft z netu), a ten podpięty jest pod sonde, TPS, obroty (z cewki), mogę podejrzeć tempetaturę.
Temat Examinera już mi przeszedł jak zassałem pod tą nazwą film i kilka uszkodzonych archiwów, nikt nie potrafi powiedzieć ile ten program powinien mieć obiętości. Czy ktoś słyszał żeby examiner pracował pod Windowsem, może wymaga specyficznego środowiska.....itd, itp, mało danych na ten temat.

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - strumienica spalin

Post autor: mario09 » 23 gru 2005, 7:54

Moze warto pokorenspondowac z wascicielem tego cuda:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=77836463
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - strumienica spalin

Post autor: pew » 25 gru 2005, 14:03

"makek" pisze:Czy wszystkie sondy w Lanciach mają grzanie? Czy w takim przypadku zmiana temp. spalin o kilka procent będzie miała znaczenie?
Wiem, że auto ze strumienicą nieco ożyło.
Mi wóz zdecydowanie ożył (tym bardziej że katalizator był stary i zapchany) ale za to spalanie również ożyło :cry:
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Tuning :::”