Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
czy rozbierał ktoś może sam maglownicę od themy (kappy) ?
ciężko?
mam jedną na warsztacie a drugą w samochodzie i zastanawiam się czy samemu nie spróbowć wymienić uszczelniaczy wenątrz tej "wolnej"
listwa jest gładka bez przytarć i wrzerów (rdzy) i myślę że wstawienie nowych uszczelniaczy "ucieszyło" by maglownicę
ewentualnie proszę o linki do rysunków przekrojowych tegoż usrojstwa
lub namiary na zestawy naprawcze (simmeringi)
przekładnia TRW
ciężko?
mam jedną na warsztacie a drugą w samochodzie i zastanawiam się czy samemu nie spróbowć wymienić uszczelniaczy wenątrz tej "wolnej"
listwa jest gładka bez przytarć i wrzerów (rdzy) i myślę że wstawienie nowych uszczelniaczy "ucieszyło" by maglownicę
ewentualnie proszę o linki do rysunków przekrojowych tegoż usrojstwa
lub namiary na zestawy naprawcze (simmeringi)
przekładnia TRW
Ostatnio zmieniony 30 cze 2008, 22:43 przez Piszczyk, łącznie zmieniany 1 raz.
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
Byl juz pare razy ten temat...
Ja osobiscie nie wyjmowalem ale podobno jest ciezko no ale coz zrobic sie da
Moze koledzy z doswiadczeniem pomoga...
Ja osobiscie nie wyjmowalem ale podobno jest ciezko no ale coz zrobic sie da
Moze koledzy z doswiadczeniem pomoga...
Lancia Thema III 2.5td 09.92r
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
masz na myśli wyjęcie z samochodu czy rozebranie na części?Ja osobiscie nie wyjmowalem ale podobno jest ciezko no ale coz zrobic sie da
bo to pierwsze to przerabiałem (masakra)
p.s. dziś zamówiłem zestaw naprawczy (o-ringi itp)
cena 150 PLN
będę dłubał i robił zdjęcia - jak wyjdzie to się pochwalę
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
Czekamy na wieści o efektach działań."Piszczyk" pisze: będę dłubał i robił zdjęcia - jak wyjdzie to się pochwalę
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
chodzilo mi o wyjecie wlasniez samochodu
Tez to mam w planie tak ze sie odezwe po parady jakies
Czekamy na zdjecia z regeneracji...
Pozdrawiam
Tez to mam w planie tak ze sie odezwe po parady jakies
Czekamy na zdjecia z regeneracji...
Pozdrawiam
Lancia Thema III 2.5td 09.92r
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
no
dziś dotarła paczuszka z uszczelniaczami
łącznie jakieś 11 "gumek"
oryginalnie zapakowane i opis:
lancia/alfa
themaI.E./164
TRW
firmy Auto Suppliers Limited
teraz tylko odnaleźć JAKIKOLWIEK rysunek przekrojowy tej maglownicy
ma ktoś jakikolwiek? albo link?
na necie odnalazłem parę WORKSHOP MANUAL`sów do themy ale ceny około 70funtów albo 80euro albo 260$
help
dziś dotarła paczuszka z uszczelniaczami
łącznie jakieś 11 "gumek"
oryginalnie zapakowane i opis:
lancia/alfa
themaI.E./164
TRW
firmy Auto Suppliers Limited
teraz tylko odnaleźć JAKIKOLWIEK rysunek przekrojowy tej maglownicy
ma ktoś jakikolwiek? albo link?
na necie odnalazłem parę WORKSHOP MANUAL`sów do themy ale ceny około 70funtów albo 80euro albo 260$
help
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
firma z częstochowy:
"Agro" chyba ul. Lechonia 23
kontakt :
tel 501-637-642 (wysyłka bez problemu)
na 100% posiada także do innych modeli/marek (np:ford)
"Agro" chyba ul. Lechonia 23
kontakt :
tel 501-637-642 (wysyłka bez problemu)
na 100% posiada także do innych modeli/marek (np:ford)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
U mnie juz była przerabiana maglownica, mechanik sie wkurzał jak cholera. Kłopot z jej wyjęciem bo ciasnota na maksa,a reszta zajeli sie fachowcy z Katowic (regenracja)...
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
no to w piątek działamy
maglownica już złożona na nowych gumkach
było trochę zabawy ale da się
(przedstawie później zdjęcia z prac)
i mam pomysł na wymiane maglownicy
mam zamiar odpiąć od silnika cały dolot (kolektory itp) , półkę od wentylacji i sięgnąć w dół aż do maglownicy
(mam tylko 4 cylindry więc za silnikiem jest troszkę miejsca...)
jeśli nie wyjdzie to rwę silnik do góry
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
k wa w ci pe palec !!!!!!!!!!!!!!!!!
po spędzeniu CAŁEJ nocy z piątku na sobotę i odpaleniu auta pierwsze wrażenie super - cośtam działa
pierwsze kilometry - i du pa
coś musiłem spartolić - są momenty kiedy kierownica stawia opór jakby wspomaganie nie działało wcale.... i w trakcie kręcenia i w niektórych momentach w zakręcie słychać buczenie (jakby się płyn "przeciskał" przez uszczelniacze)
ogólnie masakra
wymieniłem 2x drążek i 2x końcówka - luzów przynajmniej nie ma
i byłem na ustawieniu zbierzności - mówiłem mechaniorom że wszystko było wyjmowane - niech ustawią po ludzku
ustawili - że w prawo promień zawracania 20 metrów a w lewo 7metrów !!!! (różne - skrajnie- długości drążków) -
sam poprawiłem na listewki - jest lepiej (1,5 obrotu kierą w prawo-lewo a nie 1 i 2 obroty)
na razie (dziś) czeka mnie jazda prawie bez wspomagania (stare dobre czesy jazdy polonezem )
propozycje? help...
po spędzeniu CAŁEJ nocy z piątku na sobotę i odpaleniu auta pierwsze wrażenie super - cośtam działa
pierwsze kilometry - i du pa
coś musiłem spartolić - są momenty kiedy kierownica stawia opór jakby wspomaganie nie działało wcale.... i w trakcie kręcenia i w niektórych momentach w zakręcie słychać buczenie (jakby się płyn "przeciskał" przez uszczelniacze)
ogólnie masakra
wymieniłem 2x drążek i 2x końcówka - luzów przynajmniej nie ma
i byłem na ustawieniu zbierzności - mówiłem mechaniorom że wszystko było wyjmowane - niech ustawią po ludzku
ustawili - że w prawo promień zawracania 20 metrów a w lewo 7metrów !!!! (różne - skrajnie- długości drążków) -
sam poprawiłem na listewki - jest lepiej (1,5 obrotu kierą w prawo-lewo a nie 1 i 2 obroty)
na razie (dziś) czeka mnie jazda prawie bez wspomagania (stare dobre czesy jazdy polonezem )
propozycje? help...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
Oddaj przekladnie do zakładu ktory sie zajmuje takimi rzeczami, zapłać za wiedze i sprzet bez ktorego cała akcja z gory byla skazana na niepowodzenie i problem rozwiazany.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
dzięki ale porady w stylu:
ewentualnie mogłem poczytać książkę obsługi - co drugie zdanie - ...udaj się do autoryzowanego serwisu Lancii...
a tak na marginesie
dzisiejsza akcja nr 2 zakończona sukcesem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maglownica chodzi jak złoto i na razie nic nie cieknie!
dobra wiadomość dla użytkowników themek - da się wyjąć maglownicę bez demontażu silnika/wyjmowaniu go/odkręcania sanek
i takich tam
i nawet bez kanału poszło
w ciągu 4 godzin dałem radę:
-podnieść samochód na te 40-50cm
-odkręcić i wyjąć maglownicę
-rozmontować maglownicę-znaleźć usterkę
-usunąć usterkę!!!!!!!!!!!!!!
-złożyć maglownicę
-skręcić furę do kupy
-zrobić jazdę próbną
-posprzątać
luksus is come back !
to mogła mi i moja żona udzielić (zielona co prawda w sprawach technicznych ale kochana kobieta...)Oddaj przekladnie do zakładu ktory sie zajmuje takimi rzeczami, zapłać za wiedze i sprzet bez ktorego cała akcja z gory byla skazana na niepowodzenie i problem rozwiazany.
ewentualnie mogłem poczytać książkę obsługi - co drugie zdanie - ...udaj się do autoryzowanego serwisu Lancii...
a tak na marginesie
dzisiejsza akcja nr 2 zakończona sukcesem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
maglownica chodzi jak złoto i na razie nic nie cieknie!
dobra wiadomość dla użytkowników themek - da się wyjąć maglownicę bez demontażu silnika/wyjmowaniu go/odkręcania sanek
i takich tam
i nawet bez kanału poszło
w ciągu 4 godzin dałem radę:
-podnieść samochód na te 40-50cm
-odkręcić i wyjąć maglownicę
-rozmontować maglownicę-znaleźć usterkę
-usunąć usterkę!!!!!!!!!!!!!!
-złożyć maglownicę
-skręcić furę do kupy
-zrobić jazdę próbną
-posprzątać
luksus is come back !
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 915
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
acha
koszty:
zestaw naprawczy (uszczelki) - 160 PLN
końcówki drążków i drążki (komplet)~180 PLN
gumowe osłony ~22 PLN
mój czas ~ 10 h (można spokojnie w 5)
ustawienie zbierzności ~60 PLN
łącznie: ok 420PLN
koszty jeśli oddał bym do zakładu:
montaż/demontaż : 2x150PLN
części (drążki/końcówki/gumy itp) :250-300PLN
regeneracja :1 opcja "tylko gumki" (jeśli nie zachodzi konieczność szlifowania/chromowania listwy) -400PLN (ciecierzyn koło lublina)
zbierzność w cenie
łącznie: ok 1000PLN
jeśli drążek do szlifu/chromu +300 (łącznie ok 1300PLN)
w moim przypadku zaoszczędzone: jakieś 550PLN
ale jeśli drążek ma wżery/ślady po rdzy/głębokie rysy
to we własnym zakresie naprawa prawie niemożliwa...
na szczęście u mnie drążek (listwa) w tej drugiej maglownicy był OK
konkluzja:
poza zaoszcządzoną kasą - OGROMNA SATYSFAKCJA
koszty:
zestaw naprawczy (uszczelki) - 160 PLN
końcówki drążków i drążki (komplet)~180 PLN
gumowe osłony ~22 PLN
mój czas ~ 10 h (można spokojnie w 5)
ustawienie zbierzności ~60 PLN
łącznie: ok 420PLN
koszty jeśli oddał bym do zakładu:
montaż/demontaż : 2x150PLN
części (drążki/końcówki/gumy itp) :250-300PLN
regeneracja :1 opcja "tylko gumki" (jeśli nie zachodzi konieczność szlifowania/chromowania listwy) -400PLN (ciecierzyn koło lublina)
zbierzność w cenie
łącznie: ok 1000PLN
jeśli drążek do szlifu/chromu +300 (łącznie ok 1300PLN)
w moim przypadku zaoszczędzone: jakieś 550PLN
ale jeśli drążek ma wżery/ślady po rdzy/głębokie rysy
to we własnym zakresie naprawa prawie niemożliwa...
na szczęście u mnie drążek (listwa) w tej drugiej maglownicy był OK
konkluzja:
poza zaoszcządzoną kasą - OGROMNA SATYSFAKCJA
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Thema-maglownica TRW-jak rozebrać?- SUKCES!!!
No i jednak można przy naszych lucynkach zrobic coś samemu
Czy wiesz, co było przyczyną tego niedomagania po pierwszej akcji?
Czy wiesz, co było przyczyną tego niedomagania po pierwszej akcji?