Thema - paruje woda

dziurawiec

Thema - paruje woda

Post autor: dziurawiec » 20 paź 2005, 23:28

Witam mam mały problem mianowicie średnio raz na dwa tygodnie musze dolać 2 litry wody do zbiorniczka bo mi gdzieś ubywa przeglądałem układ chłodzenia wygląda wszystko ok pompa cała ,chłodnica tez ,a przecieków tez nie ma ratujcie zima za pasem !!!!!!!!
-----------------------------------------------------------------


Thema 2.0 92 + lpg

Anonymous

Thema - paruje woda

Post autor: Anonymous » 20 paź 2005, 23:41

Wody w oleju nie masz, ale dam ci rade, poszukaj na rozgrzanym silniku gdzie ci paruje woda, lub podłóż jakąś tektóre pod silnik i zobaczysz gdzie masz wycieki :wink:

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - paruje woda

Post autor: pew » 21 paź 2005, 12:49

Jeździsz na wodzie a nie płynie chłodniczym? Nie polecam :-) Poza tym nie wiem jak można sprawdzić czy chłodnica cała na zimnym silniku - musiała by być dziura jak stodoła. Postój trochę w korku, poczekaj aż dojdzie do 90C i pewnie gdzieś będzie kapać ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Anonymous

Thema - paruje woda

Post autor: Anonymous » 21 paź 2005, 19:51

ja bym tego nie lekcewazyl mialem to samo tylko ze w lato musialem tez dolewac czesto wode wszedzie sprawdzalem nigdzie nie kapalo a wody ubywalo i pewnego dnia sporo jezdzilem po miescie i nagle silnik zaczol tracic moc wogule nie chcial jechac no i zdechl odkrecam korek do zbiorniczka wody niema nic dolalem 3 litry silnik odpalil ale chyba na 2 swiece bo zucalo silnikiem strasznie,i sie okazalo w oleju woda, uszczelke pod glowica wydmuchalo a przyczyna tego byl termostat bo sie nie otworzyl jak go wyjolem byl caly zardzewialy normalnie szok wymienlem uszczelke nowy termostat i oczywiscie plyn i teraz nic nie ubywa plynu,lepiej posprawdzaj wszystko bo szkoda kasy jak by cie mialo czekac cos takiego jak mnie.pozdrawiam

Anonymous

Thema - paruje woda

Post autor: Anonymous » 21 paź 2005, 20:36

Wyjmij bagnet i zobacz jaki kolor ma olej, lub czy jego stan nie rośnie, może przy samym termostacie ci jakaś uszczelka poszła i gdy silnik jest gorący to ona sobie zaraz wyparowuje :wink:

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - paruje woda

Post autor: wujek » 21 paź 2005, 21:31

Witam,
Było kilka dni chłodniejszych, czy nie zaobserwowałeś wzmożonego parowania szyb w samochodzie? Tzn., odpalasz rano auto, silnik się rozgrzewa, ciepłe powietrze zaczyna wpływac do kabiny i ...?
Zaparowywują szyby, szczególnie przednia?
Wilgotność powietrza w aucie wydaje się wzrastać?
Czy nie ma sladów płynu we wnęce na podszybiu, w środkowej części w okolicy węży do nagrzewnicy?
Pytam, gdyz mogło nastąpić rozszczelnienie nagrzewnicy i powoli upuszcza płyn chłodniczy (w Twoim przypadku wodę).
Czy korek w zbiorniku wyrównawczym jest szczelny, z zaworem?
Czy nie twardnieją węże przy chłodnicy po kilkukilometrowej jeździe?

Tiaa, odpowiedź pytaniem na pytanie :lol:
Pozdrawiam

Anonymous

thema

Post autor: Anonymous » 22 paź 2005, 15:47

WITAM BAGNET SPRAWDZAŁEM WODY W OLEJU NIE MA .WUJEK SZYBY JAK ODPALĘ NIE PARUJA JEST WSZYSTKO JAK TRZEBA TYLKO MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE WŁASNIE W ZBIORNICZKU WYROWNAWCZYM NIE MAM ORGINALNEGO KORKA W ORGINALNYM KORKU JEST JAKAS ŚRUBECZKA I MISECZKA POD SPODAM ,A JA MAM KOREK ZWYKŁY Z RURECZKA CZY TO MOŻE BYC TO?

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - paruje woda

Post autor: wujek » 22 paź 2005, 15:59

Witam,
Oryginalny korek, taki z rurką odprowadzającą, ma kierunkowy zaworek.
Zaworek wypuszcza płyn przez rurkę, gdy jest nadmiarowe ciśnienie.
Pozdrawiam
PS
zajrzyj do poczty

Awatar użytkownika
romlen
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 4372
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Skype: romlen
Imię: Roman
Lokalizacja: Lyski koło Raciborza

Thema - paruje woda

Post autor: romlen » 22 paź 2005, 19:55

"wujek" pisze:Witam,
(...)
Czy nie twardnieją węże przy chłodnicy po kilkukilometrowej jeździe?

Tiaa, odpowiedź pytaniem na pytanie :lol:
Pozdrawiam
Co, jeśli twardnieją? Mnie to intryguje. Miałem tak w służbowym Trucku, któregoś dnia tak rozdęło rurę że się wystraszyłem i pojechałem do mechaniora. Okazała się uszczelka pod głowicą.
Lancia Prisma 1,6IE Symbol '87 (tak tak, dalej u mnie), Lancia Y 1.2 2003 grudzień - ostatni miesiąc produkcji, Lancia Lybra SW 2.0 '99 i nigdy nie widziała gazu; Lancia Gamma Coupe - o tym śnię :)
Tel. 503124557-Orange
Obrazek
Po czym poznać, że komputer uzyska świadomość? Że zamiast informatyka będzie przychodził do niego psycholog.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - paruje woda

Post autor: wujek » 22 paź 2005, 21:03

Witam,
Okazała się uszczelka pod głowicą.
Dokładnie.
Twardnienie węży, bąble powietrza w zbiorniku wyrównawczym, "sauna" z rury wydechowej, emulsja w oleju - zależy, gdzie nastapiło przebicie i jak duże. Te objawy, niestety, oznaczają konieczność zdjęcia główki. A przy okazji sprawdzenie termostatu i przepłukanie chlodnicy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Themon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 77
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Wrocław

Thema - paruje woda

Post autor: Themon » 23 paź 2005, 13:24

witam
raz na dwa tygodnie dwa litry to moim zdaniem może być na tyle mało że objawy w postaci mazi na korku i bagnecie nie wystąpią a i pary z rury będzie mało... więc duże jest prawdopodobieństwo że to uszczelka pod główką. Ale zacznij od tego że zalej zielone borygo do układu i wtedy na pewno znajdziesz ewentualne wycieki, ponieważ na ciepłym silniku woda odparowuje błyskawicznie i nie zostawia śladów. Kolega w Audi miał właśnie tak że ubywało wody, mazi na korku i bagnecie nie było, węże nie pęczniały a jednak okazało się że to uszczelka...
pozdrawiam

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - paruje woda

Post autor: wujek » 23 paź 2005, 18:54

Witam,
Dobra rada, z pół litra opalizującego koncentratu (Borygo, Midland - jest żółtawy, prawie świeci, jak wycieka).
I nie pamiętam, czy zielone Borygo jest do chłodnic aluminiowych? Bo takie są w Lanciach.
I tak, podsumowując, chyba jeszcze ostateczna konsultacja z mechanikiem przed zdjęciem główki. Warto bardzo dokładnie pooglądać silnik i rury wodne, najlepiej gdy silnik chłodny i ew. wyciek nie odparuje. I zwrócić wtedy szczególną uwagę na pompę wodną, pod deklem osłaniającym rozrząd. Niewieki , ale systematyczny wyciek na osi pompy wodnej zostanie rozniesiony przez kółka i paski, a następnie wyschnie. Ale temu wyciekowi mogą towarzyszyć "sygnały akustyczne" - popiskiwanie po odpaleniu zimnego silnika, popiskiwanie i poślizg paska alternatora. Zanim zerwie się główkę, można jeszcze to sprawdzić - wymiana pompy jest łatwiejsza i tańsza od wymiany uszczelki pod głowicą.
Pozdrawiam

Anonymous

Thema - paruje woda

Post autor: Anonymous » 25 paź 2005, 9:31

WITAM
WĘŻE NIE TWARDNIEJA SA MIĘKKIE OLEJ OK POMPE WYMIENIAŁEM DWA MIESIĄCE TEMU WIEC MYŚLE ZE OK .WYCIEKÓW NIE WIDAĆ MUSZE CHYBA WLAC BORYGO TO MOŻE SIE COS WYJAŚNI DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA RADY
___________________________________

MAXIKAZEK1 THEMA 92+ LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”