Strona 8 z 9

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 16 lis 2015, 18:11
autor: Dziaduuu
Amorki i sprężyny nowe KYB.
Amorki kupowane w autosklepie.
Ale chyba poduszek nowego typu też u nich nie było.

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 16 lis 2015, 18:48
autor: Dziaduuu
Ustaliłem w Autosklepie 24, że nie mają amorków nowego typu, a jakbym chciał dorabiać tuleje, to nie mają górnych gum/podkładek pod sprężyny przy poduszkach nowego typu.
Najlepszym rozwiązaniem byłby więc stare poduszki ale widzę, że z tym jest niezły problem.

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 17 lis 2015, 10:34
autor: Anakin
Koledzy, czy według Waszej wiedzy są dostępne amortyzatory nowego typu? Na pewno Kayaby 335802 to stary typ, Monroe E4611 chyba też. Czy coś zostaje? Wydaj się, że GH z tym, że wolałbym uniknąć tego wynalazku.

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 02 gru 2015, 22:33
autor: MaciekTOS
Mam do wymiany tylne amorki mam już 2 sztuki używki kompletne ( do wymiany gumowe osłony ) ciężkie do znalezienia , ktoś kojarzy może od jakiegoś innego auta bardziej dostępnego można to dobrać ? .
Mam 2 amortyzatory tylko nie wiem czy ten typ który mam w aucie kappa 2.0 20v 95 rok , czy górne mocowanie można przełożyć do amortyzatorów stary/nowy typ ? Nie chce zacząć robić i zostać bez samochodu w obecnym stanie pogody ... :-?

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 02 gru 2015, 22:48
autor: volf
To masz same amortyzatory kupione czy całe kolumny?
Jak kolumny to przekładasz bez problemu, a co do górnego mocowania to piszesz o poduszkach jak mniemam, w tym wypadku stary typ amortyzatora=stary typ poduszki (jednoczęściowa), nowy typ=nowy typ poduszki. Można jeszcze dorobić/dotoczyć tulejki i jakoś pożenić stary typ amortyzatora z nowym typem poduszki...
Gumowe osłony to chyba tylko dedykowane, w AS24 nie ma?

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 02 gru 2015, 22:49
autor: marceli
Widzisz ,całe zamieszanie jest o to ,że mocowań amortyzatorów nie zamienisz nowy-stary i na odwrót(koniec amortyzatora jest inny).
Możesz jedynie przełożyć całą kolumnę nowy typ ,zamiast swojej starej.

Nie wiem , jakie tam kupiłeś u momo ale jak kupiłeś kpl. kolumny to nie masz problemu.Wsadzaj całą kolumnę i po sprawie.
Co do gum,to ja kombinowałem od innego auta ,dałem opaski i jest ok.Ale nie wiem od czego,jakoś w sklepie dobierałem mając starą na wzór.

Minusem posiadania nowych kolumn jest fakt,że poduszki owszem są ale znów amory nie za bardzo,albo drogie.Droższe od starych typów.

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 03 gru 2015, 18:43
autor: MaciekTOS
Mam całe kolumny kompletne , czyli wyciągam stare bez znaczenia jaki mam typ stary nowy i zakładam kompletne ? To mi się podoba ;) , w ASO nie pytałem bo nie mam możliwości i chyba boje się ceny za kawałek gumy ;) .Dzięki za odpowiedz ;)

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 03 gru 2015, 20:00
autor: marceli
Chodziło o Autosklep24,taki sklep z Łodzi do włoskich aut.

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 04 gru 2015, 22:26
autor: GepardMG
Osłony , odboje oraz poduszki (nowego typu) staramy się mieć na bieżąco.

Także zapraszam gdyby coś brakowało do kompletu :)

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 17 lut 2016, 10:51
autor: Anakin
Mam pytanie o dorabianie tulejek do amortyzatorów starego typu pod poduszkę poliftową. Jaką powinna mieć długość? Ewentualnie jaka powinna być długość "gwintu" amortyzatora po jego skróceniu tulejką?

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 18 lut 2016, 19:25
autor: Arek175
Mi też by się przydała ta informacja. Dobrze by było gdyby ktoś uprzejmy podał dokładne wymiary tulejki tak, że można z nimi iść do zakładu ślusarskiego i dorobić.

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 18 lut 2016, 21:08
autor: marceli
Wg rysunków(zdjęć) wynika ,że nowy typ ma zakończenie tłoczyska i od razu część gwintowana.

Wystarczyłoby żeby ktoś zmierzył Wam część tłoczyska cienką nie gwintowaną w starym typie i powinniście mieć dobry wymiar tulejki.

Jak znajdę ale nie obiecuję stary amor to zmierzę i podam.

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 27 maja 2016, 13:49
autor: cool_r
Czy komuś trafiło się załadować do kapcia amorki firmy GH? i czy może coś powiedzieć na temat ich żywotności bo czeka mnie wymiana z tyłu i zastanawiam się nad ich kupnem ale patrząc na cenę to tak trochę mam mieszane uczucia

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 22 lip 2017, 10:32
autor: zb0oj
Cześć,

w moim kapiszonie (2.4 benzyna LX 1997 rok, bez trybu "sport") siadł amortyzator z tyłu. Po przeczytaniu tematu i sprawdzeniu VIN w eper znalazłem, że fabryka dała jej amortyzatory o numerze 46468555.

Czy to jest stary, czy nowy typ? Jak to sprawdzić dalej?

Mechanik proponuje mi wymienić jeden (bo drugi podobno "daje radę") na KYB w cenie 350 polskich złotych za części. Ja po przeszukaniu sklepów znalazłem komplet TRW za 640zł.

Co o tym myślicie? Wymieniać oba, na KYB czy TRW? Zależy mi na trwałości, nie żałuje na moją lancię.

Re: Kappa - amortyzatory tył (sedan)

: 22 lip 2017, 12:24
autor: faraon
zb0oj pisze: 22 lip 2017, 10:32 Cześć,

w moim kapiszonie (2.4 benzyna LX 1997 rok, bez trybu "sport") siadł amortyzator z tyłu. Po przeczytaniu tematu i sprawdzeniu VIN w eper znalazłem, że fabryka dała jej amortyzatory o numerze 46468555.

Czy to jest stary, czy nowy typ? Jak to sprawdzić dalej?

Mechanik proponuje mi wymienić jeden (bo drugi podobno "daje radę") na KYB w cenie 350 polskich złotych za części. Ja po przeszukaniu sklepów znalazłem komplet TRW za 640zł.

Co o tym myślicie? Wymieniać oba, na KYB czy TRW? Zależy mi na trwałości, nie żałuje na moją lancię.
Nie sprawdzisz w ten sposób /po VIN-ie/ co masz w aucie. Sądząc po roczniku powinien być stary typ (z długim gwintem) ale musisz rozebrać żeby sprawdzić na 100%.
Nie wiesz, czy ktoś już tam grzebał i może zmienił na nowy typ - tak jak np. ja w aucie z 1997 roku :)

Poszukaj KYB - znajdziesz poniżej 300 zł za sztukę. Nie znam amorów TRW, nie lubię Monroe (taki mam kaprys), nie polecam SACHS-a (za twarde).

Wymieniać tylko oba, ale .... przyjrzyj się sprężynom. One są najsłabszym punktem tylnego zawieszenia.