Thema - paruje woda
Thema - paruje woda
Witam mam mały problem mianowicie średnio raz na dwa tygodnie musze dolać 2 litry wody do zbiorniczka bo mi gdzieś ubywa przeglądałem układ chłodzenia wygląda wszystko ok pompa cała ,chłodnica tez ,a przecieków tez nie ma ratujcie zima za pasem !!!!!!!!
-----------------------------------------------------------------
Thema 2.0 92 + lpg
-----------------------------------------------------------------
Thema 2.0 92 + lpg
Thema - paruje woda
Wody w oleju nie masz, ale dam ci rade, poszukaj na rozgrzanym silniku gdzie ci paruje woda, lub podłóż jakąś tektóre pod silnik i zobaczysz gdzie masz wycieki
Thema - paruje woda
Jeździsz na wodzie a nie płynie chłodniczym? Nie polecam Poza tym nie wiem jak można sprawdzić czy chłodnica cała na zimnym silniku - musiała by być dziura jak stodoła. Postój trochę w korku, poczekaj aż dojdzie do 90C i pewnie gdzieś będzie kapać ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Thema - paruje woda
ja bym tego nie lekcewazyl mialem to samo tylko ze w lato musialem tez dolewac czesto wode wszedzie sprawdzalem nigdzie nie kapalo a wody ubywalo i pewnego dnia sporo jezdzilem po miescie i nagle silnik zaczol tracic moc wogule nie chcial jechac no i zdechl odkrecam korek do zbiorniczka wody niema nic dolalem 3 litry silnik odpalil ale chyba na 2 swiece bo zucalo silnikiem strasznie,i sie okazalo w oleju woda, uszczelke pod glowica wydmuchalo a przyczyna tego byl termostat bo sie nie otworzyl jak go wyjolem byl caly zardzewialy normalnie szok wymienlem uszczelke nowy termostat i oczywiscie plyn i teraz nic nie ubywa plynu,lepiej posprawdzaj wszystko bo szkoda kasy jak by cie mialo czekac cos takiego jak mnie.pozdrawiam
Thema - paruje woda
Wyjmij bagnet i zobacz jaki kolor ma olej, lub czy jego stan nie rośnie, może przy samym termostacie ci jakaś uszczelka poszła i gdy silnik jest gorący to ona sobie zaraz wyparowuje
Thema - paruje woda
Witam,
Było kilka dni chłodniejszych, czy nie zaobserwowałeś wzmożonego parowania szyb w samochodzie? Tzn., odpalasz rano auto, silnik się rozgrzewa, ciepłe powietrze zaczyna wpływac do kabiny i ...?
Zaparowywują szyby, szczególnie przednia?
Wilgotność powietrza w aucie wydaje się wzrastać?
Czy nie ma sladów płynu we wnęce na podszybiu, w środkowej części w okolicy węży do nagrzewnicy?
Pytam, gdyz mogło nastąpić rozszczelnienie nagrzewnicy i powoli upuszcza płyn chłodniczy (w Twoim przypadku wodę).
Czy korek w zbiorniku wyrównawczym jest szczelny, z zaworem?
Czy nie twardnieją węże przy chłodnicy po kilkukilometrowej jeździe?
Tiaa, odpowiedź pytaniem na pytanie
Pozdrawiam
Było kilka dni chłodniejszych, czy nie zaobserwowałeś wzmożonego parowania szyb w samochodzie? Tzn., odpalasz rano auto, silnik się rozgrzewa, ciepłe powietrze zaczyna wpływac do kabiny i ...?
Zaparowywują szyby, szczególnie przednia?
Wilgotność powietrza w aucie wydaje się wzrastać?
Czy nie ma sladów płynu we wnęce na podszybiu, w środkowej części w okolicy węży do nagrzewnicy?
Pytam, gdyz mogło nastąpić rozszczelnienie nagrzewnicy i powoli upuszcza płyn chłodniczy (w Twoim przypadku wodę).
Czy korek w zbiorniku wyrównawczym jest szczelny, z zaworem?
Czy nie twardnieją węże przy chłodnicy po kilkukilometrowej jeździe?
Tiaa, odpowiedź pytaniem na pytanie
Pozdrawiam
thema
WITAM BAGNET SPRAWDZAŁEM WODY W OLEJU NIE MA .WUJEK SZYBY JAK ODPALĘ NIE PARUJA JEST WSZYSTKO JAK TRZEBA TYLKO MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE WŁASNIE W ZBIORNICZKU WYROWNAWCZYM NIE MAM ORGINALNEGO KORKA W ORGINALNYM KORKU JEST JAKAS ŚRUBECZKA I MISECZKA POD SPODAM ,A JA MAM KOREK ZWYKŁY Z RURECZKA CZY TO MOŻE BYC TO?
Thema - paruje woda
Witam,
Oryginalny korek, taki z rurką odprowadzającą, ma kierunkowy zaworek.
Zaworek wypuszcza płyn przez rurkę, gdy jest nadmiarowe ciśnienie.
Pozdrawiam
PS
zajrzyj do poczty
Oryginalny korek, taki z rurką odprowadzającą, ma kierunkowy zaworek.
Zaworek wypuszcza płyn przez rurkę, gdy jest nadmiarowe ciśnienie.
Pozdrawiam
PS
zajrzyj do poczty
- romlen
- Założyciel LKP
- Posty: 4372
- Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
- Skype: romlen
- Imię: Roman
- Lokalizacja: Lyski koło Raciborza
Thema - paruje woda
Co, jeśli twardnieją? Mnie to intryguje. Miałem tak w służbowym Trucku, któregoś dnia tak rozdęło rurę że się wystraszyłem i pojechałem do mechaniora. Okazała się uszczelka pod głowicą."wujek" pisze:Witam,
(...)
Czy nie twardnieją węże przy chłodnicy po kilkukilometrowej jeździe?
Tiaa, odpowiedź pytaniem na pytanie
Pozdrawiam
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Tel. 503124557-Orange
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.
Thema - paruje woda
Witam,
Twardnienie węży, bąble powietrza w zbiorniku wyrównawczym, "sauna" z rury wydechowej, emulsja w oleju - zależy, gdzie nastapiło przebicie i jak duże. Te objawy, niestety, oznaczają konieczność zdjęcia główki. A przy okazji sprawdzenie termostatu i przepłukanie chlodnicy.
Pozdrawiam
Dokładnie.Okazała się uszczelka pod głowicą.
Twardnienie węży, bąble powietrza w zbiorniku wyrównawczym, "sauna" z rury wydechowej, emulsja w oleju - zależy, gdzie nastapiło przebicie i jak duże. Te objawy, niestety, oznaczają konieczność zdjęcia główki. A przy okazji sprawdzenie termostatu i przepłukanie chlodnicy.
Pozdrawiam
Thema - paruje woda
witam
raz na dwa tygodnie dwa litry to moim zdaniem może być na tyle mało że objawy w postaci mazi na korku i bagnecie nie wystąpią a i pary z rury będzie mało... więc duże jest prawdopodobieństwo że to uszczelka pod główką. Ale zacznij od tego że zalej zielone borygo do układu i wtedy na pewno znajdziesz ewentualne wycieki, ponieważ na ciepłym silniku woda odparowuje błyskawicznie i nie zostawia śladów. Kolega w Audi miał właśnie tak że ubywało wody, mazi na korku i bagnecie nie było, węże nie pęczniały a jednak okazało się że to uszczelka...
pozdrawiam
raz na dwa tygodnie dwa litry to moim zdaniem może być na tyle mało że objawy w postaci mazi na korku i bagnecie nie wystąpią a i pary z rury będzie mało... więc duże jest prawdopodobieństwo że to uszczelka pod główką. Ale zacznij od tego że zalej zielone borygo do układu i wtedy na pewno znajdziesz ewentualne wycieki, ponieważ na ciepłym silniku woda odparowuje błyskawicznie i nie zostawia śladów. Kolega w Audi miał właśnie tak że ubywało wody, mazi na korku i bagnecie nie było, węże nie pęczniały a jednak okazało się że to uszczelka...
pozdrawiam
Thema - paruje woda
Witam,
Dobra rada, z pół litra opalizującego koncentratu (Borygo, Midland - jest żółtawy, prawie świeci, jak wycieka).
I nie pamiętam, czy zielone Borygo jest do chłodnic aluminiowych? Bo takie są w Lanciach.
I tak, podsumowując, chyba jeszcze ostateczna konsultacja z mechanikiem przed zdjęciem główki. Warto bardzo dokładnie pooglądać silnik i rury wodne, najlepiej gdy silnik chłodny i ew. wyciek nie odparuje. I zwrócić wtedy szczególną uwagę na pompę wodną, pod deklem osłaniającym rozrząd. Niewieki , ale systematyczny wyciek na osi pompy wodnej zostanie rozniesiony przez kółka i paski, a następnie wyschnie. Ale temu wyciekowi mogą towarzyszyć "sygnały akustyczne" - popiskiwanie po odpaleniu zimnego silnika, popiskiwanie i poślizg paska alternatora. Zanim zerwie się główkę, można jeszcze to sprawdzić - wymiana pompy jest łatwiejsza i tańsza od wymiany uszczelki pod głowicą.
Pozdrawiam
Dobra rada, z pół litra opalizującego koncentratu (Borygo, Midland - jest żółtawy, prawie świeci, jak wycieka).
I nie pamiętam, czy zielone Borygo jest do chłodnic aluminiowych? Bo takie są w Lanciach.
I tak, podsumowując, chyba jeszcze ostateczna konsultacja z mechanikiem przed zdjęciem główki. Warto bardzo dokładnie pooglądać silnik i rury wodne, najlepiej gdy silnik chłodny i ew. wyciek nie odparuje. I zwrócić wtedy szczególną uwagę na pompę wodną, pod deklem osłaniającym rozrząd. Niewieki , ale systematyczny wyciek na osi pompy wodnej zostanie rozniesiony przez kółka i paski, a następnie wyschnie. Ale temu wyciekowi mogą towarzyszyć "sygnały akustyczne" - popiskiwanie po odpaleniu zimnego silnika, popiskiwanie i poślizg paska alternatora. Zanim zerwie się główkę, można jeszcze to sprawdzić - wymiana pompy jest łatwiejsza i tańsza od wymiany uszczelki pod głowicą.
Pozdrawiam
Thema - paruje woda
WITAM
WĘŻE NIE TWARDNIEJA SA MIĘKKIE OLEJ OK POMPE WYMIENIAŁEM DWA MIESIĄCE TEMU WIEC MYŚLE ZE OK .WYCIEKÓW NIE WIDAĆ MUSZE CHYBA WLAC BORYGO TO MOŻE SIE COS WYJAŚNI DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA RADY
___________________________________
MAXIKAZEK1 THEMA 92+ LPG
WĘŻE NIE TWARDNIEJA SA MIĘKKIE OLEJ OK POMPE WYMIENIAŁEM DWA MIESIĄCE TEMU WIEC MYŚLE ZE OK .WYCIEKÓW NIE WIDAĆ MUSZE CHYBA WLAC BORYGO TO MOŻE SIE COS WYJAŚNI DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA RADY
___________________________________
MAXIKAZEK1 THEMA 92+ LPG